Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:44

annepanne schreef:
Dat laatste is duidelijk een mening. Maar als je met z'n allen rare opmerkingen gaat maken tegen één iemand, dan laat ik dat niet over mijn kant gaan! Ook al is het niet tegen mij!

Als je wat wilt doen tegen de broodfokkers, moet je én de consument goed informeren én in het beste geval gaan samenwerken met de dierenwinkel! Schrikken?
Ook een rattery kan niet alle ratten zelf houden! Door middel van die hele mooie doelstellingen komen er wél steeds meer ratten op de wereld! Weliswaar minder dan bij broodfokkers, maar fokken is fokken, lees: vermeerdering! Toch?
Door dw's in te laten zien hoe het volgens jullie wel moet (al is mijn mening dat dat ook echt al wel gebeurt!) en daarbij een goed gefokt ratje te verkopen met het juiste advies naar het goede adres kom je toch veel verder dan met modder gooien? Mag ik nog maar en meiske zijn maar jullie brengen geen OPLOSSING aan!

Citaat:
Wordt van deze hele simpele opmerkingen in dit topic echt héél vervelend!

Citaat:
Weet je meiske ik ben echt een heeeeel stuk ouder dan jij. Dus jouw opmerking gaat echt nat. En ik weet niet wat je hier nog doet als je t vervelend vind.....

En lezen is niet je sterke punt.. Komt misschien omdat je vele malen ouder bent dan mij. Wat je overigens ook niet méér recht van spreken geeft!

Zeker heb jij niet minder recht v spreken maar ben je niet zelf degene die over t feit dat t wel duidelijk was met welke leeftijdsgroep je van doen had? en nu haal je 2 dingen door elkaar miss zelf eerst even goed lezen. Verder ga ik niet in op gemekker over leeftijd want dat is jouw struikelblok niet t mijne. Ga zelf eens kijken bij tuincentra ed dan zal je zien dat er nog heel veel valt te verbeteren voor de dieren. Die winkles zijn uit op winst en staan niet open voor advies zeker niet als dat advies geld kosten en minder omzet geeft.
Verder weet ik niet tegen wie we met zijn allen rare opmerkingen maken hoor.....
Op de rest v wat je schrijft kan ik niet ingaan want ik begrijp niet wat je er zegt....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:45

roest schreef:
[Wat ben je stil ineens

? vind je?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:47

ja, ik heb al een halve dag niet meer gehoord dat ik een moordenaar ben, vond het nou net zo gezellig worden

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:49

roest schreef:
ja, ik heb al een halve dag niet meer gehoord dat ik een moordenaar ben, vond het nou net zo gezellig worden

Zie t nut niet zo in van in herhaling vallen. Ik zal nooit goedkeuren wat jij doet al werk je bij een da je BENT er geen. Mijn mening weet je en die blijft. Verder heb ik weinig behoeften om over jouw zelf dierendoden te hebben.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:51

je kunt me toch op z'n minst wel uitleggen hoe jij aan je feiten komt?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:52

Gezellig hier!! Volgens mij ging het topic over het niet kopen van rittens in een DW of tuincentra en niet over leeftijden en het doden van dieren......

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:54

somokkele schreef:
Gezellig hier!! Volgens mij ging het topic over het niet kopen van rittens in een DW of tuincentra en niet over leeftijden en het doden van dieren......

Ach, gewoon 2 topics die in elkaar overlopen.. who cares

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:54

roest schreef:

Waarschijnlijk wel maar over welke feiten heb je t nu?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:56

ShirleyA schreef:
roest schreef:

Waarschijnlijk wel maar over welke feiten heb je t nu?

1 pagina terug, ik gaf daarin antwoord op de vraag die jij nooit gesteld hebt

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:56

ShirleyA schreef:
Zeker heb jij niet minder recht v spreken maar ben je niet zelf degene die over t feit dat t wel duidelijk was met welke leeftijdsgroep je van doen had? en nu haal je 2 dingen door elkaar miss zelf eerst even goed lezen. Verder ga ik niet in op gemekker over leeftijd want dat is jouw struikelblok niet t mijne. Ga zelf eens kijken bij tuincentra ed dan zal je zien dat er nog heel veel valt te verbeteren voor de dieren. Die winkles zijn uit op winst en staan niet open voor advies zeker niet als dat advies geld kosten en minder omzet geeft.
Verder weet ik niet tegen wie we met zijn allen rare opmerkingen maken hoor.....
Op de rest v wat je schrijft kan ik niet ingaan want ik begrijp niet wat je er zegt....

