Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 11:12

We zijn een week verder en ben nog niet tevreden.
Hij is afgelopen week niet beter gaan lopen. Knie houd hij nog steeds stijf.
Over 2 weken naar de fysio, ik ben benieuwd.

Zelf heeft hij er niets van. Er ging net weer een zwarte sloopkogel door ons huis heen. Zijn broer zat met een dikke staart achter mij :').
Afgelopen nacht heeft hij weer met zijn broer in de bijkeuken geslapen. Afgelopen week hebben we hem overdag daar al gehad als we erg waren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:51

Oh dat is wel jammer... Kun je de gewrichten in de poot wel goed buigen? Waar zat de breuk eigenlijk? Ben inderdaad benieuwd naar de fysio.

En elk geval wel fijn dat hij er zelf weinig last van lijkt te hebben. Gekke kat!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 17:00

Nee, zelf krijg ik zijn knie ook niet gebogen. Andere gewrichten wel.
Breuk zat in zijn bovenbeen.
10 dagen na de operatie toen ik voor extra controle geweest ben boog hij hem nog wel (foto's zijn beide in andere houding, dus weet het zeker), daarna is hij zijn knie minder gaan buigen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:07

Zijn spieren hebben natuurlijk ook een flinke opdonder gehad en door het niet kunnen gebruiken zullen die nog wel zwakker zijn geworden.
Ik hoop dat er toch iets van fysio mogelijk is waardoor het beter zal worden!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:17

Ja kan inderdaad zijn dat de spieren gewoon ingekort zijn door het lang niet te gebruiken.. Maar ik vind het een beetje vreemd wel. Ook in de bench zou hij normaal gesproken zijn knie wel buigen, ik denk dan aan zitten en wassen bijvoorbeeld.

Hopelijk kan de fysio er nog wat verbetering in krijgen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:22

Ik zou de dierenarts even bellen, misschien weet ze wat het is, of hoe het kan komen. Bellen kost gewoonlijk niets...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 18:38

Ik ga maandag wel even bellen hoor. Maar met de pin er uit halen zeiden ze dat ze niet echt goed een rede wisten. Op de foto is zijn knie wel goed.

Dat hij weer los mocht werd het eerst per dag beter, maar de laatste dagen juist weer minder.

Hij vermaakt zich prima hoor. Hij heeft in de WCpot gespeeld :x . Mondkapje uit mijn handtas gestolen |o .

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:30

Wel fijn dat de knie op de foto ook te zien is en daar dus niets mis mee is, van binnen. Lastig hoor... konden ze maar praten. :)

Je weet ook niet wat er gebeurd is hè, dus voor hetzelfde geld heeft hij naast de breuk in zijn bovenbeen ook zijn knie gekneusd o.i.d. Maar goed om even met de dierenarts te overleggen en wellicht dat die fysio daar wel wat mee kan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 21:55

Het moet in de zachte delen zitten. Daarom fysio en overleg.
Knie gekneusd kan natuurlijk heel goed, hij is echt meters door de lucht gevlogen na zijn aanrijding.
De klap, rare landing (alle nageltjes waren afgesleten, hij is dus wel op zijn pootjes geland), eem operatie waar alles weer op zijn plek gezet word is natuurlijk ook gewoon weer een aanslag op alle omliggende spieren, banden, pezen enzo.

Hij mag nog niet naar buiten maat is nu de serre aan het afbreken. Hij had daar gister al een muis gevangen, met een klem er aan :)) . Dit was een spitsmuis dus die was niet lekker.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:06

hihi, toen die van mij binnen moest blijven nam zijn broertje steeds een levende muis voor hem mee naar binnen. Was ik ook erg blij mee! :+ (maar het idee er achter vond ik wel heel schattig)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 22:59

Dat doet zijn broer ook regelmatig. Gelukkig hebben wij geen kattenluikje. Gister kwam zijn broer met een bloedveeg op zijn poot binnen, vlek voor de deur, bloed spatten in mijn klomp......
Omdat hij niet naar binnen mocht (gek hè) heeft hij hem toch zelf maar op gegeten.

Hij heeft ook een nieuwe routine. Paar keer graven in zijn bak in de bench, dan zeg ik dat dat niet nodig is omdat hij naar de gewone bak kan. Als ik dan op sta gaat hij huppelend en mauwend naar de gewone bak om daar wat te doen. Echt net de 4e avond op rij.

