Ik ben fan van kleine rassen, scheelt echt in de kosten. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik ben fan van kleine rassen, scheelt echt in de kosten. cinniz123 schreef:Nou dat kleintjes in kosten schelen ben ik het absoluut niet mee eens….
Mijn kleintje net geen 6 kilo,kost me 94€ per maand alleen aan een oogzalf en medicatie en toen ik nog oog druppels erbij moest gebruiken €177 maar omdat die niet meer helpen na al die jaren maar mee gestopt.
Kwa voer zijn ze miss een stukje goedkoper(ligt er wel aan wat je voert natuurlijk) maar kwa dierenarts kosten vind ik het net als met shetten vs paarden.

Mindim schreef:cinniz123 schreef:Nou dat kleintjes in kosten schelen ben ik het absoluut niet mee eens….
Mijn kleintje net geen 6 kilo,kost me 94€ per maand alleen aan een oogzalf en medicatie en toen ik nog oog druppels erbij moest gebruiken €177 maar omdat die niet meer helpen na al die jaren maar mee gestopt.
Kwa voer zijn ze miss een stukje goedkoper(ligt er wel aan wat je voert natuurlijk) maar kwa dierenarts kosten vind ik het net als met shetten vs paarden.
Veel middelen worden op gewicht gegeven en dan scheelt het toch echt wel of je een grote of kleine hond hebt hoor.

. Wel niet zo erg zwaar: een flinke 30kg. Ik vermoed dat ze max 35kg ooit zal wegen. Maar ook zij gaat overal mee naartoe. Handig om ze onder tafel in een restaurant kwijt te raken is ze niet, maar itt sommige kleine hondjes hoort niemand dat ze erbij is. Een keer heeft ze tijdens een wandeling gif opgegeten en toen was ik ook blij dat ze niet 3kg of zo woog. En grote hond is wat minder kwetsbaar.Lukasje schreef:Wat soort hond zoek jij Kinke ?

Inmiddels tikt hij de 28 kg en 59 cm hoogte aan. Maar ik vind het geweldig en met kamperen gaat het allemaal prima ook.
(hadden we niet verwacht)
Ik heb trouwens een sheltie. Ze is 34 cm hoog en weegt 5,5kg. Shelties zijn dan weer wel blafferig
Al verschilt dat nog wel per sheltie. Ik ken er ook die vrijwel nooit blaffen maar zoveel geluk had ik niet