Elke dag tuin vol dode vogels.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Elke dag tuin vol dode vogels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:59

ThePast03 schreef:
Hermesdeux schreef:
Whaha... nou dan hoef je je als mens ook niet meer vrij te voelen in je met gaas en stroomdraad omheinde tuintje omdat er buurtbewoners zijn die geen kat willen zien! Kom op, wat een onzin. Laat die kat, kat zijn. Een vogel moet toch in een voliere, anders vliegt die weg Haha!

Ok!
Volgende keer is het hier ook laat die honden hond zijn.
Had die kat maar niet zo dom moeten zijn om op hun terrein te komen.
Natuurlijke selectie heet dat dacht ik Clown

Een hond hoort ook hond te zijn. Een border collie hoort de ruimte te hebben... zoals andere rassen ook bepaalde eisen hebben...!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:02

Hermesdeux schreef:
Een hond hoort ook hond te zijn. Een border collie hoort de ruimte te hebben... zoals andere rassen ook bepaalde eisen hebben...!

Voor een Border Collie is het nog veel belangrijker dat hij geestelijk en lichaamelijk wordt bezig gehouden. Al heb je een terrein van 10 ha., als je een BC niet aan het werk zet dan wordt hij behoorlijk vervelend.
Ze zijn namelijk gefokt om te werken.... niet zelfstandig, maar met hun baas.

Ik snap niet echt wat dit in dit topic doet hoor. Ik weet heel goed wat voor een rassen ik in huis heb, waarvoor ze zijn gefokt en hoe ik ze gelukkig moet houden Knipoog

Maar met hond laten bedoelde ik in dit geval dat ze maar lekker hun gang gaan met de katten die het wagen hun terrein te bezoeken.
Dat is toch wat jullie willen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:07

ThePast03 schreef:
Zou je denken dat mensen hun kat dan ineens op eigen terrein houden als er geklaagd wordt? Mijn ervaring is heel anders, er wordt gewoon gezegd dat ze de kat moeilijk binnen kunnen houden en een kat is nu eenmaal een kat.
Bovendien is het soms bijna onmogelijk om de eigenaar van een kat op te sporen.

Ik kan uiteraard alleen voor mezelf praten, maar ja, ik zou mijn kat binnen houden. Heb ik altijd gezegt en daar hou ik mij ook aan. Als we straks naar een woonwijk verhuizen ga ik ook zeker mijn tuin fatsoenlijk afzetten. Nu lopen ze lekker los over de velden en klachten = huisarrest. En dat meen ik.

En ja, ik ben ook van mening dat als iemand een hond in hun tuin heeft en mijn katten er in zitten, dat het hun eigen probleem is dat ze eruit komen. Eén van mijn katten is al 3 keer aangereden. Misschien heel hard, maar ze weet dat ze niet bij auto's in de buurt mag komen en als ze toch de weg oversteekt is 't d'r eigen stomme schuld.

En wat ik al eerder zei, iedereen kan bij ons van elke kat zeggen van wie hij is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:09

Sylvia schreef:
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf praten, maar ja, ik zou mijn kat binnen houden. Heb ik altijd gezegt en daar hou ik mij ook aan. Als we straks naar een woonwijk verhuizen ga ik ook zeker mijn tuin fatsoenlijk afzetten. Nu lopen ze lekker los over de velden en klachten = huisarrest. En dat meen ik.

Mijn comlimenten! En dat meen ik ook!

Ik denk dat er heel goed samen uit te komen is maar dan moeten mensen niet aan gaan komen met argumenten als "ik kan mijn katten toch moeilijk op mijn eigen terrein houden" of "een kat is nu eenmaal een kat".

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:16

ThePast03 schreef:
Hermesdeux schreef:
Whaha... nou dan hoef je je als mens ook niet meer vrij te voelen in je met gaas en stroomdraad omheinde tuintje omdat er buurtbewoners zijn die geen kat willen zien! Kom op, wat een onzin.
Laat die kat, kat zijn

. Een vogel moet toch in een voliere, anders vliegt die weg Haha!

Ok!
Volgende keer is het hier ook laat die honden hond zijn.
Had die kat maar niet zo dom moeten zijn om op hun terrein te komen.
Natuurlijke selectie heet dat dacht ik Clown

Wat is daar mis mee dan?
Als een kat IN de tuin kan komen, kan hij er toch ook weer UIT?

Hier jagen de honden ook vreemde katten van het erf.
Ik heb niets tegen katten van anderen behalve als die ongecastreerde katers hier gaan lopen sproeien. Ik heb tenslotte niet voor niets mijn eigen katers laten helpen.
Maar na 1x een hond achter zich aan, komen ze hier echt niet meer op het erf.
En het mooie is dat de honden precies weten welke katten er wel thuis horen en welke niet.

