Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:43

mvdende schreef:
Mondy schreef:
Dus wat is nu het probleem... je wil m niet daar heen brengen of je wilt t niet betalen.
Eerst was t pension goed... nu weer niet.
Eers moest je voor weken betalen en nu maar anderhalf
Je moest je vakantie asap boeken en dus t pension ook... nu moet er weer vanalles geregeld worden waardoor boeken weer geen haast heeft.

Wees gewoon eerlijk: je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en blijft net zo lang draaikonten tot je denkt te vinden wat je zoekt.
Good for you als t lukt, hoop dat je hond niet de dupe is van dit

Daar heb je absoluut gelijk in!

En regelmatig lukt me dat ook, door goed zoeken en er soms veel tijd in steken is het al vaak zat gelukt te vinden wat ik zocht voor een hele scherpe prijs.

De manier waarop je het voor elkaar krijgt verdient regelmatig geen schoonheidsprijs. Ik herken dit van het Marktplaatstopic en andere topics die je hebt geopend waar je inderdaad vaak je zin krijgt omdat mensen gewoon van je af willen en kiezen om toe te geven ipv dat jij gelijk of recht hebt. Ondernemers kiezen vaker om gewoon te betalen zodat het gezeur over is dan te blijven vechten.

Nu is het je hond die maar moet hopen dat het gewring om toch enkele euros te besparen niet ten koste gaat van zijn welzijn. Dát is waar mensen over vallen. Niet omdat je een goede deal wilt of de beste prijs maar de manier waarop.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:44

Cayenne schreef:
Bij ons zit een pension met prijzen onder de 20 euro:
https://www.luisselshof.nl/?page_id=38
Maar ik heb verder geen ervaring met hen.

Los daarvan zou ik echt nooit op zorg besparen voor mijn dier. Dan maar geen vakantie.

Ik heb wel ervaring met hen, super pension.
Geweldige nuchtere mensen.
Onze Fudge is er 2 jaarwisselingen geleden geweest. Helaas zaten ze voor afgelopen jaar al vol en voor aankomende jaarwisseling ook. Dat is het moment dat ik een pension nodig heb.
Vakanties doen wij alleen met de honden :')

Jolliegirl

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:49

Prima dat JIJ voor een duppie op de eerste rij wilt...

Maar laat je hond daar niet de dupe van zijn.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:07

In principe is het gewoon wachten op een topic na de vakantie, hoe slecht niet het pension was...

Alleen... als ik jouw wensen lees en die vergelijk met wat je schreef in het topic over hoe vaak/lang je hond uitgelaten wordt, krab ik mij ook achter mijn oren...

Maarja, er zijn gewoon mensen die aan vakanties enorme waarde hechten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:31

Ik betaal 32 euro per dag voor twee honden. Het pension waar ik naartoe ga heeft een combi korting en daarnaast krijg ik korting omdat ik vaste klant ben (dagopvang).

Was ik dat niet geweest zou ik 20 euro per hond per dag moeten betalen. Wat ik een hele faire prijs vind. Ik snap ook niet goed waarom het per se goedkoper moet. Volgens mij is het belangrijker dat je hond goed verzorgd wordt en het naar zijn/haar zin heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:44

Sowieso zou ik geen verre reis maken met een hond in een pension. Stel er gebeurd wat net het dier dan ben je niet 1,2,3 terug.
Maar dat is mijn mening.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:55

Kwaliteit heeft een prijs. Als je alles op alles perst om het goedkoopste te krijgen, kan dat ook in je gezicht terugketsen. Minder goede kwaliteit, minder goede service, ... Doe dat dus gerust bij diensten en producten waar een tegenvaller minder uitmaakt. Zoals bv. een kledingstuk dat toch niet je van het is of een etentje in een restaurant dat tegenvalt.
Als het echter op dierenwelzijn aankomt, vind ik dit een harde no go. Dan is voor een dubbeltje op de eerste rang zitten absoluut niet iets om trots op te zijn.
Van een pension verwacht je dat de mensen vol liefde en kennis voor je hond zorgen, dag en nacht, en dat je hond het aan niets ontbreekt. Dat je die mensen nog geen 20 euro per dag gunt en gaat kijken of er toch nog elders wat te pitsen valt, roept gevoelens bij me op die ik bijna niet onder woorden kan brengen.

