Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:ja precies,ik hou van mijn paarden,en deze moeten nu eenmaal de hele dag lopen,dus ik gooi ze maar los..zoiets??
of ik hou van mijn hond(en),en die wil graag de hele dag rennen,dus ik gooi hem maar op straat...
ik snap niet dat als je een dier hebt,dat je het risico elke dag weer wil lopen,dat ie of overreden wordt,of vergiftigd,dood geschoten,opgejaagd enz....
daarnaast zou ik er dus echt geen ene reet aan vinden om een dier te hebben,die je niet hebt,omdat die van huis af is,en je niet weet hoe en wanneer ie thuis komt...
Vinaba schreef:Ik zou die mensen dan het geld voor een nieuwe duif geven, en een anti kattenhok/slot neerplaatsen.
Sees schreef:Mensen die hun kat binnehouden moeten een hond nemen, een hond is er voor om de mens te dienen en binnen te blijven, een kat niet!!
kimmie261 schreef:een arts van mijn werk,begon in een jaar tijd aan haar 5de kat...overige katten werden niet ouder dan 1 jaar,dan waren ze plat gereden...en de volgende binnen houden ,neeee,ben je gek....katten horen nu eenmaal onder een autoband...
Lianne007 schreef:dan moeten hondenbezitters ook niet janken als hun loslopende hond de weg opvliegt en word overreden.
kimmie261 schreef:
laatst was er 1 de stal ingeglipt en die is in de motor van mijn oldtimer gaan zitten,dit grapje kost mij straks meer als 250 euro,omdat dat stomme beest daar alle leidingen en kabels kapot heeft gemaakt,ik moet zeggen,ben heeeel aardig geweest en heb de honden opgesloten en heb dat beest weggejaagd!!maar de eigenaar...die zal NOOIT te vinden zijn,en ik zit hier met dikke schade!! en bedankt weer!!
Lydian schreef:Mischien een tip...volliere met slot erop nemen...heb ik ook! kan geen kat meer bij komen!!!
kimmie261 schreef:ik heb hier 2 argentijnse doggen lopen,hun instinct is jagen oop groot wild...een kat is een lekkernij voor ze,maar een wat groter dier,helemaal geweldig...
ik begrijp dat hier dus een vrijbriefje wordt gegeven voor het instinct van een dier...mooi...ik zal ze dan maar lekker laten jagen!!
Lianne007 schreef:er zit toch verschil tussen een kat laten jagen en zo;n argentijnse dog.
een kat jaagt meer op vogels,muizen etc,dat zijn niet andermans huisdieren,zo super vaak gebeurd het niet dat een kat andermans huisdier dood,gebeurd dit wel,dan kan het worden opgelost.
Lianne007 schreef:
@ kimmy: stel er woont een gezin vlak naast jou en die hebben katten.
die mensen hebben ze buiten lopen en weten ook dat jouw honden buiten lopen,en dat ze zo op hun instinct afgaan.
zou jij er dan mee akkoord gaan,als die mensen jou vroegen of ze de kosten mochten betalen om jouw tuin katvrij te maken zodat hun katten naar buiten kunnen zonder dat ze bij jouw honden in de buurt kunnen komen?
was ik even benieuwd naar