goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anouksel

Re: goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:17

het liefst zou ik mijn honden ook vers vlees geven. Gewoon onbewerkt van de slager of zo. Maar met twee grote honden wordt dit een dure aangelegenheid. Dus krijgen ze nu allebei Prins.
En dat gaat nog goed.
Mijn Lab. deed het heel slecht op Pedegri Pal, dus daar zijn we snel van af stapt. Hij stonk een uur in de wind. TOen hebben we hem een poos op Nutro Choice gehad, hele goede brok. Is hij erg van op geknapt. Kost alleen E50,- per 15 kilo en dus zijn we met de komst van onze nieuwe hond op Prins overgestapt.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:33

sorro1 schreef:
het liefst zou ik mijn honden ook vers vlees geven. Gewoon onbewerkt van de slager of zo. Maar met twee grote honden wordt dit een dure aangelegenheid. Dus krijgen ze nu allebei Prins.
En dat gaat nog goed.
Mijn Lab. deed het heel slecht op Pedegri Pal, dus daar zijn we snel van af stapt. Hij stonk een uur in de wind. TOen hebben we hem een poos op Nutro Choice gehad, hele goede brok. Is hij erg van op geknapt. Kost alleen E50,- per 15 kilo en dus zijn we met de komst van onze nieuwe hond op Prins overgestapt.

Prins is een goede brok, ook kwa ingredienten Knipoog
Goed onbewerkt vlees is niet zo duur iig niet duurder dan brokken of kant en klaar compleet versvlees, gewoon een goede slager opzoeken, verse pens is heel goedkoop en super gezond, kopvlees.. kippenruggen/nekken poten.. zalmkoppen enz Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:41

Mijn Beagle krijgt Eukanuba, volgens mij is ze er erg tevreden over Vork Cool
Nou ja.....eigenlijk eet ze alles wat je d'r voorzet..... Clown
Onze Jack Russell is wat kieskeuriger wat dat betreft, maar Eukanuba gaat er ook bij hem wel in.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:00

www.jarco.nl super voer en zonder kleurstoffen en andere bende.
Ideaal voor allergie/jeukhonden, onze honden glimmen als een spiegel.
Ik adviseer het altijd voor problemen bij de vacht in mijn trimsalon.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:37

Ik vraag me wel af hoe dat nou zit Eukanuba en Iams.

Heb de video gezien en het zag er inderdaad niet netjes uit..maar vraag me af hoe bijvoorbeeld Royal Canin en Hill's het doen. Doen die dan geen dierproeven, of pakken ze het op een vriendelijker manier aan dan Iams?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:30

Ik heb hier nog weinig gelezen over brokken van Fokker. Ik ben op zoek naar een goede brok voor mijn labrador pup, ben begonnen met Carocroc, maar op de verpakking staat dat die voor kleinere rassen is. Heb nu een zak Fokker gehaald, zijn er hier meer mensen die Fokker voeren ?
Er zit hier overigens een Jarco filiaal vlakbij, heb vroeger ook Jarco gevoerd, misschien ook daar nog maar 'ns informeren.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:35

ik geef ze nu weer Canex brok, en Duck vlees (wel niet tegelijk, of/of)
doen ze (2 BC) het allebei prima op, ook goeie vachten,

ook een tijdje Prins gevoerd, Nutro vind ik ook goed, maar dit is allemaal voer wat op Duck na, moeilijk in België te vinden is (ik haal het dan nog steeds in Nederland)

belangrijk voor mij dat het een natuurlijk voer is, zonder troep er in,en inderdaad, ik begrijp ook niet waarom mensen nog bijv.Eukaneuba voeren, die dierproeven is toch niks van gisteren, nog los van de kankerverwekkende conserveringesmiddelen Boos!

