HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:52

verkeerde Afbeelding

die vorige gaat de hele tijd op een andere hondenras

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:53

ik denk iig met die beschrijving aan een dobermann

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:56

Dobermann, helemaal zwart, met lang haar?
Zo'n Dobermann heb ik nog nooit gezien in ieder geval.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:58

een hond die regelmatig bijt uit eigen vrije wil is een gevaar voor de samenleving....... en moet om die reden gewoon afgemaakt worden.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:00

wrs zit er dan een ander ras doorheen , maar een vriendin van mij heeft er zoeen en zegt dat t een dobermann is,, ( vond t zelf ook al beetje vaag, maargoed ) en heb denk ik ook nog deels over de beschrijving heengelezen

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:45

Is het nou geen groenendaeler? Ik heb het topic niet helemaal gevolgt.

http://www.vamana.nl Foto's van groenendaelers.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:19

Jawel, maar kennelijk lezen sommige mensen het topic niet door voor ze een (dan nog zeer onwaarschijnlijk) antwoord lezen

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:22

Odin schreef:
Dobermann, helemaal zwart, met lang haar?
Zo'n Dobermann heb ik nog nooit gezien in ieder geval.

Misschien zijn de dobermannen vernieuwd.
Haha nee zo'n dobermann heb ik ook nog nooit gezien.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:59

Misz_Do schreef:
Nee dat hoort ook niet, dus is er een andere reden voor. Maar de ts schrijft dit meteen op de hond af , omdat haar lieve zusje natuurlijk niks fout deed.

En omdat een hond bijt moet hem doodslaan met een stok of zijn neusbreken ? Hoezo gestoord.

Het kan heel goed dat haar zusje helemaal niks fout heeft gedaan. Ik ben een paar maanden geleden ook gebeten door een hond tijdens mijn krantenwijk... kreng van een hond, heb ik altijd al gevonden... het enige wat ik deed was daar op straat zijn...

Een hond hoort niet te bijten ... klaar...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 26-02-06 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:02

Misz_Do schreef:
[ylana, als je zelf toch al inziet dat het jou fout was , wat heeft die hond er dan mee te maken en is het gelukkig dat hij is afgemaakt, verander dat 'gelukkig' maar in helaas.
[/quote]

Een hond hoort gewoon niet te bijten... ook geen 5/6 jarige meisjes die een knuffel willen geven...

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:06

Susan1986 schreef:
'n hond bijt NOOIT zonder reden. Ik heb er 1 keer 1 meegemaakt die wel zonder reden beet, dit was in 'n asiel en die hond had gewoon 'n kronkel in z'n kop.

Nooit? ... en zo zijn er misschien nog wel 16 miljoen nederlanders die 1 keer 1 hond hebben meegemaakt met een kronkel in de kop... zijn bij elkaar dan toch al 16 miljoen honden ...

Er zijn genoeg honden die plotseling zomaar zonder reden bijten...

Je moet me om deze opmerking niet in een "honden-haters-hokje" gaan plaatsen, want zo zit het echt niet... je moet alleen wel realistisch blijven.

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:42

Shiloh schreef:
Susan1986 schreef:
'n hond bijt NOOIT zonder reden. Ik heb er 1 keer 1 meegemaakt die wel zonder reden beet, dit was in 'n asiel en die hond had gewoon 'n kronkel in z'n kop.

Nooit? ... en zo zijn er misschien nog wel 16 miljoen nederlanders die 1 keer 1 hond hebben meegemaakt met een kronkel in de kop... zijn bij elkaar dan toch al 16 miljoen honden ...

Er zijn genoeg honden die plotseling zomaar zonder reden bijten...

Je moet me om deze opmerking niet in een "honden-haters-hokje" gaan plaatsen, want zo zit het echt niet... je moet alleen wel realistisch blijven.

Helemaal waar. Mensen die zeggen dat honden nooit zonder reden bijten hebben vaak alleen nog nooit zo'n hond meegemaakt. Komt waarschijnlijk doordat wij als mens ons te lang met hun hebben bemoeid. Dan krijg je doorgefokte exemplaren die gewoon psychisch gestoord zijn. Net zoals dat bij mensen voorkomt, heb je dat ook met dieren.

Helderder

Re: HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:10

Een hond die nooit zonder reden bijt?
Kom maar even langs bij hier de buren, dan heb je dat idee meteen uit je hoofd.

