Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Natuurlijk wil niet per se zeggen dat het niet gevaarlijk is is natuurlijk, voor insecten is het dat sowieso.
Dierenarts vind ik net wat erover voor een paar vlooien, tis niet zo dat het op dit moment een verschrikkelijke besmetting is.
Maar dat wil ik liefst ook voorkomen natuurlijk.
Hoe hij de eerste 1 of 2 vlooien opgelopen heeft is me niet duidelijk, maar goed, dat gebeurt soms.
Anders kijk ik even of ik een kennis Serresto kan laten aanschaffen, en dan even kijken waar ik het heen kan laten sturen.
veneri schreef:Ik gebruik voor mijn hond Anibio melaflon druppels.
Werkt hier beter dan Seresto.
https://www.bol.com/nl/nl/p/anibio-mela ... 031175876/
Indi_Vito schreef:Goed oud topic but I need help.
Ik wordt gek al maanden van de K*T vlooien en we komen er niet vanaf, ik heb 7 honden welke nu elke maand pipetten krijgen al meerdere merken geprobeerd (advantage,advantix,stronghold,vectra 3d,bolfo gold en misschien nog wel meer)
Ik stofzuig dagelijks, ik dweil met heet water, ik spuit elke 3 weken al m'n plinten in met tapijtspray of andere antivlooien oliebol. Hun kleedjes gaan elke 3 dagen op 60° in de wasmachine, de bank en eetstoelen spuit ik in de tuin heb ik ingespoten ik weet het niet meer.
Overigens nergens dat ik kan ontdekken waar ze zitten want heb er nog nooit 1 op mij gezien of in m'n omgeving enkel m'n honden hebben er een paar ook niet allemaal trouwens.
Iemand die de gouden tip heeft?
Ik wil alles in de brand steken.
DoretteK schreef:Femke_Tweety schreef:Natuurlijk wil niet per se zeggen dat het niet gevaarlijk is is natuurlijk, voor insecten is het dat sowieso.
Dierenarts vind ik net wat erover voor een paar vlooien, tis niet zo dat het op dit moment een verschrikkelijke besmetting is.
Maar dat wil ik liefst ook voorkomen natuurlijk.
Hoe hij de eerste 1 of 2 vlooien opgelopen heeft is me niet duidelijk, maar goed, dat gebeurt soms.
Anders kijk ik even of ik een kennis Serresto kan laten aanschaffen, en dan even kijken waar ik het heen kan laten sturen.
Er zijn genoeg Nederlandse webshops die ook naar Duitsland versturen. Is dat geen optie?
veneri schreef:Ik vind een hoop middelen toch best riskant. Er is een facebookgroep over de gevaren en risico's van Bravecto.
Ik zou dit echt alleen als het niet anders kan, als noodgreep gebruiken en niet zomaar.
veneri schreef:Maar gebruik je het dan standaard iedere x maanden, preventief?
Veel verhalen van honden waar het lange tijd goed gaat, tot het niet goed meer gaat; neurologische problemen of zelfs overlijden zijn voor mij een te groot risico voor elke hond.
(Maar helemaal in mijn geval met een hond die een vorm van epilepsie heeft)
veneri schreef:Ik vind een hoop middelen toch best riskant. Er is een facebookgroep over de gevaren en risico's van Bravecto.
Ik zou dit echt alleen als het niet anders kan, als noodgreep gebruiken en niet zomaar.
Ladyson schreef:veneri schreef:Ik vind een hoop middelen toch best riskant. Er is een facebookgroep over de gevaren en risico's van Bravecto.
Er is overal een facebook groep over, alleen de mensen die ervoor hebben gestudeerd, zitten meestal (bewust) niet in de groepen.
Nyaleti schreef:Heel vaak wordt het inderdaad met de vaccinatie tegelijkertijd verkocht. En dat is waar het wel eens mis gaat. Teveel tegelijkertijd.
Een oudere hond van een collega, ze weet het dondersgoed maar heeft toch ontworming en ontvlooiing tegelijkertijd gegeven en de volgende dag had de hond een tia. Tjaaa..
Ontworming is 80% hetzelfde. No Worm pro, Milbemax, Milbactor heeft allemaal exact dezelfde werkzame stof. Dus die hoef je echt niet bij de dierenarts te halen voor een paar euro meer.
Bij de dierenwinkel ligt Adtab wat hetzelfde is dan Credelio. Credelio mag dan weer niet los verkocht worden maar alleen bij de dierenarts?
Ik zie ook steeds vaker weer Frontline / Frontpro bij de dierenarts liggen en dan kun je ook gewoon bij de dierenwinkel halen (FleaFree bv, hetzelfde).
Dus nee, je hoeft niet naar je dierenarts. De middelen in de dierenwinkel zijn veilig.
Middelen bij de Kruidvat en Action moet je dan wel weer echt laten liggen.