Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:57

Desiree schreef:
Die onbebouwde percelen worden steeds schaarser en ik denk dat het onzin is om te denken dat daar een knaagdierenoverschot is. NAtuurlijk zullen er best knaagdieren zitten, maar een overschot.... Ik denk wel dat je mensen kunt dwingen ja. Door hun de kat af te nemen wanneer deze in je tuin komt. De een doet dat dus door de honden erop af te sturen, de ander vangt de kat en zet hem ergens uit in de middle of nowhere, een ander laat hem ophalen door de amivedi, en sommigen schieten een kat gewoon af met de buks. Ik denk niet dat die mensen die dat doen veel minder erg zijn dan de onverantwoordelijke eigenaren van die kat.

ok, maar dan kan ik evengoed honde-eigenaren gaan overtuigen hun hondepoep op te ruimen door hun beest neer te knuppelen met een baseball-bat...

Je kan niet zomaar een ontschuldig dier gaan pesten, lastig vallen of zelfs doden omdat de eigenaar in de fout gaat. Hoeveel mensen kopen er geen dier in onwetendheid? Een konijn zielig alleen in een hokje, of een koppeltje hamsters constant bij elkaar houden tot ze elkaar half dood bijten? Hoeveel mensen zijn er niet, die niet beseffen wat het beste is voor hun dier? Want, oh ja, het was dochter- of zoonlief die het beestje wilde en er ging voor zorgen, en wat is 5euro voor een beestje...
Geloof me, er zijn heel wat mensen die gewoon niet beseffen welke overlast hun kat kan geven voor bepaalde mensen, maar moet je dan het dier zelf gaan afstraffen?

Ik ben en blijf er van overtuigd: als je een probleem hebt met een dier, ga je naar de eigenaar, zelf al moet je heel de straat aflopen om die te vinden!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:57

Desiree schreef:
Vandaag staat er in de Telegraaf een verhaal over de poes Minous die een een week (wat ongebruikelijk is voor de kat) of wat weggebleven is waarna ze gillend van de pijn, bloedend en met een pootje vol met maden voor de deur in elkaar zakte. Vreselijke drama natuurlijk! Die mensen gingen meteen met haar naar de dierenarts en ze kon gered worden middels een amputatie. De dierenarts is er van overtuigd dat Minoes in een wildklem heeft gezeten. In die buurt zijn er nog 2 soortgelijke gevallen, Minous was nr. 3.

Vermoeden is dat er een dierenbeul aan de gang is, maar de mogelijkheid bestaat volgens de dierenarts ook, dat iemand gewoon een bunzing probeert te vangen, omdat de klem daarvoor ontwikkeld is.

Ik denk dat iedereen het wel met me eens is als ik het gebruik van dergelijke klemmen helemaal afkeur, voor welk dier dan ook. Ik snap niet dat ze in Nederland gebruikt mogen worden. De politie zegt echter niets aan het gebruik van deze klemmen in EIGEN tuin te kunnen doen, het is immers niet verboden.

MAar waar ik wel over struikel is als een katteneigenaar in die buurt klaagt over welke krankzinnige zo'n ding in zijn tuin heeft, en dat hij rekening moet houden met katten die in tuinen komen. Ik denk dat katteneigenaren eens rekening moeten leren houden met het feit dat andere mensen geen kat in hun tuin willen hebben. Ik voorspel daarom nog veel meer van deze narigheden in de toekomst, want de mensen hebben het straks gehad met de katten.

Honden mogen door de hondenpoep ook al nergens meer komen omdat te veel hondeneigenaren maning aan andere mensen hebben. Dat gaat op deze manier ook ngo wel gebeuren met katten.

Er past hier maar 1 reactie:

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:03

Ashkerlon schreef:

Ik ben en blijf er van overtuigd: als je een probleem hebt met een dier, ga je naar de eigenaar, zelf al moet je heel de straat aflopen om die te vinden!

