Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:42

Weet je waar ik een tyfus hekel aan heb? Krolse katten onder je raam! Ik gooi dan met alle liefde water naar buiten toe in de hoop dat ze weggaan Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:44

Goof schreef:
Een hond zou in geen geval ergens in mogen bijten, of het nou een kind of een kat is en ongeacht of het op zijn territorium komt of niet.
Die hond hoort zo opgevoed te zijn, dat dat nooit kan gebeuren.

Ja hoor, ik heb hier 7 honden lopen en die fokken elkaar behoorlijk op als er een vreemde kat in de tuin loopt. Tot nu toe is er niets gebeurd, maar ik sluit niet uit dat het een keer verkeerd gaat.
Ooit van "ganging up" gehoord?
Die kat hoort hier niet in de tuin en ik vind het achterlijk dat ik mijn honden zo goed in de gaten moet houden zodat een andermans kat niets overkomt!

Bovendien loopt hier een hond rond die zeker wel een vreemde zou bijten als die zomaar in onze tuin zou komen. Deze hond doe ik een muilkorf om als we in risicogebieden lopen, hij is namelijk een angstbijter.
Onze tuin is voor deze hond "beveiligd" met twee afgesloten poorten met daartussen nog een sluis, dus eigenlijk denk ik dat we ons best al genoeg doen. Geen kind of volwassenen kan zomaar in onze tuin komen.

Edit: En als je al mijn posten hier had doorgelezen had je ook gelezen dat onze angstbijter, de Australian Cattle Dog, al eens een kat in onze tuin te pakken heeft gehad. Hij lag er alleen maar boven op (met de kattennagels in zijn buik) en deed verder niets.
Maar ik weet niet wat er gebeurd als de andere honden daar ook bij waren geweest, die konden we gelukkig op tijd terug roepen en binnen halen.

Onze tuin is zo afgezet dat katten er niet makkelijk inkomen maar dus ook niet makkelijk uit, dit maakt het ook nog eens moeilijker voor de kat om weg te vluchten als ze achterna gezeten worden door een van onze honden. Deze kat sprong mis en viel dus op de grond. Tja, dan ligt er een Cattle Dog bovenop je. Clown

Ik zeg dus niet dat het gebeurd dat ze een kat doodbijter maar ik sluit het ook niet uit. Er lopen hier ook opvangers rond waarvan ik niet weet wat ze zullen doen als ze een kat te pakken krijgen.

Belachelijk he, dat ik me zo druk moet maken over andermans huisdieren die ongevraagd op mijn terrein komen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-08-06 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:46

Katten weten ook dondersgoed van wie het terretorium is Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:48

Welshcobfan schreef:
Weet je waar ik een tyfus hekel aan heb? Krolse katten onder je raam! Ik gooi dan met alle liefde water naar buiten toe in de hoop dat ze weggaan Boos!

Ja of vechtende katers midden in de nacht. Gebeurd hier regelmatig en geeft me toch een kabaal.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:00

Die van mij hou ik binnen, ik woon aan een redelijke drukke weg dus ik durf het risico niet te nemen. Ze kan binnen haar ei echtwel kwijt. Ik krijg over een paar weken nog een kitten erbij en die hou ik ook binnen...houden ze elkaar gezelschap. Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:18

Ja hoor ThePast03, heb het hele topic gelezen en heb dus ook gelezen over de ontmoeting tussen je angstbijter en de kat, maar al heb jij 60 elkaar ophitsende honden, dan nog zouden ze moeten weten (van jou) dat ze in geen geval de kat te grazen mogen nemen.
Ook al zijn het opvanghonden.

En nee, ik vind het niet gek dat jij je druk maakt om vreemde katten in de tuin. Tot nu toe is er niets gebeurd, maar je zegt zelf dat je niet gek zou opkijken als er eens iets gebeurt, kennelijk zijn jouw honden op dit punt dus niet 100% betrouwbaar.

Ben het met jullie eens trouwens dat krolse katten hoogst irritant zijn, heb er regelmatig een onder mijn raam gehad in mijn oude huis ...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:20

Goof schreef:
kennelijk zijn jouw honden op dit punt dus niet 100% betrouwbaar.

Noem jij mij een hond die wel 100% betrouwbaar is als er een vreemde kat in de tuin loopt en de baasjes binnen zijn?
Onze tuin is 40 meter lang en ik kan en wil niet de hele dag onze honden in de gaten houden.

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:21

ik zit op een flatje midden in het winkelcentrum. ze komen bij mij alleen op het balkon, verder komen ze nooit buiten. dan kan er verder ook niemand overlast van hebben

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:24

ThePast03 schreef:
Goof schreef:
kennelijk zijn jouw honden op dit punt dus niet 100% betrouwbaar.

Noem jij mij een hond die wel 100% betrouwbaar is als er een vreemde kat in de tuin loopt en de baasjes binnen zijn?
Onze tuin is 40 meter lang en ik kan en wil niet de hele dag onze honden in de gaten houden.

