Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:27

Desiree, wat dacht je dan van honden die kinderen bijten of kinderen omver lopen?? Ik bedoel, zo kan ik er nog wel een heleboel verzinnen, hoor. Als je een voliere hebt, moet je nou eenmaal rekening houden met katten. Net als hier in de buurt met vossen of roofvogels.

Ik snap niet waar je je nou druk om maakt??? Ik maak me verder ook niet zo druk om de honden hier. Mijn dochter vind t ze erg leuk, net als de katten. En ik vind die stront aan haar schoenen wat minder, maar ik heb wel belangrijkere zaken in mijn leven om me echt druk over te maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:28

Nadya schreef:
Desiree, wat dacht je dan van honden die kinderen bijten of kinderen omver lopen?? Ik bedoel, zo kan ik er nog wel een heleboel verzinnen, hoor. Als je een voliere hebt, moet je nou eenmaal rekening houden met katten. Net als hier in de buurt met vossen of roofvogels.

Ik snap niet waar je je nou druk om maakt??? Ik maak me verder ook niet zo druk om de honden hier. Mijn dochter vind t ze erg leuk, net als de katten. En ik vind die stront aan haar schoenen wat minder, maar ik heb wel belangrijkere zaken in mijn leven om me echt druk over te maken.

Ik hoef in mijn eigen tuin geen rekening te houden met dieren van andere mensen. dat is de omgedraaide wereld.

[quote="Desiree"]
Op het hondenforum heeft iemand contact opgenomen bij de dierenbescherming. Zoals iedereen weet heeft de dierenbescherming helaas de wet bepaald niet achter zich staan, dus moeten ze zich beroepen op de regels die er WEL zijn en daarvan dus ook op de hoogte zijn.

Dit was het antwoord:
[quote="Neeltje"]
Ik heb de vraag bij de dierenbescherming voorgelegd en meteen antwoord:

[quote]
Geachte mevrouw Van Dijk,

Het is wettelijk wel toegestaan om de kat vrij rond te laten lopen zolang
het dier verder geen overlast veroorzaakt. Echter, mocht het dier
bijvoorbeeld telkens bij de buren in de tuin zitten en de buren zijn er
niet van gedient, heeft u als katteneigenaar de plicht om er voor te zorgen
dat de kat op eigen terrein blijft. Officieel is het dus zo dat een kat
niet op andermans terrein mag komen
, een kat mag wel op straat zitten omdat
dit openbaar terrein is. Mensen die niet gedient zijn van katten op hun
terrein mogen daarom ook afweersmaatregelen nemen zoals het spannen van
schrikdraad, prikkeldraad e.d. Het is natuurlijk niet toegestaan om op
katten te schieten of om ze te vergiftigen, dit is wettelijk verboden.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Dierenbescherming, afdeling Intake & Service
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-10-06 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:28

Oh, en ik ken trouwens heel veel mensen die een 'aanloopkat' hebben en dat prachtig vinden. Mijn oma bijvoorbeeld.........

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:29

En ik ken ook heel veel mensen die het niet op prijs stellen...zoals Desiree bijvoorbeeld.... Knipoog
en onze buren, en de buren van mijn ouders, en....

dat jij veel mensen kent die het wel leuk vinden hoeft nog niet te betekenen dat iedereen het leuk vind..
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 13-10-06 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:29

Nadya schreef:

Volgens mij wil TS haar eigen mening opdringen aan anderen, wat ik verder ook begrijp uit meerdere posts van andere bokkers... ( lees pagina 1 )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:30

Yep Cyntje. Jij je zin. Nog iets zinnigs toe te voegen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:30

Desiree schreef:

Ik hoef in mijn eigen tuin geen rekening te houden met dieren van andere mensen. dat is de omgedraaide wereld.
[/quote]

Maar ik moet wel rekening houden met andermans loslopende hond als mijn kind buiten speelt (van anderhalf jaar).

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:31

Desiree schreef:
Yep Cyntje. Jij je zin. Nog iets zinnigs toe te voegen?

Heb ik eerder gedaan in dit topic, doe ik nu dus ook niet meer, want het draait alleen maar 1 kant op!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:31

Ik heb eigenlijk meer last van honden dan van katten, zelf heb ik ook een kat en die komt haast nooit naar buiten en als ze naar buiten gaat blijft ze meestal in de tuin, ze is wel eens verder naar buiten geweest, maar dat mag ze niet van ons. Tong uitsteken

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:32

@Nadya: nee, daar moet in theorie de eigenaar van de hond rekening mee houden, en daar kan de eigenaar ook een boete voor krijgen als de hond er niet aangelijnd loopt waar het wel moet (en dat is bijna overal binnen de bebouwde kom)

Dat je er in praktijk wel rekening mee moet houden is om dezelfde reden dat je bij groen licht toch nog even goed moet kijken voordat je oversteekt
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 13-10-06 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:32

Haha! Haha! Haha! Haha! Oh oh, dat gequote van mij ook Haha! Haha! Haha!

En dan heb ik het niet over de honden op de hei en in het bos, als ik met mijn paard buiten ben.....
Gelukkig is hij al wat gewend, want op het erf van de boerderij waar 'ie staat, lopen ook regelmatig honden in zijn benen te happen, die ik continu moet wegjagen.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:33

Bel de politie dan gewoon als er een kat in je tuin loopt Haha! Haha! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:34

Nadya schreef:

Maar ik moet wel rekening houden met andermans loslopende hond als mijn kind buiten speelt (van anderhalf jaar).

