Afstraffen??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Afstraffen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:18

Shiloh schreef:
Zie je, dacht ik het niet, na de beroemde leeftijdsvraag komt het beroemde ervarings argument. nogmaals

20 jaar ervaring zegt niks want je kunt het ook 20 jaar fout hebben gedaan.

Bovendien heb ik ook al uitgelegd, het gaat hier niet eens om mijn ervaring, want ik weerspiegel alleen woorden van mensen waarvan ik mijn hand in het vuur durf te steken dat ze veel en veel meer ervaring hebben dan wie ook in dit topic. En ookal komt het dan uit een boek, dat kan mij werkelijk niks schelen, in die boeken worden duizenden verschillende situaties geschetst... schriftelijk... en daar wordt antwoord opgegeven. Hier wordt ook schriftelijk een situatie geschetst, dus ik zou niet weten waarom dat anders zou moeten zijn.

Dit heeft dus echt totaal geen nut. Of je het nu van me aanneemt of niet (het was me op pagina 2 al duidelijk van niet), dat maakt me verder geen flikker uit. Ik vind dat je fout bezig bent als je schopt of slaat, en ik vind dat je je moet schamen als je dat doet... en als het dan toch gebeurd is, vind ik dat je je al helemaal dood moet schamen als je je niet bedenkt.... hoe kan ik dit de volgende keer anders en beter oplossen.

Einde discussie....

kijk,en dit is nu precies wat ik net al schreef,je hebt dus geen enkele ervaring,maar gelezen in een paar boeken,leuk...
zoiets als paardrijden leren uit een boekje,en dan aan de kant vertellen hoe iemand iets moet oplossen omdat je dat gelezen hebt Gaaaap

over die Martin Gaus kunnen we wel een appart topic openen,daar heb ik nog wel leuke dingen over..

enne dat boekje wat illindra zeg,die ben je vast vergeten te lezen,maar zeer interessant boekje,een aanrader,als je nog wat nuttigs wil roepen vanaf de zijlijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:23

gijsenkim schreef:

INderdaad einde discussie, want hoe kan je nou discuseren met iemand die ervaringsdeskundigen te kakken zet omdat zij al haar deskundigheid uit een boek heeft EN het dus beter weet?

Een van de ervaringsdeskundige is hondengeleider bij de politie Haha! Haha! Haha! Daar is Martin Gaus een kneus bij........ En die zit jij dus te vertellen dat ze het helemaal fout, fout, fout doet Haha! Haha! Haha! Want dat heb jij in een boek gelezen.

Meid, ik hoop dat je veel geleerd hebt in dit topic

Ik zeg helemaal neit tegen diegene die bij de politie zat (weet niet meer welke dat was) dat ze het fout heeft... misschien hebben we andere methodes maar daarom is haar methode nog niet fout... Volgens mij zou zij haar hond net zo goed niet slaan of schoppen... maar daar heeft ze mij tot dus toe nog altijd geen antwoord opgegeven...

Ik heb negens gezegd dat ik het niet overal mee eens, ben... ik heb een andere methode. Ik heb elke keer tot nu toe herhaald ik ben alleen tegen het schoppen en slaan...

maar iedere keer opnieuw leggen andere mensen mij woorden in de mond...

en nee kimmie, die heb ik ook gelezen...

einde discussie, want zoalng jullie mijn woorden blijven verdraaien blijft er weinig discussie over...

en nee ik heb het niet ALLEEN uit het boek... ik heb het ook in praktijk gebracht, bij verschillende honden van verschillend kalieber en karakter, dus het werkt wel!...

Ik vind dit echt zo gigantisch evermoeiend dat jullie constant mijn woorden blijven verdraaien.

