Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:16

griebels schreef:
slimmerik schreef:
Trouwens van die meeste bijtincidenten klopt omdat er tig meer GR en JR zijn. Dat onderzoek wat dat uitwijst komt uit 1998 en is onofficieel en verkeerd berekend. Procentueel is het dus echt wel andersom.

dat er meer zijn is niet relevant in mijn ogen... ze veroorzaken MEER bijtincidenten!

10 paarden eten ook meer hooi dan 1 paard. Dus wel degelijk relevant Knipoog

griebels

Debsey

slimmerik schreef:
Trouwens van die meeste bijtincidenten klopt omdat er tig meer GR en JR zijn. Dat onderzoek wat dat uitwijst komt uit 1998 en is onofficieel en verkeerd berekend. Procentueel is het dus echt wel andersom.

slimmerik... hier ook een onderzoek,..1999

http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:17

Die link dat retrievers en dergelijke het meest bijten, er zijn er ook tig van en ze worden ook doorgefokt ja.

Ik vind het dom van de mensen om een pup te kopen zonder papieren omdat dit nu eenmaal in NL verboden is, gezien de kans dat je hond dan ingeslapen kan worden.
Maar een pup, een Amer. Staff. bijvoorbeeld met of zonder papieren zegt mij niets over de hond, beiden kunnen lief en minder lief zijn!
Een test voor gedrag lijkt mij beter...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:17

griebels schreef:
Debsey schreef:

Is in belgie, heeft niets met de NL wet te maken...

Je wilde voorbeelden van incidenten met pitbulls, dan maakt het niet uit waar ter wereld.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:18

Debsey schreef:
slimmerik schreef:

Dat neem ik niet serieus hoor.

elmo1

de mishandelingen trek in twijfel, het kan zijn dat ze tijdens de euthanasie procedure stuiptrekken en dat daardoor hun bek en poten wat schuren langs de ondergrond, zo ziet het er wel uit iig.
Dat pitbullachtigen verboden zijn is al lang bekend, de eigenaren zijn hierdus voor verantwoordelijk.

griebels

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:19

Debsey schreef:
slimmerik schreef:

klopt die bedoelde ik ook.... het onderzoek vond plaats in 1998Er wordt in dat domme onderzoek geen rekening gehouden met het aantal labradors die er zijn en het aantal pitt bulls....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 08-06-07 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:20

Dat onderzoek is te vergelijken met een onderzoek voor 60 appelen en twintig peren, waar van je gemiddeld neemt dat 1 op de tien niet voldoet aan de kerung. Dan heb je twee slechte peren en 6 slechte appelen. En daar dan vanuitgaan dat de appelen sneller slechter worden

Niet slim neem ik aan Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:20

Quellian schreef:
dat er meer zijn is niet relevant in mijn ogen... ze veroorzaken MEER bijtincidenten!

10 paarden eten ook meer hooi dan 1 paard. Dus wel degelijk relevant Knipoog[/quote]

Dan moeten ze zorgen dat er net zo weinig JR en GR etc zijn als de pitbull...

Veel marokanen in de bak wil toch ook niet zeggen dat ze allemaal in NL uitgezet moeten worden??

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:21

Ik blijf die wet achterlijk vinden !!
Het slaat gewoon nergens op, die beesten worden gewoon vals gemaakt.
Arme beesten....

In belgie zijn ze niet verboden toch ? (ik ga namelijk in Belgie wonen) * zoekt op google*

Debsey

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_302717.html

en een andere stukje uit de link :
http://www.hondenhok.com/pivot/entry.php?id=2117

Citaat:
Sinds 1999 geldt voor vijf agressieve ‘vechthonden’ een fokverbod: de rottweiler, American staffordshire terriër, fila brasileiro, dogo argentino en mastino napolitano. Van de overige gelden de mechelse herder, retrievers en bullterriërs als bijtgrage rassen. De husky, het ras waartoe de hond behoort die de baby in Gorredijk doodbeet, is volgens deskundigen niet agressief van aard.

Als ernstigste gevallen van aanvallen door honden in de laatste jaren in Nederland gelden de volgende:

Januari 2006 – Barneveld. Hond (bastaard) valt peuter van anderhalf jaar aan, die bij oma logeert. Twee buurmannen springen over de schutting en schoppen en slaan de hond weg. Het kind – hap uit wang, oog hangt uit gezicht – wordt met 120 hechtingen opgelapt in ziekenhuis Utrecht.