Zoals ik al eerder gezegd heb (pffffffffff) ben ik dus niet vóór het ongecontroleerd verkopen van dieren en al helemaal niet door tuincentra!! Die mag je niet over één kam scheren met een dierenspeciaalzaak!! Daar kan je namelijk zéér zeker resultaten behalen en mee samenwerken! Op die tip ga je nog steeds niet inhoudelijk in overigens!

Als je niet weet tegen wie er rare opmerkingen gemaakt worden moet je écht even teruglezen.. Hierbij zeg ik dus niet (we moeten op bokt tegenwoordig héél duidelijk zeggen wat we dus wel en wat we dus niet bedoelen) dat specifiek JIJ rare opmerkingen maakt. Mijn opmerking ging namelijk over het algemeen in dit topic Haha!

Bovendien voeg je momenteel niet zoveel toe in het topic.. Wat is jouw oplossing?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:59

roest schreef:
1 pagina terug, ik gaf daarin antwoord op de vraag die jij nooit gesteld hebt

Snap nog steeds niet wat je bedoelt... pb anders maar als je liever niet op bokt zet wat je bedoelt.. Ik weet niet of t anderen aanvalt.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:03

Ik heb geen geheimen. Jij steld conclusies over mij (en niet alleen over mij), zonder je eerst af te vragen wat iemand daadwerkelijk zegt, lezen is een kunst.
Dus jij stelt de conclusie over hoe ik ratten doodmaak, vertel mij, hoe doe ik dat?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:06

annepanne schreef:
Zoals ik al eerder gezegd heb (pffffffffff) ben ik dus niet vóór het ongecontroleerd verkopen van dieren en al helemaal niet door tuincentra!! Die mag je niet over één kam scheren met een dierenspeciaalzaak!! Daar kan je namelijk zéér zeker resultaten behalen en mee samenwerken! Op die tip ga je nog steeds niet inhoudelijk in overigens!

Als je niet weet tegen wie er rare opmerkingen gemaakt worden moet je écht even teruglezen.. Hierbij zeg ik dus niet (we moeten op bokt tegenwoordig héél duidelijk zeggen wat we dus wel en wat we dus niet bedoelen) dat specifiek JIJ rare opmerkingen maakt. Mijn opmerking ging namelijk over het algemeen in dit topic Haha!

Bovendien voeg je momenteel niet zoveel toe in het topic.. Wat is jouw oplossing?

Ik geloof ook niet heel erg in samen werken met dierenwinkels. Bij sommige zou t miss helpen bij de meeste denk ik toch niet. Een winkle moet winst maken.
Mijn oplossing is ratten bij de opvang halen zolang die nog bomvol zitten is dat ook nodig. Verder heb ik een adoptie-ratje en steu op die manier ook de opvang een beetje. Rattery ratjes neem ik eigenlijk ook niet meer want voor elk rattery ratje dat je neemt blijft n opvangertje zitten. Dat wil niet zeggen dat ik n rattery niet goed vind.... Maar mijn hart gaat uit naar de opvangertjes dat is met hionden en katten net zo die komen bij mij ook uit n asiel.
Dát is mijn oplossing. Nee ik verbeter er niet de wereld mee maar probeer op deze manier wel te helpen in t ratten overschot die er bij alle opvangen is. En ik breng zo mijn zoontje bij dat je op deze manier de dieren meer helpt n goed leven te hebben.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:07

Kinders kinders kan het even minder? Hebben jullie een vete met zijn 2en ofzo? Vecht dat even ergens anders uit!

@roest: Je hebt net een pagina geleden uitgelegd hoe je ze zelf doodmaakt, dus weten we dat nu wel. Mij interesseerd het in ieder geval niets, als het maar snel en zo pijnloos mogelijk gebeurd.