Ik vind het schoppen en slaan fout, andere methodes en dergelijke prima ik heb nergens gezegd dat ik andere methodes afkeur oid, het enige wat ik afkeur is schoppen en slaan... dus waar HEBBEN we het in godsnaam nog over...

pfffffffffft

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:41

we gaan erop door omdat je er niet altijd onderuit komt om fysiek in te grijpen.................. soms moet je wel! alleen in lalalila land hoeft dat niet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:52

we hebben het nergens over andere methodes gehad,ja,dat met die stroomtikker om iets af te leren,ook dat keurde je niet goed.

Weet je boekjes kunnen leuk beschrijven hoe en wat te handelen in situaties,de oplossing water bij vechtende honden is nu eenmaal niet altijd bij de hand,een radio ook niet,en dan?????

toekijken,want je mag niet schoppen???

die tip die illindra gaf met de halsband pakken en wurgen is een hele goede,die heb ik ook tegen mijn vriend gezegd,die is sterk genoeg de 60 kilo op te tillen,die op dat moment ook nog eens 1 bonk spieren is en dus niet vrijwillig mee zal werken.

helaas had dit ook niet op dat moment geholpen omdat hij geen halsband omhad,en om met je arm tussen 2 vechtende honden te gaan zitten,is geen goed plan,maar mocht het ooit nog eens gebeuren,wat ik aan alle kanten vermijd en dus ook niet meer hoop mee te maken,en hij heeft een halsband om,en mijn vriend is op dat moment ook aanwezig ,zullen we zeker deze tip proberen.

alleen jij bent nog steeds niet met een derde betere oplossing gekomen als water en stereo,die ik niet echt van plan ben om mee te nemen als ik wegga.

dus mijn vraag nu is,wat te doen als 1 hond de poot van een andere hond amputeert en er is geen water of radio in de buurt,wat zou JIJ dan doen???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:54

EN hij weegt 60 kilo............... moet je er wel even bij vermelden want de piddel van de buurvrouw til ik ook zo van de grond, einde probleem Haha! Haha! Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:26

ja,en hij weegt 60 kilo,en een klein detail,honden in een roedel gaan meedoen,dus als het even kan zijn er minimaal 4 die af en toe ook nog eens een hapje nemen..
en ik heb echt graag een tip nodig dat als ik hier alleen ben hoe ik ze dan zonder te slaan uitelkaar kan halen,meen ik echt,zolang het haalbaar is ,dus niet aankomen dat ik eerst ergens een ballon ergens vandaan moet halen ofzo,dan sta ik open voor alle tips.

daarnaast,is het zo dat uit elkaar is niet gelijk meteen uit elkaar,ik moet er 2 scheiden,zo die ene keer dat hij die bruine te grazen had,had ik die argentijn vrij snel los,alleen die bruine zat accuut bovenop zijn rug,daar verliest ip de argentijn het van,dus let wel,het gaat niet om een gaatje bijten,gaat dus echt om 2 zeer woeste vol adrenaline gepompte honden.

nog voor 1x,alle honden bij mij in de tuin,op de achtergrond mijn vriend,bijna 2 meter lang...:
Afbeelding

en hier links op de foto de welbekende tikker die op die witte deur werd aangesloten:
Afbeelding

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:39

kimmie261 ben jaloers op je argentijnen Knipoog
maar even ontopic Tong uitsteken
ik denk dat je ze toch uit elkaar kan houden door wat je al doet... geloof niet dat er een beter manier werkt.. ?
tenminste niet naar mijn ervaringen eigenlijk..
en ik had maar 1 hond die er vanaf moest halen altijd, wat misscien kan werken is zon tuig om zodat je ze naar achter kan trekken en meer houvast hebt ipv een halsband?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:16

volgens mij is ze nu alle boeken aan het naslaan..waar o waar staat het antwoord.... Haha!

