Mijn hondje van 37 cm. spring 48 cm. Hij kan wel hoger hoor, maar toen ik 6 was deed ik dat altijd, en ik longeerde hem, hahah zonder zweep hoor. Dat is zielig Maarja, toen wist ik nog niet dat dat een bneetje zielig was. maar hij deed het wel lief, ggewoon aan een reim, hahaha. En dan deedh ij het, en dan was het 'Mama mama! Kom eens kijken. En dan keek me moeder en dat stopte ie meteen. hahaha, naja het was wel leuk. enik heb nu 3 jaar er een hond bij (mastino) en die springt ook, niet dat het goed is voor zijn spieren maarja. Wij laten hemniet expres springen, maar ik ging met hem naar het parkje, en toen stond er zo'n werk aanhang wagen, die aanhang ding, wat je aan je auto koppelt was ong 70 cm. hij spring vanuit stilstand! Maar een paar keer kan geen kwaad, maar hij kan wel wel goed, en vind het nog leuk oook, want wij vragen het niet eens aan hem! Wat is het toch een schatje, haha
hihigrappig dit, ik deed t ook altijd met onze golden retriever, dacht dat ik de enige gek was die dit deed Mijn hond vond het ook geweldig, zelf was ie 62 cm en haalde met gemak 90 cm *trots*
Ik spring alleen op gras, op de stenen ben ik gewoon bang dat hij zijn pootje verdraait ofzo. Met deze honden spring ik:
Pim, 35cm hoog en springt rond de 90 cm: Laatste foto is 60cm.
Roxy, 65cm hoog springt tot boven de 1m: Foto's zijn van 90 cm
Carla, 30 cm hoog springt tot 35 cm. (ze heeft net een jaar terug pups gehad en is dus een behoorlijke tijd uit de training geweest)
Polley, 1 jaar en ben bezig met haar 'in te rijden'. Ze kan al balkjes lopen en een 10 cm sprongetje maken.
Trouwens, ik heb Pim ingereden tot de M dressuur, ze kan wijken, travers, schouderbinnenwaarts, middengalop, middendraf/uitgestrekte draf, wending om de voor/achterhand. Ze doet ook alles op stemcommando, (STAAN = halthouden, STAP = stap, DRAF = draf, HUPHUPHUP = galop KOM = iets meer voorwaarts HOOOOO = iets minder voorwaarts) Klinkt kinderachtig, maar honden kunnen het ook, net als paarden hoor! Misschien is het iets makkelijker om het ze te leren, maar andere kant, het is wel vrijheidsdressuur en ik geloof dat ook niet iedere hond het kan, alleen als ze het echt leuk vinden om te doen.
zooo heb toenet even mijn hond laten springen en het was 80 cm (hij is 40) maar wij hebben alleen maar stenen dus ga er de volgende keer maar een dik kleed ofzo achter leggen zo dat hij zachtjes land
gemakkelijk voor passage: je zet je hond in een hoekje waar je hem een beetje gek maakt met een snoepje tot hij er alles aan zou doen om het te nemen en dan loop je achterwaarts met je arm heen en weer zwieren voor je hond en leer hem het commando en na een tijd doet hij het piaffe: hetzelfde maar je houd hem tegen met je been in dat hoekje (niet ertegen maar geef hem ruimte) en ook dit kan hij na een tijd zo kniel: snoepje tussen de voorpoeten en commando zeggen en ook dit kan hij na een tijd zo.