superpony schreef:Ik lees op mp ook een gemiddelde van 1000/1500. Veel geld, maar het blijft de vraag hoe je dat gaat beoordelen.
Ja, de teef onderhouden al die tijd kost geld, dierenarts, evt testen, dekkosten, de pups, ontwormen, enten, chippen........
Maar het gaat om het bedrag na die kosten. Wat vind iemand zijn hondjes waard? Wat vindt iemand zijn tijd die erin gestopt is waard?
Ik vind ook niet dat mensen die nu even 2000 neerleggen de beste baasjes zijn. Maar.......Je moet ook geen mensen hebben die even 100 neerleggen, omdat ze dat even snel hebben, daar niet over na hoeven te denken en misschien straks moeite krijgen als ze hoge dierenarts kosten krijgen bijv.
Maar qua goed terechtkomen, denk ik dat er ook mensen zijn die geen 1000 bij elkaar sparen, maar wel alles voor hun hond over hebben.
Ik heb nu 2 dagen op mp gekeken en heel veel zetten er ook gewoon geen prijs bij. Wat heb je daar aan? Dan gaat iedereen vragen wat de hondjes kosten. Kan je beter vanaf zijn.
Maar bieden of NOTK vind ik ook niet echt fijn overkomen.
Zelfde als binnen een nest prijsverschillen zitten. Zeker bij aussies bijv, zie je dat ze per kleur rekenen. Maar een kleur was niet meer werk.......
En het lijkt gekeken naar de adv datums gekeken, ook dat sommigen toch wel lastiger van hun hondjes af komen. Mensen zijn nu voorzichtiger? Lock down voorbij. Mensen die wilden hebben hun hondje al? Mensen zijn gaan nadenken als er geen hondje beschikbaar kwam? Ze willen nu op vakantie?
Ik vraag me serieus af of echt niemand met hondjes over blijft zitten? Of dat mensen dan toch gaan zakken met de prijs? Ook zoiets raars als het om dieren gaat.
En ergens snap ik ook wel dat mensen hun grens stellen. Stel dat ze normaal een hondje van een boerderij kochten voor 500 euro, hond is overleden, ze willen weer een hond en alles ie 2, 3x zo duur of meer. Tja, dan maar niet.
Lees ook zielige verhalen bij gevraagd.
@kiwiwitje, jij hebt echt een prachtig nest. Als je onder de 1500 blijft is dat netjes, maar hoe selecteer je de kopers? Had je een wachtlijst? Of begin je pas met aanbieden als ze een paar weken zijn?
Maar dat zeg ik ik ook nergens. Alleen heel eerlijk, ik vraag 1300. En afkloppen, hier alles natuurlijk zonder noemenswaardige complicaties.
Ik zou liegen als ik niets overhoud op 1300,- per pup met 6 pups.
En dan slaap ik zelfs vanaf de bevalling tot ze hier weggaan in dezelfde ruimte.
Als je dan voor van die broodfok hondjes en misselijke kruisingen je scheel betaald terwijl er niet eens getest is en dit soort fokkers gewoon massa korting krijgen bij hun dierenarts vind ik dat echt vies gewoon.
Dankjewel. Ik werk inderdaad met een wachtlijst. De eerste selectie is sowieso t wachten. En das de makkelijkste. Want ik heb 2 meiden waar ik mee fok. Dus ja wachten moet je hier
Daarna de vragen; wie ben je, wat doe je, in wat voor situatie komt de pup terecht, ervaring met t ras, plannen / verwachtingen met de pup, wat verwacht je van ons etc etc
Vervolgens veel contact. Mensen die dat niet doen vallen sowieso af. Kennismaking, bezoekjes en als dat allemaal bevalt “krijgen” ze een pup waar we ook weer langs gaan als we de stambomen komen brengen(die zijn zelden voor verhuizing binnen)
En een deel selectie is de prijs. Een hoop mensen vinden 1300 grof veel te veel geld en kopen dan een pup voor 1100/1200 uit ongeteste ouderdieren. En gaan daarna moeilijk doen als de pup iets mankeert.
Maar mijn karakter is ook een mooi selectie punt. Ik zeg vaak wat ik denk, ik ben niet zo subtiel dus er komen wel eens opmerkingen uit die niet bij iedereen goed vallen. Ja, als je mijn eerlijkheid en directheid niet kan waarderen zit je bij mij verkeerd. Want t is namelijk niet zo dat als de pup weg is je mij altijd kwijt bent. Waar mogelijk blijven we ondersteunen/contact houden. En tuurlijk. Er zitten altijd wel eens gezinnen tussen waarmee t minder is. En dat is ook prima. Wij zijn ook niet zo sociaal dus spreken echt niet regelmatig af. Maar ik verwacht wel dat t klikt en t oke is. Bij geen goed gevoel houd t op. Zo kies je bij ons ook absoluut zelf geen pup. Je mag je voorkeuren echt wel opgeven en daar word zeer zeker rekening mee gehouden. Maar wij kijken ook wat wij zien en bespreken dat ook. In beide nestjes(deze zijn nu een paar dagen) kreeg iedereen zn 1e of 2e keus voorkeurpup
Maar toch zijn t zat dingen waar mensen ook op afknappen richting ons. En wat ik wel eens heel moeilijk vind om te zeggen; t zijn mijn pups dus ik bepaal. En dat recht heb ik ook. Maar is niet t makkelijkste recht.
Gelukkig 2 nesten fijne baasjes getroffen die ook blij zijn met ons en zich lam schrokken van onze puppypakketten