@Patricia20:maar dan moet er dus eigelijk 24 uur per dag zo'n tuig om zitten,ik weet niet echt wanneer het uit de hand loopt...ik hoop nooit meer hoor,vind 2x echt meer als zat.

en die argentijnen,die eerste die ik had,die was helemaal bloedmooi,en zo lief,was echt dikke vriendjes,alleen is hij helaas maar 4 jaar geworden,hij had kanker en ik heb hem moeten laten inslapen,uit verdriet heb ik dus deze reu genomen,en door het toeval dat ik bij een fokker kwam waar ze dus mijn oude "type" hond hadden zitten,heb ik die teef genomen,maar sorry dat ik het zeg,maar als het een mens zou zijn was het een mongooltje,beest is echt niet 100%.

ik heb een beetje mijn portie wel gehad met argentijnen,die reu heeft buiten binnenhuis architect, ook altijd auto ontwerper willen worden,dus als ik hem meenam in de auto en moest even een boodschap doen,kosste het mij hoofdsteunen,versnellingspoken of zelfs de gehele bedrading van mijn knipperlichten...
hij heeft zelfs mijn auto een keer de sloot in laten rijden,erg fijn...(nou ja,was eigelijk de auto van mijn vriend die er erg zuinig op was,die ik toen moest bellen of hij erg gehecht was aan zijn auto,omdat het nu aan 1 kant een nogal verbreedde wielkast had)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:25

Ik ben dus degene die hondengeleider is bij de politie en ja, ik sla mijn honden en ze krijgen ook wel eens een schop onder hun hol.
Bij de training heb ik standaard een korte springzweep achter in m'n broeksband en daar krijgt ze geregeld een tik mee.
Een politiehond moet namelijk niet 100% maar 200% luisteren.
Ik werk met dat dier op straat en zowel mijn veiligheid als die van collega's kan van de hond afhangen.
Als ik haar dus inzet moet ik zeker weten dat ze onvoorwaardelijk luistert.
Ik volg in de training altiijd het stramien van aanleerfase-uitbouwfase-plichtfase.
Zit een hond eenmaal in de plichtfase (=hij kent het gevraagde dondersgoed) heeft hij gewoon te luisteren, zo niet volgt er een correctie!

*edit, typevautje*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-05 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:25

kimmie261 schreef:
we hebben het nergens over andere methodes gehad,ja,dat met die stroomtikker om iets af te leren,ook dat keurde je niet goed.

Ow? waar zou ik dat gezegd hebben dan?

Ik heb ook al een aantal keer gezegd dat ik me kan voorstellen dat wat kimmie gedaan heeft dat ze dat zo deed... betekend niet dat ik niet nog steeds tegen schoppen en slaan ben... alleen toen ik vervolgens enkele opties deed, kwam er van haar kant totaal geen reactie dat ze ook maar enigsinds open stond om ook maar na te denken wat een betere oplossing zou kunnen zijn.. en dat is misschien nog wel wat ik het meeste afkeur... nu zegt ze het weer anders... maar wat moet ik nu geloven.. want ze blijft haar woorden veranderen... Ik heb dus al een hele tijd geleden toegegeven dat ik het me kan voorstellen dat ze het zo heeft aangepakt...

neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat in de simpele vele minder ergere situatie als bijvoorbeeld supersmurf in zat... er MAKKELIJK een andere strafd gekozen had kunnen worden... Ook ben ik nog altijd van mening dat als je hond je gebeten heeft je moet zoeken waar die oorzaak van die beet ligt (een gewone gezonde huishond bijt echt niet zomaar) en vervolgens gekeken moet worden hoe ermee geoefend wordt dat dit de volgende keer niet weer gebeurd. Maar dat is mijn mening. Een slag of schop was hier gewoon niet nodig geweest...

tuurlijk zijn er altijd situaties die enorm chaotisch en panisch zijn... en ik kan me dan wel voorstellen dat je in het heetste moment gaat schoppen (heb ik ook al eerder gezegd, maar jah niemand leest he) dan nog vind ik schoppen verkeerd, maar goed, ik kan me voorstellen als je op dat moment even niks anders weet.... ... wat ik dan kwalijk vind is dat er vervolgens niet gekeken word (nadat ik dit voor het eerst melde was er in haar reactie geen ENKELE aanwijzing dat ze hier ook maar enigsinds voor open stond of behoefte aan had) hoe het in het vervolg enigsinds anders kan.