Hoe dan? IN principe moet de eigenaar zorgen dat de hond geen overlast bezorgd. Jij mag die eigenaar daar op aanspreken. MAar wel gegrond he.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:35

Dat vind ik helemaal erg, als je je hond nog niet goed heb geleerd om op commando te komen en je hem dan al los laat lopen, vind ik al helemaal asso! Er gebeuren zo vaak ongelukjes, kinderen worden gebeten, paarden en alleen omdat de baasjes geen controle over hun hond hebben of hem niet goed hebben opgevoed. Een hond is en blijft een dier, maar als we het zo gaan doen, dan moeten de eigenaren met honden ook bepaalde regels hebben. Knipoog

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:36

Nadya schreef:
Bel de politie dan gewoon als er een kat in je tuin loopt Haha! Haha! Haha!

dat kun je inderdaad doen, al vraag ik mij af of je buurt daar zoveel gezelliger op wordt Nagelbijten / Gniffelen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:36

Desiree schreef:
Nadya schreef:

Hoe dan? IN principe moet de eigenaar zorgen dat de hond geen overlast bezorgd. Jij mag die eigenaar daar op aanspreken. MAar wel gegrond he.

Als je die eigenaar aanspreekt is het al te laat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:37

Rhiannon schreef:
@Nadya: nee, daar moet in theorie de eigenaar van de hond rekening mee houden, en daar kan de eigenaar ook een boete voor krijgen als de hond er niet aangelijnd loopt waar het wel moet (en dat is bijna overal binnen de bebouwde kom)

Dat je er in praktijk wel rekening mee moet houden is om dezelfde reden dat je bij groen licht toch nog even goed moet kijken voordat je oversteekt

In theorie, ja, maar in de praktijk let ik inderdaad liever zelf op mijn meisje, want ik ga echt niet vertrouwen op een hondenbezitter op zo'n moment. Er is nog nooit iets gebeurd, hoor, behalve dat ze een keer gevallen is door een iets te enthousiaste hond......

Jongens, ik word hier gewoon melig van, echt waar..... Waar maken we ons nou druk om??

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:38

Haha geen idee. Tong uitsteken

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:39

Je merkt in ieder geval wel goed wie katten haten. Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:39

Om katten die je moet leren op hun eigen terrein te blijven zodat ze niet bij Desiree in de tuin lopen Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:40

Desiree schreef:
Nadya schreef:

Oh, als er gevaar voor mijn kind (of paard) dreigt, dan hoor je me wel, hoor. Gelukkig zijn de mensen hier in het dorp voornamelijk vriendelijk en we kennen de honden in de buurt ook. Mijn dochter is dol op honden (alle knuffelige dieren). Maar toen ik nog in de stad woonde, heb ik andere dingen meegemaakt. Gelukkig had ik toen nog geen kind, maar als me dat nu zou gebeuren.... Van die aso's met onopgevoede honden. Die honden konden er niets aan doen natuurlijk, het ging me vooral om die aso's.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:40

yousra schreef:
Dat vind ik helemaal erg, als je je hond nog niet goed heb geleerd om op commando te komen en je hem dan al los laat lopen, vind ik al helemaal asso! Er gebeuren zo vaak ongelukjes, kinderen worden gebeten, paarden en alleen omdat de baasjes geen controle over hun hond hebben of hem niet goed hebben opgevoed. Een hond is en blijft een dier, maar als we het zo gaan doen, dan moeten de eigenaren met honden ook bepaalde regels hebben. Knipoog

eigenaren met honden HEBBEN toch ook regels!

Maar ik zou ook geen zin hebben om mijn honden altijd aangelijnd te houden om iemand anders z'n kinderen. Tenzij ze een gevaar zouden vormen voor de kinderen.

Kinderen worden inderdaad vaak gebeten ja. En baasjes hebben inderdaad vaak geen controle over hun honden. Omdat ze ze niet opvoeden. MAar kinderen worden heel vaak door schuld gebeten, en dan niet door de schuld van de hond! Kinderen zijn niet altijd lief en betrouwbaar in de omgang met dieren. En ouders zullen OOK niet eens een keer ingrijpen. Lees dat caviatopic maar!
yousra schreef:

Als je die eigenaar aanspreekt is het al te laat.

In jouw geval misschien wel. Ik zou de eigenaar op tijd aanspreken. Knipoog

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:41

in principe moet de hond vast zitten. maar mensen vinden het weer zielig als de hond aan de lijn moet.....
draait dus weer op hetzelfde uit.... en wat is er nou smeriger dan hondepoep onder je schoen, in je voortuin door van die mensen die er niks om geven als de hond maar poept waar die zin in heeft.
een kat begraafd het ten minste nog. wij hebben 3 katten en 1 hond 1 papegaai en 2 konijnen. en 3x raden waar ik de meeste klachten (als ik ze heb) over gaan... je raad het al.. het kleine irritante keffertje...terwijl het toch niet zoveel blaft. maar ze heeft een schelle blaf. heb nog nooit klachten over de katten gehad terwijl die toch overal rondblijven.
dit topic is in feite meer een plaatselijk topic voor mensen die last hebben van katten..
maar zo kun je 10000 topics maken over bijv. duivenpoep op tafel.. bah bah dat ze die maar is ophokken.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:41

Ben blij dat er meerderen hier moeten lachen...... Kom op, er zijn toch wel dringender zaken..... Haha! Haha! Haha!
Bijvoorbeeld, ik ga zo maar eens lekker slapen, ben moe en morgen weer een hoop te doen. Truste!!!

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:43

Lekker, katten in je tuin... graven kuilen, schijten de boel vol en jagen het konijn de stuipen op het lijf. Owja, konijnen moeten in 'n hokkie... En geen kattenbelasting, want het is toch andermans tuin, dat hoeft de gemeente niet op te ruimen.

Ennuh, ik houd ook niet van de baasjes van onopgevoede honden...

Maar de meeste overlast heb ik toch van onopgevoede kinderen Lips are sealed