Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:47

Duhelo schreef:
als ik me niet vergis is de hond een 8 uur alleen, maar is hij tussen de middag ook in gezelschap.
Onze honden zijn hier ook enkele jaren 8-9 uur per dag alleen geweest, en er was niemand die kwam kijken over de middag.
We gaven dan gewoon s'avonds wat meer aandacht.

Ik lees hier honden dus het zijn er minimaal 2? Dan hebben ze elkaar dat is al een heel verschil.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:52

ja 2 honden, maar de ene is zo oud dat ze al erg doof is, bijna blind, en die ligt de hele dag op de vensterbank te slapen
(deze vakantie ben ik thuis, maar zij beseft het niet dat ik thuis ben, dus ik kan ze mooi afloeren)
de jonge hond ligt de hele morgen in zijn mand te slapen.

maargoed, het ging hier niet over mijn honden...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:56

Als je de hele dag werkt heb je niet de hele avond de tijd om je hond aandacht te geven, de hond uit zijn ongenoegen en daar zal je toch wat mee moeten doen.Er wordt nog steeds veel te vaak gedacht het is maar een dier, maar die hebben ook gevoel en willen ook aandacht.Sluit jezelf eens een dag op in de woonkamer dat ben je snel zat hoor.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:06

Deze discussie is niet meer leuk.
Het is namelijk niet meer uitwisselen van ideeen, maar het opleggen van hoe iets wel of niet moet.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:13

Idd. ik heb alleen gevraagt wat er tegen te doen is..
en niet of het wel of niet kan alleen zijn..

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:17

Idd. Dit heeft toch geen enkele zin. Iemand met een vraag bij rijtechnisch, krijgt toch ook niet het advies om dan maar helemaal niet op een paard te zitten, want dat is alleen maar slecht.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:36

thaollat schreef:

Wil je de oorzaak of het gevolg aanpakken?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:40

Beiden. maar wat er nu allemaal beantwoordt werd was niet leuk meer.,
ook heb ik haar nu in de keuken met een kluif en laat haar 'beter' uit.
zoals smorgens al naar het park en smiddags loopt ze nu ook los.
Dus is ze moeier dan normaal. het is natuurlijk niet zo dat k r helemaal uitput,
en dit gaat sinds gisteren beter.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:51

Misser schreef:
thaollat schreef:

PENNY ALARM

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:54

avanoort schreef:
Misser schreef:

PENNY ALARM

Lekkere discussie, zegt genoeg Huilen
Gelukkig dat TS zelf wel een normale reactie kan geven Lachen

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:58

Hoe kun je nou zeggen dat een hond die 8 uur thuis zit lijdt? idd lekkere discussie...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:05

Als een hond dit gedrag gaat vertonen, kun je wel zeggen dat ie lijdt ja...Dus er moet voor gezorgd worden dat dit gedrag verdwijnt. Volgens mij is TS al aardig op weg, maar ze moet niet vergeten dat de hond natuurlijk steeds meer conditie krijgt, en dat ze dus steeds langer met de hond erop uit moet. Misschien is een uitlaatservice wel een idee?

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:06

Niet alle 8 pagina's gelezen, maar wel reactie.

Met 8 maanden heb je een hele dikke puber in huis. Je geeft aan dat jullie ook lang van huis zijn. Ik gok op een combinatie van verveling en puberen; hoe ver kan ik gaan....aangezien baasje er niet is, heel ver en dag ondergoed dus. Omdat je niet thuis bent is het lastig om het gedrag te veranderen. Wel kun je haar als je weggaat een kong geven met lekkers, dan zijn ze meestal wel even zoet. Extra uitlaten doe je al las ik, maar alleen lopen is niet voldoende voor een hond. Een hond wordt moeier van de hersentjes laten werken dan van wandelen, dat is meer conditietraining en krijgt ze nog meer uithoudingsvermogen. Er zijn ook speciale activity ballen waar je een deel voer in doet en als ze ermee rolt komen er steeds brokjes uit. Dan is ze dus een uur bezig met eten ipv 5 minuten, bij wijze van.
Ook zou ik met haar iets leuks gaan doen, naast het uitlaten dus. Kijk of er leuke hondenschool is waar je lekker met haar bezig kan. Doggydance o.i.d., dat kun je tussendoor thuis ook steeds 5 minuten ofzo oefenen, je hond moet nadenken en is ook lekker met jullie bezig en met andere honden die je ontmoet op de cursus. Misschien heb je er wat aan.
Succes.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:08