Nu dus maar weer ontopic:
Waarom zouden alle ratten bij een tuincentrum of dierenwinkel slecht zijn (want dat suggereerd de topictitel). En waarom zouden broodfokkers slecht voor hun ratten zijn? Is het steeds hebben van nesten bewezen slecht voor ratten?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:11

roest schreef:
Ik heb geen geheimen. Jij steld conclusies over mij (en niet alleen over mij), zonder je eerst af te vragen wat iemand daadwerkelijk zegt, lezen is een kunst.
Dus jij stelt de conclusie over hoe ik ratten doodmaak, vertel mij, hoe doe ik dat?

Ik stelde helemaal geen conclusies over hoe je dat doet ik zei alleen dat jij andere manieren hebt dan in de vriezer doen (je gaf nl zelf aan dat je dat niet doet) maar vanmiddag vertelde je wel even dat je 10 jaar ervaring hebt in t zelf doden v ratten. Hoe maakt me niet uit je bent geen da daar gaat t me om. Ik vind niet dat jij dat kan doen, n da stelt de dignose iemand die bij n da werk niet, daar is de da nl da voor.
Ik wil helemaal niet weten hoe iemand ratten of ander dieren dood maakt.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:12

pascha7 schreef:
ShirleyA schreef:
Ondanks dat ik t naar vind dat er ratjes als voer dienen vind ik ook dat slangen moeten eten (wil zelf geen slang maar vind t mooie beesten) maar wat ik wel erg vind is dat die rittens levend de vriezer in gaan.... Dat moet een nare dood zijn.

dat is helemaal geen nare dood
dat is een pijnloze dood
ze krijgen het koud en gaan slapen en vrieze dood zonder het geweten tehebben en als je het zeker wilt weten shir kan je het altijd aan me ouders vragen.

en bij ons gaan de muizen ratten en andere knaagdieren die voor voer gefokt zijn ook de vriezer in of worden levend gegeven en dat vindt ik zielig (levend voer voor de slang of andere beesten.)

Het spijt me, maar ik kan het niet laten om hier even op te reageren. Het doden van dieren door ze 'simpelweg' in de diepvries te draaien is een HEEL pijnlijke dood voor zo'n beestje.
Deze manier van dieren om het leven brengen wordt zelfs niet aanvaard in proefdierlabo's, omdat deze methode absoluut NIET humaan is.

De enige aanvaardbare methode's (volgens de wetgeving) zijn het euthanaseren via een injectie (liefst rechtstreeks in de bloedbaan), inhalatie-technieken, en mechanische technieken zoals decapitatie, dislokatie van de nekwervels of een schietmasker.
de NIET aanvaardbare methoden zijn onderkoeling (diepvries dus), verdrinking, wurging, ether en chloroform. De laatste twee worden niet aanvaard omdat het te veel stress geeft aan het dier.

Dus aub... als je toch van plan bent om een dier te doden (bij erge ziekte en geen DA in de buurt), steek het arme ding dan niet in de diepvriezer...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:14

Ken genoeg slangenhouders die zelf hun dieren doden. Als je het goed kunt is daar niets zielig aan.

Vriezen is voor hele jonge, kale dieren echt geen erge dood. Ze zijn binnen enkele minuten al weg, zonder pijn of stress, maar gewoon in een soort slaap. Oudere dieren zou ik het idd niet bij doen, daar duurt het te lang bij.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:15

Mariska_28 schreef:
Kinders kinders kan het even minder? Hebben jullie een vete met zijn 2en ofzo? Vecht dat even ergens anders uit!

Waarom zouden alle ratten bij een tuincentrum of dierenwinkel slecht zijn (want dat suggereerd de topictitel). En waarom zouden broodfokkers slecht voor hun ratten zijn? Is het steeds hebben van nesten bewezen slecht voor ratten?

Nee, broodfokkers zijn niet per definietie verkeerd, ik ken er een die ze niet op een stapel houd en maar aan fokt, hij heeft zelfs een fokprogramma, het is wel massaal, maar beslist geen 'oeps' nestjes.
Maar de meeste fokkers houden de ratten massaal in een hok, dus alles kruist maar aan, ouders op kinderen en andersom enzo, en ja, dan kun je wachten op problemen.
Het steeds hebben van nesten is niet bewezen slecht voor ratten, maar als je lang genoeg naar de vrouwtjes kijkt kun je ook zonder bewijs zien dat ze snel achteruit gaan. Het is een aanslag op het lichaam, dat geld voor alle dieren.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:16

Ben het helemaal eens met het niet kopen van ratjes in een DW. Ben nog geen DW tegengekomen waar ze echt goede informatie kunnen geven over ratjes.

