Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:35

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:48

Wijslander schreef:
Dank je Mizora! En hoe trek je de Pomppa aan? Over het hoofd en klaar?

Nee, je hebt ook nog een buikflap die je op de rug met een kliksluiting vast maakt (even iemand's anders zijn foto uit dit topic erbij gepakt):

Afbeelding

Afbeelding

mag schreef:
Lukasje schreef:
Hij plast schuin naar boven toe

Zou zo’n jas niet werken als je de singel eraf haalt?
https://www.agradi.nl/equitheme-hondend ... -grijs.htm

Dat doet me denken aan de eerste (zelfgemaakte) jassen die ik gebruikte bij Boris (rechts op de foto van net), heb ik al eerder hier geplaatst. Deze heeft dus geen buikband en kan gemakkelijk in de was of uitgespoeld worden. Hij had er 2, en heeft ze ook wel over elkaar gedragen-
Afbeelding

Citaat:
Dit is een fleecedeken die op maat geknipt is en enkel bij de borst en de staart een stuk genaaid is (en bij de hals zie ik, dit is zijn mooie, hij heeft er ook één zonder het kleine inzetstukje bij de bovenkant hals). In principe is het gewoon een vierkante lap stof, ik heb er iets van een golfje in geknipt aan beide zijden en aan de achterzijde ook. Voordat hij een Pomppa had, droeg hij deze bij koud weer vaak onder zijn ongevoerde regenjas, en bij iets minder koud (maar wel droog) weer ook gewoon zo.

Bij sommige honden is een staartlus geen mogelijkheid, daar kan je een buikband bij doen eventueel of lussen om de achterpoten, maar onder een andere jas hoeft zelfs dat niet.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:56

superpony schreef:
Lukasje schreef:
Hij plast schuin naar boven toe

Plast ie dan niet tegen zijn eigen voorbenen of koppie aan?

Kan hij nog wel veel in 1 keer uitplassen?

Ons ene jasje zat niet fijn bij de reu qua buikflap. Toen hij daar tegenaan plaste, stopte hij gewoon met plassen, dus dat wilde ik ook niet.
Heb dat toen aangepast en kon hij weer vrij plassen.

Ja hoor, plast ook zijn voorpootjes onder . Jawel, het plassen zelf gaat goed, enkel de richting waarin gaat mis. Tja, zo is hij uit de operatie gekomen.

Ik vind het super hoe jullie meedenken! Echt superlief! Maar ik ben er nog niet uit wat wel zou kunnen dienen. Vermits het zo’n koukleum is, heeft hij ook graag zijn borstkas en billen bedekt.

Wijslander

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:54

@Mizora de flap wist ik inderdaad, hetzelfde systeem als Hurtta dus. Ik denk wel dat ik een Pomppa ga bestellen, ben benieuwd :j

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:01

Afbeelding

Hier inmiddels de kleinere binnen, en die zit super! Nog geen actie fotos genomen, maar hij is iniedergeval meer 'hufterproof' dan ons vorige jasje, ze is er al flink mee door de bosjes gevlogen door een bal-gooi fout :+ ik had een halve hartaanval, maar de pomppa heeft geen enkele schade! *\o/*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:53

Top, dit ziet er van voren al veel beter uit en fijn dat hij verder ook goed zit.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:02

Ik heb sinds een maand of 2 voor beide een Pomppa Kevyt en het bevalt echt supergoed! Ik heb ze niet echt voor de warmte maar echt voor de regen. Ze hebben best een dikke vacht van zichzelf, maar juist daarom is de jas ook zo fijn, dan hoeft het niet zolang te drogen.

Ik twijfel wat warmer zou zijn als ze straks met trainen in de auto blijven. BOT mesh of de Kevyt. Iemand daar ervaring mee?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:20

@MissAnnemijn: Anders een truitje onder de Kevyt? Maar eigenlijk lijkt de Kevyt opzich al fijn voor een hond met een dikke vacht!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:20

Hier puur tegen natregenen een Sadepomppa besteld voor de Shar Pei en een Jumppa voor ons teefje, die kan ze in huis dragen en als het echt koud is met wandelen onder de Hurtta.

Ben zeer benieuwd, ook naar wanneer ze hier aankomen :P
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 29-12-20 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:20

Weten jullie toevallig ook sites met regenjassen voor honden met een ruglengte van 1meter? (betreft een Leonberger). Ik twijfel om gewoon een shet deken te kopen..

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:53

Dimphyl schreef:
[ [url=m/7rakSs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier inmiddels de kleinere binnen, en die zit super! Nog geen actie fotos genomen, maar hij is iniedergeval meer 'hufterproof' dan ons vorige jasje, ze is er al flink mee door de bosjes gevlogen door een bal-gooi fout :+ ik had een halve hartaanval, maar de pomppa heeft geen enkele schade! *\o/*

Die zit echt netjes! Wat doe je nu met de andere “te grote” jas? Als reserve houden?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:57

Bralindy schreef:
Weten jullie toevallig ook sites met regenjassen voor honden met een ruglengte van 1meter? (betreft een Leonberger). Ik twijfel om gewoon een shet deken te kopen..

mmm de hurtta heeft 1 met 90 max := ik heb zo snel geen grotere gevonden haha
https://www.hurtta.com/global_en/drizzle-coat

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:01

KarmaChansy schreef:
Bralindy schreef:

mmm de hurtta heeft 1 met 90 max := ik heb zo snel geen grotere gevonden haha
https://www.hurtta.com/global_en/drizzle-coat

Ik denk dat de Hurtta 90 passend is voor een Leonberger hoor. Onze Berners hebben 65 en 70 en dat is ruim.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:03

Bralindy schreef:

https://www.equafleece.co.uk/home
Hele fijne truien (en ze hebben ook jassen).