En toen wij nog in een woonwijk woonden met een tuintje van 5x8m was het heel simpel.
Geen dieren zonder toezicht buiten.
Gelukkig hadden we een ietwat gestoorde poes die buiten alles eng vond en een hond hebben we pas genomen toen hij hele dagen mee naar stal kon.
Maar ja, als je dan zegt dat mensen misschien beter alleen een huisdier kunnen nemen als ze echt de ruimte hebben om het dier ook echt dier te laten zijn, worden ze daar ook weer kwaad om Knipoog
Ik bedoel, ik ken ook mensen die in een woonwijk 3 sint bernards hebben en dan vraag ik mij af waar je mee bezig bent.
Denk dat dat meer stank en geluidsoverlast geeft dan 10 katten...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:35

MarijeR schreef:
[
Ik bedoel, ik ken ook mensen die in een woonwijk 3 sint bernards hebben en dan vraag ik mij af waar je mee bezig bent.
[/quote]

Ik denk van niet. Ik kan katten heel vaak goed ruiken bij mensen binnen. En dan hebben ze er vaak nog maar 1.

Maar 3 sint bernards in zo'n woonwijk.... ik hoop dat die beesten daar niets te kort komen. Overigens, de st. Bernard is niet zo'n beweeglijke hond hoor.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:16

Beweeglijk misschien niet, maar een St-Bernard heeft wel degelijk een flink hok nodig en moet ook minstens 1 keer per dag 45-60 minuten aanééngesloten uitgelaten worden ivm botproblemen. En St-Bernards kunnen ook flink rennen etc, vergis je daar niet in...

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:38

Ik ben geen kattenmens, maar een echt hondenmens. We hebben 3 grote honden (rottweiler en 2 Bull Mastiffs) en die zorgen ervoor dat er weinig katten op ons erf lopen. Zijn de honden binnen, dan lopen de katten wél rond. 1 kat maakte het te bont, die gebruikte onze tuinstoelen als slaap- en verzamelplaats, Boos! ......Met het waterpistooltje heb ik 1 keer op zijn edele bibs hoeven richten met een ferme straal water en ik heb de kat nooit meer in mijn stoelen zien snurken }> . Katten zijn niet eens de grootste killers hier, erg veel vogelnesten worden hier leeggeroofd door de kraaien en de raven, de kippen worden gejat door de buurt- buizerd of de vossen en mijn wilde-tuin- konijnen zijn voer voor alles......
Als inspecteur van de Dierenbescherming kom ik bij veel mensen thuis en zie soms prachtige oplossingen hoe mensen hun katten 'thuis' houden. Zo heb ik eens vol bewondering staan kijken hoe kattenfreaks hun huis én tuin hadden ingericht als waar katten- paradijs. De tuin was 1 grote kooi, niets eruit maar ook niets erin ( Clown , dus de buurkatten konden niet mee- eten). Kattenluik in de tuindeur en het was party- time......

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:58

Desiree schreef:
MarijeR schreef:
[
[/quote]

Ik denk van niet. Ik kan katten heel vaak goed ruiken bij mensen binnen. En dan hebben ze er vaak nog maar 1.

Maar 3 sint bernards in zo'n woonwijk.... ik hoop dat die beesten daar niets te kort komen. Overigens, de st. Bernard is niet zo'n beweeglijke hond hoor.

Nou van deze had je echt veel overlast hoor, net als van veel andere honden in de woonwijk.
's Ochtends vroeg voor het werk even snel in de straat uitlaten. Daarna de baasjes de hele dag naar het werk en omdat het toch wel zielig was voor de honden, die dan maar de hele dag in de tuin.
En ze konden het maar niet begrijpen dat die honden bij iedere beweging achter het hek in koor aan het blaffen waren. Dat deden hun hondjes niet hoor!
En om de paar dagen de hopen maar in de kliko gooien, het kon best een paar dagen in het tuintje blijven liggen.
's Avonds mochten ze er nog wel even uit, lekker in de wijk de boel ondersch*ten...
Maar zij hadden iig géén last van katten in de tuin Clown Haha!

En in de zomer kon je heel goed merken wanneer de wind uit de richting van het park(je) kwam. Wat een lucht zeg....
Want dat parkje werd alleen nog maar gebruikt als 1 grote hondenmesthoop van 3 aansluitende woonwijken.
Enig idee hoe lekker dat is in de zomer met warm weer Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:15

Tsja, als je het zo aanpakt, zo zou een hond ook niet gehouden moeten worden. Maar wel meer dieren worden niet op correcte manier onderhouden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:24

Dat parkje, dat is idd ook zoiets bij ons op 't werk. Naast het pand ligt een groot grasveld met een stukje afgezet om de honden in los te laten. Lopen daar honden? Ze laten die beesten liever op het veld naast dat stukje voor de honden, of op de stoep, of in de struiken voor het pand hun behoefte doen. Stínken dat het bij ons doet als de wind verkeerd staat Misselijk

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:28

Ik heb 15 jaar in zo'n woonwijk gewoond en daar was dit een hele 'normale' manier van honden houden.

