Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fly_high schreef:Bijna iedereen die maar 1 slang heeft koopt sowieso diepvries voeders.
Ik vind het dikke prima als er meer toezicht komt op hoe die muizen en ratjes gedood worden.
Urbanus schreef:Evamarie schreef:Hier een antwoord op je vraag: Ik zeg niet en vind niet dat een dierenarts gratis moet werken.
Helder! Maar ja, wat doen we dan met die aangereden diertjes?
Kuggur schreef:robert45 schreef:Het volgende wat ze bedenken is bv een slachtverbod op paarden. Dat de dieren dan op een lang transport naar het buitenland gaan vergeten ze dan maar even.
Als je wil zien hoe fantastisch dát uit zou pakken in decpraktijk hoef je maar naar de VS te kijken.
robert45 schreef:Bij dieren fokken hoort ook dieren doden.
Dit zou het einde van bv alle kippenrassen betekenen. Immers voor elke hen komt er ook een haan uit het ei. Een dierenarts gaat nooit je hanen laten inslapen en als die dat al doet tegen 50 euro per dier dan doet ook geen mens dat.
Mensen willen wel 1 haan en 5 hennen. Er wil nooit iemand 5 hanen en 1 hen.
Dit is wel weer zo’n verbod wat leuk is voor de bühne maar in de praktijk nooit te controleren is.
Het volgende wat ze bedenken is bv een slachtverbod op paarden. Dat de dieren dan op een lang transport naar het buitenland gaan vergeten ze dan maar even.
Urbanus schreef:Evamarie schreef:Dat staat niet in mijn post. En nu ontopic verder..
Maar waarom ben je dan tegen binnenkonijnen?
Rivendell schreef:Juut schreef:Dat 5 hanen elkaar af gaan slachten is ook iets waar niet iedereen stil bij staat... Dan sta ik liever voor kwaliteit van leven dan alleen kwantiteit.
Ik heb een hanen opvang en hier lopen ze in groepen variërend van 10 tot 35 stuks. Nagenoeg geen gevechten
Wintu schreef:Evamarie schreef:Hier een antwoord op je vraag: Ik zeg niet en vind niet dat een dierenarts gratis moet werken.
Hier doet de dierenarts het voor niets met wild en aangereden dieren. Ik heb laatst een ernstig gewonde egel uit de tuin gebracht. Ik wilde het prima betalen, maar dat hoefde niet.
Wintu schreef:Ik ben voor elke wet die wordt ingevoerd tegen dierenleed. Ook al wordt er daarmee maar 1 houder ontmoedigd of veroordeeld. Dat redt al heel wat levens.
Ik snap niet hoe iemand ook maar tegen deze wet kan zijn. Als ik sommige reacties hier lees, dan word ik onpasselijk over hoe onachtzaam er over het leven van kleinere dieren wordt gedacht en hoe lichtvaardig er mee om gegaan wordt. In mijn beleving mag je je dan je ogen uit je kop schamen. En ik maar denken dat hier veel dierenliefhebbers zaten, ja beperkt tot bepaalde soorten, de rest is wegwerp.
DuoPenotti schreef:Wintu schreef:Ik ben voor elke wet die wordt ingevoerd tegen dierenleed. Ook al wordt er daarmee maar 1 houder ontmoedigd of veroordeeld. Dat redt al heel wat levens.
Ik snap niet hoe iemand ook maar tegen deze wet kan zijn. Als ik sommige reacties hier lees, dan word ik onpasselijk over hoe onachtzaam er over het leven van kleinere dieren wordt gedacht en hoe lichtvaardig er mee om gegaan wordt. In mijn beleving mag je je dan je ogen uit je kop schamen. En ik maar denken dat hier veel dierenliefhebbers zaten, ja beperkt tot bepaalde soorten, de rest is wegwerp.
Zijn er mensen tegen of staan mensen met de pootjes op de grond en weten ze dat het niks nada noppes nut heeft?
Em deze partij weer wat dom schreeuwt maar bij echt leed wat wel te handhaven is stil is...
Urbanus schreef:Wintu schreef:
Hier doet de dierenarts het voor niets met wild en aangereden dieren. Ik heb laatst een ernstig gewonde egel uit de tuin gebracht. Ik wilde het prima betalen, maar dat hoefde niet.
Maar ik kan me voorstellen dat het anders is met 'gevonden' huisdieren. Gevonden tussen haakjes omdat mensen er misbruik van kunnen maken.