Eindelijk mijn konijntje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:08

srry kizz_rianne
het moest tegen:

Faniek zijn

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 17:23

knolliepower@ Zozo, dat is misschien wel iets. Idd ik kan ook op marktplaats kijken. Dat is stukken goedkoper.
Chichiba@ Waar koop je zo'n ren? Gewoon bij de dierenwinkel?
Dan kan ze er ook uit als ik er niet ben.

Chichiba

Re: Eindelijk mijn konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:35

Ik heb de ren bij de Discus gekocht...Ze hebben ze regelmatig in de aanbieding...maar verkopen hem ook gewoon natuurlijk...Het is superhandig...Ik zet de caafjes erin als ik het hok verschoon...(ook de nijnen toen) Gebruik het eigenlijk heel vaak...Ook als ik ze door de huiskamer liet lopen...Je kunt namelijk ook de gedeelten afzetten waar ze niet bij mogen...ipv een gedeelte maken waar ze wel mogen komen...De mijne is trouwens 8 delig en bestaat uit 2x 4 delen aan elkaar...te verbinden met ijzeren pinnen...Er zijn ook 6 delige...die allemaal los zijn...en die je dus 1 voor 1 in elkaar moet zetten...minder handig als je hem moet verplaatsen maar handiger op maat te maken...Al kun je bij die andere ook altijd gedeeltes in elkaar gevouwen laten...
Vraag gewoon eens bij de dierenwinkel of ze zoiets hebben...

Groetjes Barbara

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 22:02

Oke bedankt, heb je ook enig idee hoe duur ze zijn?

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:37

meestal komen ze in het voorjaar in de aanbieding..want je kan ze dan ook buiten neerzetten als je er plek voor hebt..zonder het hele hok te hoeven verslepen..vind het zelf echt ideaal ik heb er 2 dus dan kan je hem supergroot maken..goedkoop zijn ze niet maar ze zijn het wel waard..ook verkopen ze een net die je erboven kan doen eventueel tegen vogels..

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:18

keetieee schreef:
meestal komen ze in het voorjaar in de aanbieding..want je kan ze dan ook buiten neerzetten als je er plek voor hebt..zonder het hele hok te hoeven verslepen..vind het zelf echt ideaal ik heb er 2 dus dan kan je hem supergroot maken..goedkoop zijn ze niet maar ze zijn het wel waard..ook verkopen ze een net die je erboven kan doen eventueel tegen vogels..

Thanx

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 17:49

Oke bedankt voor de info.

Lau_Ra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:33

hee meis!
ik had je nog een mailtje gestuurd.. vind het echt heeel erg voor je van Pippi maar veel plezier met Peanut! heb je al foto's?
kus laura

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:34

Leuke fotos en leuk nijntje !!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 17:44

lau_gitano@ Bedankt.
Ik heb al een aantal foto's gemaakt, en ik ga er nog meer maken. Ze komen eraan, moet ze alleen nog ff op de computer zetten.
Manon_S@ Dank je.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:00

Ik wacht wel af

Ringo_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:10

Mijn konijn Zit in een oud hondehok helemaal verboud met 2 hokken waar hij in kan (waren eerst met zn 2en) En hij is vandaag in de stal geweest eerst uitmesten en toen lekker rennen! (Hij vondt het hardstikke leuk!)

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:48

Jongens:
Hebben jullie wel eens een konijnenkweker gezien?
Daar worden de knijntjes in kleine vierkante hokjes gepropt krijgen nooit aandacht en gaan er alleen uit als ze weggaan.
Vaak zitten ze erin met jonkies.
Dus vind het nog wel meevallen kwa ruimte!!
Ikzelf doe Dierverzorging en weet ook wel dat zo'n hokje aan de krappe kant is. Maar dat het konijntje gelijk er slechter onder leeft ben ik het er niet mee eens bovendien gaat die dagelijks z'n hokje uit dus kan die zich gewoon uitleven als die losloopt!!!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:35

tja als je het zo bekijkt, dan kun je elk beestje wel in een klein hokje proppen, er zijn altijd die het slechter hebben...
En dit hokje heeft zeker wel gevolgen voor een nijn
Snuffie heb ik 'geadopteerd' en die moest opnieuw leren huppelen enz...
Uiteindelijk zal een nijntje denk ik ook niet meer zo lief zijn... Snuffie beet en was altijd heel zacharijnig.... Niet leuk zo'n nijntje....

Daar komt bij dat een nijn in een klein hokje hooguit 3 jaar word, en een nijntje in een groot hok kan wel 15 jaar worden.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:03

Zigomar17 schreef:
Jongens:
Daar worden de knijntjes in kleine vierkante hokjes gepropt krijgen nooit aandacht en gaan er alleen uit als ze weggaan.
Ikzelf doe Dierverzorging en weet ook wel dat zo'n hokje aan de krappe kant is. Maar dat het konijntje gelijk er slechter onder leeft ben ik het er niet mee eens bovendien gaat die dagelijks z'n hokje uit dus kan die zich gewoon uitleven als die losloopt!!!

een konijn wordt er gemiddeld wel minder oud. Naar onderzoek slechts 4 jaar hoewel ze zoveel ouder kunnen worden.

Je bent niet geslaagd voor jouw opleiding dierenverzorging! }>

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:30

ahaa, gelijk desiree

r0ows

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:38

Het is echt een poepie
Maar ik zelf personelijk vind ik dat konijnen buiten horen in hok met een maatje erbij (alleen als dat kan natuurlijk).
Ik zelf heb ook 2 konijnen en die zijn echt onafscheidlijk.
Maarja sorry dit heeft vedder niet echt veel met je topic te maken.
Maar het is echt een Skatje

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:09

Desiree schreef:
Zigomar17 schreef:
Jongens:

een konijn wordt er gemiddeld wel minder oud. Naar onderzoek slechts 4 jaar hoewel ze zoveel ouder kunnen worden.

Je bent niet geslaagd voor jouw opleiding dierenverzorging! }>

En dat weet jij ??
Nou sorry hoor maar als zo'n konijn aantal uren perdag vrijheid heeft vind ik dit echt niet zielig ofzo alles kan altijd groter & beter.
Je hebt ook verwende&verwaande mensen die alles groter en beter hebben.
Meid geniet maar lekker van je nijn hoor als hun denken dat ik het fout doe laat ik ze lekker in hun waarde wie is uiteindelijk diegene die voor zulk soort dingen leert? NIET hun

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:19

Je hebt ook mensen die het beste met het dier voor hebben en mensen die het niet hebben. Oftewel mensen met dieren en dierenmensen.

Konijnenkwekers zijn nog erger. Heb ik dan al helemaal geen goed woord voor.

(Verder niet bedoel voor TS, maar in het algemeen)

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:31

Zigomar17 schreef:

En dat weet jij ??
Nou sorry hoor maar als zo'n konijn aantal uren perdag vrijheid heeft vind ik dit echt niet zielig ofzo alles kan altijd groter & beter.
Meid geniet maar lekker van je nijn hoor als hun denken dat ik het fout doe laat ik ze lekker in hun waarde wie is uiteindelijk diegene die voor zulk soort dingen leert? NIET hun

Het zijn jouw woorden "Hebben jullie wel eens een konijnenkweker gezien?
Dus vind het nog wel meevallen kwa ruimte!!".
Dus jij praat kleine hokjes goed.

Je bent gezakt!

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:44

Desiree schreef:
Zigomar17 schreef:

En dat weet jij ??

Het zijn jouw woorden "Hebben jullie wel eens een konijnenkweker gezien?
Dus vind het nog wel meevallen kwa ruimte!!".
Dus jij praat kleine hokjes goed.

Je bent gezakt!

Voel me echt dom >;)
maar ik praat het niet goed. wil er alleen mee zeggen dat het konijntje van de ts het helemaal niet slecht heeft ofzo
en bovendien ik ben gezegend dat ik niet jouw heb als lerares.
Denk dat er dan super vaak ruzie was
En jij bent ook niet geslaagd

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:47

Konijnekwekers zijn het ergst van al, ik kan daar echt niet binnengaan... ALs ik dan mijn konijnen hun tuin vergelijk...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:09

Zigomar17 schreef:
Voel me echt dom >;)
maar ik praat het niet goed. wil er alleen mee zeggen dat het konijntje van de ts het helemaal niet slecht heeft ofzo
en bovendien ik ben gezegend dat ik niet jouw heb als lerares.
Denk dat er dan super vaak ruzie was
En jij bent ook
niet
geslaagd

als lerares niet of als konijnenverzorgster niet?

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:19

Euhm lerares niet whehe..
Jammer als je dat toch worden wil bijvoorbaat zeggik lkkr dat JIJ niet geslaagd bent whaha

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:48

Er zijn idd konijnen fokkers bij die nog steeds de konijnen te klein huisvesten, maar dit is wel een 'uitstervend ras'
Dit zijn de zgn broodfokkers, die de konijnen naar een markt brengen, waar je eigenlijk nooit een konijntje van moet kopen zodat ze stoppen met 'de hobby'.
De konijnenfokkers die ik ken die een ras in stand willen houden, hebben gewoon normale hokken, ook rennetjes en zorgen dat het hygienisch blijft (de meeste maken elke dag schoon). Worden beter verzorgd dan bv in de dierenwinkel. In hun hokken komen ook niet de hele dag mensen koekeloeren.