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:33

Ik wil niet vervelend doen hoor maar Beau de hond van mijn moeder
is gewoon gebeten door een Rottweiler hier in de buurt zonder reden!

Ik was Beau aan het uitlaten op een stuk grasveld bij het straatje van de Rottweiler. De Rottweiler en baas kwamen aanlopen de hond moest ook zijn behoefte daar doen. De Rottweiler rende op Beau af pakte Beau in zijn bek tilde op en schudde er flink op los, Beau kroop gelijk naar mij toe en de hond wilde opnieuw aanvallen.
Ik boog snel over Beau heen zo kon hij niet meer aanvallen. De vrouw floot naar de Rottweiler en die ging terug naar baas. De vrouw riep nog Hij wilde alleen maar spelen!! Ja joh met gevolg dat zij 7 hechtingen in haar rug had en 4 bij haar voorpootje. Beau moest weken lang met verband lopen. Later hoorde ik dat 3 andere hondjes ook het slachttoffer waren. Grote honden op dezelfde plek doet die niets maar kleine hondjes doet die wel wat!
Politie was erbij gekomen etc.
De hond leeft nu nog steeds.

Dit is toch ook zonder reden?
Honden bijten dus echt wel eens zonder reden hoor..

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:22

Er zijn honden met een kronkel, maar dat zijn er echt maar héél weinig. Een hond bijt inderdaad maar zelden zonder reden. Alleen zien mensen de reden niet altijd omdat ze de geschiedenis van de hond niet kennen en/of te weinig afweten van wijze waarop honden communiceren. Veel mensen missen de signalen die honden afgeven of interpreteren ze verkeerd. Dan wordt het afgedaan als bijten zonder reden, terwijl er in feite wel een reden voor is.
Ik werk beroepsmatig met honden en als er werkelijk zo veel honden zouden zijn die zonder reden bijten, dan zou ik een heel gevaarlijk beroep uitoefenen. Toch word ik nooit gebeten. Dat komt waarschijnlijk doordat ik de signalen die honden afgeven beter herken dan de gemiddelde mens en ik mijn benadering naar de hond toe daarop aanpas.
Nu wil ik hiermee niet met een beschuldigend vingertje wijzen naar de mensen die ooit gebeten werden. Nogmaals, hier ligt de verantwoordelijkheid bij de eigenaar van de hond. Díe zou zijn hond moeten kennen en bij probleemgedrag voorzorgsmaatregelen moeten nemen om ongelukken te voorkomen. Je kunt niet verwachten dat iedereen perfect weet hoe hij met honden om moet gaan.

Josien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:28

heb laatst iets op tv gezien: die honden beten iedereen die te dicht bij hun vrouwtje kwam
er kon zelfs geen bezoek komen en haar man moest op de bank slapen anders had een hap te pakken.
kortom sommige honden worden zo erg verwend dat ze zich zo gaan gedragen..

Dat verbaasde me wel dat het zo ver kan gaan

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:29

Hier bij de buren komt die hond 100 meter van je vandaan op je af rennen, bijt je en peert 'm weer.
Post word niet meer in de brievenbus bezorgd, maar aan het einde van de straat in een plastic zakje aan de boom.
Zelf ben ik al 3 keer door dat beest met die enorme kronkel in z'n kop gebeten.

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:25

de hond word helaas niet ingeslapen omdat hij goed door de test is gekomen .. het is een groenendaaler .. als hij nog een keer bijt om wat voor reden ook .. inbreker mag wel .. maar vriende/kennissen en buiten het erf .. word ie zonder pardon afgemaakt ... helaas word hij dus niet ingeslpane

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 02:15

Nouja, gelukkig zou ik zeggen! als hij goed door de test is gekomen, betekend het dat het een hond met een toekomst is. Rivarachella, wees de sterkste en gun die het dier dan ook. Ik begrijp zo dat je zus geen hechtingen en niks nodig heeft, dus als je een wrok gaat zitten koesteren heb je alleen jezelf ermee.

Waarom is het vaak zo moeilijk een tweede kans te geven..?

Ik zou alleen als eigenaresse een korf om de snuit doen. maargoed, dat is aan haar...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 03:08

Manon_S schreef:
Ik wil niet vervelend doen hoor maar Beau de hond van mijn moeder
is gewoon gebeten door een Rottweiler hier in de buurt zonder reden!

