Hoe een konijn straffen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Hoe een konijn straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:28

Boeli_Wendy schreef:
MontyRulezz schreef:
Ik heb mijn konijnen dingen afgeleerd met een plantenspuit. Zogauw als ze iets deden wat niet mocht, even de plantenspuit erbij en daar schrokken ze dan van. Ik had het ze zo afgeleerd, en het doet geen pijn. Ik vond het ideaal!!

Dit vind ik een helegoede oplossing, konijn slaan? Komop ... Ach gut

IK heb ook een konijn van ong. 2,5 mnd oud en die begon ook te bijten toen hij in de ene hoek van zijn hok zat en ik aan de andere kant zijn bakje water neerzette. Ze hebben een hok van 1,5 m bij 1m voor 2 dwergjes. Groot genoeg dus en niet alleen en ik liet ze in principe met rust. Of ik geef m een tikje (niet te hard dus!) op zijn kont idd (heb ik van mijn buurman geleerd, is ook fokker voor de hobby en gaat er mee naar shows) of met die plantenspuit, net zoals Montyrulezz.
Werkt t beste en is het meest diervriendelijke.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 05-07-06 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:29

De meeste winkels weten niets over konijnen en andere dieren ze verkopen, heb het genoeg gezien...
Ik geloof niet dat konijnen leren door middel van ze streng toe te spreken of tikjes te geven, dat is mijn mening.
Als je ze dan echt wilt straffen, (beter is om de oorzaak weg te nemen) gebruik dan een plantenspuit.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:33

absoluut niet slaan!! daar worden konijnen bang van en is er een kans dat ze bang van je worden en zich ui zelfverdediging gaan bijten of zelfs heel agressief tegen je worden.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:37

Nathachou schreef:
Dierenwinkels hebben vaak ook geen verstand van konijnen Knipoog ze verkopen ze enkel omdat ze geld willen verdienen Knipoog.

nee ik heb echt wel aan een goeie gevraagd deze is echt een konijnen expert haha Tong uitsteken

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:38

AstraGirlie schreef:
De meeste winkels weten niets over konijnen en andere dieren ze verkopen, heb het genoeg gezien...
Ik geloof niet dat konijnen leren door middel van ze streng toe te spreken of tikjes te geven, dat is mijn mening.
Als je ze dan echt wilt straffen, (beter is om de oorzaak weg te nemen) gebruik dan een plantenspuit.

dit kan ook ja !! een hele goeie tip die heb ik ook uit die dierenwinkel gekregen

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:49

Tzatzi schreef:
Haha! Opeten Hamer hihihihi.....

Van andere site:
Als konijnen rangorde bepalen gaan ze op elkaar reiden wie de baas is. Het dominante konijn klimt bovenop de ander pakt het konijn aan z'n nekvel met z'n tanden drukt hem tegen de grond voor zover dat kan en berijd haar of hem. het heeft dan niks met sex te maken maar puur wie is de baas boven wie. Je kunt dit nabootsen door de oren en het nekvel stevig naar beneden te drukken zodat hij met z'n kop op de grond zit. En met je andere vrije hand sla je hem heel zachtjes maar ferm op z'n kont met je ronde hand zo het rijden nabootsend. Dit doe je elke keer als je het agressieve (of ongewild) gedrag tegenkomt.

Maar ik zou dus NIET GAAN SLAAN!! Dit doen konijnen ook niet onderling! Hij wordt bang voor JOU (en leert het gedrag misschien af). Weet niet of dat de bedoeling is. Verward
Mensen slaan elkaar, konijnen slaan elkaar niet.
Wees vooral geduldig als je hem/haar iets probeert te leren of af te leren.

Dat is wel waar! Heb ik ook gehoord/gelezen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:17

Myfairytale schreef:
IK heb ook een konijn van ong. 2,5 mnd oud en die begon ook te bijten toen hij in de ene hoek van zijn hok zat en ik aan de andere kant zijn bakje water neerzette. Ze hebben een hok van 1,5 m bij 1m voor 2 dwergjes. Groot genoeg dus en niet alleen en ik liet ze in principe met rust. Of ik geef m een tikje (niet te hard dus!) op zijn kont idd (heb ik van mijn buurman geleerd, is ook fokker voor de hobby en gaat er mee naar shows) of met die plantenspuit, net zoals Montyrulezz.
Werkt t beste en is het meest diervriendelijke.

Ja, ze zeggen dat het groot genoeg is. Ja, het moet minimaal zo groot zijn, maar is het leuk voor zo'n konijn? Kan paar keer heen en weer hupsen nee! Ze hebben die achterpoten gekregen om sprintjes te trekken en het zijn buiten dieren.

En ik geloof nog steeds niet in tikjes, plantenspuit etc. een konijn weet niet beter het is zijn instinct.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:32

Ik ben het met Faniek eens!
Bovendien is er een soort vuistregel ... Per dier reken je ongeveer 2m², hoe groter hoe beter. Maar dit is de maat voor een konijn die weinig vrij mag lopen, dus die vaak lang in zijn hok zit. De hokken die ze in de dierenwinkels verkopen zijn zekers veels te klein, alleen al voor een konijn, dus daar zou ik niet eens aan beginnen ...
Groetjes,
Naatje

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:11

Wij hebben altijd geleerd om het kopje iets naar beneden te drukken, om aan te geven dat ze onderdanig moeten zijn en ík de baas ben.
Konijn valt aan, hup, hand op kopje en naar beneden duwen. Niet te hard natuurlijk, en net zo lang als nodig. Soms stribbelt mijn Snoop wel tegen, maar na een paar tellen geeft hij zich soort van over en heeft hij door dat het echt niet mag.

Hebben wij vanaf het begin consequent gedaan en helpt echt. Lachen

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:13

Mocca schreef:
Wij hebben altijd geleerd om het kopje iets naar beneden te drukken, om aan te geven dat ze onderdanig moeten zijn en ík de baas ben.
Konijn valt aan, hup, hand op kopje en naar beneden duwen. Niet te hard natuurlijk, en net zo lang als nodig. Soms stribbelt mijn Snoop wel tegen, maar na een paar tellen geeft hij zich soort van over en heeft hij door dat het echt niet mag.

Hebben wij vanaf het begin consequent gedaan en helpt echt. Lachen

Hmm, ga ik ook eens proberen! Lachen (Die van mij begint te spartelen als ik hem naar binnen wil brengen, maar dan kan ik hem niet snel op de grond doen en z`n hoofd laag, hoe moet dat dan?)

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:38

Maar zo pak je niet de oorzaak aan, maar het probleem. Dit is vaak maar een tijdelijke oplossing en je maakt het konijn er nou niet bepaald gelukkiger door ... Als een konijn aanvalt heeft het niet altijd met dominant gedrag te maken, maar door iets anders, zoals een te klein hok of dergelijks ...
Een konijn valt niet op te voeden, als een konijn iets doet heeft hij er ook een reden voor. Bij een konijn hoef je niet te laten zien wie de baas is, aangezien een konijn zonder respect veel minder gevaarlijk is dan een hond of een paard. Dus, een konijn heeft geen opvoeding nodig, een paard of hond wel!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:22

Ik denk ook niet dat een konijn op te voeden valt, zoals een kat of hond. Ik vind het dan ook tegen zijn natuur om zo'n dingen te doen. Je moet gewoon maken dat jij zijn huisvesting en sociaal contact zodanig aanpast dat hij 'juist' gedrag vertoont en niet gaat bijten ed...