Fijn om te horen dat je alsnog de plek geboekt hebt. Rede heeft het dan ergens toch overgenomen. Thank god.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:02

het topic gaat over het feit dat honden pensionnen al vol zitten voor 2025 en dan wil TS nog even rustig de vakantieplannen verder uitwerken en dan nog eens plek gaan regelen bij het pension waar de hond al is geweest (maar 5 euro per dag te duur is)
wiehetnogsnaptmaghetzeggen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:04

Gini schreef:
Kwaliteit heeft een prijs. Als je alles op alles perst om het goedkoopste te krijgen, kan dat ook in je gezicht terugketsen. Minder goede kwaliteit, minder goede service, ... Doe dat dus gerust bij diensten en producten waar een tegenvaller minder uitmaakt. Zoals bv. een kledingstuk dat toch niet je van het is of een etentje in een restaurant dat tegenvalt.
Als het echter op dierenwelzijn aankomt, vind ik dit een harde no go. Dan is voor een dubbeltje op de eerste rang zitten absoluut niet iets om trots op te zijn.
Van een pension verwacht je dat de mensen vol liefde en kennis voor je hond zorgen, dag en nacht, en dat je hond het aan niets ontbreekt. Dat je die mensen nog geen 20 euro per dag gunt en gaat kijken of er toch nog elders wat te pitsen valt, roept gevoelens bij me op die ik bijna niet onder woorden kan brengen.

Fijn om te horen dat je alsnog de plek geboekt hebt. Rede heeft het dan ergens toch overgenomen. Thank god.

Ze wil de plek gaan boeken, dat is dus nog niet gebeurd. Duimen dan maar dat het pension nog plek heeft wanneer TS zo ver is een plekje te reserveren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:26

rien10 schreef:
Dierenhotel Marijke zitten ze ook in groepen. Maar volgens mij hebben die een klantenstop. Dus daar schiet je ook niets mee op.

Top plek voor onze honden sinds 2010, logeren daar 2 en soms 3 keer per jaar meestal 10 tot 15 dagen.

Zijn door de jaren heen wel duurder geworden(logisch, onze vakanties ook) maar zeer tevreden met dit Dierenhotel.
Op tijd reserveren is een must. Momenteel 36 euro per dag en dat hebben we er graag voor over, en indien nodig gaan we gewoon van 15 dagen naar 10 of 12 dagen op vakantie zodat de honden ook hun leuke tijd hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:27

_San87_ schreef:
Gini schreef:

Ze wil de plek gaan boeken, dat is dus nog niet gebeurd. Duimen dan maar dat het pension nog plek heeft wanneer TS zo ver is een plekje te reserveren.

Dat heb ik dan te optimistisch gelezen helaas.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:38

Soms moet je gewoon accepteren dat dingen niet kunnen als het geld er niet voor is of je dat niet wilt uitgeven. Accepteren dat alles duurder word of is geworden hoort daar ook bij want anders is er straks geen enkel pension meer over als mensen niet bereid zijn te betalen. Een pension kost geld om open te houden, en ik blijf me telkens verwonderen over hoe onrealistisch mensen hierin zijn qua acceptatie dat het dan meer kost als je wil uitgeven en daar tot in den treuren over blijven klagen omdat het niet zo goedkoop is als jij wilt. Als je dat geld niet wilt uitgeven eraan of niet hebt, dan ga je maar niet verder weg en langer op reis en pas je je plannen aan. Dat is ook een optie he. Goedkoper worden pensions sowieso niet meer en het is ondertussen wel duidelijk dat je voor een bepaalde prijs er gewoon niet komt wat goede verzorging van je hond betreft. En dat laatste moet toch absoluut prioriteit zijn wanneer je je hond ergens achterlaat.

Wat al vaker word aangekaart; je wilt overal en altijd zo goedkoop mogelijk alles doen, maar laat je hond hier niet de dupe van zijn. Onze dieren kiezen hun eigenaren niet uit, dus die zijn volledig afhankelijk van wat wij ze aandoen, van ze vragen, etc. Denk daar alsjeblieft eens goed over na. Zeker wanneer je ze voor langere tijd ergens gaat achterlaten in verhouding tot wat vandaag de dag alles gewoon kost omdat alles duurder is geworden- waar je niet onderuit komt.

