Thioro schreef:Zoe_97 schreef:Mijn honden zijn bijna allemaal ervaren show honden. Dus veel drukte, veel honden en veel mensen gewoon. Als vreemde mens (keurmeester) die hen de bek open trekt om tandjes te kijken, volledig betast en balletjes voelt.
Ik kan dus stellen dat ik honden heb die veel toelaten. Toch zal er nooit op wandeling een vreemde aan hen mogen komen. En als iemand ze ongevraagd wil aanraken roep ik “hij bijt” zodat ze uit schrik reactie wel weg zullen trekken.
Het ding aan zo sociale allround honden die zich normaal kunnen gedragen, is net dat je ze niet door elke halvegare laat aaien en gek maken. Want al die losgeslagen projectielen “sociale honden” die tegen iedereen aan knallen voor aandacht zijn in mijn ogen net zo asociaal als een hond die uithaalt
Ik heb dus zo'n sociaal onopgevoede springveer.
Voor kinderen is hij te druk dus die wagen zich er niet aan.
Maar volwassen mensen kunnen het vaak toch niet laten.
Ik heb het dan vooral druk met z'n 4 poten op de grond te houden.
Op wandeling zit hij meestal in z'n eigen wereldje en interesseren mensen hem niet.
Maar net op het dorpsfeest bvb was hij maar al te blij met alle aandacht. Hond kwispelen, mens hurken en aaien, hond springt op, ik corrigeer hond, 'oh maar wij vinden dat niet erg'. Nee vast, maar ik probeer toch nog iets van fatsoen in die hond te krijgen.
Even een een praatje maken en aai voor de hond vinden we niet erg, maar het verloopt des te vlotter als we (en dan vooral die springveer) dat op een beleefde manier kunnen doen.
Meet my Malamute

Vreselijk leuke hond en toch wil ik niet hebben dat iedereen hem aait. Maar op die manier wordt het wel lastig.