Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:42

Tavanta schreef:
goudvisje op zijn tijd Clown

Nee, mijn lieve Bo zit nog steeds veilig is zijn kom Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:42

Jolandaa_ schreef:
[...]het zijn geen raskatten. daar is een kat ook niet voor. in mijn ogen zijn dat gewoon verpeste katten met een papiertje. wat is nou een kat die de hele dag binnen moet zitten en lui gevoerd word.?
gewoon een simpel weg verpeste kat.

ROFL eigenlijk vind ik het wel grappig, want je vind dat een kat dit soort dingen niet mag (een papiertje etc) maar je paard heeft toch een een papiertje, en word toch ook in de stal gezet, geknuffeld, gevoerd, bereden.. ergens zie ik een overeenkomst. Er worden bij beide dingen gedaan ''waar ze niet voor gemaakt zijn'' maar in de jaren zijn ze niet anders gewend.

En trouwens, ik denk persoonlijk, dat je als kat een heerlijk leven hebt. Je kunt gaan en staan waar je wilt (als je naar buiten mag) als je binnen bent kun je zo even bij het baasje op schoot liggen om lekker te kroelen, als je het weer ghad hebt ga je gewoon ergens anders liggen. Eten wanneer je wilt, en als je meer honger hebt ga je toch een visje vangen bij de sloot? Nou heerlijk leven lijkt mij zo.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:44

In de stad is dat dan bij de buurman in de vijver he.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:45

IKbenEllen schreef:
In de stad is dat dan bij de buurman in de vijver he.

ja, dat is waar Clown al heb je vaak in de stad netten over de vijver he Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:46

IKbenEllen schreef:
Slimmerik, wat jij omschrijft is een heel ander soort leven als de stadskat heeft. Dat KAN zo echt niet bij ons, dan heeft heel de buurt er last van.

Ik ben er sowieso op tegen dat een buurman (over)last heeft van iemands katten. Maar boerderij katten zijn in het algemeen van niemand.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:48

Was laatst op de tv, iemand vertelde dat een goudvis nooit in een ronde kom mag.Daar raken ze gedes oriènteerd van, en knettergek van het rondjes zwemmen.Een vierkante kom is veel beter.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:49

Slimmerik: Nou dan, dan is het toch goed dat ik ze binnen hou?

Heb nog nooit netten over vijvers gehad, dat vind ik zo zonde. Gelukkig zijn mijn vissen te groot voor katten, die laten ze met rust. Maar toen we kleinere (DURE) vissen hadden hebben we er wel half aangevreten aangetroffen in de tuin. Kan je vertellen dat je dan behoorlijk baalt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:49

marleen_usar schreef:
Was laatst op de tv, iemand vertelde dat een goudvis nooit in een ronde kom mag.Daar raken ze gedes oriènteerd van, en knettergek van het rondjes zwemmen.Een vierkante kom is veel beter.

Zo, over off topic gesproken... Haha!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:50

marleen_usar schreef:

en dat kon niemand zelf bedenken Clown daarnaast zien ze dingen in vijfvout door de vergrotingsfactor Tong uitsteken dus ze worden ook niet vrolijk van al die mensen (of katten om het ontopic te houden Clown ) die in de kom staren.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:51

De buurvrouw van mijn moeder en haar vriend is bang voor katten en haar man heeft gezegt als de katten bij hun binnen komen, hij ze de nek omdraaid. En dan moeten zij zeggen ja oke, dat is goed? Nou echt niet, heb zelf ook nog wel een keukenmes liggen die geschikt is voor mensennekjes!

Ik vind dan wel weer dat je op je kat moet letten en die niet gewoon overal moet laten banjeren. De buren van mijn oma hebben in totaal 13 katten die buiten leven, ze zitten natuurlijk altijd in haar tuin en zij wordt er niet goed van. Ze kan de deur niet open doen want ze rennen naar binnen. Nou, daar mag dan best wat aan gedaan worden (klacht indienen bijvoorbeeld). Ik heb trouwens met mijn buren wel eens zoiets gehad. Dat was in het oude huis en de kat zat in de boom van de buren 4 deuren verder op, ze hebben toen toestemming van ons gehad om de tuinslang erop te zetten want meneer vertikte het. Alleen bij het horen van het water sprong hij weer naar binnen. Sommige mensen gaan veel te ver met ander mans katten, dan al niet te spreken over wat menig baasje doet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:53

IKbenEllen schreef:

Heb nog nooit netten over vijvers gehad, dat vind ik zo zonde. Gelukkig zijn mijn vissen te groot voor katten, die laten ze met rust. Maar toen we kleinere (DURE) vissen hadden hebben we er wel half aangevreten aangetroffen in de tuin. Kan je vertellen dat je dan behoorlijk baalt.

Je kan je katten toch in de tuin houden met zo'n systeem dat ie een schokje krijgt als ie een (ingegraven) draad passeert?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:56

slimmerik schreef:
Je kan je katten toch in de tuin houden met zo'n systeem dat ie een schokje krijgt als ie een (ingegraven) draad passeert?

We geven jou toch ook geen schokje als je de auto van de buren aanraakt?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:57

Ze komen gewoon in de tuin, als het mooi weer is en wij erbij zijn.
Zo'n systeem willen we inderdaad nog maken, dan hoeven ze ook niet meer aan het riempje.

Maar het zou wel prettig zijn als anderen dat ook deden, mijn ene kat wordt helemaal vals van andere katten die onze tuin besproeien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:58

Waar het om gaat is dat mensen die een dier aan schaffen, veel beter geinformeerd moeten worden.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:58

marleen_usar schreef:
Waar het om gaat is dat mensen die een dier aan schaffen, veel beter geinformeerd moeten worden.

