[FOTO] vogelspin eet een muisje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

Re: [FOTO] vogelspin eet een muisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:14

Nee. maar in het wild geloof ik echt niet dat ie 3 cm verhuist hoor. anders komt ie nooit aan zijn eten

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:16

Pff wat een gezeur hier zeg.
Deze spinnen krijgen genoeg beweging. Wat denk je zelf dat je ze koproletjes kan leren enzo?
Pff doe is ff normaal zeg en blijf even lekker ontopic.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:17

nope ze lopen heel veel in het wild ik kwam zo'n rooie joekel tegen in Queensland...........brrrrrr en ze lopen nog verdomd hard ook

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:21

Net zoals er verschillen zijn in mensen, paarden, reptielen. zijn er ook verschillen in de soorten spinnen.

Zoals er al gezecht is door een rasechte kenner is dit een rustige soort spin. Het is echt niet zo van dat alle spinnen beweging nodig hebben.

Tevens ze kunnen toch bewegen in het terrarium? zon terrarium is niet al te groot maar wel groot zat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:27

Barmat schreef:
Zulke dieren eten geen dood voer, vandaar het levend geven.

Tja, tis misschien cru, maar zo werkt het in de natuur nu eenmaal ook. Ik heb er weinig moeite mee.

Ik vind de foto's erg mooi, had zoiets nog niet gezien, interessant!

zulke dieren eten wel doodvoer ze, het is niet voor niets afgeschaft in de zoo's. Knipoog
Maar dat is een andere discussie

En hoe je het doodkrijgt invriezen hallo Haha! er zijn wel een paar betere manieren hoor.
Ik heb geleerd dat doodvoer veel beter is, ook na stage's in verschillende zoo's en het reptielen ding in oostende. Blijf ik bij deze mening. De natuurlijke jachtdrang kan makkelijk opgewekt worden door een voedselstang enzo.

en die vergelijkingen dat hier gegeven worden Haha! Maar doodvoer of levendvoer is al een euwenlange discussie en denk niet dat hij rap zal worden opgelost. Pling
dus ieder zijn mening... en dat mag zo ook vindt ik

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:29

Wat is nou 1 muisje in zo een grote wereld?Bij mij op zolder en in de kelder zitten genoeg muisjes hoor,dus dit muisje kan er toch wel even af Haha! .
gekkeils,je kan het dan domme dieren vinden maar dan moet je er toch niet zo over doordrammen.Ieder heeft zijn hobby en intresse.Als jij bijvoorbeeld graag stenen verzameld gaan we ook niet zeggen : joh,wat een domme steen Koe

Die spin moet gewoon eten,net zoals wij varkens-,paarden- en rundsvlees eten Lachen .Dit muisje heeft echt niet geleden,met dat gif was hij bijna op slag dood.Het zou pijnlijker zijn als je hem met een baksteen ofzo zou doodmeppen of invriezen Scheve mond .

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:36

Ja. maar wie weet hoelang hij van zijn moeder af is? Alstie gelijk eraf is vind ik het niet zo erg. maar van de dierenwinkel naar huis wel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:37

welke technieken gebruiken jullie om dood te doen Gestoord ja hallo Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:38

Ik snap dat die spin moet eten en veroordeel dus de foto's niet. Maar ik vind het wel zielig voor het muisje, ook al weet ik dat het 'normaal' is. Diegenen die zeggen: ach er zijn er genoeg, 1 muis meer of minder.....van mensen zijn er ook genoeg, maar ik denk toch niet dat je er daar wat van wilt missen....

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:55

gekkeils schreef:
Ja. maar wie weet hoelang hij van zijn moeder af is? Alstie gelijk eraf is vind ik het niet zo erg. maar van de dierenwinkel naar huis wel.

als in spin in het wild eentje meesleurt is hij ook van z'n moeder af Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:19

uhm gekkeils verwacht je nu ook nog van ts dat ze een muizenfokkerij begint? Zodat babymuis niet alleen in de auto moet oid?

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:26

gekkeils: Volgens mij vind jij dit gewoon leuk? Je geeft de meest onzinnige opmerkingen! Ga je eerst is verdiepe in de spin, als je opmerkingen wil geven die je nuttig wilt laten lijken!
Penny in muisjes vorm?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:42

Ik zie het probleem niet zo. De foto's vind ik nog erg meevallen, niet smerig ofzo, en die spin is erg mooi!

