J.Lo is een dierenbeul :@

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:27

Majo schreef:
[
Dit vind ik echt zo'n belachelijk stomme opmerking altijd. Ik eet geen vlees en krijg altijd te horen: je draagt toch ook kisten? Ja, maar dat is gemaakt van een koe waarmee ALLES gedaan wordt. Van een koe wordt niks weggegooid.
Als er een hond ofzo LEVEND gevild wordt, zie je zelf toch ook wel in wt voor stomme opmerking dit is? Wat gebeurt er voor de rest met het beest? Die eten ze echt niet op hoor..

walgelijk, ik word er misselijk van.
[/quote]

Precies zo denk ik er ook over. Zulke mensen verleggen grenzen met dierenleed alleen maar door het goed te praten.

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:12

Die filmpjes durf ik dus echt niet te kijken. Ik ben bang dat ik mijn computer dan door het raam ga gooien....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:43

Ik kijk er ook niet naar. Ik doe 's nachts geen oog meer dicht! Ik raak dan echt helemaal overstuur. Ik lees hier al enkele details en die vind ik gewoon te erg voor woorden. Ik kan me er gelukkig geen voorstelling van maken, en dat wil ik ook niet.

lodo

Re: J.Lo is een dierenbeul :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:45

Ik kan er ook niet tegen en heb dus ook de filmpjes niet gekeken. Een paar jaar was er een documentaire over het levend roosteren van honden in Korea. Ik ben er echt nog rot van...

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:18

De filmpjes durf ik echt niet te kijken, de foto's alleen zijn al erg genoeg

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:55

ik heb wel dat ene filmpje gezien met die wasbeer echt om te kotsen zoeits vergeet ik nooit meer!!! die van die merino schapen kijk ik maar liever niet aangezien ik een groot schapenfan ben! ik koop trwns aan paardenspul met wol niet!

imd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:10

yousra schreef:
Dat vind ik echt niet kunnen, wel leven niet meer in de oertijd! We leven nu in een tijd waar nu nepbont gemaakt kan worden en wat heel erg op echt bont lijkt.

Ja, maar als uitkomt dat JLo als "enige"geen echt bont draagt, nou dát is een schande, dat weegt natuurlijk niet op tegen al die dieren!

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 18:14

Nou idd

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:16

ooh,,,die arme diertjes

piaelfje

Re: J.Lo is een dierenbeul :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:19

ik haat haar vanaf nu
deed ik al maarja

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:33

Weet iemand of er ook actie groepen etc zijn die hier tegen actie voeren?? Over Peta hoor ik nooit echt goede verhalen. Zoals die mensen met dieren omgaan. Walgelijk gewoon. kan het ook niet van me af zetten. heb helaas wel de filmpjes gekeken en ben er echt naar van, al vind ik het wel goed dat dit geplaatst wordt want dit stimuleerd wel om iets te doen! Daarom wil ook graag weten over er een soort dieren bescherming is die zich op bont richten

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:50

Marcella_e schreef:
Weet iemand of er ook actie groepen etc zijn die hier tegen actie voeren?? Over Peta hoor ik nooit echt goede verhalen. Zoals die mensen met dieren omgaan. Walgelijk gewoon. kan het ook niet van me af zetten. heb helaas wel de filmpjes gekeken en ben er echt naar van, al vind ik het wel goed dat dit geplaatst wordt want dit stimuleerd wel om iets te doen! Daarom wil ook graag weten over er een soort dieren bescherming is die zich op bont richten

www.bontvoordieren.nl

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:40

Thanks!!! Ga meteen even kijken!

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:42

Marcella_e schreef:

Dat komt omdat de PETA best een 'extreme' groep is. Ik ben het hier niet mee eens, en vooral omdat alleen de slechte dingen in het nieuws komen en de goede dingen achterwege gelaten worden.

PETA word niet voor niks door veel mensen en beroemdheden gesteund! Ik word ook lid Ik vind hun actiepunten echt SUPER!

Maar de gewone beschermingsinstellingen houden zich ook met deze kwestie bezig hoor, Greenpeace, WNF enz.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 00:27

WNF ben ik al lid van en van de WSPA en de dierenbescherming ook. Eigenlijk zou ik gewoon graag zien dat iemand even een stukje van J*Lo haar huidje vilt, zodat ze live een kan meemaken hoe dat moet voelen!! puur het feit dat je al voor zoiets opdracht kan geven. Walgelijk gewoon. Ik snap ook niet dat mensen zo'n baan kunnen aannemen. Iemand zal maar aan je vragen wat voor werk je doet, dan kan je vertellen ik sla wasbeertje eerst bewusteloos en dan vil ik ze levend. Ik kan er gewoon niet bij met me hoofd. Ik ben me trouwens ook even gemeld bij bont voor dieren en heb meteen even dit verhaal eruit gegooit en heb gevraagd wat en of ze hier iets mee doen. Het is fijn dat het nederland niet zo vaak meer voor komt maar eigenlijk moet gewoon die hele handel worden stil gelegd.

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:09

Ben het helemaal met je eens Maar zolang er nog dozen als J. Lo rondlopen, zal t een industrie blijven...