Ik denk wel dat dat het eerste is dat ik zou doen. Maar of het dan zou lukken... Eigenlijk zouden katten ook een halsbandje moeten dragen met adres, maar dat is weer gevaarlijk.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:06

Je hebt ook echt veilige halsbandjes, die gaan bij het minste of geringste open. Nadeel is dus wel weer dat de kat m vaker kwijt zal zijn. Halsband en chip, dan zit je altijd goed Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:17

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus blaf me niet af want dan krab ik je in je gezicht.

Let op mensen, dit is een GRAPJE.

--

Dit is dus duidelijk een nietes-welles topic. De ene kant zegt, hou je beesten bij je, dan overkomt ze niks. De andere kant zegt, Ja ho maar, mijn beesten hebben net zoveel recht om vrij rond te lopen.

IK heb zelf een kat, en ja, de gevaren zijn duidelijk voor iedere dierenbezitter wat er mee kan gebeuren als het betreffende dier buiten los loopt.

Maar dit geeft zeker, zeker niet en never nooit het recht om een dier opzettelijk te verwonden, of met opzet een val of iets dergelijks klaar te maken met de opzet een dier pijn te doen. NEVER NOOIT NIET. Mensen die hier anders over denken, moeten eens diep bij zichzelf gaan nadenken.

Voor dierenbezitters is een dier zoals een kind.

Ik zeg toch ook niet tegen iemand, ja hallo, hou jij je kind eens even aan de lijn. Wil niet dat ie zomaar bij mij door de tuin loopt, of los loopt op straat.

Daar bij hebben mensen nog altijd een mond om mee te praten. Als iemand last heeft van een dier dan praat je daar over met de eigenaar, tenzij je te lui en te achterlijk bent daarvoor.

Als jou kind valt op de grond en gaat huilen, en jij zegt dat tegen een vriendin, zeggen de dierenbezitters toch ook niet; Ja hoor eens, dat is een riscio, mekker er niet over?

Desiree; Begrijp dat jij hier al meerdere keren een topic over hebt gemaakt. Drie woorden voor jou. Get A Life.

Mensen worden hartstikke ziek van dit soort topics. We get the point.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:24

Wie blaft nu wie af dan?

Eens dat je met de eigenaar van het dier moet gaan praten. Maar dat kan soms nogal lastig zijn? Aangezien sommige mensen hun katten gewoon tijdens werktijd naar buiten schoppen, niet gechipt zijn, geen bandje dragen, en ze hoeven niet perse in de buurt te wonen? Dus wat dan te doen als de eigenaar echt niet te achterhalen valt, en je hebt echt overlast van dat dier? En dan bedoel ik ECHT overlast. Krolze poezen of katers op zoek naar een poes kunnen echt de hele buurt bij elkaar schreeuwen. Of de kat van iemand anders loopt zomaar bij je naar binnen (ja, mijn zusje heeft last van zo eentje).

Citaat:
Maar dit geeft zeker, zeker niet en never nooit het recht om een dier opzettelijk te verwonden, of met opzet een val of iets dergelijks klaar te maken met de opzet een dier pijn te doen. NEVER NOOIT NIET. Mensen die hier anders over denken, moeten eens diep bij zichzelf gaan nadenken.

Je moet eens even goed nadenken waarom Desiree dit hier heeft neergezet. Heus niet omdat ze het eens is met het handelen van die man. Maar juist om aan te tonen wat voor gekken er rond lopen, en dat het net zo goed jouw kat had kunnen zijn!!
En dan? Dan leg je de schuld bij die man neer? Dat is natuurlijk van de zotte. Het is zeker niet goed te praten wat hij doet, maar JIJ bent ten allen tijde verantwoordelijk voor het wel en wee van je kat. Dus als jij het nodig vind om je kat aan zulke gevaren bloot te stellen, moet je dat vooral doen. Maar niet achteraf kan lopen vitten op die vent. Daar heb je uiteindelijk zelf voor gekozen, dus er valt niemand iets te verwijten behalve jezelf. En DAAR gaat het hier in het topic om.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:32