Gr,Sassy

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:36

die van ons krijgt een soort vleesschijven,
daarnaast krijgt ie eukanuba (pup van 5 mnd)

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:42

wij geven onze pup van 4,5 maand ook eukanuba. De fokker rade het aan, en de DA was er ook erg over te spreken.
dus dan neem ik aan dat het goed is.

alleen moeten we wel elke keer iets door de brokken heen doen, anders eet ze het niet. alleen dan als ze erge honger heeft.

het is een grote hond nu al 53 cm. en eukanuba heeft een speciaal voer voor grote honden/pups. dus dit vinden we het veiligste voor de gewrichten..

en de prijs valt opzich nog wel mee. onze vorige hond wou alleen maar dinner van de aldi goedkoop dus. maar daar deden we veel korter mee. de grote zak eukanuba hebben we zowiezo een maand mee gedaan.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:14

Ik geef onze hond Nutro Choice. Ik heb een korte tijd ander voer geprobeerd wat goedkoper was maar toch weer snel teruggegaan naar Nutro. Het is inderdaad niet goedkoop maar mijn hond krijgt maar 150gr per dag dus dan is het nog wel te doen.
Ik vind sowieso dat het merendeel van de honden in Nederland model bijzettafel heeft en ze volgens mij met de helft van het voer per dag afkunnen. Dat scheelt pas in de kosten! Maar goed, dat is een andere discussie. Knipoog

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:30

mijn vlinderhondje kreeg altijd Hill's Lam en Rijst en daar deed ze het heel goed op.
Tot haar 8ste moest ik elk jaar naar de dierenarts om een cortison spuit te halen tegen de jeuk .
Sinds ik Hill's voerde heeft ze nooit geen huid/vacht problemen meer gehad.
Het was wel hele dure brok , maar wel goed, valt me trouwens op dat niemand dat voert .
Ik heb haar vorig jaar in laten slapen op een leeftijd van 16,5 jaar.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 00:13

sorro1 schreef:
En dat gaat nog goed.

Je moet het ook niet bij een slager vandaan halen maar bij een slachterij. Dan ben je heel weinig kwijt. Voor info +adressen www.voernatuurlijk.nl

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:29

Mijn pup (dobermann x boxer) krijgt nu Eukanuba.
Ik denk trouwens niet dat het nu nog zo slecht aan toe gaat, in die labratoruims. Anders was het denk ik allang echt geboycot.

Het voer spreekt me erg aan, vooral door het feit dat het mentaal ook helpt intwikkelen.
De toegevoegde vitaminene en mineralen van topmerk brokken spreken mij erg aan.

Carnibest spreekt mij ook erg aan, natuurlijk lijkt me het betse voor het hond.
Wie heeft hier ervaring mee?
Kan je mij wat meer over vertellen?

Ik heb de site gelezen, maar heb toch nog een paar vragen over. . .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:33

dwaallicht schreef:

Heb de video gezien en het zag er inderdaad niet netjes uit..maar vraag me af hoe bijvoorbeeld Royal Canin en Hill's het doen. Doen die dan geen dierproeven, of pakken ze het op een vriendelijker manier aan dan Iams?

ze doen allemaal dierproeven dwaallicht. Meeste daarvan zijn de palletproeven waar het dier twee bakjes krijgt en de mensen die voederen blinde zakken krijgen dan word er gezien wat de hond in kwestie het meeste eet. Daarna worden er ook proeven gedaan of de voeding wel verbeterend werkt enzo.
Bij katten knaagdieren enzo het zelfde.

Maar omdat die dierstations meer in amerika enzo liggen zijn ze hier niet gekend. België en nederland hebben er maar één (dacht ik) en die is van versele laga bento kronen.

Daar ben ik al op bezoek geweest.

Ze doen het niet als het specifiek op de verpakking vermeld staat.
En ten tweede honden en wolven alstublief niet vergelijken zijn door evolutie wel iets te verschillend geworden. Bij enkele rassen kan je nog de vraag stellen dat wel.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:31

katiavl schreef:
dwaallicht schreef:

ze doen allemaal dierproeven dwaallicht. Meeste daarvan zijn de palletproeven waar het dier twee bakjes krijgt en de mensen die voederen blinde zakken krijgen dan word er gezien wat de hond in kwestie het meeste eet. Daarna worden er ook proeven gedaan of de voeding wel verbeterend werkt enzo.
Bij katten knaagdieren enzo het zelfde.

