Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jesperlover schreef:Bobo is afgelopen nacht overleden.. Toen ik naar het hok liep zach ik 'm al liggen, hij was nog warmVandaag gaan we dus op vakantie en mijn opa zou er voor zorgen maar dat had die dan ook niet gered en dan hadden we toch naar het dierenasiel gebracht.. We gaan 'm zo begraven..
Hier kan dus iig een slotje op
anneliesdj schreef:Mussen, konijnen, hazen enz. allemaal hetzelfde, stop je ze in een kooi dan zijn ze binnen een paar dagen dood...
anneliesdj schreef:Als je wilt dat ze het overleven dan moeten ze in een heel groot hok, goed voer en het liefst dat wat ze in de natuur ook eten. Zo weinig mogelijk mensen erbij en vriendjes helpt ook wel om te overleven ja.
Maar stop je een konijn, haas of mus alleen in een klein hok dan is hij in een paar dagen dood, ook al doe je nog zo je best om hem goed eten ed te geven.
Nettieejj schreef:@ Bonney4evver: Ik vind het ECHt banketstaaf wat je zegt... Ze heeft haar best gedaan, en dat is alles wat ze kan doen. Wat zou jij doen als je een konijntje ziet, at aangevallen word door een beest? Ik zou hem meenemen, wel de Dierenambulance bellen, maarja dat heeft ze niet gedaan, maar WEL haar best.
Mleeniej schreef:het gaat toch om de intentie dat ze het geprobeerd heeft goed te doen? je kan haar niet echt iets kwalijk nemen, behalve dan ze dat uit onwetenheid handelde..
Lovely1 schreef:Echt wat een gezeur zeg!
Ze ziet een klein konijntje bijna opgegeten worden door kraaien... en neem het mee..
Vervolgens krijgt ze een lading stront over zich heen waar je u tegen zegt...
Je hebt het goed gedaan en dat beestje laat zich niet zomaar vangen en is niet zomaar weg bij zijn moeder er is vast al wat met het beestje aan de hand geweest.
anneliesdj schreef:misschien moet jij je ogen los doen en gaan lezen...
Diablo schreef:Nettieejj schreef:@ Bonney4evver: Ik vind het ECHt banketstaaf wat je zegt... Ze heeft haar best gedaan, en dat is alles wat ze kan doen. Wat zou jij doen als je een konijntje ziet, at aangevallen word door een beest? Ik zou hem meenemen, wel de Dierenambulance bellen, maarja dat heeft ze niet gedaan, maar WEL haar best.
Ik vind het helemaal niet banketstaaf wat ze zegt, ze heeft gelijk. Wilde dieren willen redden, maar er niets van weten. Weet je wat pas hard is? Dat dat kleine haasje van ellende is doodgegaan.
Shirley_ schreef:Trouwens jullie zitten wel te zeuren over een konijntje die uit het wild is gehaald. Maar alle voorouders van paarden/konijnen waren toch ook wild? Die heeft de mens toch ook tam gemaakt?
Ik vind het stom dat jullie zo lopen zeuren, zij geeft om dieren en ze wou niet dat het dier doodging, dus nam ze hem mee. Dat is dan toch logisch? Misschien zouden jullie hem laten liggen, nou dat is jullie keuze. Dit was haar keuze en ik vind dat jullie haar niet zo mogen bekritiseren, maar haar keuze moeten respecteren en misschien was het nog goedgekomen met het beestje.
Dat diertje was gewoon niet lekker, anders laat hij een kraai niet aan zich pikken en jullie beweren dat het beestje door HAAR doen dood is gegaan. Omdat hij vast zat? Sorry dat vind ik nergens op slaan. Het is toch duidelijk dat hij al ziek was, en zy hem alle kansen gaf om hem juist te overleven!
Shirley_ schreef:EDIT: Meningen verschillen, ik vind dat ze het goed gedaan heeft. Ik respecteer haar keuze. Het enigste wat jullie doen is haar bekritiseren hoe slecht ze wel niets is. Nou dat jullie zo geweldig zijn dat jullie dit en dat allemaal weten. & dat jullie gelijk willen hebben dat het een klein haasje was. Wat maakt dat nou weer uit? Hou er alsjeblieft mee op met je gelijk willen krijgen,
Citaat:Ik vind het helemaal niet banketstaaf wat ze zegt, ze heeft gelijk. Wilde dieren willen redden, maar er niets van weten. Weet je wat pas hard is? Dat dat kleine haasje van ellende is doodgegaan.
ik dank u
Shirley_ schreef:Ik ben het ook met die van hierboven eens