Maarja al die mensen hier die zeggen doodvoer geven, hoe willen die de muis doden? Ik denk dat ineens zo'n grote lading gif door een spin nog een van de meest diervriendelijke methodes is. Tegen een muur slaan, verdrinken of invriezen klinkt mij niet in de oren als betere methodes..

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:59

laten we allemaal onze vogelspinnen vegetarier maken, alleen omdat sommigen van ons het *zielig* vinden om levend voer te voeren Gestoord

Mensen waar zijn we mee bezig?

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:00

Dus je zou het muisje in het nest moeten neerknuppelen,zodat mama-muis haar kleintje ziet sterven en dan pas aan je spin geven? Nagelbijten / Gniffelen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:06

Nee. Gewoon zorgen dat dat babymuisje of meteen dood gaat, of niet. en geen hele reizen maakt naar de mond van zon spin.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:24

Mijn rattenslang krijgt ook altijd ingevroren muizen (dood dus) (laat ze natuurlijk wel eerst ontdooien in heet water)
Ik vind het ook zielig om levende muizen te geven en kies daarom voor doden, maar dat vond ik in het begin ook moeilijk. Maar ik denk maar zo: die dieren moeten ook eten om te overleven!

En iedereen moet zelf weten wat hij/zij voert of dat nou dood of levend is. Wat maakt dat nou uit? Ieder zijn ding!

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:28

gekkeils schreef:
Nee. Gewoon zorgen dat dat babymuisje of meteen dood gaat, of niet. en geen hele reizen maakt naar de mond van zon spin.

Ach gut kijk je uit voor nachtmerries?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:30

Ik voer ook dood, maar ik fok de muizen zelf en maak ze zelf dood. De ingevroren muizen die je in de winkel kan kopen zijn over het algemeen niet de gezondste dieren, en ik wil toch wel graag zeker weten dat het dier wat zo'n muisje eet wel een gezonde muis te eten krijgt..

Gekkeils, het zit je wel enorm dwars he? Ontzettend zeg..
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 02-11-06 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:33

wauw gave spin zeg! En hele leuke foto's, blijf het nog steeds apart vinden hoe ze zo'n groot (in verhouding met de spin zelf) muisje zo even opeten! het blijft mooi om te zien.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:49

Mijn zontje van 2 vind jou spinnen reuze leuk, hij wil ze nu steeds zien als hij de computer ziet hahah

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:54

Eightlegged schreef:
Ik voer ook dood, maar ik fok de muizen zelf en maak ze zelf dood. De ingevroren muizen die je in de winkel kan kopen zijn over het algemeen niet de gezondste dieren, en ik wil toch wel graag zeker weten dat het dier wat zo'n muisje eet wel een gezonde muis te eten krijgt..

Gekkeils, het zit je wel enorm dwars he? Ontzettend zeg..

och hou toch gewoon op allemaal zeg! TSS
aaahhh iedereen mag toch wel zijn mening uitspreken?
en er stond ook dat je discussies KON en mag verwachten, dus..
waarom zou ze he tniet mogen? iedereen is opeens "tegen" haar..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:57

gekkeils schreef:

oh...In het echt worden ze ook dood gemaakt voordat die spin zijn mondje der om heen zet.

Eightlegged: wat ik niet kon opmaken uit je verhaal, dit muisje is toch dood wanneer het in de mond gaat of niet? Gezien hij het dingetje eerst vergiftigd? (of heb ik het nu zo verkeerd gelezen Nagelbijten / Gniffelen)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:00

pharagirlke schreef:
Eightlegged: wat ik niet kon opmaken uit je verhaal, dit muisje is toch dood wanneer het in de mond gaat of niet? Gezien hij het dingetje eerst vergiftigd? (of heb ik het nu zo verkeerd gelezen Nagelbijten / Gniffelen)

Wat ik ervan begreep, is dat hij sterk gif in z'n prooi spuit, waardoor deze direct doodgaat en als het ware oplost/vloeibaarder wordt, waarna hij hem een soort van naar binnen zuigt. Dus eerst gif/dood, en dan naar binnen slurpen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:01

Yessy schreef:
Wat ik ervan begreep, is dat hij sterk gif in z'n prooi spuit, waardoor deze direct doodgaat en als het ware oplost/vloeibaarder wordt, waarna hij hem een soort van naar binnen zuigt. Dus eerst gif/dood, en dan naar binnen slurpen.

Precies Knipoog Dat muisje leeft op de eerste foto al niet meer hoor..