Aan de andere kant wordt het je als nieuwe ratten-eigenaar wel vrij lastig gemaakt om fokkersratjes te kopen of iets uit de opvang te halen.

In het najaar wilde ik zelf graag weer ratjes in huis nemen. Ik heb toen flink wat tijd gezocht voor ik twee jonge ratjes heb kunnen vinden. Een heleboel fokkers hebben al maanden voor de geboorte van een nest een hele lijst met reserveringen. En in de opvang heb ik ook niet makkelijk jonge ratjes kunnen vinden.

Uiteindelijk heb ik 2 mega-schattige dump-rittens kunnen vinden (ratjes van een nep-fokker/ongeluksnest) die zomaar bij een echte rattery op de stoep waren gezet, in de winter! Ze zijn ietsje kleiner gebleven dan de fokratjes van een vriendin, maar ik ben wel blij dat ik ze een goed tehuis heb kunnen geven. Nu wil ik stiekum nog een ratje erbij, een van een goede rattery... maar de genoemde (betrouwbare) ratteries hebben voorlopig nog geen rittens te koop...

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:18

ShirleyA schreef:
roest schreef:

Ik stelde helemaal geen conclusies over hoe je dat doet ik zei alleen dat jij andere manieren hebt dan in de vriezer doen (je gaf nl zelf aan dat je dat niet doet) maar vanmiddag vertelde je wel even dat je 10 jaar ervaring hebt in t zelf doden v ratten. Hoe maakt me niet uit je bent geen da daar gaat t me om. Ik vind niet dat jij dat kan doen, n da stelt de dignose iemand die bij n da werk niet, daar is de da nl da voor.
Ik wil helemaal niet weten hoe iemand ratten of ander dieren dood maakt.

Hoe denk jij dat ik aan mijn injectienaalden en vloeistof kom?
En jazeker, conclusies heb jij getrokken.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:20

Mariska_28 schreef:

@roest: Je hebt net een pagina geleden uitgelegd hoe je ze zelf doodmaakt, dus weten we dat nu wel. Mij interesseerd het in ieder geval niets, als het maar snel en zo pijnloos mogelijk gebeurd.

Ja het steeds hebben v nesten is zeer slecht voor t moedertje. Dat kost energie en ze krijgen niet de tijd om bij te komen want ze zijn al weer wzanger voor t vorige nest weg is. Broodfokkers geven niets om de dieren en zetten v alles bij elkaar als t maar veel ratten maakt = veel winst. De rittens gaan vaak te vroeg weg bij hun moeder ze hebben dan nog haar voeding nodig maar ja ze moeten zelf fokken, die vrouwtjes krijgen vaak al ritten voor ze zeld ritten-af zijn. Ook zitten de mannetjes te lang bij hun zusjes en ja dan raken die weer zwanger..... zo kan ik nog wel even door gaan.
Dan is de bodem vaak niet goed zaagsel hebben ze vaak dat is slecht voor de longen, de hokjes waar ze in zitten zijn te klein en vaak kunnen ze niet klimmen.
Wil je dus een fijn ratje dat gezond is en tam (in een tuincentrum/dierenwinkel is vaak geen tijd om de rittens handtam te maken) dan doe je er goed aan de rittens bij een goede rattery of opvang te halen. Zeker als je n onervaren ratten houder bent. Want een ritten dat niet tijdig handtam is gemaakt toch tam maken kost veel tijd. Als zo'n beestje dan een paar x goed bijt is de lol er snal af.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:21

pascha7 schreef:
ShirleyA schreef:
Ondanks dat ik t naar vind dat er ratjes als voer dienen vind ik ook dat slangen moeten eten (wil zelf geen slang maar vind t mooie beesten) maar wat ik wel erg vind is dat die rittens levend de vriezer in gaan.... Dat moet een nare dood zijn.

dat is helemaal geen nare dood
dat is een pijnloze dood
ze krijgen het koud en gaan slapen en vrieze dood zonder het geweten tehebben en als je het zeker wilt weten shir kan je het altijd aan me ouders vragen.

en bij ons gaan de muizen ratten en andere knaagdieren die voor voer gefokt zijn ook de vriezer in of worden levend gegeven en dat vindt ik zielig (levend voer voor de slang of andere beesten.)

