Hond bij een erkende fokker vandaan halen of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:47

Moll schreef:
omdat ze een hond zoeken, en als mensen voor een bepaalt ras kiezen moet je als fokker zijnde dus er voor zorgen dat je het beste van het beste probeerd te fokken en mee te geven aan de nieuwe eigenaren , dit houd dus in dat je bezig ben aan verbetering van het ras en niet met vermeerdering.
elke pup die een fokker fokt en verkoopt is een vertegenwoordiger van een zijn ras, en die moet zo'n pup zo goed moegelijk kunnen vertegenwoordigen, als er dan zomaar uit willekeur gefokt wordt is dit dus geen verbetering maar vermeerdering, en ben je indirect bezig je knip te vullen, en het ras te vervuilen.

mol

Jij weet ECHT NIET waar je over praat!
Wij hebben ook zeker geprobeerd het beste van het beste te fokken. De teef komt van de bekendste bouvier fokker van Nederland, nl Dafzicht. De reu komt daar ook vandaan en is Amerikaanskampioen namelijk Amron Diamond Rio. Teef is getest op HD, reu is daar op getest!
Pups hebben 8 weken lang een geweldige tijd gehad! Wij hebben de pups een waanzinnige start gegeven. Baasjes gezocht, pups thuis afgegeven, zodat we wisten waar ze naar toe gingen!
De prijs die wij voor de pups vroegen, lag net zo hoog als dat van Dafzicht. Wij wilde 50 euro minder vragen omdat we het voor ons plezier deden, maar dat rade Dafzicht af!

Dit was wel degelijk geen vermeerdering van het bouvier ras!

Trudy_dJ

Re: Hond bij een erkende fokker vandaan halen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:49

Moll schreef:

een hond die bewust gefokt wordt zonder stamboom is een vermeerdering van de honde populatie, en geen verbetering van het ras in geen enkel opzicht.

mol

MIJN PUPS HADDEN WEL EEN STAMBOOM!!!!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:34

trudydejong schreef:
Moll schreef:

een hond die bewust gefokt wordt zonder stamboom is een vermeerdering van de honde populatie, en geen verbetering van het ras in geen enkel opzicht.

mol

MIJN PUPS HADDEN WEL EEN STAMBOOM!!!!

ja en, wat waren de min punten van je teef en de plus punten van je teef?
en idem van de reu, wat was het doel van de combinatie, wat wilde je verbeteren?

mol

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:37

trudydejong schreef:
Moll schreef:
omdat ze een hond zoeken, en als mensen voor een bepaalt ras kiezen moet je als fokker zijnde dus er voor zorgen dat je het beste van het beste probeerd te fokken en mee te geven aan de nieuwe eigenaren , dit houd dus in dat je bezig ben aan verbetering van het ras en niet met vermeerdering.
elke pup die een fokker fokt en verkoopt is een vertegenwoordiger van een zijn ras, en die moet zo'n pup zo goed moegelijk kunnen vertegenwoordigen, als er dan zomaar uit willekeur gefokt wordt is dit dus geen verbetering maar vermeerdering, en ben je indirect bezig je knip te vullen, en het ras te vervuilen.

mol

Jij weet ECHT NIET waar je over praat!
Wij hebben ook zeker geprobeerd het beste van het beste te fokken. De teef komt van de bekendste bouvier fokker van Nederland, nl Dafzicht. De reu komt daar ook vandaan en is Amerikaanskampioen namelijk Amron Diamond Rio. Teef is getest op HD, reu is daar op getest!
Pups hebben 8 weken lang een geweldige tijd gehad! Wij hebben de pups een waanzinnige start gegeven. Baasjes gezocht, pups thuis afgegeven, zodat we wisten waar ze naar toe gingen!
De prijs die wij voor de pups vroegen, lag net zo hoog als dat van Dafzicht. Wij wilde 50 euro minder vragen omdat we het voor ons plezier deden, maar dat rade Dafzicht af!

Dit was wel degelijk geen vermeerdering van het bouvier ras!

dan nog maals wat was het doel van de combinatie, omdat 1 van bijde of bijde hond CH zijn wil niet gelijk zeggen dat er verbetering plaats vind, dus kan je nu roepen dat ik niet weet waar ik over praat, dat is jou mening, mag, echter fok ik al meer dan 15 jaar honden en jij?

mol

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:38

Wat voor ras?
Wat is je kennelnaam?
Je durft hier niet eens met je echte naam te verschijnen, maar een Nickname!
Wat is je echte naam?
Waar heb je je kennel?
Waarvoor fok je honden?
Laatst bijgewerkt door Trudy_dJ op 19-05-06 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:39

trudydejong schreef:
Wat voor honden fok jij dan?

doet dat terzaken dan?
dat is nog een andwoord op mijn vragen aan jou

mol

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:40

Andwoord???
Het is antwoord!

