Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 10:42

Ik ben er in maastricht beide dagen met een naakte akita. Zeg gerust hallo als je me ziet staan!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 11:30

Mijn man en dochter gaan beide dagen naar Maastricht. Ik blijf thuis want wij hebben pups.

Ik vind shows altijd wel heel gezellig, maar net als in iedere (jury)sport is er soms gedoe en je hebt altijd mensen die elkaar dingen misgunnen. Dat hoort erbij, uiteindelijk denk ik dat het belangrijk is om zelf goed te weten wat je aan de lijn hebt en er voor de hond een feestje van te maken. En om er met de mensen waar je het wel mee kunt vinden een gezellige dag van te maken. Die paar minder leuke mensen doe je gewoon de ‘smile and wave’ en verder negeer je ze.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:52

Ik vind showen ook gewoon leuk. Als je er jaren in zit ken je zowat iedereen wel. Is dan altijd een fijne dag vol met mensen die je enkel daar ziet.
Ik ben niet in Maastricht. Wij gaan een weekendje showen in Belfast

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:55

Zoe_97 schreef:
Ik vind showen ook gewoon leuk. Als je er jaren in zit ken je zowat iedereen wel. Is dan altijd een fijne dag vol met mensen die je enkel daar ziet.
Ik ben niet in Maastricht. Wij gaan een weekendje showen in Belfast

Dat ook, je leert steeds meer mensen kennen, ook buiten je eigen ras. Wij vinden het echt altijd een dagje uit.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 10:59

Ik volg momenteel bij erg fijne mensen ring training enkel is dit het gehele jaar door buiten. Weet iemand hier toevallig een fijne locatie waar je ook indoor training kunt krijgen? Eventueel in de buurt van Tilburg?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 12:00

Ringtraining Claudia in Haaren en showtraining by Kristy in Geertruidenberg deze geven beiden (ook) binnen training.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 12:38

Rachel Rengers zit donderdags in Wijchen met binnentraining.
Heb bij haar een keertje een losse training gevolgd, vond het erg leuk en leerzaam!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:35

rockey schreef:
Ik volg momenteel bij erg fijne mensen ring training enkel is dit het gehele jaar door buiten. Weet iemand hier toevallig een fijne locatie waar je ook indoor training kunt krijgen? Eventueel in de buurt van Tilburg?

Ik train bij Jessica van der Kaa. Die gaat ook weer starten in den bosch. :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:36

kiwiwitje schreef:
rockey schreef:

Had ik ook al in een pb gestuurd :') *D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:56

Fem schreef:
kiwiwitje schreef:
—-

Had ik ook al in een pb gestuurd :') *D

Ik wil die PB ook! :D
Zou jij die willen sturen? Ik vind wel een Facebook account, maar daar vind ik niet echt info.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:12

Hahah fans _O-

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:18

Heb je gepbt Kaplaars.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:10

bedankt voor de aanbevelingen ik ga er eens naar kijken. wellicht toch fijn om wat achter de hand te hebben als het dadelijk echt slechter weer wordt en ook nu we binnen shows gaan hebben.

we zijn gisteren met hem naar Ouwehands dierenpark geweest, was zo leuk! wel erg druk, maar hij heeft zich keurig gedragen.

maar hij is thuis zo erg aan het puberen, hij was altijd al erg van het tuinieren :Y) maar sinds 2 weken laat hij geen 1 plant meer heel, hij trekt ze gewoon uit plantenbakken, maar vanmiddag is hij ook nog eens aan de muur in de hal begonnen ;( ;( onze vorige hebben ook best wat gesloopt in het begin, maar dat deden ze vooral met tanden wisselen, en het lijkt wel dat hij nu pas begint. hij hoefde al vrij snel niet meer in de bench omdat hij zo lief was (die staat er nog wel, maar dan met de deur eruit, want hij ligt er nog wel graag in) en was vanaf dag 1 zinnelijk toen we hem gehaald hadden.

ben benieuwd hoe hij zich zondag weer gedraagt in de ring. we moeten om 12:00 uur ring 19, en jullie?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:16

Afbeelding

Afbeelding

OMG BEST PUPPY IN SHOW zo trots!!! Het waren zoveel puppy’s, ik kreeg al tranen in m’n ogen toen ik bij de beste 15 zat haha.