Dat kan ik me zeer goed voorstellen ja!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:26

Goof schreef:
Andermans katten in je huis is inderdaad te absurd voor woorden en ook ik zou er niet blij mee zijn, maar jongens, dit is toch wel enorm kinderachtig zeg.....

Nee, niet kinderachtig maar de enige optie om het op te lossen. De eigenaren van de katten zijn kinderachtig, want die doen er niets aan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:27

Goof schreef:
Dat kan ik me zeer goed voorstellen ja!

Buiten dat om blijf ik het vreemd vinden dat mensen wel van mij verwachten dat ik 100% controle heb over mijn hond (in mijn eigen tuin nota bene) terwijl ze zelf hun huisdieren zonder enige controle de straat opschoppen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:34

Desiree schreef:
Goof schreef:
Andermans katten in je huis is inderdaad te absurd voor woorden en ook ik zou er niet blij mee zijn, maar jongens, dit is toch wel enorm kinderachtig zeg.....

Nee, niet kinderachtig maar de enige optie om het op te lossen. De eigenaren van de katten zijn kinderachtig, want die doen er niets aan.

Na jouw opmerking die hierboven gequoot staat, is een zeer goede oplossing geopperd. Beter dan andermans dieren kinderachtig te verstoppen.
En ja, ik vind het dus absoluut wel kinderachtig.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:38

ellenlouise schreef:
Vreemd, want uit zijn lijden verlossen is het beste wat je kunt doen. En helaas zie je het maar al te vaak, aangereden poezen... (en egels, vogels, konijnen etc..). Soms denk ik wel eens dat mensen niet eens moeite doen om een dier te ontwijken.

Ja nou, die indruk krijg ik dus ook. VAndaar ook de reactie laatst van Jura in het topic over dat paard dat in het weiland was aangereden en zo verongelukte. Dat veel mensen er helemaal niet mee zitten. Kreeg ze nog op haar donder ook maar ik vond haar wel geliojk hebben.

Goof schreef:
Een hond zou in geen geval ergens in mogen bijten, of het nou een kind of een kat is en ongeacht of het op zijn territorium komt of niet.
Die hond hoort zo opgevoed te zijn, dat dat nooit kan gebeuren.

Katten bijten ook dieren dood, ook als ze van een ander zijn. En dan hoort de eigenaar van de kat zo opgevoed te zijn om te begrijpen dat dit echt niet kan en er dus iets aan te doen. Bobbes is in staat om een kat te bijten als deze hier op het terrein komt. Sja, risico voor de eigenaar. Vind het heel vervelend maar als ik buiten bezig ben let ik er alleen op dat ze niet van het terrein af gaat, meer niet.

Goof schreef:
Ja hoor ThePast03, heb het hele topic gelezen en heb dus ook gelezen over de ontmoeting tussen je angstbijter en de kat, maar al heb jij 60 elkaar ophitsende honden, dan nog zouden ze moeten weten (van jou) dat ze in geen geval de kat te grazen mogen nemen.
Ook al zijn het opvanghonden.

En nee, ik vind het niet gek dat jij je druk maakt om vreemde katten in de tuin. Tot nu toe is er niets gebeurd, maar je zegt zelf dat je niet gek zou opkijken als er eens iets gebeurt, kennelijk zijn jouw honden op dit punt dus niet 100% betrouwbaar.

Je moet niet het onwaarschijnlijke van honden willen. Dat is hetzelfde vragen om van een kat te eisen om in de eigen tuin te blijven als hij er gemakkelijk uit kan. Honden kunnen opgevoed worden maar er blijft een instinct in zitten en ganging up is iets wat je niet 100% kunt controleren. Het zijn geen robotten, ook al denken veel katten mensen van wel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:39

Goof schreef:
Na jouw opmerking die hierboven gequoot staat, is een zeer goede oplossing geopperd. Beter dan andermans dieren kinderachtig te verstoppen.
En ja, ik vind het dus absoluut wel kinderachtig.

Daar heb ik dan net zoveel boodschap aan als dat die katteneigenaren aan mij hebben. Wie zaait die oogst.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:39

mijn kat gaat buiten als hij het wil. overdag
hij is bij d vorige eigenaars opgegroeid met honden en deed buiten zijn behoefte

wij hebben ook altijd een hond gehad, nu even niet, maar de pup komt er weer aan

aan de buren zijn we al vaker gaan vragen of ze mss last hebben van onze kat. en nee, ze vinden het een geweldig beest
hij heeft bij de buurman een boompje omgedoopt als krabpaal, en we hebben aangeboden er iets aan te doen, een gaasje omheen oid
hij vind het echter geen probleem, en vind onze kat een superbeest

lijkt me verschrikkelijk als onzekat buiten iets zou overkomen!! echter lijkt het me geen leven voor hem om hem binnen te houden..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:40

Die van mij is met het mooie weer altijd buiten te vinden.. Als ik hem binnen zou houden ook snachts wors hij helemala gek.. als ik thuis ben is hij altijd binnen.. Dat doet ze zelf dat vind ze gezellig.. Maar zodra ze merkt dat ik de boel ga afsluiten voor de nacht vliegt ze naar buiten en is ze weg..
Ik moet wel zeggen ik woon op een dorp en er rijdt hier weinig verkeer..
Maar die van mij is dus dag en nacht buiten.. Alleen in de winter slaapt ze wel snachts binnen.. Dan moet ze van mij naar binnen.. Maar zomers.. Ik kan haar toch niet tegen houden Tong uitsteken

Afbeelding

sita is nu ondertussen een jaar en een paar maandjes

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:45

wat een schetige foto Lachen

mijn katten lopen allebei buiten wanneer ze daar zin aan hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:53

Mijn katten zitten binnen. Ik heb ze van kitten af aan binnen gehouden ivm verkeer en wonen in een etagewoning. Vroeger liet ik er een op het balkon maar ik heb een buitengewoon domme kat die ik dus al bijna 4 verdiepingen naar beneden heb zien tuimelen (en leerde ze ervan? neehee...) dus dat durf ik ook niet meer.

We zijn wel op zoek naar een huis in het buitengebied met tuin etc. en dan wil ik ze wel graag buiten laten komen.

Gelukkig vinden de katten zelf hun bezigheden wel, zoals rioolonderhoud...
Afbeelding

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:02

ik heb 2 katten maar die lopen dag en nacht buiten.
Ik woon buitenaf en niet aan een erg drukke straat.
Ze slapen zomers en s'winters wel vaak op de deel.
Of de 1 licht op de baal stro en de andere op de fleesdeken van mijn paard.
onze buren hebben er een heleboel en die komen ook wel eens bij ons op het erf en dan is het ruzie.
verder vind ik dat een kat na buiten moet kunnen wanneer ie wil.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:25

Je hebt toch ook van die kattenverjagers die een hoge frequentiegeluid uitzenden voor in de tuin?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:33

Prima schreef:
Je hebt toch ook van die kattenverjagers die een hoge frequentiegeluid uitzenden voor in de tuin?

En die krijg je gratis van de katteneigenaren? Clown

Laten we allemaal maar blijven uitvinden wat anderen voor jullie huisdieren kunnen doen om ze uit hun tuin te houden, hoeven jullie tenminste zelf niet de verantwoording over je kat te nemen.

Waarom niet op een boerderij gaan wonen, daar geeft het geen overlast als je je kat los laat?

Dit heeft geen enkele zin allemaal. Jullie vinden dat de verantwoording van jullie eigen huisdier bij een ander ligt (gooi er maar een emmer water over, sateprikkers, en weet ik het wat allemaal) en blijkbaar denken jullie dat alleen naaste buren overlast kunnen hebben van jullie katten.

Jullie zitten vast in de gedachte dat een kat in een grote ren met binnenverblijf en veel speeltoestellen zielig is (zie het al voor me die pootjes door het gaas heen Haha! ), zo ook een afgezette tuin want de kat moet toch minimaal de kans lopen om doodgereden, doodgebeten of vergiftigd te worden.

Jullie goed recht, ik denk daar anders over.
En de eerste de beste kat die hier in de tuin komt van ik en laat ik door de DB ophalen, dank zij dit topic ben ik er van overtuigd geraakt dat dat de enige oplossing is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:45

Nou, gefeliciteerd. DAt hebben jullie dan mooi maar weer bereikt.....
Kan haar geen ongelijk geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:49

Citaat:
Jullie zitten vast in de gedachte dat een kat in een grote ren met binnenverblijf en veel speeltoestellen zielig is

Nee hoor, absoluut niet. Als de kat maar de kans heeft om ook als hij wil lekker wat buiten rond te kunnen struinen, hetzij vrij of in een ren, beiden prima.

Ik vind alleen de reactie van sommige personen wat kinderachtig:"ik vang hem en stop hem ergens anders in het asiel....."
Dierenbescherming wat jij noemt is een betere oplossing denk ik dan, als je hem toch perse wilt vangen...

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:54

Mijn katten komen niet buiten, alleen op het balkon. Wanneer we verhuizen mogen ze in de tuin spelen maar verder gaan ze niet en mogen ze niet.

Je hoort steeds meer vreselijke verhalen (doodgereden, met stenen bekogeld, vergiftigd) en ik wil mijn poezebeesten niet kwijt en wil ook niet dat zij overlast veroorzaken voor anderen.

Daarbij durft 1 van mijn katten niet eens naar buiten, als ze op het balkon zit en er rijd een brommer voorbij dan vlugt ze alweer naar binnen en is ze bang.
Het is maar net wat ze gewend zijn, ze hebben hier verder alles (krabpalen, speeltjes, massagedingen, etc).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:16

Ik hoop dan wel dat jullie eerst met die katteneigenaren gaan praten voor je ze verstopt.... als ze het niet weten kunnen ze er weinig aan doen.
Ik heb overigens net zo veel last van de hond van de buren die binnen continu zit te blaffen. Maar ja, daar kan ik ook niks aan doen helaas.