Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sorro1 schreef:het liefst zou ik mijn honden ook vers vlees geven. Gewoon onbewerkt van de slager of zo. Maar met twee grote honden wordt dit een dure aangelegenheid. Dus krijgen ze nu allebei Prins.
En dat gaat nog goed.
Mijn Lab. deed het heel slecht op Pedegri Pal, dus daar zijn we snel van af stapt. Hij stonk een uur in de wind. TOen hebben we hem een poos op Nutro Choice gehad, hele goede brok. Is hij erg van op geknapt. Kost alleen E50,- per 15 kilo en dus zijn we met de komst van onze nieuwe hond op Prins overgestapt.
sorro1 schreef:het liefst zou ik mijn honden ook vers vlees geven. Gewoon onbewerkt van de slager of zo. Maar met twee grote honden wordt dit een dure aangelegenheid. Dus krijgen ze nu allebei Prins.
En dat gaat nog goed.
Mijn Lab. deed het heel slecht op Pedegri Pal, dus daar zijn we snel van af stapt. Hij stonk een uur in de wind. TOen hebben we hem een poos op Nutro Choice gehad, hele goede brok. Is hij erg van op geknapt. Kost alleen E50,- per 15 kilo en dus zijn we met de komst van onze nieuwe hond op Prins overgestapt.
dwaallicht schreef:Ik vraag me wel af hoe dat nou zit Eukanuba en Iams.
Heb de video gezien en het zag er inderdaad niet netjes uit..maar vraag me af hoe bijvoorbeeld Royal Canin en Hill's het doen. Doen die dan geen dierproeven, of pakken ze het op een vriendelijker manier aan dan Iams?
katiavl schreef:dwaallicht schreef:Ik vraag me wel af hoe dat nou zit Eukanuba en Iams.
Heb de video gezien en het zag er inderdaad niet netjes uit..maar vraag me af hoe bijvoorbeeld Royal Canin en Hill's het doen. Doen die dan geen dierproeven, of pakken ze het op een vriendelijker manier aan dan Iams?
ze doen allemaal dierproeven dwaallicht. Meeste daarvan zijn de palletproeven waar het dier twee bakjes krijgt en de mensen die voederen blinde zakken krijgen dan word er gezien wat de hond in kwestie het meeste eet. Daarna worden er ook proeven gedaan of de voeding wel verbeterend werkt enzo.
Bij katten knaagdieren enzo het zelfde.
Maar omdat die dierstations meer in amerika enzo liggen zijn ze hier niet gekend. België en nederland hebben er maar één (dacht ik) en die is van versele laga bento kronen.
Daar ben ik al op bezoek geweest.
Ze doen het niet als het specifiek op de verpakking vermeld staat.
En ten tweede honden en wolven alstublief niet vergelijken zijn door evolutie wel iets te verschillend geworden. Bij enkele rassen kan je nog de vraag stellen dat wel.
Rosita schreef:mentale ontwikkeling....... jaja, beetje visolie doet wonderen. Ook voor geleidehonden;-)
Skitter schreef:Rosita schreef:mentale ontwikkeling....... jaja, beetje visolie doet wonderen. Ook voor geleidehonden;-)
Rustig maar...
Ik vind het belangrijk dat mijn pup goed voer heeft, en dus neem ik geen risico.
Later stap ik over op een middelmerk voer of misschien Carnibest.
Maar ik vind de groeiperiodes erg belangrijk voor een pup, en wil dat hij correct 'groeit;
Rosita schreef:Ik denk dat een brok, met welk marketingverhaal dan ook van grote fabrikanten, nooit zorgt voor een goede start en groei.
Skitter schreef:Rosita schreef:Ik denk dat een brok, met welk marketingverhaal dan ook van grote fabrikanten, nooit zorgt voor een goede start en groei.
Hier ben ik het niet mee eens. Ja brok is door man gemaakt, maar juist door dat ze die kunnen 'manipuleren' en van allerlei belangrijk stoffen kunnen toevoegen, is het goed.
In vis zit echt niet alles wat ze nodig hebben om goed op te groeien, er zit veel goede stoffen in, maar lang niet alles.
Later ben ook zeker van plan om ook over te stappen naar vers, Carnibest spreekt me erg aan, maar op dit moment is dat niet genoeg denk ik..
Maar nu ga ik, ben al laat voor mijn werk
Jen33 schreef:onze pup 4 1/2 maand krijgt ook wel vlees binnen maar wel eigen gevangen vlees (haha) elke keer moet je weer iets afpakken van dr. (niet omdat het niet mag, maar je weet nooit wat zon dier gehad heeft.) runderhuiden krijgt ze ook wel (van die kauw dingen)voor de tanden.
maar ik vind het te risicovol om volledig vers te gaan voeren. De honden die nu gefokt zijn, zijn heel wat anders dan vroeger in het wild.
Een leonberger is een grote zware hond en als je daar geen goede voeding aan geeft, geeft dat ernstige gevolgen.
En eukanuba zit alles in wat een pup nodig heeft zei de DA.