Ervaringen oudere hond adopteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:46

Zou je om een proefperiode kunnen vragen? Dat heb ik eerder ook wel eens gehoord... Dan krijg je meteen ook een veel beter beeld van een hond.
Bij ons heeft t ook heel erg geholpen dat Mira met haar puppy's al hier in opvang waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:52

Heb ik gevraagd maar doen ze liever niet omdat ze willen voorkomen dat de hond op korte tijd x aantal keer moet verhuizen. Ook zeggen dat als dit soort honden éénmaal in huis gewend zijn en dan bv. na een paar weken weer terug moeten alles alleen maar erger wordt en moeilijker naar de toekomst toe.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:29

[***] schreef:
Heb ik gevraagd maar doen ze liever niet omdat ze willen voorkomen dat de hond op korte tijd x aantal keer moet verhuizen. Ook zeggen dat als dit soort honden éénmaal in huis gewend zijn en dan bv. na een paar weken weer terug moeten alles alleen maar erger wordt en moeilijker naar de toekomst toe.

Dat is wel jammer... ze zouden ze dan wel na een pleeggezin doen om daar te kijken en vanuit daar adopteren maar niet jou even laten 'aankijken'...
Ik snap ook dat ze niet aan t verhuizen willen blijven maar ze zouden bv ook nieuwe adoptanten kunnen zoeken terwijl ze nog bij jou is, maar jij de keuze hebt gemaakt dat de 'match'er niet is..

Mira had trouwens ook bij ons mogen blijven totdat ze geadopteerd zou worden... vaak helpt dat de hondjes toch en in mijn ogen verlaagt t ook de druk op de asiels. Maar wie ben ik.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:32

Ja, dat pleeggezin kwam ze later mee als hardop idee zeg maar. Misschien ook omdat ze die mensen kent/weet hoe die met de honden zijn en bij mij is het maar afwachten ofzo? Je kan natuurlijk ook maar zoveel zeggen van een eerste gesprek/ontmoeting.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:39

Mijn tante heeft een ex broodfok teef gehad formaatje labrador, zij was verschrikkelijk bang in het begin en sloot zich af. Echter uit jou verhaal maak ik uit dat het een lief hondje is wat zich niet helemaal afsluit voor alles, ik zou het dus wel aandurven te adopteren en voornamelijk omdat ze ook zo goed reageert op de stek commandos

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:38

Hoe gaat het TS?

Mijn vriend en ik denken al een paar jaar om een oudere hond te adopteren en hebben vandaag eindelijk besloten om op een hond te reageren. *\o/* Het is heel spannend om het proces in te gaan maar ik kan niet wachten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:03

Oh, wat leuk dat jullie er ook voor gaan. Spannend! Wat voor hond heb je op gereageerd?

Hier gaat het heel goed, echt een super lief hondje. We hebben nog onze discussiepunten maar over het algemeen is ze heel rustig, lief en makkelijk. Wel béétje eenkennig (geworden?) maar dat hoort ook wel bij het ras. Maar heb helemaal niet te klagen, het kon veel slechter :Y)

Edit; oh, zie nu pas waar het topic was.. maar ik heb dus een hond _O- Dacht dat ik dat hier al gemeld had, hahaha.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:07

Oh ik dacht dat het ook al bekend was. Misschien heb ik het in een ander topic gezien? :D

Het ras is onbekend maar hij komt oorspronkelijk uit Gran Canaria. Maar hij is al sinds november in Nederland bij een gezin. Hij doet het super maar ze merken dat hun huis te druk is. Dus zoeken ze een rustiger huishouden.

Ik vind het super spannend. Qua beschrijving van karakter past hij 100% bij ons. Maar je weet natuurlijk niet hoeveel mensen al gereageerd hebben. Ik hoop dat we vandaag iets te horen krijgen. Gisteren kregen we best snel antwoord via de mail dus fingers crossed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:45

Ja, er loopt nog een topic over ex-fokteefjes, daar heb ik dat wel in vermeld, haha.

Heb je al iets gehoord? :Y)
Spannend inderdaad, maar moest het bij deze niet lukken dan zijn er nog zo veel leuke dieren die een thuisje zoeken.. Komt wel in orde.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:15

Ja we hebben inmiddels een berichtje ontvangen dat we vandaag gebeld zullen worden *\o/* . Dit is de eerste keer dat we dit proces meemaken dus ik ben benieuwd naar welke volgende stappen zullen gebeuren.
De hond is al sinds november in Nederland dus dat betekent dat we al eerder kennis kunnen maken dan wanneer hij nog zou moeten vliegen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:45

Ah, wat leuk! :D Ben heel benieuwd naar het verdere verloop..

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:10

Ik heb ook een oudere herplaatser, nu 2,5 jaar bij mij.
31 jan. wordt zij 10 jaar.

Was wel opzoek naar een specifiek ras(Groenendaeler), liever geen oudere hond.
Maar helaas dat lukte niet :7
Ik ben lid van een herplaatsingsite van Belgische herders, daar heb ik haar gevonden.

Ikzelf moest wel wennen, omdat ik mijn vorige hond vanaf 6 maanden had en daarmee kon lezen en schrijven.
Deze hond had altijd in de roedel geleefd (wat zij eigenlijk nooit fijn heeft gevonden). Het verschil tussen de stoep en straat kon zij niet. Commando's, daarvan was de kennis nihil.
Zij had een slechte conditie en was te dik.

Aan vreemde mannen had zij echt een hekel, blaffen naar mijn vriend en oom.
Aan de katten moest zij wennen, maar dat ging al vrij snel goed, net als met de kinderen.

Uiteindelijk zijn wij goed naar elkaar toegegroeid.

Was ook even een zoektocht naar balans met het eten, want zij heeft een enorm gevoelig spijsverteringskanaal, maar ook dat is onder controle nu.

Ik hoor dat je zoektocht is geslaagd ts? wat voor hond heb je gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:16

Dat is ook niet jong voor zo'n ras .. Verder wel nog in goede gezondheid?

Hier inderdaad geslaagd, er woont nu een Chihuahua-teefje. Ex-broodfok (ex-buitenland ook). Wordt dit jaar 8 jaar dus niet meer jong, maar ook niet stokoud.

Afbeelding

Afbeelding

(Cha)Nel heet ze :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:51

Wat een dropje!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:52

[***] schreef:
Dat is ook niet jong voor zo'n ras .. Verder wel nog in goede gezondheid?

Hier inderdaad geslaagd, er woont nu een Chihuahua-teefje. Ex-broodfok (ex-buitenland ook). Wordt dit jaar 8 jaar dus niet meer jong, maar ook niet stokoud.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

(Cha)Nel heet ze :)

Ja zij is gezond, maar ik hoor genoeg verhalen van herders die wel 15 tot 17 jaar worden :))
Ik heb haar nu goed in conditie, dus heb goede hoop :D

Wat leuk! gefeliciteerd met je aanwinst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:05

Dank jullie :D
Ik heb er echt geluk mee gehad, was een beetje afwachten in het begin maar op dit moment is ze echt super braaf. We hebben nog maar over 1 punt discussie en dat is dat zij vindt dat ze 24/7 schoothond is, en ik vind dat ze zich niet zo moet aanstellen :')

Wel leuk dat herders toch zo'n leeftijd kunnen bereiken! Had ik niet gedacht eigenlijk. Hopelijk nog vele jaren voor de boeg dan :)