hond mee uit eten???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: hond mee uit eten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:35

lindsey schreef:
Mensen die zeggen dat het niet hygienisch is om een hond mee te nemen naar een restaurant.
De hond komt toch niet in de keuken. Hij zit toch niet op de tafel of op de stoelen.
Hij komt gewoon helemaal niet in contact met eten dus andere gasten kunnen beslist geen haren in hun eten krijgen.

Als het goed is komt hij alleen op de vloer. Nou de vloer is toch al niet zo hygienisch meer als iedereen daaar met zijn schoenen over heen loopt nadat hij daarmee over straat heeft gelopen.

Haren zweven. Die vallen niet gelijk op de grond. Als er iemand langsloopt, er een vleugje wind vrijkomt, kunnen de haren al dusdanig opwaaien dat ze op je bord belanden. Ik vind het gewoon niet hygienisch. Die mensen krijgen een boete als de keuken niet schoon is, gaat een ander zijn hond die daarvoor op een grasveldje zijn plas of poep heeft lopen wegmoffelen in hun schone restaurant laten. Bah! Ik moet er niet aan denken. En of het chique is of niet... restaurant of snackbar, vind het niet passend.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:40

Ik vind het niet kunnen.
Stel je zit lekker te eten, zo'n dier komt naar binnen en je bent er allergisch voor.
Dan zit je mooi te kijken.
Ik vind het wel knap als dat beestje is binnengekomen, want in de meeste horecatenten zijn honden gewoon verboden.

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:44

verboden niet gewoon niet toegestaan
is echt wel wat anders hoor Vork

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:46

Ik zie het verschil niet echt.
Het hotel/restaurant waar ik werk mogen ze er niet in.

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:49

jawel bij verboden is het straf maar maar bij niet toegestaan niet Clown

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:52

Onze Berner Sennen is wel een paar keer mee geweest naar een restaurant. Dat kwam omdat we bij mijn schoonouders op bezoek waren, en die spontaan besloten met ons uit eten te gaan. Onze hond kan ik niet in een vreemd huis achterlaten, dus ging ze mee. Dan ligt ze onder de tafel, of achter onze stoelen (we zoeken dan speciaal een tafel ergens achterin, zodat ze niemand in de weg ligt). 1 keertje hebben we een verbaasde reactie gekregen van restaurant bezoekers om ons heen, toen we klaar waren met eten en opstonden. Ze hadden nl. helemaal niet gemerkt dat er een hond lag. Het waren dus positieve reacties die we kregen.

En hond meenemen en los laten, vind ik niet kunnen.

Misschien wat offtopic, maar wat ik ook gigantisch irritant vind is mensen die hun kinderen door het restaurant heen laten rennen, en dat ze dan vervolgens aan je bord staan te bedelen.

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:59

OneDesire schreef:
Onze Berner Sennen is wel een paar keer mee geweest naar een restaurant. Dat kwam omdat we bij mijn schoonouders op bezoek waren, en die spontaan besloten met ons uit eten te gaan. Onze hond kan ik niet in een vreemd huis achterlaten, dus ging ze mee. Dan ligt ze onder de tafel, of achter onze stoelen (we zoeken dan speciaal een tafel ergens achterin, zodat ze niemand in de weg ligt). 1 keertje hebben we een verbaasde reactie gekregen van restaurant bezoekers om ons heen, toen we klaar waren met eten en opstonden. Ze hadden nl. helemaal niet gemerkt dat er een hond lag. Het waren dus positieve reacties die we kregen.

Misschien wat offtopic, maar wat ik ook gigantisch irritant vind is mensen die hun kinderen door het restaurant heen laten rennen, en dat ze dan vervolgens aan je bord staan te bedelen.

daar is oook al een discussie over geweest Clown

is ook irrietant maarja ze moeten het oo leren Vork
ik mog dat nooi Tong uitsteken

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:00

domiekje schreef:
OneDesire schreef:

daar is oook al een discussie over geweest Clown

is ook irrietant maarja ze moeten het oo leren Vork
ik mog dat nooi Tong uitsteken

Moet eerlijk bekennen dat ik niet het hele topic door gelezen heb Schijnheilig

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:03

Ik moet zeggen dat ik het niet echt nodig vind je hond mee uit eten te nemen, als je het wel doet lijn hem dan tenminste aan!