Echt vet!
Hoe is het bij jullie gegaan?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:49

Holy crap, congrats *\%/*

nine1987Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 19:13

Wat gaaf, gefeliciteerd!!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 19:35

Wauw wat een goed resultaat!! Gefeliciteerd!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 19:40

Nou we zijn weer thuis na een lange dag. Wat gaaf! Ik stond gewoon echt te huilen in de ring , wat een belevenis. In de voor ring was het echt dringen, wat een hoop puppy’s daarna door naar de “echte” ring , beste 15! Gaaf! Kom op Butch nog even mooi lopen en staan. Echt kippenvel als de keurmeester dan op je afloopt voor de eerste plek!

Ben nu echt wel wat verwend zeg. Eerste show , 2e van de Bullmastiffs , daarna rashonden festival in Kaatsheuvel , eerste van het ras en beste minor puppy in show , daarna Belgische bullmastiff show, best in show puppy , toen Brasschaat, beste van het ras en reserve best in show puppy en nu weer beste van het ras en best in show puppy . Mag ik mezelf even knijpen? Ik zei juist vandaag, we zijn zo lekker gestart , vandaag staan we met zoveel, een keer worden we niet geplaatst en tada!!! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 19:42

Dat is gaaaf! Gefeliciteerd!

Hier minder. Mannen deden t prima. Maar dag 1 een KM die voor t eerst ons ras keurde en ze niet eens betastte..
Fred haalde daar in de jeugd een 3ZG. Heel onterecht.
En Elmo een 1ZG. Daar kon ik me wel in vinden.

Vandaag haalde Fred een 2 Uitmuntend. Waar hij in zn rapport kreeg; correct tailset..
Werd hij geen 1e omdat hij zn staart niet goed droeg.. %)

nine1987Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:30

Ik was er zelf niet afgelopen weekend, maar ik hoorde ook dat er streng (om het maar netjes te zeggen) gejureerd werd bij de ridgebacks..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:38

Klopt, beide dagen werd er streng gekeurd bij de RR. Maar ondanks dat is onze reu beide dagen met een uitmuntend thuis gekomen. Plaatsing waren we het niet helemaal mee eens, hij werd ondergewaardeerd. Maar ach, het is en blijft een jurysport.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 20:51

@Rockey, wat super tof! Gefeliciteerd!

Op de KCM van 15 september was Charlie Beste Pup van het ras geworden, voor al haar broertjes en zusje *\o/* Alle 6 de puppen door mij gefokt deden namelijk mee! Extra leuk dus als je eigen aangehouden pupje dan wel 'wint'

Ben benieuwd naar aanstaande zondag, dan hebben we nog de KCM van de Cardigan vereniging.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:31

fijne dierendag voor al jullie vriendjes en vriendinnetjes!

jullie nog show dit weekend?

Wij hebben besloten niet naar Leuven te gaan, dat wilde we als laatste puppy wedstrijd doen, maar eigenlijk kunnen we de puppy periode niet mooier afsluiten als afgelopen weekend in Maastricht , waar ook nog eens de fokkers bij waren. nu lekker groeien en manieren leren :Y) en dan 3 november eerste jeugd wedstrijd in Bleiswijk

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:05

Hier is bleiswijk ook weer de eerste

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:09

Bleiswijk ga ik niet heen, ik vond de show vorig jaar niet zo heel fijn/leuk (persoonlijke ervaring), het is echt een kippenhok 2.0 en ik ben dan helemaal gaar aan het eind. Ook vind ik het voor Ginger niet de meest ideale locatie/opzet.

We hebben 15 december kerstshow in Duitsland op de planning. Nog in twijfel over de clubshow volgende weekend. Kan nog tot overmorgen inschrijven. Maar het is een buitenshow en mijn lijf gaat niet zo goed op regen/kou momenteel.

Gisteren waren we op de jachthondenshow in België.
Wat hadden we geluk met het weer en wat was het een fijne ongedwongen sfeer.
Voor het eerst niet zenuwachtig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding