nieuwe pup ***aparte kruising ***

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: nieuwe pup ***aparte kruising ***

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:52

Volgens mij hebben we met zijn allen zitten slapen Slapen

Wij denken dat TS gewaarschuwd moet worden. Maar als haar vriend een ban dog heeft gehad weet hij precies waar hij mee bezig is. De amerikaanse bulldog is van oorsprong een vechthond maar de echte fokkers proberen bij het fokken een zo betrouwbaar mogelijk karakter te krijgen. Dat wil je natuurlijk niet als de hond bedoeld is als waakhond. Jack Russels zijn kleine felle hondjes met de moed van een grote hond maar totaal ongeschikt als waakhond. De combie van die 2 kan heel interessant zijn. Vechthond gecombineerd met felle hond is ideaal als waakhond.

Het is helemaal niet de bedoeling dat dit een lieve huishond wordt. De hond gaat waarschijnlijk ingezet worden als waakhond. Een beetje agressief en vals karakter is dan in hun ogen natuurlijk een voordeel. Dan weet je zeker dat niemand je terrein op komt. Zo'n bandog is dan effectiever maar natuurlijk wel wat moeilijker om aan te komen. Bovendien zijn ze natuurlijk een nette familie die niet associaal over wil komen en dan is een uit de kluiten gewassen jack russel natuurlijk veel acceptabeler.

Ze verwacht natuurlijk ook dat degene die hem eventueel in beslag moet nemen niet het terrein opdurft. Bovendien als ze er op worden aangsproken koopt papa de betreffende instantie gewoon om. Met geld kun je best veel bereiken.
Tot de hond een kind grijpt en ernstig verwond dan helpt papa's geld helaas niets meer.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:57

Hee Lindsey, had je dit 7 pagina's geleden niet kunnen vertellen. Had veel mensen een hoop typewerk gescheeld Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:14

of ze woont op een woonwagenkamp en denkt daardoor dat niemand het terrein op durft te komen net als bij ons en bij ons hadden ze ook honden zonder FCI en toen stond op een gegeven moment ook de politie voor de deur om dat ook iemand had gebelt

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:23

Nee TS is absoluut geen woonwagenmeisje hoewel de foto van de vaderhond zo te zien wel op een kamp is gemaakt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:50

Ik denk dat de mensen zich hier druk maken om niets:
Hondendrama 4: Brute dood hond Mini klap voor gezin Bemmel
Door MARC VAN ONNA

Dinsdag, 1 augustus 2006 - BEMMEL - Heleen en Rob Haker uit Bemmel kregen zondag de schrik van hun leven toen er een hond over het tuinhek sprong die hun Jack Russell doodbeet. „Machteloos moesten we toezien hoe ons vierde gezinslid werd afgeslacht.“

Heleen Haker wist niet hoe ze het had toen ze zondag lag te zonnen in haar achtertuin op Klein Rome in Bemmel, en er een grote, uit de buurt ontsnapte hond over het tuinhek sprong. Het beest greep vervolgens met zijn kaken Hakers hond Mini bij het middenrif. De Jack Russell kon zich loswringen en vluchtte de keuken in maar was daar ook niet veilig. De viervoeter overleefde de aanval niet. Gisterochtend werd het dier afgevoerd naar het dierencrematorium. Bloedvlekken op het terras getuigen van het gebeurde.

De Hakers zijn geschokt. Ze zagen Mini als ‘vierde gezinslid’.

Politiewoordvoerder Ronald van der Leeden zegt dat de hond die Mini heeft gedood waarschijnlijk een Amerikaanse buldog is. De hond is na het incident in handen van de dierenambulance gegeven en later aan de eigenaar teruggegeven, met een officiële waarschuwing. Dat is volgens Van der Leeden als een ‘gele kaart’: „Een volgende keer wordt het dier in beslag genomen."

Rob Haker vindt die gang van zaken ‘onverkwikkelijk’. In zijn ogen moet de aanvaller worden afgemaakt. Maar zo zit volgens de Dierenbescherming de wet niet in elkaar. Woordvoerder Jelko Ruijter: „De eigenaar van een ‘daderhond’ kan niet worden vervolgd, tenzij hij het dier met opzet op het ‘slachtoffer’ af heeft gestuurd.“

Wordt een hond toch in beslag genomen dan schakelt de politie een deskundige in die de ‘dader’ schouwt. Daarna wordt beslist of de hond in leven blijft. Ruijter is het daar niet zonder meer mee eens. „Onze ervaring is dat honden al te gemakkelijk worden afgemaakt. Wij pleiten daarom voor een karaktertest.“

Cor Stoffelen van de dierenambulance Midden-Betuwe, was er zondag bij. Hij zegt dat er met het karakter van de buldog niks mis is. „Het is een schat van een hond die de Jack Russell een pittige beet heeft gegeven. Dergelijk gedrag is honden eigen. Mensen hebben ook wel eens ruzie. Daarmee wil ik trouwens het gevoel van de eigenaar van Mini niet wegpoetsen, zelf zou ik ook boos zijn als mijn hond was doodgebeten. De eigenaar van de buldog moet denk ik voortaan beter opletten en het dier muilkorven.“

bron:
http://www.gelderlander.nl/

Als een hond HIERMEE weg komt, dan pakken ze ook geen hond die helemaal niet gedaan heeft. Deze hond hadden ze absoluut in moeten laten slapen!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:10

Laat TS dit artikeltje dan maar uitscheuren en goed bewaren. Dan kan ze daarmee gaan zwaaien als ze eventueel voor haar hond komen........ Desiree kom op, je bent wel wijzer toch?

en nu ga ik écht niet meer in dit topic reageren

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:12

lindsey schreef:

Wij denken dat TS gewaarschuwd moet worden. Maar als haar vriend een ban dog heeft gehad weet hij precies waar hij mee bezig is. De amerikaanse bulldog is van oorsprong een vechthond maar de echte fokkers proberen bij het fokken een zo betrouwbaar mogelijk karakter te krijgen. Dat wil je natuurlijk niet als de hond bedoeld is als waakhond. Jack Russels zijn kleine felle hondjes met de moed van een grote hond maar totaal ongeschikt als waakhond. De combie van die 2 kan heel interessant zijn. Vechthond gecombineerd met felle hond is ideaal als waakhond.

Het is helemaal niet de bedoeling dat dit een lieve huishond wordt. De hond gaat waarschijnlijk ingezet worden als waakhond. Een beetje agressief en vals karakter is dan in hun ogen natuurlijk een voordeel. Dan weet je zeker dat niemand je terrein op komt. Zo'n bandog is dan effectiever maar natuurlijk wel wat moeilijker om aan te komen. Bovendien zijn ze natuurlijk een nette familie die niet associaal over wil komen en dan is een uit de kluiten gewassen jack russel natuurlijk veel acceptabeler.

Ze verwacht natuurlijk ook dat degene die hem eventueel in beslag moet nemen niet het terrein opdurft. Bovendien als ze er op worden aangsproken koopt papa de betreffende instantie gewoon om. Met geld kun je best veel bereiken.
Tot de hond een kind grijpt en ernstig verwond dan helpt papa's geld helaas niets meer.

heee, jij begrijpt het een beetje Lachen

maar de hond wordt niet ingezet als waakhond, want daar hebben we camera's voor, maar wel gewoon als lieve huishond en dat wordt ie ook hoor Lachen

en nu graag reacties over me pup

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:15

ThePast03 schreef:
Een schat van een pup maar ook ik ben bang dat je grote kans hebt dat dit hondje onder de pitbull wet valt.

nou wij hebben een hond en die is ook een kruising tussen een engelsbulldogX ?(drenchepatrijshond)
en die lijkt ook op deze hond.. allen die van ons heeft langer haar enzo (kijk profiel)
en wij hebben het gevraagt bij de politie en die zijden gewoon van niet want het zit niet in de bloedlijn.. Haha!

en wat een geweldige mooie hond is het.. wij hebben ook een foutje gehad dus met een engelsebulldog..
gr bentuh

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:19

Ze zal misschien onder de wet vallen...

... maar ze is wel lief. Vingers aflikken
Ja, ik weet wat een kruising inhoud, dat het een gevaarlijke kruising kan zijn, en van alles en nog wat. Maar dit is onze hond niet, en alleen de eigenaar is er verantwoordelijk voor.
Als het een kind grijp, is het haar verantwoording, als het een leuke huishond word, is het nog steeds haar verantwoording.

Maar de hond zelf is een hartstikke leuk ding. Haha!
I just wanna dip 'em in ma coffee... Haha!

Ik wil meer foto's, we hebben thuis nu ook een pup (kooikerhondje) dat is ook een halve zool. Sigaar

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:26

ahh wat een schatje!! Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:51

Roane schreef:
Ze zal misschien onder de wet vallen...

... maar ze is wel lief. Vingers aflikken
Ja, ik weet wat een kruising inhoud, dat het een gevaarlijke kruising kan zijn, en van alles en nog wat. Maar dit is onze hond niet, en alleen de eigenaar is er verantwoordelijk voor.
Als het een kind grijp, is het haar verantwoording, als het een leuke huishond word, is het nog steeds haar verantwoording.

Maar de hond zelf is een hartstikke leuk ding. Haha!
I just wanna dip 'em in ma coffee... Haha!

Ik wil meer foto's, we hebben thuis nu ook een pup (kooikerhondje) dat is ook een halve zool. Sigaar

kijk, deze reacties mogen best. het is namelijk mijn pup Cool

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:56

lindsey schreef:

Haar profiel sluit precies hierop aan Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:01

DAt is een lage en afgunstige opmerking van jullie beiden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:16

Gut wat sneu zeg
Nu is ze opeens een kamper en daarom minderwaardig?
Heel triest.......

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:26

ik snap ook niet echt wat jullie daar mee willen bereiken. Ze doet haar pup echt niet weg omdat jullie zo nodig iets neerzitten in de vorm van dát.
Erg sneu. Frusty

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:51

Ik geloof dat dit topic toch maar een slotje moet krijgen.