Maart 2002 – Eindhoven. Moeder redt kind van aanvallende staffordshire terriër door het boven haar hoofd te tillen. Zelf raakt ze zwaar gewond aan been.

Februari 1999 – Capelle aan den IJssel. Een driejarige peuter die, in februari 1999, in Capelle aan den IJssel door een jack russell terriër in het gezicht wordt gebeten, overleeft en komt ervan af met plastische chirurgie.

Oktober 1998 – Amsterdam. Vijfjarig meisje in het stadsdeel Noord doodgebeten door mastino napolitano.

Maart 1998 – Uithoorn. Meisje van vijf wordt in gezicht gegrepen door rottweiler. Ze overleeft, verminkt.

December 1997 – Zevenbergen. Rottweiler bijt zes weken oude baby dood in de armen van de moeder, die thuis op de bank zit.

September 1997 – Hengelo. Golden retriever grijpt baby van negen maanden die onder de bank doorkruipt waar de hond op ligt. Het kindje belandt ernstig verminkt op de intensive care.

waarom staat de rottweiler niet op de 'zwarte' lijst.
die veroorzaakt nog veel meer incidenten met hele ongelukkige afloop

rommulus

griebels schreef:
rommulus schreef:
@ griebels ik kreeg de tranen in mijn ogen van je link
er word precies in verwoord waar het op slaat

Dat bedoel ik...
Pitbulls krijgen een stempel die in de meeste gevallen geheel onterecht is!

ik weet het daarom kreeg ik ook tranen in mijn ogen
mijn huidige vriend was ook zo van de enige nuttige honden zijn jacht honden ed de rest was allemaal gehakt molen voer
nu denkt hij er heel anders over na eens het verhaal van de andere kant live mee temaken met onze 4 boxers

dit allemaal word zo uit zijn verband getrokken door media ed dat die stempel er op gekomen is
persoonlijk vind ik het allemaal belachelijk dat er vok verboden op dieren komen om dit soort redenen
en al helemaal dat de mensen die moetten beslissen over zo'n dier de ballen verstand er van hebben

giste was ik met mijn reu bij de plaatselijke hang groep
die kreeg een bezoekje van de politie
je had die agent moetten zien !!!! je kon van dr kop aflezen dat ze wat wilde met dat beest
(ze had hem dus echt niet mee gekregen dan hadden die agenten niet alleen problemen met mij gehad)

en dit gedonder allemaal omdat er randebiellen zijn die deze beesten gebruiken voor de vechterij waardoor de media er vrolijk op in speeld waardoor het echte karakter van het dier achterwege gelaten word

ik moet er van kotsen

griebels

Quellian schreef:
Je wilde voorbeelden van incidenten met pitbulls, dan maakt het niet uit waar ter wereld.

Wel dus.. want in belgie zijn ze nog gewoon toegestaan en in NL niet

Iris1702

Ik snap er ook weinig van.

Dit pittbuls zijn gevaarlijker als andere honden... Maar zo worden ze gemaakt. ze zijn niet geweldadig van zichzelf maar vaak door hun baasjes zo opgevoed.

Dat andere rassen hieronder rmoeten lijden vind ik heel erg.
Maar zo is nu eenmaal wel de wedgeving op het moment. En ik geloof niet dat dit gaat veranderen... (daar je nog steeds regelmatig hoord over honden die aanvallen)

Wat ik verschikkelijk vind is hoe deze dieren behandeld worden als ze in beslag genomen zijn Huilen . Gewoon te verschikkelijk voor woorden! Het is heel erg dat alle dieren over een kam geschoren worden maar ik denk dat het te moeilijk is om dit per hond te bepalen.

Ik heb zelf een Engelse bulldog... Valt helemaal niet onder die wedgeving maar soms als je over straat loopt met dit altijd vrolijke beest zie je soms toch mensen kijken (die er totaal geen verstand van hebben) van daar heb je er weer eens... Terwijl deze er niet eens op lijkt ofzo..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:22

griebels schreef:
Debsey schreef:

Is in belgie, heeft niets met de NL wet te maken...

