Konijnen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Konijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:30

Als eerste Gecondoleerd

De beste kans heeft het om naar een opvang te gaan en je konijn daar zelf een partner te laten uitzoeken. Dat kan een jong konijn zijn of een oude. Het karakter is het belangrijkste

Bij een opvang zijn ze ook al gecastreerd dus dan hoef je je daar geen zorgen over te maken

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 00:53

Amber_anne schreef:
Als eerste Gecondoleerd

De beste kans heeft het om naar een opvang te gaan en je konijn daar zelf een partner te laten uitzoeken. Dat kan een jong konijn zijn of een oude. Het karakter is het belangrijkste

Bij een opvang zijn ze ook al gecastreerd dus dan hoef je je daar geen zorgen over te maken

Daar sluit ik me 100 procent bij aan.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:37

Daar sluit ik mij bij aan inderdaad!

Ik ga van het weekend kijken voor 1 of 2 konijntjes erbij. Van m'n groepje van 10 heb ik er nog maar 6 over. En ik zag hier in de buurt iemand met Fransjes die weg moeten dus ik ga eens spieken of ik met iets thuis kom :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:52

Ik begrijp het antwoord van de opvang wel, maar we willen wel echt graag opnieuw een duitse reus.

@ Tarzan: wanneer jij dit weekend gaat kijken voor een konijn erbij, op basis waarvan maak jij je selectie dan?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:07

Lukasje schreef:
Ik begrijp het antwoord van de opvang wel, maar we willen wel echt graag opnieuw een duitse reus.

@ Tarzan: wanneer jij dit weekend gaat kijken voor een konijn erbij, op basis waarvan maak jij je selectie dan?

Ik ga nu een heel vervelend antwoord geven, want ik hoor vaak wat de mensen graag willen, waarom niet iets nemen wat je konijn zelf leuk vindt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:15

Want een konijn kan een andere duitse reus niet leuk vinden? Beetje vervelend antwoord inderdaad.

Meeste opvangen hebben voornamelijk dwergjes en andere kleine maat konijnen, dat is heel wat anders dan een reus. Qua karakter, inrichting van de leefruimte, voeren, wat je daarmee kunt en noem maar op.

Ik heb nu een relatief groot middenmaatje als vriendje voor mijn reus (vuilnisbakkie dat toevallig net wat groter is dan gemiddeld met zijn 4 kilo zeg maar) en kleiner dan dat zou van mij absoluut niet hoeven :o

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:00

Fly_high schreef:
Want een konijn kan een andere duitse reus niet leuk vinden? Beetje vervelend antwoord inderdaad.

Meeste opvangen hebben voornamelijk dwergjes en andere kleine maat konijnen, dat is heel wat anders dan een reus. Qua karakter, inrichting van de leefruimte, voeren, wat je daarmee kunt en noem maar op.

Ik heb nu een relatief groot middenmaatje als vriendje voor mijn reus (vuilnisbakkie dat toevallig net wat groter is dan gemiddeld met zijn 4 kilo zeg maar) en kleiner dan dat zou van mij absoluut niet hoeven :o

Dat zeg ik niet, dat maak je er zelf vab.Vaak zie je dat een konijn zelf een ander kiest dan de baas doet. Dus ik zou me niet laten beperken tot een ras. Maar het konijn zelf laten kiezen.
Soms doen reuzen het helemaal prima met ukkies, zou je verbazen ;)

In de Blesse zitten momenteel 3 Vlaamse mannen te wachten op een nieuwe vriendin.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:49

Wintu schreef:
In de Blesse zitten momenteel 3 Vlaamse mannen te wachten op een nieuwe vriendin.

Geen enkele ram toch? En euh, die opvang is op 3h rijden van ons. Dat is een beetje ver!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:55

Lukasje schreef:
Wintu schreef:

Geen enkele ram toch? En euh, die opvang is op 3h rijden van ons. Dat is een beetje ver!

Bedoelde enkel te zeggen, dat opvangen niet enkel kleine konijnen hebben ;) En eh ja, mannen dus rammen.

Maar goed, schijnbaar is het een schop tegen het zere been als je de suggestie noemt dat het leuk is voor een konijn zelf een maatje te mogen uitkiezen. Ieder zn ding zullen we maar zeggen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:57

Wintu schreef:
Dus ik zou me niet laten beperken tot een ras. Maar het konijn zelf laten kiezen.
Soms doen reuzen het helemaal prima met ukkies, zou je verbazen ;)

Ik zeg ook niet dat reuzen het niet prima kunnen doen met ukkies, maar dat ik het maar niks vind :+

Het blijven uiteindelijk huisdieren die je jarenlang moet verzorgen, best vervelend als je eentje in huis hebt waar je totaal niet blij van wordt.

