hulp bij hond kiezen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberia

Re: hulp bij hond kiezen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:10

Zo bedoelde ik het ook niet. De fokker waar ik over schrijf plaatst mensen pas op de wachtlijst na een uitgebreide kennismaking. Zonder wachtlijst zijn beslist geen slechte fokkers. Maar een wachtlijst is wel iets om rekening mee te houden.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:14

Mijn oom en tante (met kinderen, maar al wat ouder) hebben sinds kort een Beaglier, kruising tussen een Beagle en Cavalier, en echt een heel prettige gezinshond! Hij is speels maar ook rustig, hoeft niet enorm lang naar buiten en is klein, maar niet mini. Het karakter verschilt uiteraard per hond sterk, daarvoor zul je toch naar de ouders en eventuele broers/zussen van de hond moeten kijken :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:17

Borderterrier fokkers hebben wel wachtlijsten, daar zijn er niet zoveel van en ook vaak geen grote nesten. Heel verstandig om nog even te wachten ts.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:38

ImkeTarek schreef:
De fokker waar mijn labrador vandaan komt doet juist bewust niet aan wachtlijsten, zijn pups gaan naar mensen waar hij zich op dat moment goed bij voelt.
Wij hebben dus ook al kennis gemaakt, voordat de pups geboren waren (maar al wel gepland.
Dus stond je na kennismaking op de wachtlijst? Een goede fokker selecteert inderdaad op match :j

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:24

Ik heb niet het hele topic doorgespit maar een old english bulldog kan ik zeker aanraden <3
Ze zijn ontzettend goed met kinderen. Super lief, actief maar niet te.. onze speelt ook met andere honden buiten is super sociaal.

Misschien niet het eerste ras waar je aan denkt maar wij willen met de kinderen niks anders meer.

Onze bulldog is 3 en de kinderen zijn 2,5 jaar en bija 3 weken oud

Onze amy:
Afbeelding

Met onze oudste dochter toen ze nog kleiner was
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:23

Alleen zie maar eens een Bull te vinden met een gezonde neus, bijna onmogelijk.
Ik kan me wel voorstellen dat de meeste bullen niet super veel energie hebben, gezien ze simpelweg niet voldoende lucht binnen krijgen.
Officieel zou de neus minimaal de helft van de schedel moeten hebben : dat betekend bij een schedel van zeg 20 cm een neus van 10 cm.
Minimale richtlijn is 1/3e, dat redden de meeste niet eens helaas.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:28

smurffie schreef:
Alleen zie maar eens een Bull te vinden met een gezonde neus, bijna onmogelijk.
Ik kan me wel voorstellen dat de meeste bullen niet super veel energie hebben, gezien ze simpelweg niet voldoende lucht binnen krijgen.
Officieel zou de neus minimaal de helft van de schedel moeten hebben : dat betekend bij een schedel van zeg 20 cm een neus van 10 cm.
Minimale richtlijn is 1/3e, dat redden de meeste niet eens helaas.

Onze bull kan prima ademen. Voldoet ook aan de nieuwe fokeisen. Je moet wel erkende fokker nemen. Onze speelt en rent gewoon zonder adem problemen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:33

Aan de hand van de foto kan ik me nauwelijks voorstellen dat je de 1/3e haalt, laat staan de 1/2. Maar misschien vertekend de foto.
1/3e wordt als overgang geaccepteerd. Eronder wordt gezien als mishandeling.
Er is veel outcross nodig om het ras te laten voortbestaan, iets maakt veel fokkers via het buitenland gaan werken.
Maar dat is een heel ander thema dan wat de ts aangaat.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:06

smurffie schreef:
Aan de hand van de foto kan ik me nauwelijks voorstellen dat je de 1/3e haalt, laat staan de 1/2. Maar misschien vertekend de foto.
1/3e wordt als overgang geaccepteerd. Eronder wordt gezien als mishandeling.
Er is veel outcross nodig om het ras te laten voortbestaan, iets maakt veel fokkers via het buitenland gaan werken.
Maar dat is een heel ander thema dan wat de ts aangaat.

Wat fijn dat jij dat van een foto van de voorkant kan beoordelen :D

Gelukkig is ze 100% goed gekeurd en heeft een goede conditie en geen ademhalings problemen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:41

Dat neemt niet weg dat een hond met zo'n korte snuit nog steeds vreselijk ongezond is. Je hebt een hond die niet natuurlijk gedekt kan worden of dekken, en niet op een natuurlijke manier geboren kan worden.
Bovendien is de snuit maar marginaal langer, wat betekent dat de weefsels binnenin nog steeds opgevouwen zitten, wat gewoon betekent dat je hond lang niet zoveel lucht krijgt als een normale hond met een gezonde neus.

Dus je hond kan helemaal niet prima ademen, heeft nog steeds niet voldoende lucht, maar niet de extreme uitingen ervan waardoor het zelfs de mensen die het probleem keihard ontkennen opvalt.