Sansevieria schreef:Stille meelezer, ik had al meteen de gedachte herpes, toen je het gekrijs beschreef...vriend van ons is daar ook ooit zijn pups aan verloren.
Die laten nu hun teef enten, hadden dit in al hun jaren border collies nog nooit meegemaakt.
Is een zeer ervaren fokker, die al heel wat jaren borders heeft en fokte![]()
Ik druk de duimen voor je, wat een ellende, zorg je er zo goed voor![]()
Sterkte!!
In de aanloop naar mijn fokplannen jaren en jaren geleden en met het de hoeveelheid doorgewinterde fokkers in mijn achterzak én met het eerste en twee nestje van Dana is herpes werkelijk nooit ergens ter sprake gekomen.
Je leest er wel eens links en rechts wat over en dat is het vooral vaak de discussie over wel of niet enten. Ik kan je vertellen dat ik het gekrijs nooit meer mee wil maken, dat gaat door merg en been, dus mijn teven zullen altijd geënt worden tegen herpes, áls ik überhaupt nog ga fokken want op dit moment heb ik het wel een beetje gehad.

Er zijn fokkers die veertig jaar fokken en het nog nooit gehad hebben, er is een BC fokker die al 20 jaar fokt, minimaal drie nesten per jaar en heeft het nog nooit meegemaakt. Ook nooit de enting laten zetten. Je hebt pech en pech, maar dat ik dat in twee van de drie gefokte nesten heb, was niet perse nodig.