R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:00

tja dan zul je toch wat aan je tuin moeten doen of een advertentie plaatsen om de iegenaren te achterhalen,is mijn mening.
en ik weet ook wl beter,onze katten hebben het zelfs beter dan menig mens in nederland.er zit verschil tussen hond en kat,en dat wordt over het hoofd gezien,een kat red zich prima alleen!!!!
elk huisdier loopt gevaar voor zieke geesten,.

en kimmie,ik heb helemaal niet tegen jou gezegd dat ik vind dat je niet van je dieren houd omdat ze ge coupeerd zijn,waar haal je dat nou weer weg? je vat het verkeerd op
dat jij opmerkingen maakt dat jij vind dat mensen die hun kat buiten doen er niet echt van houden oke,maar zoiets achterlijks ga ik niet zeggen

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:38

kimmie261 schreef:
ja precies,ik hou van mijn paarden,en deze moeten nu eenmaal de hele dag lopen,dus ik gooi ze maar los..zoiets??

of ik hou van mijn hond(en),en die wil graag de hele dag rennen,dus ik gooi hem maar op straat...

ik snap niet dat als je een dier hebt,dat je het risico elke dag weer wil lopen,dat ie of overreden wordt,of vergiftigd,dood geschoten,opgejaagd enz....

daarnaast zou ik er dus echt geen ene reet aan vinden om een dier te hebben,die je niet hebt,omdat die van huis af is,en je niet weet hoe en wanneer ie thuis komt...

ik kan hier persoonlijk ook heel slecht tegen als je kat van huis is, was altijd bang dat hij niet meer terug kwam maar gelukkig kwamen ze niet zo veel buiten, en nu dus al helemaal niet meer zonder ons maar sommige mesne zien katten anders als dat ik ze zie (die vinden het dus neit erg dat ze de hele dag weg zijn)

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:41

ik vind het ook niet erg als mijn kat in de zomer veel weg is,soms wel een paar uur achterelkaar,die ligt dan ergens heerlijk te zonnen,en regelmatig komt ze dan weer bij huis

konyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 23:53

Vinaba schreef:
Ik zou die mensen dan het geld voor een nieuwe duif geven, en een anti kattenhok/slot neerplaatsen.

geld voor een nieuwe duif..... eeeh denk na, dat lost toch niet echt iets op?? die is toch niet hetzelfde? geloof me, als die mensen (als ik wist van wie die kat is...) aan mijn huis komen om te zeggen dat het ze spijt en dat ze een nieuwe duif voor me betalen zou ik dat heel lief bedoelt vinden, (een gefokte duif kost zo een 50 euri namelijk) en ik zou het fijn vinden dat ze hun excuus maken maar echt oplossen doet het niet... mensen moeten op hun katten letten. en voorzorgsmaatregelen had ik genomen, maar blijkbaar zonder resultaat, katten kunnen tegenwoordig slotjes openmaken
btw, dat water heeft wel geholpen, ik heb die kat niet meer gezien

het is gewoon raar dat andermans kat in mijn tuin komt, mijn volliere openmaakt en mijn lief duifje opeet... en daar komt nog bij dat die kat een zegmaar gemene kat is... als je niet uitkijkt valt ie je aan enzo, vind iemend het serieus GEK dat ik m met water natspoot? sjonge dat is wel erg naief... excuseer, maar die kat heeft mijn duif doodgemaakt.

* bedank voor alle lieve reacties nog superlief van iedereen.

ik zeg niet dood aan alle katten, ik zeg niet eens dood aan 1 kat! (ik weet, er zijn echt superlieve katten ) MAAR (nu komt het) ze moeten wel uit mijn tuin en volliere blijven.
oja over de kattenemancipatie van vrijheid voor de katten enzo... mijn (overgebleven) duif zit toch ook in een vollere opgesloten? raad eens waarom hij daar nog moet blijven zitten? juist, door de katten.... en door gewoon op te letten hoeven dit soort dingen niet te gebeuren maar dat opletten moet van 2 kanten komen, niet alleen van mijn kant. als mijn duifjes (toen ze nog wel buitenvlogen ook) buiten (zouden) vliegen zou/heb ik ik ook opletten/opgelet dat ze

1. niet te verweg gaan
2. niet de hele boel ondersch**ten
3. ze niemand kwaad doen

tsja, voor kattenhouders ook een beetje makkelijk om te zeggen: maar katten hebben vrijheid nodig!! katten zijn heel lief!

ja, katten zijn lief ja, maar niet die zwarte rotkat die mijn victoria heeft doodgemaakt en nog had opgegeten ook als mn oom hem niet had weggeport (met een bezem want hij wilde echt niet weg nou en hij viel mn oom bijna aan toen hij in de buurt van die kat kwam... zegt ook iets opver die kat vind je niet??)) en mijn duifje heeft nu helemaal geen vrijheid omdat die katten teveel vrijheid hebben. er zijn vast wel manieren voor. maar hallo; dat hoort mijn probleem helemaal niet te zijn......

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:58

Sees schreef:
Mensen die hun kat binnehouden moeten een hond nemen, een hond is er voor om de mens te dienen en binnen te blijven, een kat niet!!

ehm ja, en de mannen zeiden dat de vrouw er was om hen te dienen en de zwarten zijn er om de blanken te dienen.
Maar als de hond er inderdaad al zou zijn om de mens te dienen, wat zien mensen dan in een nutteloos wezen als een kat?

kimmie261 schreef:
een arts van mijn werk,begon in een jaar tijd aan haar 5de kat...overige katten werden niet ouder dan 1 jaar,dan waren ze plat gereden...en de volgende binnen houden ,neeee,ben je gek....katten horen nu eenmaal onder een autoband...

Sjezes wat respectloos!

Lianne007 schreef:
dan moeten hondenbezitters ook niet janken als hun loslopende hond de weg opvliegt en word overreden.

Dat zullen ze denk ik ook niet doen. Mensen die niet naar hun hond omkijken en hem zo op straat laten geven er niets om. Daarom zei ik eerder dat ik daar zo'n hekel aan heb. Het is zo onverschillig.

kimmie261 schreef:

laatst was er 1 de stal ingeglipt en die is in de motor van mijn oldtimer gaan zitten,dit grapje kost mij straks meer als 250 euro,omdat dat stomme beest daar alle leidingen en kabels kapot heeft gemaakt,ik moet zeggen,ben heeeel aardig geweest en heb de honden opgesloten en heb dat beest weggejaagd!!maar de eigenaar...die zal NOOIT te vinden zijn,en ik zit hier met dikke schade!! en bedankt weer!!

Dan is het makkelijk gezegd van een kattenliefhebber "om wel een bijdrage te willlen leveren aan de onkosten"....

konyn

Re: R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:45

Lydian schreef:
Mischien een tip...volliere met slot erop nemen...heb ik ook! kan geen kat meer bij komen!!!

tsja, zoals meerdere keren gezegt: er zat een slot op.... een goed schuifslotje zat erop, maar die heeft die kat opengemaakt....

nu heb ik voor het geval dat nog een 'spin' omheen gedaan.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:59

@desiree: wel een beetje kort om zo te zeggen, dat mensen niet zullen janken als hun hond ineens de weg op vliegt,stel jij hebt je hond los,en op 1 of andere manier gaat hij er vandoor (stel) en hij komt per ongeluk onder een auto,dan huil jij niet?
en als iemands kat schade aanricht van ronde de 250€,dan ben je daar ook voor verzekerd,zo niet moet je wel mee betalen.

@konyn: ik hoop dat je duif nu veilig zit, en gelukkig komt die rotkat niet meer terug na het water,hopelijk heeft het genoeg effect gehad

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:47

maar wie is die eigenaar dan????

er is nooit een eigenaar in de buurt van een kat,en geloof me,dat niemand ineens een cyperse kat heeft...

of heeft die ene net dat witte voetje niet,dus,ik ben gewoon de l ul....

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:53

Dood voor die kat vind ik echt de grootste onzin die er bestaat!
Snap dat het k*t is dat je duif dood is, maar om dan maar een ander dier dood te wensen

Het is van een kat instinct om te jagen, het is geen pesterij

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:55

ik heb hier 2 argentijnse doggen lopen,hun instinct is jagen oop groot wild...een kat is een lekkernij voor ze,maar een wat groter dier,helemaal geweldig...

ik begrijp dat hier dus een vrijbriefje wordt gegeven voor het instinct van een dier...mooi...ik zal ze dan maar lekker laten jagen!!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:57

Mijn katten komen niet buiten, dus ga je gang En daarbij woon ik niet bij je in de buurt

