Desiree schreef:Die onbebouwde percelen worden steeds schaarser en ik denk dat het onzin is om te denken dat daar een knaagdierenoverschot is. NAtuurlijk zullen er best knaagdieren zitten, maar een overschot.... Ik denk wel dat je mensen kunt dwingen ja. Door hun de kat af te nemen wanneer deze in je tuin komt. De een doet dat dus door de honden erop af te sturen, de ander vangt de kat en zet hem ergens uit in de middle of nowhere, een ander laat hem ophalen door de amivedi, en sommigen schieten een kat gewoon af met de buks. Ik denk niet dat die mensen die dat doen veel minder erg zijn dan de onverantwoordelijke eigenaren van die kat.
ok, maar dan kan ik evengoed honde-eigenaren gaan overtuigen hun hondepoep op te ruimen door hun beest neer te knuppelen met een baseball-bat...
Je kan niet zomaar een ontschuldig dier gaan pesten, lastig vallen of zelfs doden omdat de eigenaar in de fout gaat. Hoeveel mensen kopen er geen dier in onwetendheid? Een konijn zielig alleen in een hokje, of een koppeltje hamsters constant bij elkaar houden tot ze elkaar half dood bijten? Hoeveel mensen zijn er niet, die niet beseffen wat het beste is voor hun dier? Want, oh ja, het was dochter- of zoonlief die het beestje wilde en er ging voor zorgen, en wat is 5euro voor een beestje...
Geloof me, er zijn heel wat mensen die gewoon niet beseffen welke overlast hun kat kan geven voor bepaalde mensen, maar moet je dan het dier zelf gaan afstraffen?
Ik ben en blijf er van overtuigd: als je een probleem hebt met een dier, ga je naar de eigenaar, zelf al moet je heel de straat aflopen om die te vinden!