Dus heb je er schade van, dan snap ik dat het heel vervelend is. Je kan alleen niet verwachten dat heel Nederland zijn katten daarom gaat binnen houden. Dus dan kan je er beter mee leren leven, scheelt een hoop ergenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Doubtfull. Rien las je bericht net als ik hem las. Het woord 'juist' duidt een tegenstelling aan.
En echt niemand zegt dat katten de enige oorzaak van vogelsterfte zijn. Wat wel gezegd wordt is dat katten een bedreiging vormen voor vogelpopulaties. Wat een feit is. Dat er meer oorzaken zijn die vogels doen sterven, doet daar niks aan af.
oji schreef:Ik heb dagelijks katten op mijn motorkap liggen, lekker warm als je net aan komt rijden. Niet mijn eigen katten nee, want die komen niet aan de straatkant en hebben nog nooit een auto van dichtbij gezien.
Maar echt...ik woon hier al 17 jaar...al 17 jaar liggen er diverse katten op mijn motorkap want ik woon in een hele kattenrijke buurt...nog nooit een krasje gezien hoor. Katten krabben niet aan auto's, die krabben alleen aan dingen waar ze daadwerkelijk hun nagels in kunnen zetten. Als er 1 diersoort is die voorzichtig en behendig is, is het wel de kat.
Die vogels die in de bomen bij de parkeerplaatsen zitten daarentegen....ja die hebben wel degelijk plekken op mijn dak veroorzaakt...maar ja, dat gebeurt. Dan had ik maar een huis met garage of carpoort moeten kopen.
En de vogelsterfte...ja er worden echt wel vogels door katten gevangen....maar ze zijn maar voor zo'n verschrikkelijk klein deel van de vogelsterfte verantwoordelijk.
Er worden hier in mijn ogen echt zoveel spijkers op laag water gezocht. Dat je een hekel aan een drolletje in je tuin hebt, dat kan en dat is je goed recht maar is ook geen groot drama zoals er hier van gemaakt wordt...maar al die kul argumenten er dan bij halen van uitzonderlijke situaties om maar je punt te maken dat je vind dat katten binnen moeten blijven.
Prima als je dat vindt, prima als je je buren ervan kunt overtuigen, maar bij mij zou je toch echt bot vangen en dan heb je geen poot om op te staan want ik doe niets tegen de regels. Maar goed, hier in de buurt heeft 90% van de bewoners 1 of meer katten, dus zijn vrijwel allemaal liefhebbers. Hier worden de katten die buitenlopen door de mensen uit de straat allemaal gezellig aangehaald en iedereen weet van elkaar welke kat van wie is.
oji schreef:Ik heb dagelijks katten op mijn motorkap liggen, lekker warm als je net aan komt rijden. Niet mijn eigen katten nee, want die komen niet aan de straatkant en hebben nog nooit een auto van dichtbij gezien.
Maar echt...ik woon hier al 17 jaar...al 17 jaar liggen er diverse katten op mijn motorkap want ik woon in een hele kattenrijke buurt...nog nooit een krasje gezien hoor. Katten krabben niet aan auto's, die krabben alleen aan dingen waar ze daadwerkelijk hun nagels in kunnen zetten. Als er 1 diersoort is die voorzichtig en behendig is, is het wel de kat.
Die vogels die in de bomen bij de parkeerplaatsen zitten daarentegen....ja die hebben wel degelijk plekken op mijn dak veroorzaakt...maar ja, dat gebeurt. Dan had ik maar een huis met garage of carpoort moeten kopen.
En de vogelsterfte...ja er worden echt wel vogels door katten gevangen....maar ze zijn maar voor zo'n verschrikkelijk klein deel van de vogelsterfte verantwoordelijk.
