Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dancer schreef:Colloïdaal zilver werkt ook heel erg goed bij hotspots
Little_Gift schreef:Ik lees hier nu al meermaals dat 39 prima is... Heb je dit van een dierenarts, TS? Mijn dierenarts ziet 39 namelijk wel degelijk al als koorts... Alles daarboven is absoluut koorts en vanaf 40 is het kritiek, zo oordeelt zij...
Ik vroeg me dus af of jouw dierenartsen daar dan zo anders over denken?
Lukasje schreef:Pfff wat een zorgen toch!
Toen mijn teef na sterilisatie onlangs ook niet wilde drinken, heb ik dit gegeven:
[ [url=m/aohiNl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is hypo-allergeen.
Little_Gift schreef:Ik lees hier nu al meermaals dat 39 prima is... Heb je dit van een dierenarts, TS? Mijn dierenarts ziet 39 namelijk wel degelijk al als koorts... Alles daarboven is absoluut koorts en vanaf 40 is het kritiek, zo oordeelt zij...
Ik vroeg me dus af of jouw dierenartsen daar dan zo anders over denken?
Nyaleti schreef:Carporal is ook een koorts verlager.
Met een temperatuur die nu op 39° zit, zou ik best durven gokken dat hij zonder de carporal wel (lichte) koorts heeft.
Pippa13 schreef:Wat een rollercoaster zijn de afgelopen dagen voor jou en Elvis geweest. Wel fijn dat hij weer thuis is, maar de zorgen zijn voor jou nog niet over. Gelukkig werkt de geitenmelk goed. Ik weet dat je nu een eliminatie dieet volgt, maar je kan ook nog wat tonijnwater of gewoon wat tonijn uit blik mengen met water. Wat ik mijn hond met gevoelige darmen geef is psyllium. En dat meng ik aan met tonijn of wat natvoer. Psyllium maakt de ontlasting wat vaster en geeft de darmen wat rust. Kan goed gegeven worden in combinatie met de probiotica.
Ik denk dat de warmte en de stress van de afgelopen dagen ook niet meehelpt voor zijn snelle herstel. Hopelijk geneest de hotspot nu wel goed, ik denk dat dat al groot verschil zal maken.
Volge je eigen gevoel en laat je niet gek maken!
Flux schreef:Tipje voor iedereen: temperatuur je eigen hond zelf regelmatig zodat je zijn normaal temperatuur weet. Mijn hond heeft een normaal temperatuur van 37.7. 39 graden zou voor haar erg abnormaal zijn en voor mij reden tot zorg. Hond van vriendin heeft normaal 38.6. 39 graden is dan lang zo spannend niet.
Sterkte TS! Klinkt echt alsof je alles voor je vriendje doet!
Nyaleti schreef:Wat een zorgen.. Je hebt heel goed bezig, een top baasje!
Even een frisse neus zal hem misschien wel goed doen!
Hoe is hij nu kwa neurologische klachten? Zijn de pupillen ook weer normaal (gebleven)?
Lukasje schreef:Elvis wil wel eten toch? Mijn teef gaf ik naast dat product (zie hierboven) ook bottenbouillon door het natvoer (ik weet dat je wacht op de geitenbouillon), stukjes watermeloen (is ze dol op) en ijsblokjes. Dat was dagenlang de enige manier om bij haar wat vocht binnen te krijgen.