honden zijn af en toe best moeilijk.. en dat weet ik want ik heb zelf geen hond maar ik laat er 4 uit.. en die voeden we ook op omdat de baasjes er geen tijd genoeg voor hebben om dat te doen. je kunt (als je het hebt) een klein schuurtje of tuinhuisje vrij maken en dan maak je er een soort honden kamertje van (dit heeft de honden eigenaar gedaan waar ik de hond van uitlaten).. met een klein bankje erin (voor kleine kindjes of zo.. die zijn wel geschikt) veel speeltjes een mand en nog meer van dat soort dingen.. ik denk niet dat je er zin in hebt maar een andere hond (een klein puppytje uit het aziel ofzoiets..) zou de perfecte oplossing zijn. want het is zeker dat jullie hond dit uit eenzaam heid doet... en hij heeft ook eigenlijk een speel kameraadje nodig want dat is ook een van de redenen dat je hondje dit doet. hij kan zijn speels heid op niemand afreageren. en waarschijnlijk willen jullie ook niet dat hij met jullie gaat spelen (happen springen en achter jullie aan rennen+ andere lompe dingen) dus dan gaat hij het maar op meubels af reageren.
een van de beste oplossingen is om een klein meisje van ongeveer mijn leeftijd (12 of ouder of iets jonger) te vragen of die de hond wil uitlaten en er mee wil spelen.. en of die de hond wil uitlaten want dat doen wij kleine meisjes aar al te graag Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:10

ps. je kunt hem ook een hard stokbrood of ander brood geven om aan te knauwen of een bot dat helpt ook goed en ze vinden het heerlijk (wel een echt bot en een groot bot)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:15

Duhelo schreef:
ja 2 honden, maar de ene is zo oud dat ze al erg doof is, bijna blind, en die ligt de hele dag op de vensterbank te slapen
(deze vakantie ben ik thuis, maar zij beseft het niet dat ik thuis ben, dus ik kan ze mooi afloeren)
de jonge hond ligt de hele morgen in zijn mand te slapen.

maargoed, het ging hier niet over mijn honden...

Dan is een deel van zijn roedel er deze is niet alleen dat kan de hond gerust stellen. Dan nog is het geen ideale situatie, maar al beter.

avanoort schreef:
PENNY ALARM

Waar slaat dit nou weer op? Nee, dit bewijst een hoog niveau om uberhaupt mee in discussie te gaan. Het spijt me, maar dat in een hokje geduw word ik een beetje moe van.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 31-08-06 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:23

Bot en kong krijgt ze.. alleen smiddags dan.
want smorgens slaapt ze toch wat langer.
en door kleine kinderen uitlaten??
niet echt mijn idee..
vreemde kinderen in mn huis.. voor het zelfde geld gebeurd er iets.. deur niet goed dicht.. neej is absoluut geen optie!!
'want of ze nou in de schuur of in de keuken is maakt ook niet echt uit..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:24

Het zou fijn zijn als de discussie een beetje gezellig blijft. Dat wil zeggen dat de meningen van een ander gerespecteerd zouden moeten worden en dat er anderzijds niet met Penny-alarmen gesmeten hoeft te worden, beide dingen zijn niet echt bevorderlijk voor een fatsoenlijke discussie.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:28