We houden wel van ze, maar soms.... :x

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:13

Hey, ik kom ook even binnenvallen in je topic! Wij hebben ook een zwart monster lopen en helaas is hij ook aangereden. Zijn hele heupbot aan 1 van zijn achterpoten was verbrijzeld. Hij moest ook 6 weken op benchrust en het grauwen van de pijn bij een verkeerde beweging herken ik heel goed. Ook het stijve lopen en manken heeft bij de onze echt wel lang geduurd. Hij ging aan het einde van de 6 weken al wel veel beter lopen, maar liep pas na 3 maanden weer echt goed rond. Wel maakte hij direct na 2 weken benchrust al weer de gekste sprongen wanneer hij er even kort uit mocht.
Nu 2 jaar later loopt hij weer top en kan hij ook weer uren buiten rond zwerven. Wanneer hij echt een aantal uren op pad is geweest zie je hem wel eens wat trekken met zijn pootje door vermoeidheid. Maar met spelen legt hij onze andere kant met gemak op zijn rug en hij kan hoger springen dan al onze eerdere katten konden. Hij heeft een enorme spiermassa ontwikkeld rondom zijn heup en schouders. Daarmee red hij zich fantastisch! Kortom, maak je niet te veel zorgen! Het is vreselijk om te zien dat je vriendje zich niet fijn voelt, maar katten kunnen zich in hun lichaam onwijs goed aanpassen!
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 15:40

Vanmiddag naar de fysio, ik ben benieuwd.
Half uur met de auto, dat zal nog wel wat worden, hij vind het verschrikkelijk.

Hij raced, pest zijn broer, pest ons af en toe, duikt in alle kasten die je open doe om wat te pakken, gaat snel op mijn man zijn stoel zitten als hij ff op staat.

En van de week, zijn broer was snel op zijn kussentje voor de kachel gaan liggen. Gaat hij met z'n dikke kont boven op zijn broer zitten. Net zo lang tot zijn broer aan de kant gaat. _O-

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:08

Klinkt niet als een kat die erg veel pijn aan zijn pootje heeft. Benieuwd wat de fysio te melden heeft

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:56

Boven op zijn broer :')
Afbeelding

Bij de fysio, tussen mijn benen.
Afbeelding

Hij was echt super lief, heenweg heeft hij flink zitten zingen. Terug was hij bek af en heb ik hem niet gehoord. Hoofd tegen mijn vingers (door de tralies van de reismand). Daar ook super lief, ook toen het wel pijn deed, alleen wat brommen maar niet lelijk doen.

Zijn strekpees is helemaal stug geworden door he niet gebruiken. Nu gemasseerd, ik mag het zelf ook masseren, hij mag gaan balkjes lopen als training.
En over 2 weken weer, dan ook laseren.
Ze verwacht niet dat het helemaal goed gaat worden maar wel flink kan verbeteren. Als hij maar minder onhandig word vind ik het al lang prima.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:17

Balkjes lopen, echt heerlijk, heb je al een kaptoompje en longeerlijn voor hem?? :')
Ik had wel verwacht dat zo iets aan de orde zou zijn, ik wou net zeggen, en iets van laseren, maar dat staat ook al op de planning!
Maar als ie maar blij is, dan maar een beetje vreemd lopen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:36

Ohhh zo balen dat ik met verlof ben, we hadden deze er best tussen kunnen proppen bij de lessen :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 20:55

Caira schreef:
Ohhh zo balen dat ik met verlof ben, we hadden deze er best tussen kunnen proppen bij de lessen :+

Maak je voor deze geen uitzondering?
Of ben je bang dat je deze niet de baas kan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:00

Fijn dat ze nog wat voor hem kan doen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:50

Een cavaletti lopende kat...
Dat vraagt om een *-:)
:+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 06:00

Dennis schreef:
Caira schreef:

Maak je voor deze geen uitzondering?
Of ben je bang dat je deze niet de baas kan?

Stiekum wel

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:45

Die oefeningen moest Nox ook idd. Over je benen heen laten stappen ect

Die knapt altijd enorm op van zijn massage en laser behandeling :D
Maar dat is in Zwaanshoek, beetje ver voor je

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 19:06

Vandaag mocht Norrit weer mee naar de fysio. Afgelopen 2 weken hebben geen verschil gemaakt. Fysio heeft ook met dierenartsen overlegd en vandaag heeft een van de dierenartsen ook mee gevoeld.
Beide twijfelde of zijn knieschijf goed zat. Of ik een foto wou maken of meer wou masseren en laseren.
Doe maar een foto, dan kan je tenminste een goed behandelplan maken.

Dierenarts en fysio hadden gelijk, knieschijf zit niet meer waar hij moet zitten. Complicatie van de operatie, maar kwestie van pech.
Dus blij dat ik foto's heb laten maken. Dierenarts gaat overleggen met orthopeed.

Ik ben benieuwd. Heb wel aan gegeven dat we niet eeuwig gaan dokteren, als zijn knieschijf op zijn plek zetten een hoog slagingspercentage heeft doen we dat gewoon. Maar als dat echt lastig word met slechte kansen dan gaat zijn pootje er alsnog af.

Dus volgende week even afwachten.

Dierenarts, fysio, stageloper van de fysio, dierenartsen assistent vinden hem allemaal geweldig lief :D .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:37

He wat een tegenvaller

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:04

He bah... wat balen. Maar gelukkig weet je nu in elk geval wel wat er mis is. Ben benieuwd naar je opties en je keuze straks. :(:)