Er worden hier in mijn ogen echt zoveel spijkers op laag water gezocht. Dat je een hekel aan een drolletje in je tuin hebt, dat kan en dat is je goed recht maar is ook geen groot drama zoals er hier van gemaakt wordt...maar al die kul argumenten er dan bij halen van uitzonderlijke situaties om maar je punt te maken dat je vind dat katten binnen moeten blijven.
Prima als je dat vindt, prima als je je buren ervan kunt overtuigen, maar bij mij zou je toch echt bot vangen en dan heb je geen poot om op te staan want ik doe niets tegen de regels. Maar goed, hier in de buurt heeft 90% van de bewoners 1 of meer katten, dus zijn vrijwel allemaal liefhebbers. Hier worden de katten die buitenlopen door de mensen uit de straat allemaal gezellig aangehaald en iedereen weet van elkaar welke kat van wie is.
Elisa2 schreef:_San87_ schreef:Doubtfull. Rien las je bericht net als ik hem las. Het woord 'juist' duidt een tegenstelling aan.
En echt niemand zegt dat katten de enige oorzaak van vogelsterfte zijn. Wat wel gezegd wordt is dat katten een bedreiging vormen voor vogelpopulaties. Wat een feit is. Dat er meer oorzaken zijn die vogels doen sterven, doet daar niks aan af.
Oh echt San, wil je hier nu op gaan doordrammen om je gelijk te krijgen?
Ik vind deze discussie ook echt steeds sneuer worden.
Hermelijnhof schreef:Elisa2 schreef:
Oh echt San, wil je hier nu op gaan doordrammen om je gelijk te krijgen?
Ik vind deze discussie ook echt steeds sneuer worden.
Ze hoeft niet door te drammen, iedereen leest al dat ze gelijk heeft hierin, daarvoor is drammen helemaal niet nodig.
Elisa2 schreef:Ga je lekker door? Ja joh, ze heeft gelijk..ze weet precies van een afstand wat ik denk en hoe ik iets bedoel. Ze heeft echt bijzondere gaven.
Elisa2 schreef:xPabloBokt schreef:Omdat katten een bedreiging vormen voor de lokale vogelpopulatie en zoals hierboven ook benoemd giardia kunnen verspreiden onder andere katten en honden.
Er was laatst een onderzoek waaruit bleek dat veel vogels juist overlijden door gif wat gebruikt wordt in de landbouw en ook in het grondwater komt.
Elisa2 schreef:
Pantykous schreef:Ik heb nu al 2 seizoenen aaltjes ingezet en dat werkt echt perfect![]()
Ik heb nog niet een argument gehoord waarom een kat meer ruimte zou moeten hebben dan de eigen tuin.
Froukje schreef:bekende straat aan de Havenweg wonen mijn oudersDit is de reden dat mijn kat buiten loopt.
[ Afbeelding ]
Er lopen hier heel veel katten los, en die van mij is dan zo sociaal om ze allemaal mee naar huis te nemen. Dus er zitten hier geregeld 5/6 vreemde katten in de tuin.
Maar door de enorme stukken (wei)land hier is er geen kat die in de tuin poept. De honden van de buren daarintegen schijten wel geregeld hier op de stoep..![]()
Snap heus dat het in een stad heel anders is hoor, maar zolang dit mijn omgeving is gaat mijn kat gewoon lekker naar buiten.
Gitana schreef:Het zal je misschien ontgaan zijn maar katten zijn geen honden. Zijn daarom niet 1 op 1 te vergelijken. Katten rennen niet ongecontroleerd weg bij het opendoen van de achterdeur en vallen geen mensen aan. Katten hebben geen opleiding nodig om sociaal te worden, dat zijn ze al.
Waarom leeft een hond niet in een roedel met andere honden, waar hij 24/7 kan ravotten en sociaal zijn. Of kan ik honden niet vergelijken met paarden?
Gitana schreef:Waarom leeft een hond niet in een roedel met andere honden, waar hij 24/7 kan ravotten en sociaal zijn. Of kan ik honden niet vergelijken met paarden?