Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 00:54

xYaartje schreef:
JJ4: Hoe kwamen jullie er achter dat Sem dement was? Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Wel ergens fijn dat die een soort van 'blij' dement werd! Dat is toch een stuk fijner leven voor een kat lijkt mij dan wanneer ze er echt last van hebben en zoals bij Lola dan gebeurd inzichzelf keren en afwezig gaan kijken. Het aanhankelijke herken ik inderdaad ook. Lola was altijd al wel aanhankelijk, maar dat is nu wel erg extreem aan het worden. Wijkt nauwelijks van mijn zijde wanneer ik thuis kom (stiekem helemaal niet erg).
Spelen deed ze t/m een half jaar geleden ook nog gewoon, maar dat doet ze nu helaas nauwelijks niet meer.
Sem was wel een knappert!

[ Afbeelding ]

De eerste tekenen waren bijvoorbeeld :
verstrooidheid, kijkend naar de deur en gewoon blijven staren.
Obsessief met eten, niet weten dat ie net gegeten had.
Sprongen van de stoel naar de bank verkeerd inschatten en dan ook gewoon vallen.
Liep ons steeds voor de voeten, was zich niet meer bewust van het gevaar hiervan.
Hij miauwde ook veel meer.

Dit afgewisseld met ‘niks aan de hand’. Wild spelen, nog een keer een muis vangen, buiten in het zonnetje liggen en ‘s avonds altijd bij mij op de bank lekker op een dekentje.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:45

XYaartje niet alleen complimenten over je dierenarts, maar ook zeker naar jou toe. Heel veel mensen zouden er niet zo bovenop zitten om een goede beslissing te maken voor het dier. Vaak hoor je toch, het hoort bij het ouder worden in plaats van onderzoeken hoe en wat.

Xoranlover leuk he die dozen, die worden hier ook altijd direct ingepikt (en als ik niet snel genoeg ben met uitpakken dan gaan ze gewoon bovenop de spullen in de doos liggen :') )

CrazyCat hij was er al vroeg bij met die sproeibewegingen! Fijn dat alles goed is gegaan.

JJ4 wat fijn dat Sem "blij" dement was. Heerlijk knuffelen met manlief.

Hanneke137 ik vind dat ook altijd zo leuk en gezellig thuiswerken, lekker kijken wat de terrors uitspoken. Pip ook heerlijk in de papierdoos <3

Hier uitte de dementie bij 1 van mijn vorige dames vooral met mauwen in de nacht. Bij de dierenarts bleken toen de schildklier waardes niet goed te zijn. Ze heeft het nog een redelijke tijd goed gegaan op schildklier medicatie.

jojoleinee

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:04

Hopelijk kunnen jullie nog een hele tijd van elkaar genieten XYaartje <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:13

JJ4: Dat verstrooid kijken en staren is herkenbaar inderdaad. Helemaal vorige week deed Lola dat met enige regelmaat. Het lijkt nu mee te vallen.
Sem had dan toch al aardige dementie als ik het zo lees. Had die ook dat als die dan wakker werd even kwijt was waar die was?
Dat idee heb ik met Lola nu een beetje. Dan ligt ze diep te slapen. Schrikt opgegeven moment wakker en na een paar seconden weet ze dan weer waar ze is en is alles weer goed.

Muppetmayo: wat een lief compliment. Dank je wel <3 . Het onderzoeken is naast dat het voor de gezondheid van mijn dier is ook echt voor mijn eigen gemoedsrust. Dan heb ik zelf rust wanneer ik weet wat er speelt zodat van daaruit de juiste keuzes gemaakt kunnen worden.
Lola verdient het ook (net als elk dier bij mij) om waardig te gaan. En ik weet gewoon dat oudere dieren sneller kwaaltjes kunnen krijgen. Hoe eerder je het opmerkt hoe beter is mijn motto.
Dat nachtelijk mauwen heeft Lola inderdaad ook gedaan. Toen de diagnose bevestigd was is ze er ook mee gestopt. Erg fijn ook. Want ze had de neiging om om 6uur 's ochtends te mauwen en dat terwijl ik dan nog mooi 1.5 uur kon blijven liggen.
Wel fijn dat je bij jouw dame achter de oorzaak bent gekomen toen de tijd en het met medicatie goed is gegaan waardoor ze nog een mooie tijd had.

Was even boodschappen gaan doen, maar dat vond Lola toch wel lang blijkbaar. Want eenmaal thuis ging ze gelijk bij mij liggen <3 .
Dozen vond/vind ze ook leuk trouwens. Heb een verhuisdoos in de woonkamer staan speciaal voor haar. Daar ging ze regelmatig in liggen :D .

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:27

Ik hoop echt dat er snel wat gevonden kan worden zodat niemand meer dement hoeft te worden.

Mijn vijvertje vordert gestaag, maine coons zijn ook niet zulke goede hulpjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:35

Die hebben gewoon een luxe zwemvijver. :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:57

Wat een leuk topic, en mooie katten, mag ik ook mee kletsen?
Ik heb 3 geweldige katten:

Lola, 5 jaar, kruising Brits korthaar en Europees korthaar, rechts op de foto.
Beertje, 4 jaar, Brits korthaar, links op de foto.