Ik heb gefokt om het ras bouviers te verbeteren!

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:41

trudydejong schreef:
Andwoord???
Het is antwoord!

Ik heb gefokt om het ras bouviers te verbeteren!

dan kan je ook me vragen beandwoorden die ik boven gaande heb gevraagt aan je

mol

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:42

Moll schreef:
en idem van de reu, wat was het doel van de combinatie, wat wilde je verbeteren?

mol

Mijn hond heeft geen minpunten, hooguit minder sterke punten!!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:44

trudydejong schreef:
Moll schreef:

mol

Mijn hond heeft geen minpunten, hooguit minder sterke punten!!

elke hond heeft min punten, zelfs de beste van het ras heeft min punten, en plus punten en als je als fokker zijnde zelf de minpunten van je hond niet kan zien dan ben je niet opjectief, en kan je dus ook geen optimale combinatie maken om het ras te verbeteren.

mol

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:48

Moll schreef:

mol

Het is BEANTWOORDEN en GEVRAAGD!

Moeilijk he, de Nederlandse taal?
En jij bent ouder dan 15??

Zoals ik al aangaf had mijn teef geen zwakke punten.
Ze was wat lang in haar lijf en hebben daarom gekozen voor een mooi geblokte reu! In Amerika hebben ze nog veel mooie korte honden en dit was dus een prima combinatie. Reu had al meerdere nesten gefokt, met ook de NL kampioen van 1999!
Het doel van deze combinatie was om sociale honden te fokken, die zowel voor de shows gebruikt konden worden als als huishond.
Tevens hebben wij geprobeerd om het ras te verbeteren en weer reclame te maken voor de bouviers in de omgeving.

Nu graag antwoorden op mijn vragen!

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:56

trudydejong schreef:
Moll schreef:

mol

Het is BEANTWOORDEN en GEVRAAGD!

Moeilijk he, de Nederlandse taal?
En jij bent ouder dan 15??

Zoals ik al aangaf had mijn teef geen zwakke punten.
Ze was wat lang in haar lijf en hebben daarom gekozen voor een mooi geblokte reu! In Amerika hebben ze nog veel mooie korte honden en dit was dus een prima combinatie. Reu had al meerdere nesten gefokt, met ook de NL kampioen van 1999!
Het doel van deze combinatie was om sociale honden te fokken, die zowel voor de shows gebruikt konden worden als als huishond.
Tevens hebben wij geprobeerd om het ras te verbeteren en weer reclame te maken voor de bouviers in de omgeving.

Nu graag antwoorden op mijn vragen!

oke je kijk er zo tegen aan kan respecteer ik, in mijn optiek zie ik het anders ik fok dus ook heel anders ik probeer alle min punten van mijn honden op te heffen, met de plus punten van de andere hond.
dit hou dus in dat er een hele lange zoek toch aan vooraf gaat en dat er dus zeer goed overwogen een combinatie word gemaakt, dit wil niet zeggen dat de reu of teef dus speciaal CH moet zijn, maar een hond die het ras zeer goed vertegenwoordigt en verbetering kan leveren aan mij reu of teef en anders om.
ik kijk dus persoonlijk, van af de stand van de tenen tot de stand van het oor tot de plooi en lengte van de neus.

ik fok Bullmastiff's, mij kennel naam is van de Lupinehof
http://members.lycos.nl/bullmastifflupinehof/
me naam is een afkorting van me achternaam.

en dan is me Nederlands meschien niet best, maar dat kan ook aan andere dingen liggen, dan een opmerking over leeftijd.
maar goed, dat kan ik je dan ook niet kwalijk nemen

mol

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:00

Aha tegenwoordig gaan we maar direct op iemands schrijven pakken... ja voor sommige mensen is de nederlandse taal idd moeilijk geen reden om daar over te gaan beginnen als je de discussie niet 123 kan winnen lijkt mij..

Ik herken wel heel veel van de dingen die Moll zegt veel te veel mensen zijn bezig om te vermeerderen ipv te verbeteren.. en elke hond heeft zwakke(re) punten, de perfecte hond bestaat niet en ik kan bij mijn honden ook heel goed aangeven wat de zwak(ere) punten zijn en een kenner zal dat ook kunnen doen zonder dat ik dat als aanval op mijn hond zie.. ik vind het overigens een vereiste van een fokker, zijn/haar inzicht om dan een goede combinatie te maken om gezondheidsklachten te voorkomen is heel belangrijk, de zwakke punten van een ras/hond erkennen en daar de verbeteringen in aanbrengen.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:03

Je geeft aan dat je al langer dan 15 jaar fokt?
Terwijl je kennel vanaf 1994 bestaat???

Beetje onoverzichtelijke site......