maar andere situaties zoals de situatie van supersmurf, had er makkelijk anders gereaeerd kunnen worden, en zeker in die situaties! vind ik schoppen en slaan al helemaal! verkeerd. Nogmaals er zijn VELE verschillende manieren om een hond duidelijk te maken dat het goed fout zit! Schoppen en slaan is dan gewoon niet nodig.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:51

shiloh.. wie ben jij om te oordelen over mijn hond, mijzelf en de situatie waarin ik zat... Dat jij het verkeerd VIND, prima.. Maar ga mij niet vertellen dat ik het verkeerd DOE. Ik doe wat ik op dat moment goed vind.
Jij moet toch eens leren jouw mening gescheiden te houden van feitelijke info... Zoals ik zal zei: als jij vind dat iets fout is, wil dat niet zeggen dat dat per definitie fout IS, dat is wat jij VIND, daarom noemen ze dat een mening....

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:54

Shiloh schreef:
Tja bij mij is het zo, liever dat de hond 1 keer heel erg goed hard schrikt en het nooit weer doet... Ik geloof echt niet dat een hond pijn moet lijden om het te begrijpen... De schrik is meer dan voldoende.

volgens mij keur je het hier toch echt wel af... Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:55

Shiloh schreef:
Tja bij mij is het zo, liever dat de hond 1 keer heel erg goed hard schrikt en het nooit weer doet... Ik geloof echt niet dat een hond pijn moet lijden om het te begrijpen... De schrik is meer dan voldoende.

hier schrijf je toch met andere woorden dat je het niet echt eens bent met de stroomtikker???

Maar maakt verder niet uit hoor,deze dingen zijn gewoonweg niet in boeken te vinden,je hebt er geen ervaring mee,en geef dat gewoon een keer toe,dat de praktijk soms iets anders is dat in werkelijkheid is,en dat heel soms het nodig is om in sommige situaties een hond een paar rotklappen of trappen te verkopen.
oftewel,dat jou theoretische kennis niet altijd werkt,of dat je het nu echt niet meer weet...

misschien kan je er dan wat van leren,van mensen die het meegemaakt hebben,en evt in de toekomst er gebruik van maken,als je weer iemands hond moet trainen of corrigeren die nou net niet in die boeken voorkomt...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:56

haha kimmie, nu moet het toch wel waar zijn he, aangezien we beide hetzelfde denken! Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:24

Heb niet het hele verhaal gelezen, maar neem aan dat het om een stroomtikker gaat om een hond consequent te laten merken dat het fout is? Dan ben ik ermee eens! Een paard heeft ook stroom op een afrastering om te voorkomen dat hij uitbreekt.. hij weet dat als die ertegen aankomt, stroom, en direct een link leggen... zo is het bij een hond ook! Die weet het zeker wel. Waarom is stroom de beste omheining?? Omdat ze consequent gestraft worden, zonder jou daarbij te linken. Je kunt een hond wel schoppen, maar op gegeven moment wordt die bang voor jou, met stroom zal die die link niet leggen, alleen dat als hij eraan komt... of verder gaat dan de lijn... DAN krijgt die pas een schok... verder is er toch niets mis mee? En die hond wordt niet gelijk ge-elektrocuteert...Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:29

SuperSmurf schreef:
Shiloh schreef:

volgens mij keur je het hier toch echt wel af... Clown

Ik heb het nog eens nagelezen, ik heb het daar helemaal niet over dat trigger systeem.. ik reageer dat op de eerste drie zinnen uit het stukje van kimmie daarboven...

bovendien heb ik niet gezegd... jou methode is fout... ik heb gezegd dat ik nei geloof dat een hond pijn moet leiden om het te begrijpen. en dat het dus bij mij anders is...