JustNanno schreef:
Je moet eens even goed nadenken waarom Desiree dit hier heeft neergezet. Heus niet omdat ze het eens is met het handelen van die man. Maar juist om aan te tonen wat voor gekken er rond lopen, en dat het net zo goed jouw kat had kunnen zijn!!
En dan? Dan leg je de schuld bij die man neer? Dat is natuurlijk van de zotte. Het is zeker niet goed te praten wat hij doet, maar JIJ bent ten allen tijde verantwoordelijk voor het wel en wee van je kat. Dus als jij het nodig vind om je kat aan zulke gevaren bloot te stellen, moet je dat vooral doen. Maar niet achteraf kan lopen vitten op die vent. Daar heb je uiteindelijk zelf voor gekozen, dus er valt niemand iets te verwijten behalve jezelf. En DAAR gaat het hier in het topic om.

Dus jij vindt het zomaar kunnen dan? Dus als ik nou zeg maar een gat graaf en er bladeren over heen leg he, en er valt dan een kind in omdat hij buiten speelt, is het dan ook de schuld van de ouders omdat zij dan hun kind maar buiten laten spelen? Moeten all die ouders hun kinderen maar binnen houden omdat er toevallig een paar zieke mensen rondlopen met kranzinnige ideen?

Ja ik gebruik inderdaad de term kind, omdat voor de meeste dieren als kinderen zijn.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:35

Waar staat dat ik het vind kunnen?? Nergens dacht ik zo. Dus hou in het vervolg dit soort insinuaties voor je.
Ik zeg alleen dat het KAN gebeuren.

Mensen moeten op hun kinderen letten ja. Er lopen veel debielen rond. Daarom moeten mensen ook op hun katten letten. Want er zijn iets meer kattenhaters dan kinderhaters.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:37

JustNanno schreef:
Waar staat dat ik het vind kunnen?? Nergens dacht ik zo. Dus hou in het vervolg dit soort insinuaties voor je.
Ik zeg alleen dat het KAN gebeuren.

Mensen moeten op hun kinderen letten ja. Er lopen veel debielen rond. Daarom moeten mensen ook op hun katten letten. Want er zijn iets meer kattenhaters dan kinderhaters.

Nee die hou ik niet voor me, vooral niet als men zegt dat het maar mijn schuld is als een of ander randebiel met een steekje los mijn kat maar vermoordt. EN ik daarop vervolgens niet mag mekkeren omdat het mijn eigen schuld is.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:43

Het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid hoor. Jij kiest er voor om die kat naar buiten te laten gaan. Dus alle gevolgen zijn voor jezelf.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:44

xx_Horsiex schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus blaf me niet af want dan krab ik je in je gezicht.

--

Dit is dus duidelijk een nietes-welles topic. De ene kant zegt, hou je beesten bij je, dan overkomt ze niks. De andere kant zegt, Ja ho maar, mijn beesten hebben net zoveel recht om vrij rond te lopen.

IK heb zelf een kat, en ja, de gevaren zijn duidelijk voor iedere dierenbezitter wat er mee kan gebeuren als het betreffende dier buiten los loopt.

Ik zeg toch ook niet tegen iemand, ja hallo, hou jij je kind eens even aan de lijn. Wil niet dat ie zomaar bij mij door de tuin loopt, of los loopt op straat.

Daar bij hebben mensen nog altijd een mond om mee te praten. Als iemand last heeft van een dier dan praat je daar over met de eigenaar, tenzij je te lui en te achterlijk bent daarvoor.

Als jou kind valt op de grond en gaat huilen, en jij zegt dat tegen een vriendin, zeggen de dierenbezitters toch ook niet; Ja hoor eens, dat is een riscio, mekker er niet over?