Maar omdat die dierstations meer in amerika enzo liggen zijn ze hier niet gekend. België en nederland hebben er maar één (dacht ik) en die is van versele laga bento kronen.

Daar ben ik al op bezoek geweest.

Ze doen het niet als het specifiek op de verpakking vermeld staat.
En ten tweede honden en wolven alstublief niet vergelijken zijn door evolutie wel iets te verschillend geworden. Bij enkele rassen kan je nog de vraag stellen dat wel.

Wolven en honden hebben nog steeds hetzelfde maag/darm stelsel, ook al lijken wolven en honden kwa uiterlijk niet veel meer op elkaar Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:50

mentale ontwikkeling....... jaja, beetje visolie doet wonderen. Ook voor geleidehonden;-)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:33

Rosita schreef:
mentale ontwikkeling....... jaja, beetje visolie doet wonderen. Ook voor geleidehonden;-)

Rustig maar...
Ik vind het belangrijk dat mijn pup goed voer heeft, en dus neem ik geen risico.
Later stap ik over op een middelmerk voer of misschien Carnibest.

Maar ik vind de groeiperiodes erg belangrijk voor een pup, en wil dat hij correct 'groeit; Haha!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:10

Skitter schreef:
Rosita schreef:

Rustig maar...
Ik vind het belangrijk dat mijn pup goed voer heeft, en dus neem ik geen risico.
Later stap ik over op een middelmerk voer of misschien Carnibest.

Maar ik vind de groeiperiodes erg belangrijk voor een pup, en wil dat hij correct 'groeit; Haha!

Dat hebben wij nu ook! een goede start en groei is erg belangrijk.
als onze hond volwassen is, zal ze zeker op ander voer over gaan. denk ik.

maar bestaat er eigenlijk bij hondenvoer ook dat je het zelfde hebt maar niet voor de naam betaald? zoals je bij (menselijke)snacks hebt? twix enzo heb je ook precies het zelfde, alleen die kosten een paar euro minder omdat er geen reclame voor gemaakt is. terwijl het in principe het zelfde is.

want als dat er ook is bij eukanuba zou dat wel leuk zijn hihi.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:36

Eh, wie zou er geen goede start en groei willen?

Daarom voer ik mijn honden vers. Die visolie koop ik in capsules en/of daar voorzie ik ze in door ze regelmatig een vérse vismaaltijd voor te zetten.

Ik denk dat een brok, met welk marketingverhaal dan ook van grote fabrikanten, nooit zorgt voor een goede start en groei.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:40

Ik geef mijn hond Prince en daarnaast krijgt ze ook vers vlees. Maar niet elke dag. Om de dag, kan dat het beste bij dit voer gecombineerd worden voor mijn hond, volgens de dierenarts. Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:34

Rosita schreef:
Ik denk dat een brok, met welk marketingverhaal dan ook van grote fabrikanten, nooit zorgt voor een goede start en groei.

Hier ben ik het niet mee eens. Ja brok is door man gemaakt, maar juist door dat ze die kunnen 'manipuleren' en van allerlei belangrijk stoffen kunnen toevoegen, is het goed.

In vis zit echt niet alles wat ze nodig hebben om goed op te groeien, er zit veel goede stoffen in, maar lang niet alles.

Later ben ook zeker van plan om ook over te stappen naar vers, Carnibest spreekt me erg aan, maar op dit moment is dat niet genoeg denk ik..

Maar nu ga ik, ben al laat voor mijn werk Bloos

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:48

Skitter schreef:
Rosita schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Ja brok is door man gemaakt, maar juist door dat ze die kunnen 'manipuleren' en van allerlei belangrijk stoffen kunnen toevoegen, is het goed.

In vis zit echt niet alles wat ze nodig hebben om goed op te groeien, er zit veel goede stoffen in, maar lang niet alles.

Later ben ook zeker van plan om ook over te stappen naar vers, Carnibest spreekt me erg aan, maar op dit moment is dat niet genoeg denk ik..

