De pup waar ik helemaal verliefd op was is helaas (voor hem natuurlijk super fijn) binnen 1 dag gereserveerd. Daar was ik al bang voor. Morgen zouden we een call over hem hebben. De call van morgen gaat wel door, sowieso voor algemene informatie en onze thuis situatie.
Het ging om Jacky
kimmie261
Geplaatst: 20-11-24 17:11
Booooo schreef:
. Ik ben nu in contact met de stichting Your best friend for your life.
Ik heb een hond bij hun vandaan... Ze hebben daar echt wel heel leuke honden, komt vast nog wel een leukerd voorbij..
Ik zou zelf niet zo snel een buitenlandse hond nemen om heel veel redenen. Veel hebben al een behoorlijke rugzak, het zijn vaak honden met een handleiding, weglopers. Je hebt er echt wel leuke en normale honden tussen zitten, maar vaak tref je het niet. Daarnaast is een deel van de buitenlanders een straathond en hebben ze echt hulp nodig (wat een super mooi idee is!), maar ook het gros van de buitenlandse hondjes is gewoon broodfok wat als zielig naar Europa wordt verkocht. Tis maar net of je dat wil supporteren. Er zijn genoeg honden in Nederland wat een goed thuis zoekt, al zal ik persoonlijk zelf nooit een herplaatser nemen bij jonge kinderen. Je weet simpel weg niet wat de hond heeft meegemaakt. En je kan mensen niet op hun blauwe kijkers vertrouwen
Ik heb zelf een husky en rottweiler. Mijn dochter is nu 5 maand oud. Ik wil nooit weer anders. Natuurlijk zit daar ook echt wel verschil in, ene hond is de andere niet. Maar het valt en staat meestal met de opvoeding. En het zijn beide type honden die je consequent moet opvoeden. Heb je er wereld honden aan
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 20-11-24 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Luna2006
Geplaatst: 20-11-24 19:11
Als je echt fijne hondjes wilt is takis een hele goede. Zijn we zelf geweest afgelopen zomer
Hij kent alle honden echt heel goed en kan adviseren welke past
Jaa Takis, daar lopen er ook 2 van rond hier.. 2 fosterfails
Takis moet je wel zelf naartoe om een hond uit te zoeken...
solarpleure
Geplaatst: 21-11-24 18:55
Ik lees al even mee en zag net deze twee boomer-achtige pups langskomen. Dus moest gelijk aan dit topic denken!
Misschien wat aan de kleine kant voor je, maar dat kan ik moeilijk inschatten. Ze zitten in een Nederlandse opvang in de buurt van Apeldoorn.
Booooo
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-24 08:34
Solarpleure: dank je voor het meedenken!
Gisteren een heel fijn video gesprek gehad met iemand van Your best friend for your life. Er is iedere 2 weken transport. Het eerstvolgende transport is 1 december, dat is voor mij net te vroeg dag. Een transport later van 2 weken is perfect want ik heb dan bijna een maand vakantie. Ik heb nu een optie op een andere hondje, alleen mocht iemand anders zich melden die wel het eerstvolgende transport kan is hij niet voor mij. Heeft niemand zich dinsdag gemeld mag hij met het transport over 2x mee
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 22-11-24 09:04
Alle honden kunnen fijne honden zijn met consequente opvoeding en de juiste training. Ik zou zelf nooit een Husky of Rottweiler willen, beide niet mijn type hond. Maar heb een Heidewachtel, en vind haar super. Luistert goed, goede recall en ook in huis een hele fijne hond. Hebben vanaf pup met haar jachttraining gedaan, ze is nu 3 en gaat nog om de week naar training.
Onze ex straathond uit Turkije zijn we toen we hem hadden meteen mee naar de hondenschool gegaan. Ja hij had een rugzakje, was enorm bang voor onweer, harde knallen en luchtballonnen. Hij is idd 1 keer in paniek weg gevlucht tijdens een onweersbui. Dat was niet leuk om mee te maken. Gelukkig kon iemand die in de buurt woont hem vangen. Het was de meest geweldige hond die je je voor kan stellen. Zo lief, en zo loyaal aan ons.
Booooo
Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-24 22:54
Jeeeeej, hij is van ons 15 december komt hij bij ons wonen
Happinez
Geplaatst: 25-11-24 23:15
Wat een lief snoetje, heel veel plezier er van ! Ik snap wel dat je daar voor bent gevallen.
Lukasje
Geplaatst: 25-11-24 23:16
Och, wat een schattig snoetje! Hoe oud is hij dan?
Het is een broertje van Jacky, die wij in eerste instantie hadden gezien maar helaas al snel weg was.
Hij is nu ongeveer 3,5 maand.
Stalnollie: ze verwachten dat hij klein blijft. Vind zijn poten ook niet overdreven groot. Heb ook een filmpje, maar krijg die hier niet zo gauw in.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 26-11-24 08:44
Denk dat hij middelgroot wordt? Hij ziet er wel heel schattig uit.
Manadeluca
Geplaatst: 26-11-24 09:04
Na herders (Schotse Collie en Duitse herder), West Highland Terrier, Duitse dog, Leonberger, Grote Münsterlander en nu een Engelse setter en ruwhaar Kaninchen teckel te hebben (gehad) vind ik de jachthonden de liefste, gezondste en de meeste sociale honden (naar andere dieren en mensen) die ik gehad heb. Ben zelf nu 50 jaar, heb van mijn dertiende, honden.
Zo goed als iedere hond is goed op te leiden. Bij de munster, setter en teckel moet je heel correct zijn maar je krijgt er een hoop voor terug, kunnen best goed luisteren. Ze zijn wel heel energiek buiten maar binnen heel rustig, eigenlijk bijna lui te noemen. Qua gezondheid zijn ze over het algemeens sterk, bij de setter moet ik een hypoallergene brok gebruiken, maar verder geen last.
We wonen op de buiten, dus voldoende plaats dat de honden vrij kunnen lopen, ze kunnen los mee, maar dan moet je alle aandacht voor ze hebben anders lonkt de wereld ze toe. De setter vindt het niet fijn om door dominante honden geblockt te worden dat verzet hij zich, maar liever vermijdt hij de confrontatie.
Er mogen wandelaars met honden voorbij komen, als ze aan huis los lopen op dat moment, rennen ze achter de poort en gaan daar dan waken. Oh ja ik breng de setter en de teckel naar de trimster. Vooral de setter verhaart wat, maar niet zoveel als een stokharige hond. Veel succes met je keuze.
StalNollie
Geplaatst: 26-11-24 09:51
Groter als een boerenfoxje lijkt me, heeft nogal stevige brede pootjes