Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaGentle schreef:Citaat:s'ochtends tot s'avondslaat mag ze spelen,rennen,ondeugend zijn ze mag alles!
alleen op mijn werk moet ze in de tas (en doe ik oo kspeeltjes bij en dan ligt ze of lekker te slapen of te spelen) en laat haar ook nog 2x uit tijdens mijn werk (pauze)
mijn god he.. zit ze dan de hele dag in dat kleine benauwde tasje met haar jasje aan??
ThePast03 schreef:Quellian schreef:Sowieso belachelijk wat er met dat ras gebeurt. Een grote open fontanel erin fokken, evenals een appelhoofdje met ploep-ogen (met traan-ogen als gevolg) en dan nog maar te zwijgen over het benauwde.
Vriendin van mij heeft er ook 1, spuuglelijk en ik vind het sneu dat ze zoiets maar verder, verder en verder fokken. Typisch gevalletje van 'kijken hoever we kunnen gaan'.
Een open fontanel is niet gewenst evenmin als uitpuilende ogen. En ik ken heel wat Chihuahua's maar geen een die het benauwd heeft?
Een goede fokker zal dus ook niet fokken met een Chihuahua met een open fontanel en uitpuilende ogen. Dit is niet rastypisch.
Het appelhoofd wel en daar heeft de hond weinig last van.
Over het algemeen wordt dit ras behoorlijk oud en met die van mij werd 3x per intensief gesport.
De rasstandaard is nog niet zo lang geleden ook ten goede van het ras aangepast, dus hoe je erbij komt dat ze verder en verder fokken?
Eerst meer info opdoen voordat je zoiets schrijft
Citaat:mijn god he.. zit ze dan de hele dag in dat kleine benauwde tasje met haar jasje aan??
LEZEN IS OOK EEN VAK!groep 3 gemist?
ze speelt de hele dag door ZONDER JAS.
ze rent lekker in de tuin ZONDER JAS
ze slaapt wanneer ze wil ZONDER JAS
ze krijgt genoeg te eten en te drinken!
en klein benauwd tasje haha...
die tas is 30 bij 40 cm en de diepte is zo'n 60 cm.
daar passen nog 2 hondjes bij
ze heeft der jasje pas EEN KEER aangehad.
toen het zo regende van de week en hier aan de kust windkracht 8 stond.
de tas gebruikt ik ALLEEN op mijn werk en ligt ze meestal te slapen of lekker te spelen en ze heeft genoeg ruimte
ze vind de tas geweldig
zoals al eerder vermeld LEZEN HEET ZOIETS!! gaat ze liever in de tas liggen (als ik die in de woonkamer zet) dan in haar mand.
ze kruipt er zelf in
Nu jij weer
Tiffany schreef:@ Quellian. Mijn goedgefokte (inmiddels overleden) malthezer had dat ook. Dat hebben wel meer rassen hoor. En hij is 14 jaar geworden dus daar valt mee te leven. Gewoon een "foutje"
Quellian schreef:Het hondje waar ik het over heb komt bij een goede fokker vandaan en heeft een open fontanel, dat zou hem zo gewenst maken. Mag dus ook niet zomaar van de bank springen zonder toezicht.
Hij heeft last van reverse sneezing, volgens de DA een typische chihuahua kwaal. Als hij dat doet, dan moet ze z'n neusje dichtdrukken met haar vinger zodat zijn ademhaling weer normaal kan worden.
ThePast03 schreef:Quellian schreef:Sowieso belachelijk wat er met dat ras gebeurt. Een grote open fontanel erin fokken, evenals een appelhoofdje met ploep-ogen (met traan-ogen als gevolg) en dan nog maar te zwijgen over het benauwde.
Vriendin van mij heeft er ook 1, spuuglelijk en ik vind het sneu dat ze zoiets maar verder, verder en verder fokken. Typisch gevalletje van 'kijken hoever we kunnen gaan'.
Een open fontanel is niet gewenst evenmin als uitpuilende ogen. En ik ken heel wat Chihuahua's maar geen een die het benauwd heeft?
Een goede fokker zal dus ook niet fokken met een Chihuahua met een open fontanel en uitpuilende ogen. Dit is niet rastypisch.
Het appelhoofd wel en daar heeft de hond weinig last van.
Over het algemeen wordt dit ras behoorlijk oud en met die van mij werd 3x per intensief gesport.
De rasstandaard is nog niet zo lang geleden ook ten goede van het ras aangepast, dus hoe je erbij komt dat ze verder en verder fokken?
Eerst meer info opdoen voordat je zoiets schrijft
_mistique_ schreef:die tas is 30 bij 40 cm en de diepte is zo'n 60 cm.
Citaat:erger je je ergens aan?
een hond hoort niet in een tas! en vooral niet uren achter elkaar... zo'n jong diertje heeft bewegingsruimte nodig en dat kruigt hij zo te zien niet in die tas
slimmerik schreef:_mistique_ schreef:die tas is 30 bij 40 cm en de diepte is zo'n 60 cm.
Is je hond toch een vermomde labrador??
LimaGentle schreef:Citaat:mijn god he.. zit ze dan de hele dag in dat kleine benauwde tasje met haar jasje aan??
LEZEN IS OOK EEN VAK!groep 3 gemist?
ze speelt de hele dag door ZONDER JAS.
ze rent lekker in de tuin ZONDER JAS
ze slaapt wanneer ze wil ZONDER JAS
ze krijgt genoeg te eten en te drinken!
en klein benauwd tasje haha...
die tas is 30 bij 40 cm en de diepte is zo'n 60 cm.
ze heeft der jasje pas EEN KEER aangehad.
toen het zo regende van de week en hier aan de kust windkracht 8 stond.
de tas gebruikt ik ALLEEN op mijn werk en ligt ze meestal te slapen of lekker te spelen en ze heeft genoeg ruimte
ze vind de tas geweldig
zoals al eerder vermeld LEZEN HEET ZOIETS!! gaat ze liever in de tas liggen (als ik die in de woonkamer zet) dan in haar mand.
ze kruipt er zelf in
Nu jij weer
erger je je ergens aan?
een hond hoort niet in een tas! en vooral niet uren achter elkaar... zo'n jong diertje heeft bewegingsruimte nodig en dat kruigt hij zo te zien niet in die tas
Tiffany schreef:Citaat:erger je je ergens aan?
Volgens mij ergen jij je ergens aan. Was jij al niet uitgesproken? En mijn pup zit ook regelmatig in de bench overdag en snachts ook. Ahcjee nu ben ik een dierenmishandelaar
slimmerik schreef:_mistique_ schreef:die tas is 30 bij 40 cm en de diepte is zo'n 60 cm.
Is je hond toch een vermomde labrador??
_mistique_ schreef:Nee, is mijn mini rotweiler
Héél gevaarlijk hoor*piep piep* (ipv *WOEF WOEF*
)
Tiffany schreef:Hmmzz zo benauwd vind ik die opendaktas er niet uit zien
Tiffany schreef:Citaat:erger je je ergens aan?
Volgens mij ergen jij je ergens aan. Was jij al niet uitgesproken? En mijn pup zit ook regelmatig in de bench overdag en snachts ook. Ahcjee nu ben ik een dierenmishandelaar
Tiffany schreef:Nee en paard eigenlijk ook niet in een stal.
Tiffany schreef:Nee en paard eigenlijk ook niet in een stal.
Tiffany schreef:Nee hoorMaar zoveel dingen horen eigenlijk niet.