Ik ben ook lid van WNF En Greenpeace, dierenbescherming, Natuurmonumenten en Wakker dier

Kent iemand de Harry's Horse bontlijn? Die Merino wol komt van de schapen waarvan ik een paar posts terug een filmpje heb geplaatst...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:12

Ongelofelijk eigenlijk he. HEt is zo'n mooie vrouw met een lieve en mooie uitstraling en ook met een lieve stem. En dan zo'n onverschillig en koud karakter.......

Zij is het levende bewijs dat uiterlijk TOTAAL niets zegt. Je kunt beter te maken hebben met een lelijkerd zoals ik zelf ben.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:47

Samzz schreef:
Ben het helemaal met je eens Maar zolang er nog dozen als J. Lo rondlopen, zal t een industrie blijven...

Ik ben ook lid van WNF En Greenpeace, dierenbescherming, Natuurmonumenten en Wakker dier

Kent iemand de Harry's Horse bontlijn? Die Merino wol komt van de schapen waarvan ik een paar posts terug een filmpje heb geplaatst...

Die lijn ken ik niet. Ik heb je filmpje wel gezien. Ik was altijd enigzins in veronderstelling dat dat hallal slachten nog wel een redelijk snelle dood was voor zo'n dier, maar daar heb ik wel ff naast gezeten! Wat ze met die pootjes van die dieren doen kan ook niet. Kunnen ze niet even 5 min. wachten tot dat het beestje dood is en dan pas de "nuttelose" delen verwijderen? Vind die mensen die zo met dieren om gaan echt ziek

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:05

Dat is t absoluut niet, het dier blijft nog een tijdje stuiptrekken.

Ik vind ritueel slachten zowieso de onzin van de eeuw... Zo nutteloos en pijnlijk voor de dieren

Maar goed, die merino lijn van HH staat gewoon op de site Meisje dat ik ken heeft daar ook een bontje van gekocht, er stond op:

100% Australian Merino wool

of iets dergelijks. Toen ik haar vertelde hoe ze aan die wol komen heeft ze m uit principe snel weggedaan

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:34

Ik ben een reactie op mijn mail voor bont tegen dieren. Misschien interessant om te weten. J*Lo haar praktijken zijn gestopt die onderstaande mail:

Beste Marcella,

Bedankt voor je mailtje.

De link die je me stuurde is blijkbaar oud. Kijk op www.jcruel.com <http://www.jcruel.com> om te zien dat het kledingbedrijf van Jennifer Lopez inmiddels gestopt is met bont - dankzij PETA en andere protestorganisaties op de wereld (waaronder wij).

De beelden die je hebt gezien komen uit China. In dat land hebben ze de mensenrechten nog niet of nauwelijks op orde - misschien kun je je dan voorstellen wat er voor wetgeving/bescherming is voor de dieren. Inderdaad, geen. Momenteel maakt een groot aantal organisaties wereldwijd zich hierover druk. Ze pleiten voor dierenrechten en betere voorlichting. Helaas is China een grote, steeds groeiende speler op de internationale markt. Regeringen kunnen of willen daarom geen druk op China uitoefenen. Er zijn altijd wel landen waarmee China zonder probleem dezelfde zaken kan doen.

Jaarlijks demonstreren we op de najaarsmodeshow van Frans Molenaar. Kijk op www.dombontje.nl <http://www.dombontje.nl> voor meer informatie over hoe we de problematiek 'bont en mode' aanpakken.

Helaas mag bont in Nederland nog gewoon gemaakt, verhandeld en verkocht worden. Wist je dat we een van de grootste nertsenfokkers ter wereld zijn met 3,6 miljoen nertsen per jaar? Een beetje raar voor in een land waarin ongeveer 3 op de 4 inwoners tegen bont is...

Zoals jullie zien is dit dus gestopt met dank aan PETA. Ik heb de naam van de verzender om privecy weggelaten.

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:15

Dat wist ik idd ook Nederland heeft een bloeiende nertsenhouderij Om walgelijk van te worden

Nu de Merino schapen nog een beter leven, en ik ben een stuk tevredener

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:09

De chinezen worden toch aangepakt. Kreeg vandaag dit mailtje:

Gisteren las ik dat een Europarlementariër de schokkende beelden aan enkele 'hoge' Chinezen (weet niet meer de functie of wat dan ook) had laten zien. Ze waren er erg van geschrokken en gingen zich hard maken voor een bestrijding van deze gruwelijke praktijken. Dat geeft hoop.

Misschien dat de wasbeertjes toch een beter leven krijgen. Zal het filmpje van de schapen ook even naar ze door sturen, misschien hebben ze daar ook meer info over!

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:02

Dat zou wel fijn zijn

Ik hoop echt dat dat martelen snel stopt Die klootzakken kunnen het ook scheren, dat doet geen pijn en is veel minder stressvol dan dat knippen van vlees.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:29

Nou ik heb reactie. Ze kunnen hier niks mee doen omdat schapen geen pels dieren zijn! Maar ze hebben wel een duidelijk standpunt hierover. PETA is hier wel mee bezig!

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:20

Dat PETA hier mee bezig is wist ik wel Het filmpje komt ook van hun site. Dat ze er een standpunt over innemen is iig een begin