dus nee... dat gaat niet op... het spijt me...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:21

shiloh,ik zou zeggen,lees het topic nog eens over en zie hoe je in het begin op mij reageert!!!
was niet echt heel aardig hoor,meer zeer onvriendelijk,en je hebt toch wel een aantal niet echt aardige dingen verder gezegd,dus mss dat ik daarom niet meteen zei,gezellig vertel hoe het wel moet..

en waar geef jij toe dat je schoppen onder bepaalde situaties goed vind???

zie het eerste berichtje van Gijsenkim,hierbovenaan deze bladzijde,daar zegt ze lettelijk dat we doorgaan omdat we duidelijk willen maken dat in sommige situaties je er niet onderuit komt de hond fysiek aan te pakken.

omdat JIj zo stug blijft volhouden dat dat nooit hoeft,en als ik in supersmurf haar schoenen had gestaan,had ie hond inderdaad ook een flinke peut gehad ja!!!is ie gek om te bijten!!!

als een paard mij bijt,kan ie daarna ook zijn tanden na tellen hoor!!

maar vind je het niet zielig dan dat al die paarden achter stroomdraad staan???
en een andere vraag ,wat vind je van het straffen van een paard,dus een mep verkopen of een schop??

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:00

met een paard leef je niet in een roedel, dus dat is zowiezo een heel ander verhaal...

Nee ik heb nergens gezegd dat ik in bepaalde situaties goed vind. Ik heb gezegd dat ik me kan voorstellen dat je op dat moment daarvoor kiest... maar daarmee vind ik het nog niet goed... Niet alles is altijd goed in de wereld omdat je niet anders kan... soms moet je kiezen uit twee kwaden. Tuurlijk snap ik wel dat als er echt niks in de buurt hebt dat je misschien niet anders kan, maar daarmee vind ik het nog niet goed... Ik vind dat je altijd moet proberen te vermijden... Zie het als Eric O. Hij kon waarschijnlijk niet anders dan schieten (anders werd hij zelf waarschijnlijk geschoten) maar daarmee is het schieten van die persoon nog neit goed, alleen onvermijdelijk. Nogmaals wat ik het meeste afkeurde (want hierboven opper je weer dat je het wel anders wil doen als het kan) is dat je totaal niet open stond om ook maar enigsinds na te denken over hoe het eventueel anders zou kunnen. En zeker in de situatie zoals supersmurf de hare beschreef ben ik nog altijd van mening dat het op dat moment makkelijk! anders en toch duidelijk! had gekund.

Overigens begint supersmurf nog weer opnieuw over het aftekenen van feiten en dergelijken... Zeker in de laatste paar bladzijdes heb ik elke keer opnieuw het woord vind gebruikt, dus ik heb het zeker wel over mijn mening! Je moet niet gaan zeuren over die ene keer dat ik het woordje vind vergeet...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:56

kimmie261 schreef:
ik heb een beetje mijn portie wel gehad met argentijnen,die reu heeft buiten binnenhuis architect, ook altijd auto ontwerper willen worden,dus als ik hem meenam in de auto en moest even een boodschap doen,kosste het mij hoofdsteunen,versnellingspoken of zelfs de gehele bedrading van mijn knipperlichten...
hij heeft zelfs mijn auto een keer de sloot in laten rijden,erg fijn...(nou ja,was eigelijk de auto van mijn vriend die er erg zuinig op was,die ik toen moest bellen of hij erg gehecht was aan zijn auto,omdat het nu aan 1 kant een nogal verbreedde wielkast had)

whahahahaahahah!!! Sorry hoor, mag ik hier even heel hard om lachen.. Bloos Ze zien je al komen bij de verzekeringsmaatschappij: ja.. mijn hond heeft de auto in de sloot gereden..!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:04

hey waar is nou mijn reactie heen??

Opnieuw dan maar...

