Tavanta schreef:goudvisje op zijn tijd
Nee, mijn lieve Bo zit nog steeds veilig is zijn kom

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Tavanta schreef:goudvisje op zijn tijd
Jolandaa_ schreef:[...]het zijn geen raskatten. daar is een kat ook niet voor. in mijn ogen zijn dat gewoon verpeste katten met een papiertje. wat is nou een kat die de hele dag binnen moet zitten en lui gevoerd word.?
gewoon een simpel weg verpeste kat.
IKbenEllen schreef:In de stad is dat dan bij de buurman in de vijver he.
IKbenEllen schreef:Slimmerik, wat jij omschrijft is een heel ander soort leven als de stadskat heeft. Dat KAN zo echt niet bij ons, dan heeft heel de buurt er last van.
marleen_usar schreef:Was laatst op de tv, iemand vertelde dat een goudvis nooit in een ronde kom mag.Daar raken ze gedes oriènteerd van, en knettergek van het rondjes zwemmen.Een vierkante kom is veel beter.
marleen_usar schreef:Was laatst op de tv, iemand vertelde dat een goudvis nooit in een ronde kom mag.Daar raken ze gedes oriènteerd van, en knettergek van het rondjes zwemmen.Een vierkante kom is veel beter.
IKbenEllen schreef:Slimmerik: Nou dan, dan is het toch goed dat ik ze binnen hou?
Heb nog nooit netten over vijvers gehad, dat vind ik zo zonde. Gelukkig zijn mijn vissen te groot voor katten, die laten ze met rust. Maar toen we kleinere (DURE) vissen hadden hebben we er wel half aangevreten aangetroffen in de tuin. Kan je vertellen dat je dan behoorlijk baalt.
slimmerik schreef:Je kan je katten toch in de tuin houden met zo'n systeem dat ie een schokje krijgt als ie een (ingegraven) draad passeert?
marleen_usar schreef:Waar het om gaat is dat mensen die een dier aan schaffen, veel beter geinformeerd moeten worden.
LadyElmira schreef:slimmerik schreef:Je kan je katten toch in de tuin houden met zo'n systeem dat ie een schokje krijgt als ie een (ingegraven) draad passeert?
We geven jou toch ook geen schokje als je de auto van de buren aanraakt?
IKbenEllen schreef:Slimmerik: Nou dan, dan is het toch goed dat ik ze binnen hou?
Heb nog nooit netten over vijvers gehad, dat vind ik zo zonde. Gelukkig zijn mijn vissen te groot voor katten, die laten ze met rust. Maar toen we kleinere (DURE) vissen hadden hebben we er wel half aangevreten aangetroffen in de tuin. Kan je vertellen dat je dan behoorlijk baalt.
marleen_usar schreef:Waar het om gaat is dat mensen die een dier aan schaffen, veel beter geinformeerd moeten worden.
Lest schreef:uhm dit is een best handig systeem. ze krijgen een schok vergelijkbaar met de schok die een paard krijgt als hij schrikdraad aanraakt (in verhouding dan he niet dat de kat net zo'n schok krijgt als het paard).
Wij hebben zo'n systeem voor de honden. We hebben een halve bordercollie en die wilde nogal eens echt hard de weg oprennen om wielrenners "bij elkaar" te drijven. Naast dat dit levens gevaarlijk is voor de wielrenners is het ook gevaarlijk voor de hond zelf. Het was of dit systeem of vast. Dan maar dit systeem en het werkt hartstikke goed.
Niemand heeft meer last van je dieren en ze kunnen toch buiten.
Daarnaast mogen mensen die inbreken in onze auto best een schok krijgen van mij.
LadyElmira schreef:Ah oke. Ik heb namelijk op een manege wel eens honden gezien met zo'n halsband om en dat was geen pretje voor ze. Het werd gebruikt als ze zich maar bewogen en daar ben ik echt tegen. Ik zat even te denken aan een harde schok.
Tavanta schreef:Ik heb altijd katten gehad en vijvers met vissen, de vissen die bij mij gesloopt zijn zijn door de reigers uit de vijver gehaald en nooit door een kat ....................
Tavanta schreef:Ik heb altijd katten gehad en vijvers met vissen, de vissen die bij mij gesloopt zijn zijn door de reigers uit de vijver gehaald en nooit door een kat ....................
slimmerik schreef:LadyElmira schreef:Ah oke. Ik heb namelijk op een manege wel eens honden gezien met zo'n halsband om en dat was geen pretje voor ze. Het werd gebruikt als ze zich maar bewogen en daar ben ik echt tegen. Ik zat even te denken aan een harde schok.
Dikke duim verhaal?Zoiets mag nl. helemaal niet
slimmerik schreef:LadyElmira schreef:Ah oke. Ik heb namelijk op een manege wel eens honden gezien met zo'n halsband om en dat was geen pretje voor ze. Het werd gebruikt als ze zich maar bewogen en daar ben ik echt tegen. Ik zat even te denken aan een harde schok.
Dikke duim verhaal?Zoiets mag nl. helemaal niet
IKbenEllen schreef:Dikke duim verhaal?Zoiets mag nl. helemaal niet