Maar mocht mijn kat een konijn o.i.d. opeten, dan zal ik daarover gaan praten met de eigenaar van het konijn. MAAR ze moeten echt wel van mijn kat afblijven, anders gaat het niet bij een dood konijn blijven.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:56

er zit toch verschil tussen een kat laten jagen en zo;n argentijnse dog.
een kat jaagt meer op vogels,muizen etc,dat zijn niet andermans huisdieren,zo super vaak gebeurd het niet dat een kat andermans huisdier dood,gebeurd dit wel,dan kan het worden opgelost.
het konijn van onze buurman is gedood door een hond,zn baas kon hem niet meer houden en hij is toen ontsnapt,via via is hij de tuin in gekomen,heeft het hok weten open te krijgen en het konijn lag verscheurd in de tuin,hun zoontje was helaas getuige.
maar het is en blijven dieren,je kunt het ze niet kwalijk nemen,gelukkig is het netjes opgelost en heeft het zoontje een nieuw konijntje mogen uitzoeken,.
nu kun je zeggen dat die vrouw van haar hond dit niet goed deed en dat niet,enz. maar deze hond had ineens de kolder in de kop en was niet te houden.
het is heel erg dat zulke dingen gebeuren,maar we moeten proberen het zo goed mogelijk op te lossen,dat BEIDE kanten tevreden zijn.

@ kimmy: stel er woont een gezin vlak naast jou en die hebben katten.
die mensen hebben ze buiten lopen en weten ook dat jouw honden buiten lopen,en dat ze zo op hun instinct afgaan.
zou jij er dan mee akkoord gaan,als die mensen jou vroegen of ze de kosten mochten betalen om jouw tuin katvrij te maken zodat hun katten naar buiten kunnen zonder dat ze bij jouw honden in de buurt kunnen komen?
was ik even benieuwd naar

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:33

nee,zou zeggen dat zij hun eigen tuin zo maken dat de katten niet uit kunnen,ik maak mijn tuin ook zo,dat mijn honden niet bij hun in de tuin komen...en ook niet uit de tuin kunnen ontsnappen...als zij bv een lijntje stroom oven op het hek tussen mij en hun willen zetten zou ik dat prima vinden.of dat zij hun tuin aan mijn kant zeg maar zo maken dat de katten er niet in kunnen,maar evt netten gaas gaat wel over hun kant,en niet over de mijne...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:57

kimmie261 schreef:
ik heb hier 2 argentijnse doggen lopen,hun instinct is jagen oop groot wild...een kat is een lekkernij voor ze,maar een wat groter dier,helemaal geweldig...

ik begrijp dat hier dus een vrijbriefje wordt gegeven voor het instinct van een dier...mooi...ik zal ze dan maar lekker laten jagen!!

Dat komt op precies hetzelfde neer.

Als een kat in iemand anders z'n tuin zijn vogel of konijn pakt, haalt de kattenliefhebber zijn schouders op en zegt "sja, het is de kat zijn instinct. Maar ik kan hem toch niet opsluiten? '

Diezelde kattenliefhebber wordt kwaad, als zijn kat op straat achterna gezeten wordt door een hond. En als een hondenliefhebber dan zegt
"sja, het is de hond z'n instinct" zegt ie "dan moet je je hond bijhouden!"

Over dubbele moraal gesproken.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:58

Lianne007 schreef:
er zit toch verschil tussen een kat laten jagen en zo;n argentijnse dog.
een kat jaagt meer op vogels,muizen etc,dat zijn niet andermans huisdieren,zo super vaak gebeurd het niet dat een kat andermans huisdier dood,gebeurd dit wel,dan kan het worden opgelost.

Moet jij eens gaan praten met duivenmelkers en mensen met vollieres, waar die katten tegenaan springen....

Lianne007 schreef:

@ kimmy: stel er woont een gezin vlak naast jou en die hebben katten.
die mensen hebben ze buiten lopen en weten ook dat jouw honden buiten lopen,en dat ze zo op hun instinct afgaan.
zou jij er dan mee akkoord gaan,als die mensen jou vroegen of ze de kosten mochten betalen om jouw tuin katvrij te maken zodat hun katten naar buiten kunnen zonder dat ze bij jouw honden in de buurt kunnen komen?
was ik even benieuwd naar

Ik denk dat ik dat niet zou doen. Mijn honden mogen niet bij de buren in de tuin komen, doen ze dat toch, maak ik een omheining waar de honden niet overheen kunnen.

Als de katten dan in mijn tuin komen, dat is dan hun risico en die van de buren. Zoals ik mijn honden in mijn tuin moet proberen te houden, moeten zij dat ook met hun katten.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:10

ok,

dat van die duivenmelkers is wel weer een heel verhaal apart dan gewoon een gezin in een woonwijk,waar af en toe per ongeluk een dier word gedood,die schaal is veel kleiner.
dat is hetzelfde als dat mensen klagen over de vele overlast van honden omdat er toevallig een asiel naast hun huis ligt met 80 honden.

bij zon voliere is het risico duizenden keren groter bedoel ik ermee te zeggen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:17

Toch ken ik wel voorbeelden die daarom een pesthekel hadden aan katten. Bijna alle vogelliefhebbers die ik ken hebben een hekel aan katten. De overbuurman had elke dag een dode rosella in zijn voliere liggen. Hij vroeg zich af hoe dat nou kan. Totdat hij het een keer zag gebeurenl; een kat die tegen de tralies op sprong. Die kat heeft hij een kopje kleiner gemaakt. Zo gaat dat op het platteland. Want er is niemand die naar die kat vraagt of er om maalt. Die worden geboren bij boeren en die moeten maar zien. Castreren en steriliseren kost namelijk geld weet je wel...