Wij hebben in de vakantie ook de hond meegenomen naar enkele restaurants, maar daar zijn we toen buiten gaan zitten en de hond gewoon aangelijnd, niemand die er last van had Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:53

Citaat:

Haren zweven. Die vallen niet gelijk op de grond. Als er iemand langsloopt, er een vleugje wind vrijkomt, kunnen de haren al dusdanig opwaaien dat ze op je bord belanden. Ik vind het gewoon niet hygienisch. Die mensen krijgen een boete als de keuken niet schoon is, gaat een ander zijn hond die daarvoor op een grasveldje zijn plas of poep heeft lopen wegmoffelen in hun schone restaurant laten. Bah! Ik moet er niet aan denken. En of het chique is of niet... restaurant of snackbar, vind het niet passend.

en al die obers dan..en mensen die langslopen...

Een gezond mens verliest dagelijks tussen de 50 en 100 haren als gevolg van het vernieuwingsproces dat ons haar doormaakt.

Onze huid schilfert vanzelf af. We verliezen in feite zo een miljoen huidcellen per minuut.

Lips are sealed

van alle mensen die langslopen en obers liggen er ook haren en huidschilfers in ons eten.... Ziek

maw..ook mensen zijn de schoonste niet,wie zegt dat een ober zijn handen heeft gewassen na het plassen??je weet het niet he..

dus een hond meer of minder,moet niet uitmaken,lijkt mij Haha!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:57

Zolang je je hond bij je houdt, geen andere mensen lastigvalt, vind ik het prima. Lachen

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:33

Nou ik hoop dat er een algemeen verbod komt op honden meenemen naar horeca gelegenheden! Muv blindegeleidenhonden en hulphonden.
Ik heb zelf ook een hond en die vind ik heel leuk en lief etc. Luisterd ook goed. Maar je gaat een hond toch niet meenemen naar een restaurant! Lekker als iedereen met een hond dat deed kun je nagaan wat voor zooi het wordt. Als je uit eten gaat heb ik echt geen behoefte aan een hond in de buurt, nergens voor nodig!
Nog maar te zwijgen over mensen die allergisch zijn! Hun avond is sowiezo verpest.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:39

Ik hoop ook, net als Stephanie100 dat er een algemeen verbod komt.
Ik heb er een bloedhekel aan als er dieren in restaurants loslopen, net als dat eigenaren van winkels hun hond in de winkel laten scharrelen.
Mijn vader is zwaar allergisch voor honden, wij hebben al een aantal keer gehad dat we zijn weg 'gejaagd' uit een restaurant omdat hij helemaal benauwd werd. Daar vind ik dat andere mensen ook wel rekening mee mogen houden, voor honden en andere huisdieren zijn ontzettend veel mensen allergisch.
Ook vind ik het niet hygienisch, al die haren enzo.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:45

Zoals die avond van de TS is verlopen vind ik niet kunnen en helemaal niet als je nog uitgescholden word.....ik ga me nu wel ff afvragen wat JIJ met een Chique tent bedoel.
Over algemeen komen in hele Chique tentjes welgestelde mensen die over algemeen beschaafd zijn..

Ik heb op dit moment geen hond maar ik zal zeker mijn hond mee-nemen en ik zou dus mijn hond aan de lijn houden en onder tafel met een bakje drinken..
Is je hond daar niet geschikt voor dan moet je hem trainen of niet mee-nemen.

Overigens vind ik kinderen vele malen erger dan honden (sorry danilo Haha! )
Ook ben ik in diverse resturants geweest (voornamelijk buitenland) waar dus geen kinderen mogen komen.....heerlijk.

Ook in Chique resturants verwacht ik geen jengelende jong en rondspringende kinderen......ik stap gewoon op zo'n ouder af als ik er last van heb (geld ook voor een hond alleen is het dan baasje)
Grote mond.....tja iemand inschakelen die bedrijfsleider is ofzo...of geen rekening betalen Clown

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:47

Niet erg hygiënisch, maar heel storend vind ik het niet, mits de hond zich gewoon écht koest houd.
10duizend keer liever een hond dan gillende koters die door het restaurant rennen en een hoop lawaai maken en het obers lastig maken Lachen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:49

ushi schreef:
Gelukkig komen wij wel bij zaken met klasse, waar geen honden, katten, parkieten worden getolereerd.

dus iemand die wel zijn hond meeneemt kan niet in een zaak met klasse eten?
beetje vreemde reactie