En qua plekken overal… Het is logisch dat al bestaande klanten voorrang krijgen natuurlijk, dus die vullen idd al een deel op van de vakantie plekken in de drukke periodes/jaarrond, waardoor het idd steeds lastiger word iets te vinden. Maar sinds de opening van de topic tot nu en dan nog steeds niks hebben kunnen vinden is wel weer een ander uiterste want daar is toch behoorlijk wat tijd overheen gegaan. Dat je dan nog niks hebt gevonden, komt met name vanwege dat gezeur over budget weer. Pas je budget aan of pas je reis aan want je kunt nu eenmaal niet Alles krijgen wat je wilt voor zo min mogelijk geld.

Ik heb genoeg gehoord en gezien van pensions achter de schermen waar je echt niet vrolijk van word, dus ik zou het sowieso doodeng vinden om een pension te moeten boeken voor m’n hond (maar zou ik haar sowieso niet aan doen want ik weet zeker dat ze er doodongelukkig zou zijn en stress zou krijgen) en kan me ergens echt niet voorstellen dat een goedkoper pension dezelfde service en verzorging kan bieden als eentje in een hogere prijsklasse maar dat is natuurlijk ieders eigen keus met wat ze belangrijk vinden. Nu zal regio misschien ook mee spelen, maar toch. Goedkoop is duurkoop zeggen ze en dat klopt vaak wel.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:36

mvdende schreef:
Daarnaast leef ik zuinig, draai elke eurocent om, verwarming staat max op 18°c enz. Rook niet, draag goedkope kleding enz. Zo kan ik kleine beetjes sparen om van op vakantie te gaan.

Ja dat is wel duidelijk.
Ben benieuwd of je net zo streng bent op jezelf als het gaat om je hostel booking.
Oh 2 euro te veel per dag? Dan ga ik maar een dag minder.

Maar dat zal wel niet.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:36

TS, je bent me al vaker opgevallen in topics en niet perse op een positieve manier, maar ik begrijp momenteel echt niet waarom je niet je ‘verlies’ neemt en gewoon een plekje gaat reserveren voor je hond waar hij een fijn verblijf kan hebben. Helemaal als de tijd die hij daar moet zijn nu ineens enorm verkort is. Ik zou denken: dan is er dus budget voor een ‘duurder’ lees ‘realistisch geprijsd’ pension. Immers, je had eigenlijk 4 weken gerekend en nu is het maar 1,5 week nodig.

Ik blijf erbij, als je dieren hebt, weet je nou eenmaal dat daar kosten bij komen. En ik snap echt wel dat je even wat vergelijkingen doet, maar op een gegeven moment moet je toch in gaan zien dat bepaalde dingen er gewoon niet zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:47

20 euro is toch al vrij goedkoop? Hier in de regio zit je zo tussen de 26 en 30 euro per dag.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:04

Ik ben benieuwd wat het wordt. Dadelijk is het vol en heeft ze alleen maar keuze van 25-30 euro pd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:15

Zonnetje81 schreef:
Ik ben benieuwd wat het wordt. Dadelijk is het vol en heeft ze alleen maar keuze van 25-30 euro pd.

Het gros in die prijsklasse zit allang vol.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:21

Zonnetje81 schreef:

Of particulier.
Maar ook die lopen inmiddels aardig vol gok ik zo. :)

Overigens heb ik zelf een 'moeilijke' hond en ga ik gewoon niet op vakantie of regel ik oppas aan huis icm uitlaatservice.
Dit met de zeer duidelijke afspraak dat ze gerust mee mag naar het eigen huis, maar terug thuis in haar eigen kamer afdroppen als de oppas weggaat zonder dat er iemand aanwezig is bij diegene thuis.
Gaat me nl niet weer gebeuren dat ik haar eerder kan ophalen bij een oppas omdat de buren klagen over geluidsoverlast nadat de oppas dacht dat het allemaal wel zou meevallen en zo ongeveer hele dagen weg was. :roll:
Dus ja, ik vertrouw particuliere oppas nog wel maar ben zeer selectief in wie en waar. :)

