Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Als eerste Gecondoleerd
De beste kans heeft het om naar een opvang te gaan en je konijn daar zelf een partner te laten uitzoeken. Dat kan een jong konijn zijn of een oude. Het karakter is het belangrijkste
Bij een opvang zijn ze ook al gecastreerd dus dan hoef je je daar geen zorgen over te maken
Lukasje schreef:Ik begrijp het antwoord van de opvang wel, maar we willen wel echt graag opnieuw een duitse reus.
@ Tarzan: wanneer jij dit weekend gaat kijken voor een konijn erbij, op basis waarvan maak jij je selectie dan?
Fly_high schreef:Want een konijn kan een andere duitse reus niet leuk vinden? Beetje vervelend antwoord inderdaad.
Meeste opvangen hebben voornamelijk dwergjes en andere kleine maat konijnen, dat is heel wat anders dan een reus. Qua karakter, inrichting van de leefruimte, voeren, wat je daarmee kunt en noem maar op.
Ik heb nu een relatief groot middenmaatje als vriendje voor mijn reus (vuilnisbakkie dat toevallig net wat groter is dan gemiddeld met zijn 4 kilo zeg maar) en kleiner dan dat zou van mij absoluut niet hoeven
Lukasje schreef:Wintu schreef:In de Blesse zitten momenteel 3 Vlaamse mannen te wachten op een nieuwe vriendin.
Geen enkele ram toch? En euh, die opvang is op 3h rijden van ons. Dat is een beetje ver!
Wintu schreef:Dus ik zou me niet laten beperken tot een ras. Maar het konijn zelf laten kiezen.
Soms doen reuzen het helemaal prima met ukkies, zou je verbazen
Amber_anne schreef:Kaatje keutel en het konijnen paradijs hebben vaak ook grotere konijnen zitten
Anders op zoek gaan naar een fokker die wilt koppelen en waar je konijn dus kan kiezen. Het belangrijkste is toch dat het konijn het een goede match vindt en niet een gedoogkoppel omdat ze geen andere keus hebben
Lukasje schreef:Ik begrijp het antwoord van de opvang wel, maar we willen wel echt graag opnieuw een duitse reus.
@ Tarzan: wanneer jij dit weekend gaat kijken voor een konijn erbij, op basis waarvan maak jij je selectie dan?
Lukasje schreef:Zullen we even vriendelijk blijven Wintu? We hebben steeds duitse reuzen gehad, hebben plaats zat en vinden het konijnen met een superaangenaam karakter. Er zal toch wel een andere reus bestaan die onze voedster óók leuk vindt, niet ?
_Tarzan schreef:Te veel Lukasje
[ Afbeelding ]
De reuzen snuffelen eens aan ze, strijken met hun kin over ze heen en huppelen weer weg
_Tarzan schreef:Ach wat jammer Wintu!
Klopt wel hoor, je hebt ook felle reuzen of lieve kleintjes maar over het algemeen zijn de reuzen wel relaxer!
_Tarzan schreef:Te veel Lukasje
[ Afbeelding ]
De reuzen snuffelen eens aan ze, strijken met hun kin over ze heen en huppelen weer weg