pup perse op puppyvoer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re: pup perse op puppyvoer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:06

samyrah schreef:

Waarom is iedereen zo bang om brokken te geven?

Volgens mij zijn er veel meer hondeneigenaren bang om juist geen brokken te geven dan dat er hondeneigenaren zijn die bang zijn om ze wel te geven.

Citaat:
Ik weet niet meer wie dat vroeg, over het vergelijkingsstaatje met verschillende voersoorten. Kom een keer langs in de winkel, dan kan je hem zien.

Eh sorry, ik ben best nieuwsgierig aangelegd, hoor. Maar vind je het heel gek als ik het er niet voor over heb om 400 km te gaan rijden om een voedingsstaatje te zien waarvan ik op m'n klompen aan kan voelen dat er iets niet aan klopt? Of niet aan jouw interpretaties van het staatje, dat kan natuurlijk ook.

Citaat:
Heb je wel rekening gehouden met de drogestofgehalten van de voedingen die je hebt vergeleken? Daar kun je namelijk pas wat mee, niet met een verschil in wat er in de voeding per kg zit.

Volgens mij heb ik heel duidelijk uitgelegd hoe ik het precies heb berekend en waarom je op die manier verschillende voeders prima met elkaar kunt vergelijken. Mijn berekening heeft juist niets te maken met wat er in de voeding per kilo zit, maar toont aan welk percentage van de calorieën die het voer levert wordt gevormd door eiwitten. Ik denk dat je het nog even na moet lezen, want volgens mij heb je nog niet begrepen wat ik heb geprobeerd duidelijk te maken.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:22

hi, onze vorige hond kreeg altijd dinner van de aldi dat was zo ongeveer het enigste dat ze wou eten de rest liet ze staan.. mensen ervaringen met die dinner?(weet de naam niet meer..)

de pup die we binnenkort krijgen krijgt eerst Eukanuba voer maar aangezien dat nogal prijzig is zullen we gauw overstappen op ander voer. heeft iemand een aanrader? het is een leonberger pup van 8 weken.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:35

Jen33 schreef:

de pup die we binnenkort krijgen krijgt eerst Eukanuba voer maar aangezien dat nogal prijzig is zullen we gauw overstappen op ander voer. heeft iemand een aanrader? het is een leonberger pup van 8 weken.

Wat kost die Leonberger wel niet dan? Niet dat ik voorstander van Eukanuba (ook wel Jeukanuba genoemd) ben maar de voeding van mijn duurgekochte rashond zal toch niet de sluitpost moeten zijn. Bedenk eens wat een dierenartskosten je ermee kunt uitsparen..... Lees dit topic toch maar eens door.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:42

Rosita schreef:
Jen33 schreef:

Wat kost die Leonberger wel niet dan? Niet dat ik voorstander van Eukanuba (ook wel Jeukanuba genoemd) ben maar de voeding van mijn duurgekochte rashond zal toch niet de sluitpost moeten zijn. Bedenk eens wat een dierenartskosten je ermee kunt uitsparen..... Lees dit topic toch maar eens door.

Of de hond nou duur in aankoop is of niet (al heb je m gratis gekregen), voer lijkt mij niet iets om op te bezuinigen.
Op vers zijn we trouwens goedkoper uit dan op brok (al is dat absoluut niet de reden, het komt natuurlijk wel goed uit), gewoon de juiste adresjes hebben Knipoog .

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:32

Rosita schreef:
Jen33 schreef:

duur ja, maar een zakje voer van 48 euro vind ik toch wel duur hoor. en ik vraag hier om aanraders. en goed voer hoeft toch niet altijd duur te zijn? waarom is het duurste altijd het beste? hij krijgt natuurlijk niets te min ik vind dit wel beveroordeeld hoor ik heb er niks over gezegt dat hij het minste zou krijgen dat maak jij er van. als het me niks uit maakte wat die pup zou krijgen zou ik hier toch niet om aanraders vragen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:42

Ik zou zo'n grote hond op Farmfood of Cavom zetten, dat is goed te betalen en gewoon een hele goede brok. En dan een keer in de week een dag vers vlees.
Cavom en FF liggen volgens mij allebei rond de 30 euro voor 25 kilo voer

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:55

Billy schreef:
Ik zou zo'n grote hond op Farmfood of Cavom zetten, dat is goed te betalen en gewoon een hele goede brok. En dan een keer in de week een dag vers vlees.

ok heel erg bedankt hier heb ik wat aan Lachen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 10:14

Billy schreef:

Farmfood zit in zakken van 15 kg. en kost dan rond de 30 euro per zak.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:25

't Komt gewoon een beetje vervelend over Jen33, wanneer je nog voor je de hond in huis hebt al over de voerkosten begint. Wanneer dat daadwerkelijk een issue is (en blijkbaar is dat zo want je begint erover) had je dan niet beter een kleine hond kunnen nemen?

