Ik durf eindelijk te zeggen dat hij het drinken wat onder de knie krijgt. Qua mililiters moeten we nog wat verder opbouwen, maar hij kan nu echt zelf de speen pakken en eruit drinken. Wat een opluchting!
Iemand hier zei dat hij nog wel op de krabpaal zou springen, nou hij is alvast aan het oefenen
xYaartje
Geplaatst: 11-03-25 20:11
Dat is te schattig . Ben benieuwd hoelang het duurt voor hij snapt hoe hij er op moet klimmen/springen .
Hihi wat leuk dat zoveel paardenmensen babygeitjes ook zo leuk vinden .
Joep heeft de smaak goed te pakken nu, hij begint ook steeds actiever te worden. We spelen spelletjes samen (denk ik, ik spreek geen geits, maar hij vindt het leuk). We zijn druk bezig om de speeltuin klaar te maken waar ze in komen straks.
Eerst de omheining, daarna de inrichting . Het gaas zit er nu om (1.25 hoog), deurtje die ik zelf heb gemaakt zit erin en stroomlint onderlangs is verbonden. Morgen nog een paar dingen afwerken, dan is de omheining klaar. Vrijdag het huisje ophalen die erin komt en daarna rustig leuke inspiratie opdoen voor klim- en springattributen
Het heeft wel wat voeten in aarde hoor, dat kleine mormeltje die ik anderhalve week geleden op marktplaats tegenkwam.
Wat een piepklus, dat gaas
Joep vanmiddag
Met melk-neus
Kinnetje kriebelen vindt hij heerlijk
En op zijn kopje ook
Het lijkt heel wat maar het is nog maar een grote hand vol geit
Wordt dit de definitieve grote van het verblijf? Hoewel ik het lief vind dat je hem opgevangen hebt. Zou ik zelf het niet fijn vinden om de geiten op zo’n klein stukje te houden. Het zijn hele intelligente dieren die heel actief zijn. Het zal best voldoen aan wat een geit minimaal nodig heeft. Maar lekker even een stuk rennen kunnen ze zo niet.
Fijn dat het goed gaat met hem Hebben jullie ook wolven in de omgeving?
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-25 23:44
Voorlopig laat ik het zo maar uiteindelijk zou het mooi zijn om het kippenverblijf (ligt er naast en is minstens zo groot) erbij aan te sluiten. Maar dat wordt weer een project, want daar staan struiken in die giftig zijn. Die zullen eruit moeten en dat zal dan ook nieuw omheind moeten worden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor nu eerst denk dat dit een prima verblijf wordt waar ze echt wel in kunnen rennen hoor. Ik weet de precieze afmetingen niet maar ik had een rol gaas van 50 meter en daar is denk ik nog 5 meter van over nu.
Wolven nog niet in de directe omgeving maar wel een paar dorpen verderop.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-25 14:33
Even showen hoe goed het drinken gaat . Meneertje slurpt of zijn leven ervan afhangt.
Haha zijn leven hangt er ook van af! Je video toont precies dat wat ik in mijn eerdere post omschreef. Ik heb zelf allerlei dieren met flesjes gevoed. Zelfs een jonge ree, ooit. Het speentje stabiel in het bekje houden en het flesje in 1 lijn met de kaak.
Dit geitjebokje komt er wel! En zal je vast een bijzondere band mee houden. Erg leuk om zoiets mee te maken, enjoy! (Ze worden snel groot!).
Ik moest ook even de slag te pakken krijgen ermee. Het is een hele zorg minder dat dit nu goed gaat.
Nu komt het volgende probleempje. Ik heb afgesproken met de eigenaar van het andere bokje (het vriendje voor Joep) dat we hem dit weekend komen ophalen. Hij moet daar weg want zijn zusjes krijgen te weinig melk. Maar.. doordat Joep nu pas echt lekker gaat, vind ik het nog net te vroeg om hem naar de stal te verhuizen. Hij geniet nog van zijn nacht-fles en de nachttemperaturen zijn wel erg laag, ondanks dat de warmtelamp mee gaat verhuizen. Het andere bokje is van eind januari dus meer dan een maand ouder. Die moet wel in de stal (die ga ik niet blij maken in een bench van 1.20). Dat zou betekenen dat ze voorlopig nog niet samen kunnen, alleen op momenten overdag als ik erbij ben. Ik vind dit weer een lastig dilemma. Ik heb die mensen dat beloofd maar hoe doe ik het dan voor de beide jochies goed?
komende week wordt het overdag in ieder geval heel lekker weer. Dan zou ik ze lekker buiten doen. In de nacht de lamp erbij, dat komt vast wel goed. Ze gaan elkaar vast wel opzoeken voor de warmte ook.
Als je toch waakt voor het veulen, kun je in de nacht ook wel wat flesjes voeren.
Marigold
Geplaatst: 14-03-25 20:50
Je zou het nieuwe geitje een grote knuffelbeer in zijn slaaphokje kunnen geven om tegenaan te liggen. En ze dan gaandeweg (zoals eerst overdag) het kleine bokje erbij zetten, als je het gevoel hebt dat hij sterk genoeg is hem er dag en nacht bij laten. Dat is het grappige eraan, ze ontwikkelen zich op een gegeven moment vrij snel en duidelijk van mini/zwak/baby naar een sterk en gezond jong geitje die zich buiten met een hok goed redt.
Dat leeftijdsverschil is al gauw niet meer veel van te merken maar dat je er nu eventjes mee zit snap ik. Geef het kleintje maar gewoon wat hij nodig is, die andere redt zich vast wel even een klein poosje alleen. Zou ik zeggen hoor!
Nee, gewoon samen in de stal. Ze hebben warmte van elkaar en de warmtelamp. Geen probleem dus. Hoe korter alleen hoe beter hij onthoudt een geitje te zijn...