In die zin vind ik het helemaal niet gek dat men zich tot bepaalde rassen wil beperken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:23

Kaatje keutel en het konijnen paradijs hebben vaak ook grotere konijnen zitten

Anders op zoek gaan naar een fokker die wilt koppelen en waar je konijn dus kan kiezen. Het belangrijkste is toch dat het konijn het een goede match vindt en niet een gedoogkoppel omdat ze geen andere keus hebben

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:25

Zullen we even vriendelijk blijven Wintu? We hebben steeds duitse reuzen gehad, hebben plaats zat en vinden het konijnen met een superaangenaam karakter. Er zal toch wel een andere reus bestaan die onze voedster óók leuk vindt, niet ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:27

Amber_anne schreef:
Kaatje keutel en het konijnen paradijs hebben vaak ook grotere konijnen zitten

Anders op zoek gaan naar een fokker die wilt koppelen en waar je konijn dus kan kiezen. Het belangrijkste is toch dat het konijn het een goede match vindt en niet een gedoogkoppel omdat ze geen andere keus hebben

Absoluut!
We gaan vanavond contact opnemen met een fokster. Even horen wat zij adviseert.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:08

Lukasje schreef:

Ben jij ook uit het zuiden?

Hier maar 1 opvang in de buurt en die heeft alleen maar kleintjes en ik ben zelf meer van de reuzen dus haal ze normaal bij een fokker vandaan, maar zag nu iemand in de buurt met Fransjes die weg moeten dus vandaar dat ik nu daar ga kijken. Ik kijk puur naar welke ik leuk vind :+

Ik moet wel zeggen dat de grotere rassen een stuk makkelijker en vergevingsgezind zijn dan de kleintjes hoor!
Ik heb al jaaaaaaren konijnen en weet hoe ik moet koppelen en hoe alles werkt qua gedrag dus geen paniek, komt goed ;)

En hier zitten ze in een grote groep in een grote ren dus is toch nog anders dan een koppel wat je moet koppelen.
De huidige Franse zusjes liggen altijd bij en op elkaar, de Reus die over is lag ook altijd samen met d'r zus maar die is helaas overleden, zij zoekt nu meer de Fransjes op. Een voedster ligt altijd bij het mannetje en nog eentje is de kleinste in de groep en die zit bij iedereen, eerder wel vaker met de andere dwerg die ook weer veel tussen de reuzen lag, maar ook die is helaas overleden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:15

Uit het noorden van belgisch Limburg!

Klinkt als een gezellige bende Tarzan!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:53

Lukasje schreef:
Zullen we even vriendelijk blijven Wintu? We hebben steeds duitse reuzen gehad, hebben plaats zat en vinden het konijnen met een superaangenaam karakter. Er zal toch wel een andere reus bestaan die onze voedster óók leuk vindt, niet ?

Ik ben vriendelijk hoor, tis alleen niet wat men wil horen, dus dat ligt niet zo zeer aan mijn vriendelijkheid ;)

Ik zeg nergens dat je geen reus moet nemen ook, enkel dat ik het konijn zou laten kiezen ipv iets te nemen wat ik als baas leuk vind, ook als daar geen reus uit komt.

Maar je moet fijn doen wat je wilt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:05

Nieuwe konijnen opgehaald en zitten in de groep, enige die problemen maakt is een van de dwergen.
Voor mij echt een reden om alleen nog voor de groten te kiezen :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 16:06

Ja die kleintjes hebben vaak de grootste praatjes.
Hoeveel heb je er mee Tarzan?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 16:38

Super leuk Tarzan, heb je een foto van je nieuwe aanwinsten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 17:55

Te veel Lukasje :')
Afbeelding

De reuzen snuffelen eens aan ze, strijken met hun kin over ze heen en huppelen weer weg :+

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:05

_Tarzan schreef:
[ Afbeelding ]

De reuzen snuffelen eens aan ze, strijken met hun kin over ze heen en huppelen weer weg :+

Mooi om te zien dan he, maar helaas niet voorbehouden aan alle reuzen helaas, net als pinnigheid niet altijd bij de kleintjes hoort. Zijn toch allemaal aparte individuutjes.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:07

Hier zou ik babies krijgen vandaag, dar zou ze ophalen, maar een particulier heeft ze opgehaald, dus of ze het gaan redden, ik vrees er voor. Zo jammer weer

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:17

Ach wat jammer Wintu!
Klopt wel hoor, je hebt ook felle reuzen of lieve kleintjes maar over het algemeen zijn de reuzen wel relaxer!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:24

_Tarzan schreef:
Ach wat jammer Wintu!
Klopt wel hoor, je hebt ook felle reuzen of lieve kleintjes maar over het algemeen zijn de reuzen wel relaxer!

De reus in mijn eerdere post is inmiddels gekoppeld aan een kleiner (lees middelgroot)meisje. Meiske (lees enorme felle tante, die meerdere potentiële lovers haar hok uit heeft geschopt)heeft eerst 3 dagen af en aan op een hoger blok gezeten om aan hem te ontsnappen. Hij was een poeder, maar voor haar gelukkig iets minder wendbaar en sneller vermoeid. Inmiddels is het volgens de berichten dikke Mik :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:31

_Tarzan schreef:
[ Afbeelding ]

Die middelste <3!