Maar nu ga ik, ben al laat voor mijn werk Bloos

Haha! denk je idd, misschien toch eerst verdiepen in vers?

de meeste brokken, daar zitten toevoegingen in, die gewoonweg niet gezond zijn, BHT BHA, ethoxiquine enz....dus om nou zo blij te zijn dat "men" toevoegingen in het voer mag stoppen? neuh..

leuk artikeltje

http://www.dogs-dream.com/voeding.html

pup, junior etc etc, allemaal commerciele onzin en onnodig, maargoed, zolang men blijft denken dat het nodig is en het beste is? zal het blijven Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:30

Af en toe een dag niet zo compleet is helemaal niet verkeert namelijk want je wilt niet weten hoeveel goede stoffen er in vis zitten... met name de zalmkoppen... voor de pups gooi je gewoon de hele boel in de molen zodat er gewoon een soort van pap uitkomt, dat kan met vis met vlees noem het maar op. De pups krijgen daar zeker wel een goede start mee hoor, een complete versvleesmaaltijd doet zeker niet onder voor een brokkenmaaltijd kwa nodige bestanddelen, het steekt echter wel boven de brokken uit kwa gezonde bestanddelen Knipoog want veel problemen zoals vacht/jeuk allergieen enz verdwijnen in de meeste gevallen als de hond overgaat op vlees voeding, ik zal niet zeggen in alle gevallen want er zijn zelfs honden die helemaal niet tegen vlees kunnen, niet in brok en niet vers. Maar dat zijn echt uitzonderingen.
Het is jammer dat er best veel onwetendheid is omtrend vlees voeren aan je hond terwijl we het in een dierentuin gewoon vinden dat de dieren dat krijgen wat ze in de natuur zouden pakken, we vinden het normaal dat een kat een muis pakt en opeet of een vogel....Een compleet versvoer zoals bijvoorbeeld Bibi of Carnibest is niet vies om te ruiken, niet vies om te zien maar oooo zo gezond en lekker voor de hond het is de commercie die maar wat graag beweert dat honden brokken nodig hebben Knipoog

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:16

onze pup 4 1/2 maand krijgt ook wel vlees binnen maar wel eigen gevangen vlees (haha) elke keer moet je weer iets afpakken van dr. (niet omdat het niet mag, maar je weet nooit wat zon dier gehad heeft.) runderhuiden krijgt ze ook wel (van die kauw dingen)voor de tanden.

maar ik vind het te risicovol om volledig vers te gaan voeren. De honden die nu gefokt zijn, zijn heel wat anders dan vroeger in het wild.
Een leonberger is een grote zware hond en als je daar geen goede voeding aan geeft, geeft dat ernstige gevolgen.
En eukanuba zit alles in wat een pup nodig heeft zei de DA.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:20

Jen33 schreef:
onze pup 4 1/2 maand krijgt ook wel vlees binnen maar wel eigen gevangen vlees (haha) elke keer moet je weer iets afpakken van dr. (niet omdat het niet mag, maar je weet nooit wat zon dier gehad heeft.) runderhuiden krijgt ze ook wel (van die kauw dingen)voor de tanden.

maar ik vind het te risicovol om volledig vers te gaan voeren. De honden die nu gefokt zijn, zijn heel wat anders dan vroeger in het wild.
Een leonberger is een grote zware hond en als je daar geen goede voeding aan geeft, geeft dat ernstige gevolgen.
En eukanuba zit alles in wat een pup nodig heeft zei de DA.

een Da is geen voedingdeskundige.

en ach, iedereen moet het zelf weten hoor, maar word er hier uberhaupt wel gekeken en gelezen in de links en artikelen die gegeven worden?

dat men het niet intereseert of ze stoffen, die voor menselijke consumptie gewoon verboden zijn, die kankerverwekkend zijn, wel gewoon in hun hond stoppen? tja...dat moet men dan zelf weten. maar zeg dat dan, en blijf niet roepen dat bv eukanuba zo goed is en dat ze het nodig hebben Ziek