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:51

Ik zou mijn hond nóóit meenemen naar een restaurant.
Geen idee ook wat dat dier daar moet...
Bovendien heb je altijd mensen die allergisch zijn,
of bang zijn van honden. Mijn hond is ook nog eens erg jong (7 maanden)
dus die houd ik echt niet een paar uur stil onder tafel hoor
Dan gaat ie zich vervelen, en zelf maar even voor vermaak zorgen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:53

geit schreef:
ushi schreef:
Gelukkig komen wij wel bij zaken met klasse, waar geen honden, katten, parkieten worden getolereerd.

beetje vreemde reactie

Daar worden ze geweigerd, de dure restaurants toch. In de mac donalds moet je het ook niet proberen. Behalve als je buiten zit

Maar goed ik vind het niet kunnen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 01-02-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:54

ja dit dilemma ken ik ook Boos!
Mij oma moet dus altijd de hond meenemen het maakt niet uit waar ze heen gaat maar die hond moet mee.
Altijd als mijn oma dus jarig is wil ze graag met de hele family uiteten.
Best gezellig hoor!!
Maar haar hond moet dus altijd mee oke dat is 1 hond, maar nu heeft haar dochter die tik over genomen dus als oma jarig is gaan we niet met 1 hond maar gezellig met 2 honden uit eten Boos!
Gelukkig is het maar 1 keer per jaar Nagelbijten / Gniffelen

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 19:55

gillende koters moet ik om lachen... geniet ik van, maarja niet iedereen is zo'n kinderfan als mij Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:56

geit schreef:
ushi schreef:

beetje vreemde reactie

Laat me niet lachen het ligt er ook aan hoe belangrijk iemand is er zijn regels om ze te verbreken en uitzonderingen worden altijd gemaakt.

Ik ben van plan om in 2008-2009 een hond te nemen en ik zal hem zeker mee-nemen op vakantie en uit-eten ja ook

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:57

Onze hond gaat alleen mee naar een restaurant (meestal een soort eetcafe) als we op vakantie zijn; en als we op vakantie zijn en we gaan eten in een chiquer restaurant eten dan blijft hij in het apartement of op de hotelkamer.

Van te voren vragen we wel of de hond binnen mag, mag dit niet, geen probleem zoeken we verder tot we iets vinden waar het wel mag. En als dat uiteindelijk alleen maar een snackbar blijkt te zijn so be it.

Onze hond gaat altijd onder tafel liggen (aangelijnd) en valt dan in slaap. We gaan altijd uit de loop zitten zodat iedereen er gewoon door / langs kan zonder last van de hond te hebben. Meestal horen we als we weg gaan 'hey die mensen hadden een hond bij, niets van gemerkt'.

Ik vind het verschrikkelijk als kinderen een hele avond lopen te jengelen in een restaurant. Kinderen zijn nu eenmaal kinderen dat weet ik, en het is dus ook niet zo gek als ze wat geluid produceren maar ik vind het niet kunnen dat ouders ze door het restaurant laten rennen en gillen. Dat vind ik vele malen erger als een hond die onder tafel ligt te slapen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:57

Kimberley84 schreef:
gillende koters moet ik om lachen... geniet ik van, maarja niet iedereen is zo'n kinderfan als mij Haha!

Ach tita is een kinderfan, alleen wilt ze het niet toegeven Clown

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:58

tita schreef:
Zoals die avond van de TS is verlopen vind ik niet kunnen en helemaal niet als je nog uitgescholden word.....ik ga me nu wel ff afvragen wat JIJ met een Chique tent bedoel.
Over algemeen komen in hele Chique tentjes welgestelde mensen die over algemeen beschaafd zijn..

Ik heb op dit moment geen hond maar ik zal zeker mijn hond mee-nemen en ik zou dus mijn hond aan de lijn houden en onder tafel met een bakje drinken..
Is je hond daar niet geschikt voor dan moet je hem trainen of niet mee-nemen.

Overigens vind ik kinderen vele malen erger dan honden (sorry danilo Haha! )
Ook ben ik in diverse resturants geweest (voornamelijk buitenland) waar dus geen kinderen mogen komen.....heerlijk.

Ook in Chique resturants verwacht ik geen jengelende jong en rondspringende kinderen......ik stap gewoon op zo'n ouder af als ik er last van heb (geld ook voor een hond alleen is het dan baasje)
Grote mond.....tja iemand inschakelen die bedrijfsleider is ofzo...of geen rekening betalen Clown

Tita dan hebben we het wel over onopgevoede kinderen he Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:59

Trouwens wat is het nut om de hond mee te nemen?