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:20

robeer schreef:
Ik denk dat de Hurtta 90 passend is voor een Leonberger hoor. Onze Berners hebben 65 en 70 en dat is ruim

Van schoft tot aanzet staart is zij 97 cm.. :+ van grond tot schoft 76cm.. maar ik zal er naar kijken! Zeker als hij ruim valt.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 08:17

Silvia schreef:
Dimphyl schreef:
[ [url=m/7rakSs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zit echt netjes! Wat doe je nu met de andere “te grote” jas? Als reserve houden?

Ik wil 'm graag terug sturen, maar contact met t verkooppunt loopt nogal stroef, heb nu te horen gekregen dat ik pas vanaf 7 januari mag terug sturen (ruim buiten de normale retour termijn) ivm de drukte bij de post. Hoop dat het goed komt, en anders probeer ik em zelf wel te verkopen..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 08:47

Zo laat retour aanbieden zijn meer bedrijven die dat aangeven. Is een vraag vanuit postnl etc :)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 09:32

Wijslander schreef:
TS, hoe bevallen de jassen inmiddels, welke pak je het liefst?

Ha, ik merk dat de Pomppa hier het meest wordt gebruikt. Omdoen, gesp dichtklikken en klaar. Bovendien vinden de kinderen hem het leukst vanwege de kleurtjes :j
De Hurtta heeft nog elastieken bij de achterpoten en we doen het tuig eronder, waarna de lus door de sleuf gehaald wordt. Dus dat kost nèt een fractie meer werk :D

Gisteren kreeg ik m'n Krämer bestelling binnen voor mijn pony en er zat een catalogus bij. Krämer heeft ook hondendekens (geen hele grote maten). De prijzen zijn zeer okee en ze leveren snel ondanks de feestdagen. Ik weet niet hoe de kwaliteit is natuurlijk, wij zijn al voorzien :)
https://www.kramer.nl/Themas/Hond/Hondenjassen-dekens

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:50

Klijntje schreef:
Wijslander schreef:
TS, hoe bevallen de jassen inmiddels, welke pak je het liefst?

Ha, ik merk dat de Pomppa hier het meest wordt gebruikt. Omdoen, gesp dichtklikken en klaar. Bovendien vinden de kinderen hem het leukst vanwege de kleurtjes :j
De Hurtta heeft nog elastieken bij de achterpoten en we doen het tuig eronder, waarna de lus door de sleuf gehaald wordt. Dus dat kost nèt een fractie meer werk :D

Gisteren kreeg ik m'n Krämer bestelling binnen voor mijn pony en er zat een catalogus bij. Krämer heeft ook hondendekens (geen hele grote maten). De prijzen zijn zeer okee en ze leveren snel ondanks de feestdagen. Ik weet niet hoe de kwaliteit is natuurlijk, wij zijn al voorzien :)
https://www.kramer.nl/Themas/Hond/Hondenjassen-dekens
van kramer heb ik wat fleecejes. Prima kwaliteit. Voor mijn honden de pasvorm minder.(beetje ruim) maar worden best intensief gebruikt op de zaak. En nog steeds netjes

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:44

Ik vind de pomppa er goed uit zien kwa model voor de behaarde honden.
Lijkt me een fijne jas.
Helaas zijn mijn eisen voor een jas wat hoger en heb nu 2 jasjes van trixie besteld dus ben heel benieuwd.(echt warm,gewatteerd en hoge kol en billen en buik goed bedekt.)
Hurrta (oud model) gehad maar pasvorm is niet fijn voor de mijne en de extreem warmer lijkt met niets door de sluiting onder de staart.
Ik ben de ideale makkelijke jas nog niet tegen gekomen helaas.
De pakken (for my dog)die ik heb zijn echt fijn maar wel een gedoe om aan te trekken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:30

Ik heb nu een kramer jas, prima jas maar Hurtta of Pomppa heeft denk ik net een fijnere pasvorm. Hij is ook eigenlijk net een maat te klein. (ik kan eventueel wel een foto maken als iemand de jas wil zien).

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:33

Cinniz, ik heb zelf het idee dat de kwaliteit van Pomppa misschien wel beter is dan Trixie. Maargoed, het moet ook precies aansluiten bij wat je zoekt natuurlijk ;)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:59

MissAnnemijn schreef:
Cinniz, ik heb zelf het idee dat de kwaliteit van Pomppa misschien wel beter is dan Trixie. Maargoed, het moet ook precies aansluiten bij wat je zoekt natuurlijk ;)

Ja dat geloof ik zomaar hoor.
Wordt ook mn eerste trixie die ik in handen krijg.
Ze hebben echt wel genoeg goede pakken maar voor mn man ben ik opzoek naar een goede warme jas die snel aan te trekken is.
Hij laat ze de ochtend ronde door de weeks uit en dan zijn ze zo weer terug maar ook dan moeten ze het gewoon warm hebben.
Nu kiest hij vaak uit gemakzucht voor een trui maar dat is toch echt te koud.

Onze collectie _O-

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:15

M'n assistentiehond Aedan met deel van z'n jassen, hij heeft er nog meer :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M'n oudere chi
Afbeelding

M'n teckel x Jack kruising met d'r zus. De blauwe jassen heb ik zelf gemaakt uit oude softshell jassen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:32

Sheltie <3 <3 heb je het idee dat hij echt eendikkere as nodig heeft? Ik kan die nog niet voor mezelf verantwoorden :')