Het spijt me, maar ik kan het niet laten om hier even op te reageren. Het doden van dieren door ze 'simpelweg' in de diepvries te draaien is een HEEL pijnlijke dood voor zo'n beestje.
Deze manier van dieren om het leven brengen wordt zelfs niet aanvaard in proefdierlabo's, omdat deze methode absoluut NIET humaan is.

De enige aanvaardbare methode's (volgens de wetgeving) zijn het euthanaseren via een injectie (liefst rechtstreeks in de bloedbaan), inhalatie-technieken, en mechanische technieken zoals decapitatie, dislokatie van de nekwervels of een schietmasker.
de NIET aanvaardbare methoden zijn onderkoeling (diepvries dus), verdrinking, wurging, ether en chloroform. De laatste twee worden niet aanvaard omdat het te veel stress geeft aan het dier.

Dus aub... als je toch van plan bent om een dier te doden (bij erge ziekte en geen DA in de buurt), steek het arme ding dan niet in de diepvriezer...[/quote]
oke wat is je nummer dan krijg jij die zieke dieren Boos!
boel sh it want de da heb zelf gezegt dat het geen pijnlijke dood is en het erg snel gaat omdat ze eerst gaan slapen door de kouw en dan gewoon invrieze

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:25

roest schreef:
Hoe denk jij dat ik aan mijn injectienaalden en vloeistof kom?
En jazeker, conclusies heb jij getrokken.

nee ik wilde helemaal niet denken over hoe er ratten werden dood gemaakt, dus trok geen conclusies.
Blijf er geen barst v geloven dat jij werkelijk mag doden. Wel dat je t doet, maar dat is iets anders.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:31

Jeetje wat een gezeik hier in dit topic zeg, waarom moeten dit soort topics altijd uitlopen op ruzie?
Waarom vat iedereen alles té persoonlijk op en speelt dat weer op de man terug? Erg jammer..

Even over de manier van inslapen, weet niet meer wie het zei.. Is het niet diervriendelijker om ethanol te gebruiken? Dan hebben die beesten geen last van de naald en met de ethanol en de juiste dosis (die je overigens vrij snel bereikt Clown ) is het beestje in no-time weg.

Vriezer is níét diervriendelijk voor zoogdieren, voor reptielen wel inderdaad. Zijn koudbloedige dieren en passen zich aan in de omgeving en vallen zo langzaam weg. Ratten niet, die gaan dood van de kou en het zuurstoftekort Nagelbijten / Gniffelen Lekker diervriendelijk..

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:31

ShirleyA schreef:
annepanne schreef:
Wat is jouw oplossing?

Ik geloof ook niet heel erg in samen werken met dierenwinkels. Bij sommige zou t miss helpen bij de meeste denk ik toch niet. Een winkle moet winst maken.
Mijn oplossing is ratten bij de opvang halen zolang die nog bomvol zitten is dat ook nodig. Verder heb ik een adoptie-ratje en steu op die manier ook de opvang een beetje. Rattery ratjes neem ik eigenlijk ook niet meer want voor elk rattery ratje dat je neemt blijft n opvangertje zitten. Dat wil niet zeggen dat ik n rattery niet goed vind.... Maar mijn hart gaat uit naar de opvangertjes dat is met hionden en katten net zo die komen bij mij ook uit n asiel.
Dát is mijn oplossing. Nee ik verbeter er niet de wereld mee maar probeer op deze manier wel te helpen in t ratten overschot die er bij alle opvangen is. En ik breng zo mijn zoontje bij dat je op deze manier de dieren meer helpt n goed leven te hebben.

Er zijn al zat dierenwinkels die dit aangeboden hebben! Maar helaas verder dan met modder gooien komen de verschillende opvangen niet.. En dáár scheelt het aan! Net als hier in het topic! Er wordt gewezen, met modder gegooid en uiteindelijk zijn er nog twee kampen!

En ja een rattery blijft in mijn ogen ook een vermeerdering, en waarom??