Ik was Beau aan het uitlaten op een stuk grasveld bij het straatje van de Rottweiler. De Rottweiler en baas kwamen aanlopen de hond moest ook zijn behoefte daar doen. De Rottweiler rende op Beau af pakte Beau in zijn bek tilde op en schudde er flink op los, Beau kroop gelijk naar mij toe en de hond wilde opnieuw aanvallen.
Ik boog snel over Beau heen zo kon hij niet meer aanvallen. De vrouw floot naar de Rottweiler en die ging terug naar baas. De vrouw riep nog Hij wilde alleen maar spelen!! Ja joh met gevolg dat zij 7 hechtingen in haar rug had en 4 bij haar voorpootje. Beau moest weken lang met verband lopen. Later hoorde ik dat 3 andere hondjes ook het slachttoffer waren. Grote honden op dezelfde plek doet die niets maar kleine hondjes doet die wel wat!
Politie was erbij gekomen etc.
De hond leeft nu nog steeds.

Dit is toch ook zonder reden?
Honden bijten dus echt wel eens zonder reden hoor..

honden die andere honden bijten en honden die een mens bijten, daar zit een verschil tussen, zijn verschillende dingen...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 03:10

rivarachella schreef:
de hond word helaas niet ingeslapen omdat hij goed door de test is gekomen .. het is een groenendaaler .. als hij nog een keer bijt om wat voor reden ook .. inbreker mag wel .. maar vriende/kennissen en buiten het erf .. word ie zonder pardon afgemaakt ... helaas word hij dus niet ingeslpane

dus die mensen hebben meegewerkt, er is een test gedaan, de hond is geslaagd en nog is het helaas? sjonge zeg wat een gevoel... wat moet men nog meer doen dan? de hond heeft je zus geen ongeluk gebeten, niet vescheurd.. schei uit met je drama zeg, tuurlijk is het niet leuk, maar dingen kunnen gebeuren.. maar om daarom de hond maar gelijk af te spuiten?

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:10

Inderdaad, ik vind het ook een onvriendelijke reactie tegenover de hond. De eigenaresse adviseren de hond voortaan een muilkorf om te doen onder bepaalde omstandigheden, vind ik dan weer geen slecht idee.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:01

Als ik de eigenaresse van deze hond was, zou ik er zelf alles aan doen om herhaling in de toekomst te voorkomen. Haar hond zal haar uiteraard erg aan haar hart gaan, en ik kan me niet voorstellen dat ze, nu haar hond door het oog van de naald gekropen is, geen verdere maatregelen zal nemen.
Ik ben persoonlijk blij dat deze hond gewoon door de test gekomen is, en hoop van ganser harte dat de hond verder gewoon een goed leven kan hebben en dat er niemand of niets meer gebeten gaat worden.

De reactie van de TS vind ik wederom erg eenzijdig en zeer onaardig. Daarbij heb ik nog nergens exact kunnen lezen wat haar zus aan lichamelijke schade had, waar wel meerdere malen om gevraagd is. Ben daar zelf nog steeds benieuwd naar eigenlijk.

Twanneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:11

Shiloh schreef:

Een hond hoort gewoon niet te bijten... ook geen 5/6 jarige meisjes die een knuffel willen geven...

Sorry, maar een 5/6 jarig meisje hoort nooit en te nimmer (geldt overigens ook voor jongens) zonder toezicht bij een hond te worden gelaten of de hond te knuffelen. Knuffelen wordt namelijk ziet door iedere hond beschouwd als aangenaam. Je kan daarmee in zijn persoonlijkzone (die wij mensen ook hebben...) komen, een kind of wie dan ook zal als deze niet meteen reageert op de (vaak subtiele) waarschuwingen van een hond gebeten worden. Noodweer-agressie noemen we dat. En helaas gebeurd dit nog veel te vaak omdat mensen niet goed genoeg op de lichaamstaal van de hond let.

Des al niet te min wil ik het bijt incident waar de topic overgaat niet goed praten. de eigenaar had zelf beter op zijn hond moeten letten en het ongeval moeten voorkomen.

Groetjes,
Twanneke

Nouska

Re: HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:42

Dus de hond wordt uiteindelijk niet ingeslapen? Ik ben blij dat er niet te snel tot deze uiterste maatregel is overgegaan. Laten we hopen dat zijn eigenaresse in de toekomst wat slimmer met hem omgaat en hem niet meer loslaat als ze hem niet goed in de hand kan houden. Muilkorf is inderdaad ook te adviseren.

TS koestert duidelijk wel een persoonlijk wrok tegen de hond