bijtende honden, fout van de baas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:15

jentel schreef:
sorry was misschien een beetje onduidelijk, maar ik koop trouwens geen rauw vlees voor mijn hond hoor!
hij krijgt af en toe wel een stukje maar ga het niet extra kopen... Knipoog

Ja, dat schreef je al, toch? Of mis ik nu iets? Knipoog

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:20

Desiree schreef:
jentel schreef:
[jij heb het nu alleen over vers rauw dieet, ik heb het over honden die alles met de pot meeeten, ik heb nooit problemen met de hond en daarom hou ik het gewoon bij zijn eigen brokken en af en toe natuurlijk iets lekkers Knipoog
[/quote]

Och, vroeger had je geen hondenvoer en het enige wat er was, was het eten na de maaltijd van mensen. Met de pot mee dus. En de gemiddelde leeftijd van honden was toen zeker niet lager dan nu.

Maar in de tijd sinds de hondenbrokken hun intrede hebben gedaan, is ook het voedingspatroon van de gemiddelde Nederlander behoorlijk veranderd. Dus of je dat nu wel helemaal kunt vergelijken?

Desiree

Re: bijtende honden, fout van de baas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:25

MAar als het toen goed ging, waarom zou het nu dan zo fout zijn? Mijn eerste hond Beatle is er 16 mee geworden. Bessie werd slechts 9, tumor kun je niet tegen op. En POlle bijna 15. (Overigens toen ik op mezelf ging wonen en zelf bepaalde wat voor voedsel ze kreeg, ging ik wel degelijk hondenvoer kopen).

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:22

volgens mij kunnen we beter een andere topic openen over hondenvoer.... Lachen

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 21:34

Escardo schreef:

hahaha ja, je zal haast denken ja!
Maar toch nog even terug te komen op het hondenvoer ,vroeger enz.
Vroeger waren er ook niet zoveel rashonden, dat waren vaak de bastaardjes.
En zoals mijn oma altijd zegt!
een bastaard is veel sterker en gezonder dan die doorgefokte rashonden, en vroeger aten de honden met de pot mee, maar de mensen waren er ook niet zo pietluttig mee. Knipoog

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:46

hahah... pietluttig zeker niet....Knipoog

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:06

jentel schreef:
een bastaard is veel sterker en gezonder dan die doorgefokte rashonden,

Nou, daar ben ik het toch ook niet helemaal mee eens. Niet alle rashonden zijn doorgefokt en ik ken ook ongezonde bastaardjes. Genetisch gezien zitten er aan het fokken van kruisingen ook de nodige nadelen. En statistisch gezien zijn er ook geen cijfers die bevestigen dat bastaarden sterker zijn.
Dit is eigenlijk een beetje een bakerpraatje waarbij men geneigd is appels met peren te gaan vergelijken. Dan vergelijkt men bijvoorbeeld een grote rashond met een middenslag bastaardje en vergeet dan dat middenslag hondjes over het algemeen al ouder worden dan grote rassen, ook als het raszuivere middenslag hondjes zijn. Knipoog

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:07

Escardo schreef:

Ja, dat had ik ook al voorgesteld. Knipoog

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 23:02

Oprtalj schreef:
jentel schreef:
een bastaard is veel sterker en gezonder dan die doorgefokte rashonden,

Nou, daar ben ik het toch ook niet helemaal mee eens. Niet alle rashonden zijn doorgefokt en ik ken ook ongezonde bastaardjes. Genetisch gezien zitten er aan het fokken van kruisingen ook de nodige nadelen. En statistisch gezien zijn er ook geen cijfers die bevestigen dat bastaarden sterker zijn.
Dit is eigenlijk een beetje een bakerpraatje waarbij men geneigd is appels met peren te gaan vergelijken. Dan vergelijkt men bijvoorbeeld een grote rashond met een middenslag bastaardje en vergeet dan dat middenslag hondjes over het algemeen al ouder worden dan grote rassen, ook als het raszuivere middenslag hondjes zijn. Knipoog

ik zeg ook niet dat alle rashonden doorgefokt zijn, maar er komen steeds meer honden en rassen, en enkele honden zijn doorgefokt!
De bastaardhondje die vroeger leefte zijn volgens mij gewoon veel sterker.Alhoewel ik ook denk dat de honden van de 'boerderijen"ook veel meer opgewassen zijn tegen gevolgen van buitenaf..

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 07:10

Desiree schreef:

Och, vroeger had je geen hondenvoer en het enige wat er was, was het eten na de maaltijd van mensen. Met de pot mee dus. En de gemiddelde leeftijd van honden was toen zeker niet lager dan nu.

Vroeger beten er ook veel minder honden Vork Maar wat de voeding betreft, de honden die er waren (veel minder dan nu) liepen vroeger veel op straat en veroverde zelf natuurlijk ook één en ander om hun dieet aan te vullen. Ik denk niet dat je naar vroeger moet kijken om de voedingsmethoden van nu te bespreken.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 07:12

Citaat:

En statistisch gezien zijn er ook geen cijfers die bevestigen dat bastaarden sterker zijn.