Jaimyliefje schreef:
honden zijn af en toe best moeilijk.. en dat weet ik want ik heb zelf geen hond maar ik laat er 4 uit.. en die voeden we ook op omdat de baasjes er geen tijd genoeg voor hebben om dat te doen. je kunt (als je het hebt) een klein schuurtje of tuinhuisje vrij maken en dan maak je er een soort honden kamertje van (dit heeft de honden eigenaar gedaan waar ik de hond van uitlaten).. met een klein bankje erin (voor kleine kindjes of zo.. die zijn wel geschikt) veel speeltjes een mand en nog meer van dat soort dingen.. ik denk niet dat je er zin in hebt maar een andere hond (een klein puppytje uit het aziel ofzoiets..) zou de perfecte oplossing zijn. want het is zeker dat jullie hond dit uit eenzaam heid doet... en hij heeft ook eigenlijk een speel kameraadje nodig want dat is ook een van de redenen dat je hondje dit doet. hij kan zijn speels heid op niemand afreageren. en waarschijnlijk willen jullie ook niet dat hij met jullie gaat spelen (happen springen en achter jullie aan rennen+ andere lompe dingen) dus dan gaat hij het maar op meubels af reageren.
een van de beste oplossingen is om een klein meisje van ongeveer mijn leeftijd (12 of ouder of iets jonger) te vragen of die de hond wil uitlaten en er mee wil spelen.. en of die de hond wil uitlaten want dat doen wij kleine meisjes aar al te graag Lachen

Hoi,

Waar haal jij met zekerheid uit dat de hond dit doet uit eenzaamheid?? Met een maatje erbij kunnen ze net zo hard verzinnen dat met z'n 2-en dingen slopen leuker is dan bijvoorbeeld met elkaar spelen.
En een hond al helemaal nooit meegeven met kinderen, zelfs 12 jaar vind ik nog erg jong om de verantwoording voor een puberende hond te krijgen.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:29

Eens, maar mij lukt het niet om die mensen tot stoppen te brengen, TS vraagt om advies en niet om of het mogelijk is een hond binnen te houden 8 uur lang, vervolgens gaat het ver dat gezegd wordt dat deze hond dan "lijdt".
Honden in arme landen, bijvoorbeeld zonder eten en drinken, die "lijden" pas echt.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:30

thaollat schreef:
niet echt mijn idee..
vreemde kinderen in mn huis.. voor het zelfde geld gebeurd er iets.. deur niet goed dicht.. neej is absoluut geen optie!!

Misschien helpt het als je 's ochtends het bot geeft en 's middags de kong? Of andersom?

Wat misschien ook kan helpen, is op de tijden dat er iemand thuis is alle speeltjes weghalen, en alleen geven op de momenten dat ze alleen is. En als je er wel bent kan je natuurlijk wel een speelkwarteiertje inbouwen, maar zo blijven de speeltjes speciaal, en zal ze daar misschien eerst naar grijpen ipv je meubels Haha!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:31

avanoort schreef:
Eens, maar mij lukt het niet om die mensen tot stoppen te brengen, TS vraagt om advies en niet om of het mogelijk is een hond binnen te houden 8 uur lang, vervolgens gaat het ver dat gezegd wordt dat deze hond dan "lijdt".
Honden in arme landen, bijvoorbeeld zonder eten en drinken, die "lijden" pas echt.

Ik had je al gezegd dat ik vind dat je altijd van de optimale situatie moet uitgaan, en niet dat er ergens nog zieligere hondjes zitten.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:33

JustNanno schreef:
thaollat schreef:
niet echt mijn idee..

Misschien helpt het als je 's ochtends het bot geeft en 's middags de kong? Of andersom?

Wat misschien ook kan helpen, is op de tijden dat er iemand thuis is alle speeltjes weghalen, en alleen geven op de momenten dat ze alleen is. En als je er wel bent kan je natuurlijk wel een speelkwarteiertje inbouwen, maar zo blijven de speeltjes speciaal, en zal ze daar misschien eerst naar grijpen ipv je meubels Haha!

Is wel een idee.. alleen... heb k geen zin om met een dikke puber te zitten..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:34

avanoort schreef:

En waarom zou jij "die mensen" tot stoppen moeten brengen? Mogen er dan alleen mensen reageren met positieve verhalen?

Voorbeelden van hond die het slecht hebben mogen nooit een excuus zijn om je eigen huisdier niet onder de meest ideale omstandigheden voor dat huisdier te houden.

Er zijn hier verschillende tips gegeven waaronder bijvoorbeeld de dagopvang.
Je blijft aanmodderen als je de oorzaak niet aanpakt maar alleen de symptonen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:34

Hoezo dik? Het maakt niet uit of ze allebei in 1 keer krijgt of gespreid