Desiree; Begrijp dat jij hier al meerdere keren een topic over hebt gemaakt. Drie woorden voor jou. Get A Life.

Heb er voor het eerst een topic over gemaakt hoor dus dat heb jij verkeerd begrepen. MAar ik heb in dit topic al gemerkt dat poezenmensjes wel eens vaker iets verkeerd begrijpen als dat hun zo past.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:46

JustNanno schreef:
Het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid hoor. Jij kiest er voor om die kat naar buiten te laten gaan. Dus alle gevolgen zijn voor jezelf.

Kan precies hetzelfde zeggen voer ergere dingen, en daar mekkeren andere mensen wel over?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:47

xx_Horsiex schreef:

Dus jij vindt het zomaar kunnen dan? Dus als ik nou zeg maar een gat graaf en er bladeren over heen leg he, en er valt dan een kind in omdat hij buiten speelt, is het dan ook de schuld van de ouders omdat zij dan hun kind maar buiten laten spelen? Moeten all die ouders hun kinderen maar binnen houden omdat er toevallig een paar zieke mensen rondlopen met kranzinnige ideen?

Ja ik gebruik inderdaad de term kind, omdat voor de meeste dieren als kinderen zijn.

Tot een bepaalde leeftijd mogen kinderen inderdaad ook nog niet op straat komen of er in hun eentje op uit trekken. En een huisdier is qua verstand vergelijkbaar met zo'n heel jong kind. Ouders beschermen als het goed is hun kind wel voor gevaren die ze niet kunnen uitleggen.

Verder ben ik ergens blij dat ik geen moeder ben inderdaad. Er lopen zoveel idioten vrij rond dat ik daar toch best over in zou zitten.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:47

Dan rest de vraag of die mensen het recht wel hebben om daar over te mekkeren, of slechts de schuld bij iemand anders neer willen leggen. Onder het mom van : 'dat doet mijn kind niet'

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:48

Desiree schreef:
xx_Horsiex schreef:

--

Heb er voor het eerst een topic over gemaakt hoor dus dat heb jij verkeerd begrepen. MAar ik heb in dit topic al gemerkt dat poezenmensjes wel eens vaker iets verkeerd begrijpen als dat hun zo past.

Goh, hebben al die mensen het op de eerste pagina fout dan?

Poezenmensjes?

Waarom richt je niet een Kattenhaaters club op? Dan laat je ons tenminste met rust met dat gezeur van je. We weten nou wel dat je een hekel hebt aan katten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:49

Sja, eigenlijk zijn veel ouders wel vergelijkbaar met katten eigenaren: schuld afschuiven op anderen als er iets mis gaat.

UIteraard keur ik moord op een dier altijd af. MAar sommige katteneigenaren, ook een aantal in dit topic lokken het wel uit met hun asociaal gedrag!

verder haat ik geen katten maar wel veel van hun eigenaren.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:49

Desiree schreef:
Ashkerlon schreef:

Ik denk wel dat dat het eerste is dat ik zou doen. Maar of het dan zou lukken... Eigenlijk zouden katten ook een halsbandje moeten dragen met adres, maar dat is weer gevaarlijk.

Ze zouden moeten..; ja inderdaad, maar mij maak je niet wijs dat je een wildvreemde kat zomaar op de arm kunt nemen om eventjes zijn halsband te controleren. Zelfs al ben je er in geslaagd om het dier te vangen in een kooi of iets dergelijks.
Het is veel makkelijker om een foto te nemen van het dier dat je lastig valt en daarmee de straat af te gaan.
Als ik hier in de buurt een nieuwe kat opmerk en hij valt toevallig mij katten lastig, dan weet ik binnen 10 minuten waar die kat thuishoort.
Ik hoef slechts naar de buren te gaan: "ken je die kat? Hij ziet er zo en zo uit"
"nee, maar daar loopt hij vaak, vraag het daar eens"
Volgend huis: "ken je die kat?"
"oh, je bedoelt bolleke, die woont hier schuin tegenover, tis toch een schatje hé"

Voila... dier gevonden... en zelfs als het een zwerver is kom je er gauw achter.