En husky's zijn nu toch ook geen verboden ras? waarom de pitbull wel dan?

Omdat daar heel nauwkeurig onderzoek naar gedaan is ....zoals bij iedere wet gebeurd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:24

Griebels; het is gewoon heel simpel en ik snap de verdedigingen van jouw kant dus ook niet Lachen

De honden zijn verboden bij de wet, weg ermee dus!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:24

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:25

Debsey schreef:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_302717.html

en een andere stukje uit de link :
http://www.hondenhok.com/pivot/entry.php?id=2117

Citaat:
Sinds 1999 geldt voor vijf agressieve ‘vechthonden’ een fokverbod: de rottweiler, American staffordshire terriër, fila brasileiro, dogo argentino en mastino napolitano. Van de overige gelden de mechelse herder, retrievers en bullterriërs als bijtgrage rassen. De husky, het ras waartoe de hond behoort die de baby in Gorredijk doodbeet, is volgens deskundigen niet agressief van aard.

Als ernstigste gevallen van aanvallen door honden in de laatste jaren in Nederland gelden de volgende:

Januari 2006 – Barneveld. Hond (bastaard) valt peuter van anderhalf jaar aan, die bij oma logeert. Twee buurmannen springen over de schutting en schoppen en slaan de hond weg. Het kind – hap uit wang, oog hangt uit gezicht – wordt met 120 hechtingen opgelapt in ziekenhuis Utrecht.

Maart 2002 – Eindhoven. Moeder redt kind van aanvallende staffordshire terriër door het boven haar hoofd te tillen. Zelf raakt ze zwaar gewond aan been.

Februari 1999 – Capelle aan den IJssel. Een driejarige peuter die, in februari 1999, in Capelle aan den IJssel door een jack russell terriër in het gezicht wordt gebeten, overleeft en komt ervan af met plastische chirurgie.

Oktober 1998 – Amsterdam. Vijfjarig meisje in het stadsdeel Noord doodgebeten door mastino napolitano.

Maart 1998 – Uithoorn. Meisje van vijf wordt in gezicht gegrepen door rottweiler. Ze overleeft, verminkt.

December 1997 – Zevenbergen. Rottweiler bijt zes weken oude baby dood in de armen van de moeder, die thuis op de bank zit.

September 1997 – Hengelo. Golden retriever grijpt baby van negen maanden die onder de bank doorkruipt waar de hond op ligt. Het kindje belandt ernstig verminkt op de intensive care.

waarom staat de rottweiler niet op de 'zwarte' lijst.
die veroorzaakt nog veel meer incidenten met hele ongelukkige afloop

Die heeft er wel opgestaan Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:25

Quellian schreef:
Griebels; het is gewoon heel simpel en ik snap de verdedigingen van jouw kant dus ook niet Lachen

je hebt het wel over levende wezens hoor.. ik weet niet of je dat beseft..
en 9 van de 10 keer zijn het honden die worden afgemaakt die in hun hele leven nog geen vlieg kwaad hebben gedaan.. Verdrietig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:26

slimmerik schreef:
Omdat daar heel nauwkeurig onderzoek naar gedaan is ....zoals bij iedere wet gebeurd.

dan hebben ze hier toch de plank volledig mis geslagen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:27

LimaGentle schreef:
je hebt het wel over levende wezens hoor.. ik weet niet of je dat beseft..
en 9 van de 10 keer zijn het honden die worden afgemaakt die in hun hele leven nog geen vlieg kwaad hebben gedaan.. Verdrietig

Die beesten zijn gewoon verboden..... Helaas kan men niet anders met die honden...wat moet je er dan mee?

Een krokodil of een in huis gehouden leeuw kan men nog in een dierentuin of het wild onderbrengen. Helaas deze honden niet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:28

Quellian schreef:

De reden waarom is niet terecht, en het beoordelen of je een verboden hond hebt is ook niet terecht...

dat ze verboden zijn heb ik op zich geen problemen mee, maar het uitroeien daarvan wel!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:28

Maar even los van het fenomeen 'verboden ras' het ist toch niet normaal hoe deze dieren behandeld worden als ze in beslag worden genomen??? Zeker als dat dier nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan.
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 08-06-07 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt