jentel schreef:sorry was misschien een beetje onduidelijk, maar ik koop trouwens geen rauw vlees voor mijn hond hoor!
hij krijgt af en toe wel een stukje maar ga het niet extra kopen...
Ja, dat schreef je al, toch? Of mis ik nu iets?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jentel schreef:sorry was misschien een beetje onduidelijk, maar ik koop trouwens geen rauw vlees voor mijn hond hoor!
hij krijgt af en toe wel een stukje maar ga het niet extra kopen...
Desiree schreef:jentel schreef:[jij heb het nu alleen over vers rauw dieet, ik heb het over honden die alles met de pot meeeten, ik heb nooit problemen met de hond en daarom hou ik het gewoon bij zijn eigen brokken en af en toe natuurlijk iets lekkers
[/quote]
Och, vroeger had je geen hondenvoer en het enige wat er was, was het eten na de maaltijd van mensen. Met de pot mee dus. En de gemiddelde leeftijd van honden was toen zeker niet lager dan nu.
Escardo schreef:volgens mij kunnen we beter een andere topic openen over hondenvoer....
jentel schreef:een bastaard is veel sterker en gezonder dan die doorgefokte rashonden,
Escardo schreef:volgens mij kunnen we beter een andere topic openen over hondenvoer....
Oprtalj schreef:jentel schreef:een bastaard is veel sterker en gezonder dan die doorgefokte rashonden,
Nou, daar ben ik het toch ook niet helemaal mee eens. Niet alle rashonden zijn doorgefokt en ik ken ook ongezonde bastaardjes. Genetisch gezien zitten er aan het fokken van kruisingen ook de nodige nadelen. En statistisch gezien zijn er ook geen cijfers die bevestigen dat bastaarden sterker zijn.
Dit is eigenlijk een beetje een bakerpraatje waarbij men geneigd is appels met peren te gaan vergelijken. Dan vergelijkt men bijvoorbeeld een grote rashond met een middenslag bastaardje en vergeet dan dat middenslag hondjes over het algemeen al ouder worden dan grote rassen, ook als het raszuivere middenslag hondjes zijn.
Desiree schreef:
Och, vroeger had je geen hondenvoer en het enige wat er was, was het eten na de maaltijd van mensen. Met de pot mee dus. En de gemiddelde leeftijd van honden was toen zeker niet lager dan nu.
Citaat:
En statistisch gezien zijn er ook geen cijfers die bevestigen dat bastaarden sterker zijn.
Rosita schreef:[
Vroeger beten er ook veel minder hondenMaar wat de voeding betreft, de honden die er waren (veel minder dan nu) liepen vroeger veel op straat en veroverde zelf natuurlijk ook één en ander om hun dieet aan te vullen. Ik denk niet dat je naar vroeger moet kijken om de voedingsmethoden van nu te bespreken.
[/quote]
Desiree schreef:Rosita schreef:[
Vroeger beten er ook veel minder hondenMaar wat de voeding betreft, de honden die er waren (veel minder dan nu) liepen vroeger veel op straat en veroverde zelf natuurlijk ook één en ander om hun dieet aan te vullen. Ik denk niet dat je naar vroeger moet kijken om de voedingsmethoden van nu te bespreken.
[/quote]
Misschien niet, maar ik vind dat met de pot mee eten niet te hard veroordeeld moet worden. ZEker niet door mensen die hun hond zelf heen eenzijdig voeren. Want die zijn helemaal niet goed bezig.
Wat rauw vlees betreft, ik geef mijn honden ook brokken omdat mij dit goed lijkt voor hun gebit.
Charmotte schreef:100% zeker dat het de fout van de baas is. Tenzij een hond oud en chagerijnig wordt en dan weleens van zich af wil bijten omdat hij geen zin heeft in aandacht.. aan zoiets kan de baas niets doen. Maar kijk nou bijv. naar de honden van kampers, meer dan de helft ervan bijt. En kijk hoe ermee om wordt gegaan.. lijkt me duidelijk dat het daardoor komt.
Charmotte schreef:Ja maar ik kan het zeggen