Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
baroen schreef:ik snap wel wat je zegt, maar je scheert mensen over 1 kam, en dat klopt niet, ik ben fokker, ik ga voor rashonden, maar weet jij wat ik verder doe voor dieren? voor asiel dieren? nee dat weet je niet en zo geld dat voor vele mensen, ik durf werkelijk waar eerder te beweren dat men die dieren zo zielig vinden, eerder mee werken aan de broodfok ( diertjes uit een winkel trekken, uit een schuur, want oh zo zielig, )
dat er mensen zijn die echt alleen maar een asiel dier willen, is perfect, heb ik respect voor, maar van die mensen moet ook nog een groot deel beseffen waardoor de asielen zo vol zitten...
Odin schreef:Ik had al een wachtlijst met gegadigden voor een pup voordat de dekking plaatsvond, en heb al mijn puppykopers gescreend voordat ik besloot wie er welke pup zou krijgen.
Voor het aankomende nest heb ik ook al weer meer dan voldoende belangstelling.
Odin schreef:@ellenlouise: wat jij schrijft over het feit dat iemand die een hond uit een asiel neemt een groter hart voor dieren heeft dan iemand die een (ras)pup koopt ben ik het niet mee eens. Er zijn zat mensen (helaas) die in een impuls een hondje uit een asiel meenemen (omdat hij zo zielig en lief keek...) en die er 2 weken later doodleuk weer mee op de stoep van datzelfde asiel staan (meestal met een of andere rotsmoes). .
Odin schreef:@ellenlouise: wat jij schrijft over het feit dat iemand die een hond uit een asiel neemt een groter hart voor dieren heeft dan iemand die een (ras)pup koopt ben ik het niet mee eens. Er zijn zat mensen (helaas) die in een impuls een hondje uit een asiel meenemen (omdat hij zo zielig en lief keek...) en die er 2 weken later doodleuk weer mee op de stoep van datzelfde asiel staan (meestal met een of andere rotsmoes).
Desiree schreef:Verder vind ik wel dat er mensen zijn die vreselijk overdrijven. Als iemand een eenmalig nestje wil fokken en al een hoop pups besproken heeft, is er nog niet zoveel aan de hand.
Biepmiep schreef:Dus koop je een rashond heb je geen hart voor honden?
ellenlouise schreef:Misschien overdrijf ik, misschien niet. Als er maar genoeg mensen zijn die hun hond 'eenmalig' een nestje laten krijgen wordt het probleem vanzelf groter.
Desiree schreef:ellenlouise schreef:Misschien overdrijf ik, misschien niet. Als er maar genoeg mensen zijn die hun hond 'eenmalig' een nestje laten krijgen wordt het probleem vanzelf groter.
Nee, de veroorzaker van dit probleem ligt vooral in de hoek van de broodfokkerij. En dat zou aan banden moeten worden gelegd.
Desiree schreef:Omdat het ze gewoon niet interesseert. En onverschilligheid is altijd een dooddoener op allerlei gebied.
Esther schreef:Ondertussen heb ik nog geen antwoord op de vraag wat nu eigelijk het verbeteren van een ras is? Willen jullie daarmee zeggen dat de rassen zoals die nu bestaan niet goed zijn? Of het voorbeeld wat hier eerder genoemd is dat uit border collies het drijven eruit gefokt moet worden, waar ben je dan mee bezig???
En ook weet ik nog steeds niet waarom iedereeen perse een rashond zou moeten hebben van een erkende fokker aangesloten bij een rasvereniging? Zitten jullie niet met de groep fokkers die aangesloten zijn bij een rasvereniging te wachten op een soort van Utopia? Er zijn meer mensen die geen rashond willen, waarom moet dat dan door de strot geduwd worden?
Op bovenstaande vragen zou ik nu toch eindelijk wel eens antwoord willen hebben.
Mijn hond is totaal niet herleidbaar, ja dat er jachthond in zit. Waarom zou hij niet goed zijn? Hij voldoet aan mijn eisen dus voor mij is hij goed! En ook hij is een herplaatser, heb dus voorkomen dat hij in een asiel terecht kwam. Is dan wel niet via een rasvereniging gegaan maar internet is daar ook erg handig voor. En nee het was niet marktplaats.
Desiree schreef:Effe een paar vraagjes:
- hoe of waarop screen jij mensen?
- maken ze dat achteraf ook waar of blijken die mensen achteraf wel eens ooit tegen te vallen?
Desiree schreef:Dat is dus niet zo, want het asiel screent namelijk ook! Ze laten mensen liever nog een paar keer terug komen om met de hond te wandelen.
Desiree schreef:Verder vind ik wel dat er mensen zijn die vreselijk overdrijven. Als iemand een eenmalig nestje wil fokken en al een hoop pups besproken heeft, is er nog niet zoveel aan de hand. Maar mensen die elk jaar een nestje fokken om weer geld te kunnen vangen voor pups vind ik een ander verhaal. Ik ken mensen die dat doen. Typische broodfokkers. Ik kan er niets van zeggen, want het zijn buren. Ik keur niet goed wat ze doen maar ik zou er ook niets aan kunnen veranderen. De mentaliteit hier t.a.v. dieren laat gewoon veel te wensen over. Ik als buitenstaander (kom uit de stad) kan dat niet veranderen. Ik zou er alleen maar kwaad bloed mee zetten als ik het probeerde.
Anneke schreef:Onze 1e pup is vanmiddag verkocht...
Ontzettend leuke aardige mensen met 2 kinderen rond een jaar of 12
Helemaal verliefd op de pup!
Odin schreef:Hier ben ik het absoluut mee eens. Broodfok is een vreselijk iets. Maar helaas zal de broodfok in stand blijven zolang er nog mensen zijn die op zondag een pup kopen bij dit soort lui. Als de broodfok gestopt zou kunnen worden, zouden de asiels een heel stuk minder vol zitten, daar ben ik zeker van.