Shiloh, paarden leven inderdaad niet in roedels.. Wij noemen dit even anders, nl... kuddes! En geloof me, dat gaat er soms ook wild aan toe hoor! Paarden kunnen lelijke blessures van elkaar opleveren, maar dit is vast niks nieuws voor je..

En je kan ht best tegen mij direct zeggen hoor: "overigens begint supersmurf... " Ik kan ook lezen hoor Haha! Maar ok sorry je had gelijk, je gebruikte inderdaad meer het ene magische woord..

Ik moet alleen nog even op zoek naar de zin waarin je zegt dat je de reactie kan voorstellen, want die heb ik even gemist vrees ik...

Al snap ik op mijn beurt dan weer niet dat je er niet aan wil dat fysiek straffen nooit mogelijk is, ook niet nu ilindra (die toch professioneel met honden werkt) aan heeft gegeven hoe het er bij politiehonden aan toe gaat en inderdaad.. het is toch wel fijn als politiehonden in 1 keer luisteren en in geval van, is het toch wel fijn als je hondje in 1 keer loslaat mocht ie ooit een inbreker of wat dan ook te pakken hebben... Dan kom je toch ook niet met je emmertje water. Haha zie het al voor me: even wachten hoor meneer de inbreker, even een emmer water halen Haha!

En tsja.. verder ga ik dus nogmaals met kimmie mee, dat je simpelweg niet bepaald vriendelijk hebt gereageerd in het begin, waardoor het niet echt uitnodigend is om te vragen naar hoe ij het dan zou doen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:43

hum nee supersmuf,en zoals paarden in kuddes elkaar lelijke blessures op kunnen leveren,zo kunnen honden in roedels dat ook met elkaar,helaas heb ik daar wat ervaring mee.

en ja shiloh,voorkomen is beter als genezen,daar weet ik helaas ook alles van,maar in het leven is niet alles van te voren te voorspellen.

maar ik hoop dat je in je hondencarriere dus niet voor zulke honden staat als waar ik mee te maken heb,of mensen die met echt honden aankomen dat als je zegt "zit" dat de hond je dan meteen met een macleansgebitje je aankijkt..

en weer zeg ik niet alle honden zijn onder de indruk van een clicker(of hoe noemen ze dat vreselijke ding),maarja,staat ook niet in de boeken.

dat politiehonden af en toe een flinke mep krijgen had ik je ook al kunnen vertellen,we hebben nog wel eens wat honden van een pak afgeramd...wat ook minder werd was dat 1 hond een zogeheten piksteller werd,of bovenbeensteller,doet echt zeer,nu heb ik geen pik,maar heb wel de blauwe bovenbenen mogen bewonderen..

en supersmurf,ik kan het me wel voorstellen hoor,dat het lachwekkend is om te lezen...en ik heb nog ergens foto's van de hond die met auto en al uit de greppel getrokken werd...
mijn vriend was minder blij en ik moest de schade betalen aan de auto...wel gemeen,maar ja...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 06:44

god jullie lezen ook echt niet he... dan geef ik toe dat ik me kan voorstellen dat het in de enorm uiterste gevallen onvermijdbaar is... djees... Nee ookal is het onvermijdbaar dan is het nog niet goed... ik houd hier echt mee op... want in plaats van eens goed te lezen komt er alleen maar weer een vaag verhaal overheen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:01

nou shiloh............ als het onvermijdbaar is dan is het toch goed Haha! Haha! Haha! Haha!

En das nou net wat we even wilde horen Haha!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:05

gijsenkim schreef:
nou shiloh............ als het onvermijdbaar is dan is het toch goed Haha! Haha! Haha! Haha!

En das nou net wat we even wilde horen Haha!

Als je moet kiezen uit 2 kwaden betekend niet dat het goed is. Dan is het de beste oplossing. Dat is iets heel anders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:27

Dus.................... is het de goedde oplossing????? dan Haha! Haha! Haha!