Maar ja, ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen even verdraagzaam is als hier waar ik woon...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:51

Nog meer reden dus om je kat op eigen terrein te houden (en ja hoor, ze mogen OOK in je EIGEN tuin, hoeft echt niet binnen!)
Laatst bijgewerkt door Desiree op 09-10-06 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:52

Desiree schreef:
Sja, eigenlijk zijn veel ouders wel vergelijkbaar met katten eigenaren: schuld afschuiven op anderen als er iets mis gaat.

UIteraard keur ik moord op een dier altijd af. MAar sommige katteneigenaren, ook een aantal in dit topic lokken het wel uit met hun asociaal gedrag!

Hey ik ben ook katteneigenaar he Knipoog
Van een stelletje binnenkatten Haha!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:52

Desiree schreef:

Honden eigenaren zijn vaak niet alleen hetzelfde maar ook nog eens erger.

Want ik heb veel meer last van een hondendrol op de stoep dan een kattenpoep in de tuin.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:53

JustNanno schreef:
Desiree schreef:

Mijn kat was eerst een binnenkat, maar door verschillende omstandigheden enzo moet ze echt naar buiten.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:54

het is fout wat die gast doet..
en ik keur het echt NIET goed..
dus laat dat ff duidelijk zijn!!!

maarrrrrrrrrrrrrr....
het is niet fijn om elke keer in de katte stront te graaien als je in je groentetuin bezig bent...
ik vind dat katten binnen gehouden moeten worden of in een ren!
er is geen enkel ander huisdier dat gewoon vrij over straat mag wandelen, dus waarom die katten wel?
in een ren met genoeg klimdingetjes vermaken ze zich echt wel hoor!!!!'

edit:
Citaat:

en wat als de eigenaar er zelf nix aan wil doen???
Laatst bijgewerkt door Moon op 09-10-06 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:55

JustNanno schreef:

Ik zeg toch ook niet "alle katteneigenaren"?

xx_Horsiex schreef:
Honden eigenaren zijn vaak niet alleen hetzelfde maar ook nog eens erger.

Want ik heb veel meer last van een hondendrol op de stoep dan een kattenpoep in de tuin.

Nee hoor, die willen hun dier gewoon OOK graag de vrijheid gunnen! MAar mensen die hun hond op de stoep in de bouw laten scheiten of in andermans tuin zijn net zo aso. MAar goed, dat is nu even niet aan de orde.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 09-10-06 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:56

Ik ben het ermee eens dat het vervelend is als je steeds zo'n kat in je tuin hebt, wij hebben ze ook in de tuin, elke dag wel 4 ofzo en ze poepen ook in de tuin en ze komen het huis in en ik heb twee cavia's en hun kooitje is altijd open en ik ben als de dood dat ze opgegeten worden (een keertje zat er ook een kat in het hok Bloos! ik ben me toen echt werkelijk rot geschrokken enzo)

Tja vervelend van die klemmen, maar die katten zijn oo kerg vervelend!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 18:57

Nevony schreef:
Ik ben het ermee eens dat het vervelend is als je steeds zo'n kat in je tuin hebt, wij hebben ze ook in de tuin, elke dag wel 4 ofzo en ze poepen ook in de tuin en ze komen het huis in en ik heb twee cavia's en hun kooitje is altijd open en ik ben als de dood dat ze opgegeten worden (een keertje zat er ook een kat in het hok Bloos! ik ben me toen echt werkelijk rot geschrokken enzo)

Tja vervelend van die klemmen, maar die katten zijn oo kerg vervelend!

SJezes, in je huis nog wel! Ik vind dit echt te gek voor woorden hoor!