Waarom ver lopen als de hond ook in de straat zijn gehoefte kan doen?
En als de hond dan eens echt uitgelaten wordt, mag hij het park in waar je glibbert over de hondenstront.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:58

Mensen die met hun kat anderen overlast bezorgen, mogen daar niets van zeggen. Die zijn zelf net zo erg.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:04

Blijkbaar bezorgen we anderen geen overlast, aangezien er geen klachten komen en we ook niet in een woonwijk wonen. Pling

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:30

Desiree schreef:
Mensen die met hun kat anderen overlast bezorgen, mogen daar niets van zeggen. Die zijn zelf net zo erg.

Toch staat hondenstront op straat volgens mij wat hoger in de ergenis top 10 dan katten die af en toe een vogeltje vangen.
En dat terwijl er veel meer katten dan honden in NL rondlopen Knipoog

Maar oke, het zal wel normaal zijn dat kattenhaters andermans katten hun nek omdraaien of naar het asiel brengen en er zullen ongetwijfeld ook wel hondenhaters zijn die dat bij andermans honden doen.
Ben ik toch blij dat ik gewoon een dierenliefhebber ben en geen enkel dier zo vreselijk haat dat ik hem dát aan zou doen....
(wat ik af en toe bij een eigenaar zou willen doen, staat hier buiten Afbeelding )

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:40

Goed gezegd Marije!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:29

Sja, het is jammer dat ik de katteneigenaren niet achter slot en grendel zou kunnen doen. Anders deed ik dat zeker. Want er zijn veel vogelhaterse onder de kattenliefhebbers. Dat getuigen de reacties hierboven wel.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:12

Ach, wat maakt 't uit dat we altijd vogeltjes hebben gehad... We haten ze blijkbaar.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:27

Desiree schreef:
Sja, het is jammer dat ik de katteneigenaren niet achter slot en grendel zou kunnen doen. Anders deed ik dat zeker. Want er zijn veel vogelhaterse onder de kattenliefhebbers. Dat getuigen de reacties hierboven wel.

merk ik hier een kattenhater? lol

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:35

Lol is 't zeker... De frustratie druipt ervanaf.

Ik zal vanavond een weesgegroetje doen voor de 2 mussen die Koekie van de week gevangen had, wellicht vergeeft God het me.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:03

Dus ik moet in de cel. Ik red zelfs vogeltjes van de kat kan ik er wat aan doen dat er geen kattencurussen bestaan waar je ze even los laat en leert zitten, op naam komen etc....
Tjah en jammer dat ik onze tuin van heel wat HA niet kan omheinen en dat ik tegen de bebouwde kom aanwoon.

Ik sprak net met Dana (Cheyenne01) hier op bokt en dat gaat echt te ver.
Kat van hun is gevangen in een kooitje water overheen en daarna de hond erop los gelaten. Vind je dat normaal? Ze heeft ook last van die hond doe dat maar bij de hond dan

Het zijn dieren hun instinct maak je niet anders. Het leven is geven en nemen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:07

daar was dana ook al......ik vind het helemaal niet erg als ze mijn katten wegjagen.....en een emmer water prima, maar 1,5 uur in een kooitje terwijl er een hond als een gek bij staat te blaffen vind ik toch wel wat veel van het goeie Boos! Boos! .........en ik zou dat dus bij die hond nooit doen, eerder bij die baas...... Haha! Haha!
http://i2.photobucket.com/albums/y29/ch ... 000073.jpg

zo zag ze eruit nadat ik haar had opgedroogd......2 mm hoger en ze had geen oogje meer gehad........

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:50

Dat vind ik dus NIET kunnen... Dat ze de hond op mijn katten loslaten, prima, maar wees dan wel zo fair om die kat niet vast te houden... Laat me aan de lagere school denken: dik jochie houdt dun jochie tegen de grond terwijl nummer 3 er fanatiek op losbeukt.

Stelletje dierenbeulen... Sterkte met je kat Cheyenne.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:16

Sylvia schreef:
Lol is 't zeker... De frustratie druipt ervanaf.

Ik zal vanavond een weesgegroetje doen voor de 2 mussen die Koekie van de week gevangen had, wellicht vergeeft God het me.

Doe dan ook effe voor die kat die hier over de sloot is gesmeten. Ik weet niet hoe die terecht is gekomen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 00:43

Op z'n pootjes wsn.

Desiree, ik kwam daarstraks een interessante quote van jou tegen:

Desiree schreef:
Ze is daarna begonnen met het martelen van huisdieren tot de dood er op volgde (ik moet het mens niet in mijn handen krijgen want wat er ook aan vooraf is gegaan, dit is nooit te rechtvaardigen) (...)

Nou ben ik eerlijk gezegt razend benieuwd wat jouw vriend en wijlen jouw buurman beter maken dan deze mevrouw.