Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jette schreef:Het AH grit (in dozen) is nog wel verkrijgbaar bij AH XL’s. Het is voor ons even om rijden maar echt heel blij mee. Het loopt wel best uit vind ik, maar het stinkt niet en de katten zijn er blij mee.
Die in zakken is helaas niet hetzelfde is mijn ervaring.
Hannanas schreef:Goh wij hebben nu toch fijn spul gevonden.
We gebruiken al jaren peewee bakken met houtkorrels. Zag op Facebook een linkje over klontvormend stofvrij soja-pelletjes, dat is toch lekker spul. Ik heb er een zak van besteld omdat ik de indruk kreeg dat ons oudje dat mogelijk wel fijn vond, plus hij plast veel vanwege gezondheidsredenen dus de onderbakken van de peewee’s zijn snel vol. Klonten plasjes eruit scheppen leek mij wel makkelijk, en dat blijkt. Wij willen alleen echt geen stof, geen gruis en liefst geen/weinig parfum.
Deze van petmates:
https://petmates.nl/?gad_source=1&gbrai ... BQEALw_wcB
Zag nog niemand dat hier noemen? Vervolgens ben ik dus op tofu/soja pellets gaan googlen en er zijn meerdere merken, maar ook hetzelfde type spul op basis van mais. Iemand ervaring mee?
Ik kwam tegen: M-pets soja, catit go natural pea husk pellets (maar met lavendel geur.. wil het liefst geen of weinig geur), spire pets tofu, tigerino tofu, versapet tofu bio,
Onlylienn schreef:Heb vandaag een proefverpakking van petsmates besteld, de tofu variant, ik ben ook van mais tegen gekomen, heeft iemand daar al ervaringen mee? Lijkt me ook wat
Emmaa2 schreef:Onlylienn schreef:Heb vandaag een proefverpakking van petsmates besteld, de tofu variant, ik ben ook van mais tegen gekomen, heeft iemand daar al ervaringen mee? Lijkt me ook wat
Ik gebruik nu Almo Nature, dat is mais. Het gaat vrij snel een beetje muffig ruiken, wat ik op zich geen drama vind want er staat bij mij een luchtreiniger naast… Maar ik heb tot nu toe wel twee grote nadelen gevonden. Omdat het zo fijn is lopen mijn katten het echt door het hele huis. En het trekt nu in de zomer for some reason heel veel fruitvliegjes aan. Ik schep twee keer per dag maar er is echt niet tegenop te bewegen.
Ik ga nu kijken of Biokat Natural Care beter werkt. Ik wil ze liever niet op klei dus mijn opties zijn een beetje beperkt.
xoranlover schreef:Ik vind mais niks. Die gaat snel stinken en klonterd niet zo goed. Ik vind die ook al ruiken als je het in de bak doet.
ASF schreef:Hannanas, hoe vaak verschoon je de hele bak met die tofu?
VillaNeusjes schreef:Ik gebruik de tofu pellets van zooplus tigerino. En ik ben verkocht. Het stoft niet, geen uitloop, de groene thee versie ruikt prima (de melk versie is om te kotsten maar goed, dat is wel persoonlijke voorkeur) het klontert zeer goed en daardoor erg zuinig en ik vind t ideaal dat t gewoon door t toilet kan gespoeld worden. En ik moet alleen zorgen dat er een goede laag in de bak zit zodat poes dr poep goed onder kan graven, dan ruik ik niets.
Ik heb mais gehad, maar dat stofte verschrikkelijk en gaf gewoon mijzelf luchtwegklachten met schoonmaken van de bak en liep enorm uit. De kat is onlangs bij mij komen wonen omdat mn ma op een flat is gaan wonen en de kat naar buiten wil. Bij mn ma had ze biokat klei maar dat is erg zwaar en ik zit in een rolstoel dus das geen goede combi als die bak omhoog moet om hem te kunnen schoonmaken.