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:04

rijks gediplomeerd van af die tijd, en de site on overzichtelijk, dat is jou mening.

mol

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:05

Een dier, een mens iedereen heeft geen zwakke plekken!
Ze hebben minder sterke kanten!
Zo zie ik dat.
En jawel, mijn teef heeft ook minder sterke kanten, maar om dat gelijk zwakke te noemen, nee!

cloris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:11

trudydejong schreef:
Een dier, een mens iedereen heeft geen zwakke plekken!
Ze hebben minder sterke kanten!
Zo zie ik dat.
En jawel, mijn teef heeft ook minder sterke kanten, maar om dat gelijk zwakke te noemen, nee!

Dat is gewoon op woorden zout leggen... jij noemt het minder sterk een ander noemt het zwak of zwakkere punten het komt op hetzelfde neer

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:13

Ik herken ook heel veel dingen die Moll zegt.
Je doel is om verbetering te fokken bij je ''ras'' die je fokt. Je kijkt inderdaad naar het totaalplaatje van de combinatie.

Wat jezelf ook zegt ''Trudy'' jouw hond was iets of wat gestrekt dus daar zet je niet nog eens een gestrekte hond op. Dat is al één voorbeeld. En mocht je hond qua karakter niet zo stabiel zijn dan zet je daar ook weer een hond op die wel stabiel is qua karakter. En zo heb je nog talloze voorbeelden.
Maar wat wij proberen te zeggen is dat je naar het totaalplaatje moet kijken en dat hebben jij en je fokker waarschijnlijk ook gedaan.

Groetjes pamela

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:16

Ik heb zojuist ook de minder sterke punten van mijn teef op kunnen noemen.
Maar de persoon in kwestie probeerd mij hier zwart te maken als vermeerderaar, en dat ben ik niet!
Hoe ik ook mijn best doe om het te bewijzen, de persoon blijft gemeen uithalen!

Ik heb een eenmalig nestje gefokt met mijn teef en weldegelijk om een goede reu keuze. En wel degelijk een weloverwogen keuze om het nestje op te laten groeien en helemaal niet om mijn zakken te vullen.
Ook niet om te vermeerderen, ook niet om er rijk van te worden!
En al helemaal niet om mijn beroep er van te maken!

En nog word ik zwart gemaakt. Ik kan van alles zeggen om mij te verdedigen, maar het mag niet helpen!

cloris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:19

trudydejong schreef:
Maar de persoon in kwestie probeerd mij hier zwart te maken als vermeerderaar, en dat ben ik niet!

Ik heb een eenmalig nestje gefokt met mijn teef en weldegelijk om een goede reu keuze. En wel degelijk een weloverwogen keuze om het nestje op te laten groeien en helemaal niet om mijn zakken te vullen.

En nog word ik zwart gemaakt. Ik kan van alles zeggen om mij te verdedigen, maar het mag niet helpen!

Nou zeg, overdrijven is ook een vak hoor... zwart maken... de discussie aangaan en de pot verwijt de ketel.. wie begon direct over schrijffouten?
Kom op zeg, je wordt nergens zwart gemaakt, iemand geeft zijn mening over iets en dat is niet zwart maken, voel je je zo erg aangevallen?

kamatz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:20

trudydejong schreef:

Van fokken word je ook niet rijk hoor Vaak moet er geld bijgelegd worden.

Groetjes Pamela

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:21

trudydejong schreef:

ik wil je in geen enkel geval onder uit halen ik vraag naar de zwake punten van je teef, jij zegt mindere punten prima ook goed, maar je kan mij simpel weg niet wijs maken dat alleen de rug haar mindere(zwakke) punt is, hoe is de stand van de schouder de hoeking in de achterhand, de stand van de croup, de stand van het voorbeen, de verhouding van neusrug en schedel, de rip aan zet de stand van het oor de plaatsing van het oog enz enz, daar vroeg ik naar, en dan ook die van de reu, dat is iest wat ik graag zou willen weten, ik ben daar erg kritish in eerlijk is eerlijk, maar dan en alleen dan, als je dat allemaal weet kan je oprecht zeggen ik ben met verbetering bezig.

mol

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:22

Dan moet je even terug lezen op een paar bladzijdes terug!
Dit is al langer aan de gang......

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:23

kamatz schreef:
trudydejong schreef:

Groetjes Pamela

haha, ik weet het! Met paarden net zo!

cloris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:26

kamatz schreef:
trudydejong schreef:

Groetjes Pamela

even een aanvulling; een goede fokker wordt er niet echt rijk van, die maakt kosten medische kosten, verzorging check-ups enz, voor de pups het huis/nest verlaten zijn ze ingeent, ontwormd en noem het maar op en dat gaat idd flink in de kosten lopen.
Er zijn echter ook de fokkers die dat allemaal NIET doen.. de puppyfarms waar je parvopups haalt.. daar waar de honden een nummer zijn en DAAR wordt wel flink verdient aan het fokken van honden