Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadya schreef:Desiree, wat dacht je dan van honden die kinderen bijten of kinderen omver lopen?? Ik bedoel, zo kan ik er nog wel een heleboel verzinnen, hoor. Als je een voliere hebt, moet je nou eenmaal rekening houden met katten. Net als hier in de buurt met vossen of roofvogels.
Ik snap niet waar je je nou druk om maakt??? Ik maak me verder ook niet zo druk om de honden hier. Mijn dochter vind t ze erg leuk, net als de katten. En ik vind die stront aan haar schoenen wat minder, maar ik heb wel belangrijkere zaken in mijn leven om me echt druk over te maken.
Nadya schreef:Desiree, wat dacht je dan van honden die kinderen bijten of kinderen omver lopen?? Ik bedoel, zo kan ik er nog wel een heleboel verzinnen, hoor. Als je een voliere hebt, moet je nou eenmaal rekening houden met katten. Net als hier in de buurt met vossen of roofvogels.
Ik snap niet waar je je nou druk om maakt??? Ik maak me verder ook niet zo druk om de honden hier. Mijn dochter vind t ze erg leuk, net als de katten. En ik vind die stront aan haar schoenen wat minder, maar ik heb wel belangrijkere zaken in mijn leven om me echt druk over te maken.
Desiree schreef:
Desiree schreef:Yep Cyntje. Jij je zin. Nog iets zinnigs toe te voegen?
Nadya schreef:
Maar ik moet wel rekening houden met andermans loslopende hond als mijn kind buiten speelt (van anderhalf jaar).
Nadya schreef:Bel de politie dan gewoon als er een kat in je tuin loopt![]()
![]()
Desiree schreef:Nadya schreef:
Maar ik moet wel rekening houden met andermans loslopende hond als mijn kind buiten speelt (van anderhalf jaar).
Hoe dan? IN principe moet de eigenaar zorgen dat de hond geen overlast bezorgd. Jij mag die eigenaar daar op aanspreken. MAar wel gegrond he.
Rhiannon schreef:@Nadya: nee, daar moet in theorie de eigenaar van de hond rekening mee houden, en daar kan de eigenaar ook een boete voor krijgen als de hond er niet aangelijnd loopt waar het wel moet (en dat is bijna overal binnen de bebouwde kom)
Dat je er in praktijk wel rekening mee moet houden is om dezelfde reden dat je bij groen licht toch nog even goed moet kijken voordat je oversteekt
Desiree schreef:Nadya schreef:
Hoe dan? IN principe moet de eigenaar zorgen dat de hond geen overlast bezorgd. Jij mag die eigenaar daar op aanspreken. MAar wel gegrond he.
yousra schreef:Dat vind ik helemaal erg, als je je hond nog niet goed heb geleerd om op commando te komen en je hem dan al los laat lopen, vind ik al helemaal asso! Er gebeuren zo vaak ongelukjes, kinderen worden gebeten, paarden en alleen omdat de baasjes geen controle over hun hond hebben of hem niet goed hebben opgevoed. Een hond is en blijft een dier, maar als we het zo gaan doen, dan moeten de eigenaren met honden ook bepaalde regels hebben.
yousra schreef:
Als je die eigenaar aanspreekt is het al te laat.