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:22

tja helaas gebeuren die dingen wel.
helaas zullen er ook nog altijd mensen een hekel hebben aan honden,omdat ze overal de boel onder schijten,en kinderen met hun schoenen en kleren onder de poep weer thuis komen.

helaas,aan elk huisdier zitten voor/na delen en risico's verbonden,en ik vind dat we dat samen moeten proberen op te lossen,en dat geen van beide kanten de dupe hoort te worden,
het is nou eenmaal niet anders,en daar kunnen we alleen het beste van maken.

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:24

Tja ik weet onderhand ook niet meer wat ik nog moet melden. met die opmerkingen over het 'diengedrag' van honden bedoelde ik dat honden onderdaniger zijn dan katten. Ze zeggen toch niet voor niets dat een hond een baas heeft en een kat personeel. Dat bedoel ik ermee. Een hond vind het leuk om uren met zijn baasje te gaan wandelen, een kat doe je daar geen plezier mee. Het zijn nu eenmaal twee vreselijk verschillende dierensoorten. Mijn katten mogen (als het zou kunnen) zo veel naar buiten als ze zelf willen, dan is een kat in mijn ogen tenslotte het gelukkigst. Heeft een ander daar last van, dan zoek je een oplossing, samen. Wil de ander dat niet, tja...jammer dan. Ik zal er alles aan doen om de overlast weg te nemen maar als de ander niet meewerkt dan houdt het een keer op. Ik kan toch ook moeilijk van de hondeneigenaar bij mij op de hoek zeggen dat hij zijn hond niet uit mag laten omdat de hond tegen me opspringt en ik iedere keer in de poep trap (bij wijze van...).

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:16

Een hond vindt het leuk om samen dingen te doen met zijn baas. Een kat niet. en daarom vind ik een hond leuk en een kat niet.

Je hebt het recht om tegen die hondeneigenaar te zeggen dat als hij zijn hond niet bij zich kan houden hij hem aan moet lijnen. Het is niet nodig dat honden tegen andere mensen op springen (die hun goeie kleren misschien wel aan hebben en die schoon willen houden) en dan moet een ander dat niet voor ze verpesten door de hond er tegen aan te laten springen.

Wat ik wil zeggen is : ieder zijn liefhebberij. MAar de ene z'n liefhebberij mag niet ten koste gaan van de ander z'n plezier.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:38

en dat gebeurd gelukkig ook niet zo veel,zo wel dan valt dat op te lossen,als 1 kant van de partijen niet mee wil werken,helaas dan houd het op.
het hangt trouwens ook af van het karakter van de kat,hoe die tegenover zn baas is,wij hebben echte knuffelkatten,die veel bij je komen en willen zijn,ik vind het geweldige beesten (honden ook),ik zou het ze echt niet aan kunnen doen binnen te houden als 1 persoon er last van heeft,als hij niet mee wil werken heeft hij pech

Marye78

Re: R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:41

ik geloof ook dat veel mensen die niet van katten houden, alleen maar 'rot' katten ervaren hebben. Als je bijv. hoort dat ze katten saai vinden, dan zit ik me echt af te vragen wat hier dan ik huis rondloopt
Mijn katten willen altijd spelen, rennen achter een bal aan, spelen verstoppertje, sommige zijn gek op water en maken een waterballet in huis, en ik ken katten die iedere dag vrijwillig een ommetje maken met de baas

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:04

Mijn katten zijn geweldig. mijn honden ook

Maar om maar een ander dier dood te wensen, vind ik echt niet kunnen

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:12

wat erg voor je heel veel sterkte

Mijn oom heeft het ook gehad. Hij had allemaal parkieten enzo na 1 kat het hok open kreeg waren er nog maar 4 over van de 10 ofzo en ik ben mijn cavia waarscheinlijk verloren aan een kat ze stond buiten in het buitenhok en ineens was ze weg en nooit meer terug gezien

echt heel veel sterkte en de volgende keer als je die kat ziet gooi er maar een emmer water over heen komt hij vast niet meer terug en voor de katten liefhebbers onder ons ik vind katten best okey

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:13

volgens mij klagen ook alleen de mensen die niks met katten hebben.
zo zijn er ook genoeg die niks met honden hebben en erover zeuren.