Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miekelover schreef:ik heb in antwerpen zoo stage gelopen op afdeling roof en nachtdieren. ja de verblijven zijn niet groot en nieuw. maarja ze kunnen niet uitbreiden omdat ze midden in de stad zitten. ze weten het zelf ook in antwerpen dat de verblijven klein zijn maarja daarvoor hebben ze plankendaal.
chitra schreef:Wuis schreef:En een ijsbeer op alleen beton, dat vind ik om te janken, en ja, dat vind ik mishandeling.
Je weet dat ijs net zo hard is als beton he?
de reden dat je het zielig vind is omdat je jezelf er helemaal niet in voor kunt stellen..
wij kunnen namelijk niet blijgemaakt worden met alleen beton..
een ijbeer is van nature wit ijs gewend.. Zelfde hardheid als beton alleen is het niet koud..
Al vind ik wet dat ze meer relief aan kunnen brengen in de verblijven, maar beton maakt echt niets uit..
wat wil je dat? bomen en gras? daar zal de ijsbeer blij mee zijn..
VValar schreef:Die ijsbeer waar jij hebt over hebt, heb ik afgelopen week gezien. Die zag er idd niet al te happy uit. Liep ook de gehele ochtend te 'ijsberen' op een heel klein stukje. Maar aan de andere kant weet je ook weer niet de achtergrond van deze dieren.
Artis is sowieso een kleine dierentuin, ik vind de hokken voor de dieren ook allemaal te klein. Uitloop voor de Olifanten was idd erg klein, maar ergens anders zul je ze niet direct groter zien. Erg sneu voor de beesten, maar zolang men vermaak wilt..
Cayenne schreef:Weet je dat wel zeker? Op Google en wikipedia is er in ieder geval helemaal niets over te vinden.
katiavl schreef:Veel word er aan gedaan he... Maar neen kweekprogrammas opstarten dan krijg je allemaal diersoorten op een hoopje
Hetja schreef:Jawel, dat weet ik wel, maar wat is het nut van een aap? Wat doet hij? Vlinders bestuiven bloemen en zijn (als rups zijnde )voedsel voor andere dieren, maar een aap?
Niet dat ze daarom maar in een klein kooitje moeten zitten hoor, absoluut niet, maar dat vraag ik me in ene af....
Sorry dat ik zo off topic ga trouwens.
Shiloh schreef:Hetja schreef:Jawel, dat weet ik wel, maar wat is het nut van een aap? Wat doet hij? Vlinders bestuiven bloemen en zijn (als rups zijnde )voedsel voor andere dieren, maar een aap?
Niet dat ze daarom maar in een klein kooitje moeten zitten hoor, absoluut niet, maar dat vraag ik me in ene af....
Sorry dat ik zo off topic ga trouwens.
Tjah, wat is het nut van de mens... wat doet hij... ? (behalve dan de wereld naar de fielestijnen helpen)
sosy schreef:nou luister ik heb een artis kaart jah en ik vindt dat de dieren er goed bij zitten , heb je wel is naar anderen situaties gekeken kijk bijvoorbeeld naar een varkenshouder of de slacht waar de dieren in een kleine hokje maar zitten dat is pas zielig hier hebben de dieren de ruimte om nog te bewegen , de dieren zijn gezond .