Jawel, die schijnen er wel te zijn........ Ik heb ze alleen niet voorhanden Bloos

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 07:27

zal ik dan maar even beginnen met hoe het hier gebeurt Clown

Mijn hond mocht in ons vorige huis, op de bank slapen,(doet ze ook in het nieuwe, niet van mn moeder, wel van mij, en de hond luisterd het beste naar mij omdat ik dr heb opgevoed Clown )

Ze is prima opgevoed, We hebben geen hek(nouja, 1 waarvan we het onnodig vinden elke avond dicht te doen) dus de hond weet tot hoever ze de brug opmag, als ik met vrienden op de brug sta te praten, loopt ze altijd heel voorzichtig over het randje(ze weet dat ze fout is) en gaat dan zo zitten dan ze mischien 1 stap over de lijn is, maar omdat ik er sta mag ze dat.
Ook als we met haar gaan lopen, ze loopt los tot de brug, gaat ze zitten, dan lijnen we haar aan.

Verder wordt ze smorgens en smiddags uitgelaten, ze loopt de rest van de dag over ons erf rond(tis niet klein hoor Knipoog ) en ze heeft de hele dag wat te snuffelen..

Ze luisterd naar dr naam, maar ook niet altijd.. Ze is harstikke aanhalig, springt wel eens op je, dat ben ik weer bezig af te leren, op commando mag het, niet zomaar.. bij vreemden doet ze het ook niet zomaar meer Lachen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:03

Rosita schreef:
[
Vroeger beten er ook veel minder honden Vork Maar wat de voeding betreft, de honden die er waren (veel minder dan nu) liepen vroeger veel op straat en veroverde zelf natuurlijk ook één en ander om hun dieet aan te vullen. Ik denk niet dat je naar vroeger moet kijken om de voedingsmethoden van nu te bespreken.
[/quote]

Misschien niet, maar ik vind dat met de pot mee eten niet te hard veroordeeld moet worden. ZEker niet door mensen die hun hond zelf heen eenzijdig voeren. Want die zijn helemaal niet goed bezig.

Wat rauw vlees betreft, ik geef mijn honden ook brokken omdat mij dit goed lijkt voor hun gebit.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 13:10

Desiree schreef:
Rosita schreef:
[
[/quote]

Misschien niet, maar ik vind dat met de pot mee eten niet te hard veroordeeld moet worden. ZEker niet door mensen die hun hond zelf heen eenzijdig voeren. Want die zijn helemaal niet goed bezig.

Wat rauw vlees betreft, ik geef mijn honden ook brokken omdat mij dit goed lijkt voor hun gebit.

in de brokken zit alles wat de hond nodig heeft, en ik denk niet dat je kunt en mag zeggen dat de mensen die eenzijdig voeren niet goed bezig zijn!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 13:11

maar mensen ik vind het wel gezellig dat we over het voer van onze honden praten, maar dat is niet echt het topic! Knipoog Haha!
dus mag het weer ontopic??

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:00

100% zeker dat het de fout van de baas is. Tenzij een hond oud en chagerijnig wordt en dan weleens van zich af wil bijten omdat hij geen zin heeft in aandacht.. aan zoiets kan de baas niets doen. Maar kijk nou bijv. naar de honden van kampers, meer dan de helft ervan bijt. En kijk hoe ermee om wordt gegaan.. lijkt me duidelijk dat het daardoor komt.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:11

Charmotte schreef:
100% zeker dat het de fout van de baas is. Tenzij een hond oud en chagerijnig wordt en dan weleens van zich af wil bijten omdat hij geen zin heeft in aandacht.. aan zoiets kan de baas niets doen. Maar kijk nou bijv. naar de honden van kampers, meer dan de helft ervan bijt. En kijk hoe ermee om wordt gegaan.. lijkt me duidelijk dat het daardoor komt.

kampers?wel een vooroordeel hoor!! Nagelbijten / Gniffelen

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:17

Ja maar ik kan het zeggen Knipoog

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:24

Charmotte schreef:
Ja maar ik kan het zeggen Knipoog

oh oke... hahaha Haha!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 12:24

Wat is het stil hier? Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:16

Ik denk wel dat bepaalde bevolkingsgroepen bepaald soort honden heeft. En dat bepaald soort honden heeft toevallig ook vaak een stoer uiterlijk. En ze zijn ook bedoeld om stoer te zijn, dus moeten ze een beetje gevaarlijk zijn. Ik denk dus wel dat een met ander verband houdt.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:56

Iedereen heeft toch een voorkeur voor een hond...
Al moet ik zeggen dat ik op alle puppies verliefd wordt.. Knipoog
Maar ik hou zeker rekening met het ras en karakter als ik een hond neem...

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 13:49

ik ook! ik hou van grote honden, en inderdaad het liefst herders, boeviers, en jackrussels trouwens ook!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:00

haha jentel...Knipoog

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:11

wat een vergelijk eigenlijk he? een jackrussel en een herder.. Knipoog