Wat zegt de fokker ervan?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:01

de fokker heeft dus Eukanuba aangeraden voor de eerste tijd omdat het naar behoefte is van de grote, en levensfase van de hond. daar hebben wij nu besteld. we willen alles voor elkaar hebben als die komt snapje niet dat als ie er een paar dagen is en dan nog van alles geregeld moet worden. maar we willen niet onnodig teveel betalen bv als er voer is dat de helft goedkoper is maar de zelfde voedingsstoffen er in zitten. wij hebben het er voor over een hond nemen. maar onnodig betalen wil toch niemand?

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:11

Farmfood is goed voer en omdat het 'zwaarder' is dan b.v. Eukanuba voer je er minder van en is het verhoudingsgewijs best 'goedkoop'.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:32

Mijn hond, een griekse herder van drie jaar, heeft toen hij puppy was erge last van groeipijnen gehad dankzij het puppyvoer, dit was de conclusie van de dierenarts toen.
Ik heb hem toen gelijk op volwassenen voer van Bonzo gezet, en daar doet hij het tot op heden erg goed op.
Since de castratie is het wel opletten, hij mag niet te zwaar worden, dus meer dat een handje brokken aangevuld met sperziebonen/worteltjes eet hij niet op een dag, en af en toe een light koekje.
Hij weegt 45 kg, een grote hond dus.

Wat vinden jullie van Bonzo? Ik vindt het prijsvoordelig en er zit naar mijn idee alles is.

Ik vond trouwens nog een link op internet: http://www.peta.nl/feat/iams/index.html
Laatst bijgewerkt door avanoort op 04-09-06 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:34

Ik vind het bocht. Vol met kleur en smaakstoffen. Een voordeel, je kunt in het donker zien waar ze gescheten hebben, de hopen zijn gewoon fluoriscerend......
Moge duidelijk zijn dat mijn honden dit niet voorgezet krijgen.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:36

Je vindt dat ze teveel ontlasting hebben dan?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:37

Ook dat, en rare kleuren. Mijn honden hebben mooie stevige donkerbruine drollen, en als ik dan die oranje slapscheten zie, heb ik altijd medelijden met de stumpers die dat soort bocht voorgezet krijgen.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:39

Wat apart zeg, mijn hond heeft normale ontlasting en vindt het eten wel heel lekker.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:42

Tsja, het is zout, zit vol met geur kleur en smaakstoffen, dat eten ze wel graag.
Maar of het goed voor ze is is vers 2.
Daarbij is het nog duur ook, als je de supermarkt omrekent naar een kilo, kun je prijzen vergelijken, en dan wed ik dat je voor hetzelfde geld een veel betere brok kunt kopen

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:44

Ik moet zeggen dat ik het inderdaad ook wel moeilijk vindt, je hebt zoveel merken.....vooral als je ziet dat een aantal merken dus eigelijk van dezelfde fabrikant komen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:47

Ja, maar als ik een zak opendoe en ik zie allerlei leuke kleurtjes, dan gooi ik die rotzooi gelijk in de vuilnisbak.
Wat voor hond heb je? En waar koop je het voer of kun je het kopen? bijv dierenspeciaalzaak, groothandel, welkoop oid

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:00

Op de lange duur zal wat duurder voer zichzelf terugbetalen? Voor mij bestaat er trouwens geen goede brok. Mijn honden eten vers en ook daarmee hoef je niet duur uit te zijn. Maar nogmaals, wanneer je kunt besparen op dokterskosten (denk aan groeipijnen bijvoorbeeld) dan kun je aardig aan de prijs voeren hoor.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:02

Rosita schreef:
Maar nogmaals, wanneer je kunt besparen op dokterskosten (denk aan groeipijnen bijvoorbeeld) dan kun je aardig aan de prijs voeren hoor.

Dat bezoek aan de dierenarts waar ik het over had, was 34 eur, niet zoveel dus.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:13

1 zak brokken voer..... 34 kilo kippennekken ........... 6 runderpensen ........ 10 kilo runderhart.....

noem jij het maar niet zoveel;-) Maar ik had jouw bericht niet gelezen, avanoort.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:25

10 kilo runderhart, dat zijn een hoopharten van een hoop runderen.....

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:43

avanoort schreef:
10 kilo runderhart, dat zijn een hoopharten van een hoop runderen.....

En wat wil je daar mee zeggen?
De koeien worden niet speciaal voor dat hart geslacht hoor, ze worden sowieso geslacht voor het (spier)vlees, kun je net zo goed het orgaanvlees ook goed gebruiken.
Daarnaast zit er in brok, ook al is het maar heel weinig, ook (spier/orgaan)vlees, maar daarvan is de afkomst onbestemd.
Dan geef ik mijn honden liever iets waarvan ik weet wat het is, dan iets waarvan ik niet weet wat het is.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:45

Ik wou er niets mee zeggen hoor, zat me te af te vragen hoeveel harten dat zouden zijn...