Afbeelding

En dan Jip, zoon van beertje, 2 jaar, ook Brits korthaar.

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:23

Samantha_ schreef:
Wat een leuk topic, en mooie katten, mag ik ook mee kletsen?
Ik heb 3 geweldige katten:

Lola, 5 jaar, kruising Brits korthaar en Europees korthaar, rechts op de foto.
Beertje, 4 jaar, Brits korthaar, links op de foto.

[ Afbeelding ]

En dan Jip, zoon van beertje, 2 jaar, ook Brits korthaar.

[ Afbeelding ]

Wat grappig. Mijn Lola is ook wit :D . Look a likes met dezelfde naam :D .
Ze is alleen wat ouder. 12.5 jaar oud.
En Welkom! Leuke katten heb je!

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:25

O dat is wel heel toevallig ja!
Wat leuk!
Ik dacht altijd dat er niet zoveel witte katten waren. Toen ik verhuisd was, kwam ik er achter dat er in mijn wijk nog 2 witte katten wonen!

Wij noemen haar ook niet altijd Lola. Vaak Lolly of Polly haha.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:27

Samantha_ schreef:
O dat is wel heel toevallig ja!
Wat leuk!
Ik dacht altijd dat er niet zoveel witte katten waren. Toen ik verhuisd was, kwam ik er achter dat er in mijn wijk nog 2 witte katten wonen!

Zie ze inderdaad wel vaker voorbij komen nu, maar nog niet eerder met dezelfde naam. Dus dit is wel heel toevallig ja :D .
Is jouw Lola ook doof of dat niet?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:30

Welkom hier met je leuke britjes *\o/*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:41

Nee ze is niet doof.
Nog 2 foto’s van haar:

Afbeelding

Afbeelding

Ze is echt een heel smal katje ook, weegt zo’n 3-3,5 kilo.
De Britten zijn wat forser, vooral kleine Jip is erg groot en zwaar.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:45

xYaartje schreef:
JJ4: Dat verstrooid kijken en staren is herkenbaar inderdaad. Helemaal vorige week deed Lola dat met enige regelmaat. Het lijkt nu mee te vallen.
Sem had dan toch al aardige dementie als ik het zo lees. Had die ook dat als die dan wakker werd even kwijt was waar die was?
Dat idee heb ik met Lola nu een beetje. Dan ligt ze diep te slapen. Schrikt opgegeven moment wakker en na een paar seconden weet ze dan weer waar ze is en is alles weer goed.

[ Afbeelding ]

Klopt hoor, was even een opsomming. Het begon bij Sem als verstrooidheid en daarna kwamen stuk voor de stuk de andere symptomen. Ik heb nooit het idee gehad dat ie niet meer wist waar hij was. Heeft ook nooit naast de bak gepoept oid.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:33

Welkom Samantha_

Wat leuk dat Jip dat accepteert, pluizige oortjes op het koppie.

Nero vanmiddag, Zo zitten de heren bij mij vaak en vinden ze ook lekker zitten.
Afbeelding
Afbeelding

heb de ene keer heel veel foto's van Koper, en de andere keer heel veel van Nero.
Dus nu is het Nero moment/maand.. :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:47

Hallo allemaal,

Mag ik ook mee kletsen?
Wij hebben vroeger ook een witte kat gehad ook met groene ogen.

Mijn dochter wilde heel graag een kat. Het liefst een kitten.
Het is geen kitten geworden.
Diesel kwam op ons pad.
Wij hebben Diesel nu ongeveer 2 maanden.
8 jaar oud.
Kater erg lief maar heel lui _O-
Hij had veel klitten toen hij kwam en is geschoren.
Aan de voorkant niet maar zijn lijf en achterkant.
De bedoeling is om de onderkant 2x in het jaar te scheren.
Bovenop kunnen wij hem wel goed borstelen.
In onze omgeving heb je een kattentrimbus.

Diesel is wel te dik.
Even kijken hoe we dit goed kunnen aanpakken.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 05-06-25 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:49

Samantha: Wat is jouw Lola knap <3 . Zo grappig en toevallig dat onze beiden katten dames en wit zijn en Lola heten :D .

JJ4: Dat ging echt heel geleidelijk aan bij Sem dan? Wel fijn dat je je ervaring deelt! Dan weet ik een beetje wat ik evt. Kan verwachten met Lola haar dementie.

Siggislief: katten en hun houdingen ook altijd _O- . Hoe kan dat comfortabel liggen?

Linnie: Welkom! Herkenbaar verhaal :D
5 jaar terug riep ik ook: ik wil een kitten en toen kwam Lola op mijn pad. 7 jaar oud toen.
Wat een knapperd is Diesel <3 .

Houd Lola toch weer even wat scherper in de gaten. Zodra ik thuis kom en op de bank zit kruipt ze gelijk in mijn arm.
Gedrag wat ik absoluut niet van haar gewend ben. Meestal is het even een begroeting en dan was het wel prima.
Nu ligt ze bovenop mijn been te slapen <3 . Blij te wezen dat ik weer thuis ben.
Het verschilt bij haar echt per dag/per week wat haar gedrag is.
Vlek op mijn broek is van de slobber van mijn pony's :D . Van Asfaloth moet ik altijd onder geslobberd worden wanneer hij slobber heeft gehad _O- .

Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:52

Ik zag op de foto's ook een kattenren voorbij komen.
Hoe hebben jullie deze gemaakt?
Hoe gaan de katten hierin?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:54

xYaartje Sommige houdingen vraag ik zeker af, heb er nu 1 die in een kronkel naast mij ligt.
En zo te zien vind Lola het heerlijk om op voeten te liggen, daar heb ik hier ook 1 van, liefst boven op. :')

Welkom Linnie050, wat is Diesel een knappe man! <3

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:16

Wat een knapperd is Diesel!

Ja leuk dat ze allebei Lola heten, en wit zijn! Wat ligt ze lief zeg. Mijn Lola ligt ook wel eens op schoot, als enige eigenlijk. Jip gaat vaak naast me liggen of soms met een pootje op me. En Beer wil liever rustig ergens liggen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 01:44

xYaartje schreef:
JJ4: Dat ging echt heel geleidelijk aan bij Sem dan? Wel fijn dat je je ervaring deelt! Dan weet ik een beetje wat ik evt. Kan verwachten met Lola haar dementie.

Tot zijn 18e mankeerde hij helemaal niets, de symptomen zijn in een tijdsbestek van ongeveer 2 jaar boven komen drijven. Toen hij ook stijf werd en begon te waggelen, hebben we hem op de metaxx gezet (in overleg met de dierenarts). Hij kreeg er wel een boost van, maar is natuurlijk kiezen uit twee kwaden.
Hij had altijd een bloedhekel aan opgepakt worden, maar op het laatst was alles soort van oké.

Vlak voordat hij zijn hersenbloeding kreeg, kon ik al aan hem zien dat het einde naderde, zijn ogen werden leeg. Deze foto is twee weken voor zijn overlijden genomen.
Er brandde nog wat licht maar er was niemand meer thuis…. Y;(

Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:29

Wat een knapperd, Siggislief. Hij heeft een leuke snor!

Je ziet echt aan hem dat het een oudje is op deze foto, JJ4.

Ik heb vannacht gedroomd dat onze katten steeds ontsnapten, terwijl we op vakantie waren en iedere keer kwamen we een zwarte en zwart-witte kat tegen en dan dachten we dat het onze Milo en Lola was. Tot we de volgende zwarte of zwart-witte zagen en dan gingen we ineens weer twijfelen :'). Ik mag hopen dat we ze iets beter kennen dan dat haha :=

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:40

JJ4: Ach. Daar zie je het inderdaad op de foto :knuffel: . Dank je wel voor het delen van je ervaring ook. Dat helpt echt veel!
Wel sneu dat die er nog een hersenbloeding bij kreeg, maar hij heeft een mooie leeftijd behaald.

Jojoleine: ik heb dus helemaal gemist dat jij ook een Lola heb. Dan hebben we 3 Lola's in het topic :D .
Oeps. Gelukkig zitten je katten als goed is gewoon thuis :D .

Lola was boos gisteravond. Ik had even nee gezegd tegen haar en toen ging ze lopen mokken in een doos _O- .

Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:52

Ja, alleen ze gaan ook altijd mee op vakantie, dus dat ze ergens anders zijn dan thuis is niet eens zo heel onrealistisch haha. Dit is onze Lola!

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:53

Wat leuk dat we nu 3 Lola's in het topic hebben, waarvan 2 witte :D

Yom wat heerlijk die hulpjes <3 Leuk om te zien dat die van jou ook zo gek zijn op water.

Welkom Samanta_! Wat een leuke katten heb je! Die foto van Jip :') <3

Siggislief je vraagt je toch regelmatig af hoe zoiets toch lekker kan zitten he?
Zo hangen de mijne altijd met de pootjes ergens vanaf/langs. Dat doet hun moeder ook, zo grappig om te zien dat beide terrors dat ook doen:

Afbeelding

Welkom Linnie050, wat is Diesel geweldig <3 \

XYaartje wel gezellig dat ze zo bij je komt liggen! Dat mokken in die doos is echt te schattig.

JJ4 ahh gos, je ziet aan de foto echt dat het een oude heer was al :(:)

jojoleinee wat een droom! Dat lijkt me zo vreselijk als je zou twijfelen of het wel of niet jouw kat is die je ziet. Jij hebt ook een knappe Lola <3

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:59

Ik kom mij hier ook melden. Sinds afgelopen vrijdag ben ik namelijk ook 'katteneigenaar'.

Op de boerderij waar mijn paarden staan had ik een tamme zwerver met kittens. Een van de kittens werd ziek waarop ik ze mee naar huis heb genomen (kittens + mama). Helaas heeft de kleine meid het niet gehaald ondanks dat ze zo hard heeft gevochten. Nu heb ik dus nog (mogelijk weer zwangere) mamapoes en Hummel.

Afbeelding

Afbeelding