Geinformeerd moeten worden? Zelf zorgen dat je voldoende geinformeerd bent!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:59

LadyElmira schreef:
slimmerik schreef:

We geven jou toch ook geen schokje als je de auto van de buren aanraakt?

uhm dit is een best handig systeem. ze krijgen een schok vergelijkbaar met de schok die een paard krijgt als hij schrikdraad aanraakt (in verhouding dan he niet dat de kat net zo'n schok krijgt als het paard).
Wij hebben zo'n systeem voor de honden. We hebben een halve bordercollie en die wilde nogal eens echt hard de weg oprennen om wielrenners "bij elkaar" te drijven. Naast dat dit levens gevaarlijk is voor de wielrenners is het ook gevaarlijk voor de hond zelf. Het was of dit systeem of vast. Dan maar dit systeem en het werkt hartstikke goed.
Niemand heeft meer last van je dieren en ze kunnen toch buiten.

Daarnaast mogen mensen die inbreken in onze auto best een schok krijgen van mij.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:00

IKbenEllen schreef:

Ik heb altijd katten gehad en vijvers met vissen, de vissen die bij mij gesloopt zijn zijn door de reigers uit de vijver gehaald en nooit door een kat ....................

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:01

marleen_usar schreef:

Dat denk ik ook ja. In de tijd dat mijn moeder aan honden en katten begon was het heel normaal om het beestje zo goed mogelijk te verzorgen. Mensen denken er nu te makkelijk over, ze zien niet in dat ze zicht net zo kunnen voelen als mensen (ziek is ziek niet waar). Verder ken ik veel ouders via mijn moeder die aan katten begonnen omdat hun kindjes dat zo graag wilde, ze nemen dan een kitten en eer dat hij groot is vinden de kindjes het niet leuk meer. Kat wordt dan weggedaan of krijgt geen aandacht meer, want ja..hij zit immers af en toe op je toetsenbord waardoor jij niet kunt internetten. Hetzelfde met konijnen en cavia's, ik wilde als meisje van 6 een konijntje en toen ik 9 was had ik er geen zin meer in. Deze ging trouwens dood en toen kreeg ik er nog een die nu nog leeft, hij loopt rond in mijn kamer maar ik merk eigenlijk wel dat hij helemaal geen leuk leven heeft gehad bij mij. Dat beestje zit immers heel zijn leven in een kooitje.. (offtopic sorry)

In ieder geval..je hebt gelijk haha.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:03

Lest schreef:
uhm dit is een best handig systeem. ze krijgen een schok vergelijkbaar met de schok die een paard krijgt als hij schrikdraad aanraakt (in verhouding dan he niet dat de kat net zo'n schok krijgt als het paard).
Wij hebben zo'n systeem voor de honden. We hebben een halve bordercollie en die wilde nogal eens echt hard de weg oprennen om wielrenners "bij elkaar" te drijven. Naast dat dit levens gevaarlijk is voor de wielrenners is het ook gevaarlijk voor de hond zelf. Het was of dit systeem of vast. Dan maar dit systeem en het werkt hartstikke goed.
Niemand heeft meer last van je dieren en ze kunnen toch buiten.

Daarnaast mogen mensen die inbreken in onze auto best een schok krijgen van mij.

Ah oke. Ik heb namelijk op een manege wel eens honden gezien met zo'n halsband om en dat was geen pretje voor ze. Het werd gebruikt als ze zich maar bewogen en daar ben ik echt tegen. Ik zat even te denken aan een harde schok.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:04

LadyElmira schreef:
Ah oke. Ik heb namelijk op een manege wel eens honden gezien met zo'n halsband om en dat was geen pretje voor ze. Het werd gebruikt als ze zich maar bewogen en daar ben ik echt tegen. Ik zat even te denken aan een harde schok.

Dikke duim verhaal? Haha! Zoiets mag nl. helemaal niet Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:05

Tavanta schreef:
Ik heb altijd katten gehad en vijvers met vissen, de vissen die bij mij gesloopt zijn zijn door de reigers uit de vijver gehaald en nooit door een kat ....................

Dat is bij ons gelukig nooit gebeurt, en die we nu hebben zijn te groot voor reiger en kat. Onze eigen katten hebben nooit naar de vissen omgekeken, drinken water uit de vijver.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:06

Tavanta schreef:

Dat gebeurde bij ons ook ja, wij hadden er wel gaas omheen gehangen omdat we er een schildpad in hadden. De kat kwam niet eens in de buurt, hij zat soms wel eens naar de visjes te kijken maar deed niets. Verder hadden we nooit last van andere katten, ze kwamen en gingen maar dat omdat ze met onze kat omgingen, nouja daar ben ik alleen maar blij mee.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:06

slimmerik schreef:
LadyElmira schreef:

Wat niet mag wil niet zeggen dat het niet gebeurt Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:07

slimmerik schreef:
LadyElmira schreef:

Weetje, ik wilde nu weer gaan reageren op je. Maar ik houd het voor gezien en doe netzoals jij ook hoort te doen mijn ogen dicht bij jou posts. Ik heb al eens eerder gezegt dat je een vervelend mens bent en daar blijf ik bij. Dus reageer op me als je dat wilt, verwacht geen antwoorden meer terug en stuur me ook geen vervelende pbtjes meer!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:08

IKbenEllen schreef:

Wat niet mag wil niet zeggen dat het niet gebeurt Knipoog[/quote]

Precies, ze zeggen ook dat kangoeroes niet in kleine hokjes mogen en dat doen ze ook.