Oh en ik ben zelf particuliere hondenopas maar onder voorbehoud volgeboekt voor deze zomer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:44

Een moeilijke hond schaar ik geen hond in die in groepsverband kan leven en waar vreemde mensen bij kunnen komen. Ik wil niet weten hoe ik mijn hond moet noemen dan haha.
Die is in dagopvang geweest bij hoevekestijn omdat betreffend pension zodanig kennels en veld heeft dat ze er niet mee in contact moeten komen. 1 van mijn honden is ronduit agressief naar andere honden en zeer onbetrouwbaar naar mensen. Absoluut niet dat ze er mee de straat op mogen mochten ze er toch zelf bij in de buurt kunnen komen. De dag was goed verlopen en ze zijn er welkom maar voor mij is het enkel in nood dat ik ze daar breng. Voor langere periode zou ik ze apart in kennel willen ook. Gewoon omdat 2 kennels op 1 speelweide uit komen. Zet ze maar naast elkaar dan hebben ze eigen buitenverblijf plus binnen beiden rust en geen kans op over vermoeidheid van de ene die dan reactief durft te zijn naar de andere. Kost extra geld, begrijpelijk maar absoluut geen extra luxe. Maar tja deze gek betaald al gerust 15 euro per dag om ze wel mee te nemen en dus zelf te verzorgen. Niemand kan het beter haha

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 23:15

Ik heb het pension vandaag geboekt, al weet ik nog niet de exacte data, tot 6 weken van te voren gratis annuleren maar ik verwacht dat de data wel gaan kloppen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:20

Dus je wil graag weten wat een ander voert? Ik ga mijn maanduitgaven van de afgelopen 2 maand en wel even met je delen dan.

Mijn senior krijgt butternut. Hier doet hij het goed op en wijken we ondanks de prijs niet meer vanaf. Hond 18 kg per 28 dagen €127. Laten we voor t gemak alles gewoon een maand noemen.
Dan krijgt hij nog pijnstillers, een fles metacam doen we 3 maand mee €88:3 is zo’n 30 ong. plus injectie per maand is 75-, en dan nog de supplementen.
Hond 1 €250-, aan voer

Hond nr 2

Speciaal dieet vanwege problematiek. Krijgt 2,2 vlees ongeveer per dag. Eend, per kg 6,95. Per maand ongeveer zo’n €420. Dan alle aanvullingen en supplementen komen ook op ong €100-, we zitten in een orthomoleculair traject om zijn darmslijmvlies te herstellen.

Snacks is specifiek paardenlong voor beide. Een zak van €17 doe ik een maand mee voor beide honden.

En dan was ik voor de opvang ook nog gemiddeld €150 kwijt die beide maanden.

€930 euro…ongeveer

Dus ja.. weet je? Wees blij dat Skip gezond is, voor zover ik weet, laat die paar euro zitten. Het wordt nog veel duurder.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:14

Ben jij er trots op dat je 1000 euro aan je hond uitgeeft? (Wat hier echt niet zou gebeuren)

Dat doet er toch niet toe?

Het ging erom dat ze iets zoekt voor de prijs uit ben hur tijd wat niet mee realistisch is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:16

mvdende schreef:
Ik heb het pension vandaag geboekt, al weet ik nog niet de exacte data, tot 6 weken van te voren gratis annuleren maar ik verwacht dat de data wel gaan kloppen.

Je mag blij zijn met zo’n flexibel pension. Hier is geboekt = geboekt en moet je de exacte datum opgeven.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:18

Probleem opgelost. TS heeft geboekt onder voorbehoud.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:32

Zonnetje81 schreef:
Ben jij er trots op dat je 1000 euro aan je hond uitgeeft? (Wat hier echt niet zou gebeuren)

Dat doet er toch niet toe?

Het ging erom dat ze iets zoekt voor de prijs uit ben hur tijd wat niet mee realistisch is.

Wat ik er mee wil zeggen is dat er ook andere situaties zijn waarin je niet praat over die paar euro.. het kan erger. TS zit in een luxe situatie. Ik snap dan als eigenaar die niet trots is, vooral verdrietig dat mijn hond me op dit moment €1000-, per maand kost. Maar goed hij verdient dat wel. En dat niet doen is geen optie.