Hond aangereden, verzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 01:17

Maandag is bij mijn hond zijn re voorpoot geamputeerd ivm botkanker. Nog iets lastiger ivm grote hond van 35 kg. En hebben de eerste dagen dezelfde gedachtes gehad omdat we een aantal tegenslagen kregen maar gaat nu onwijs goed en geeft nu alleen nog pijn aan als hij omhoog wil komen vanaf zijn slechte kant.

Dus hou hoop, ze zijn sterker dan we denken. Komt hopelijk helemaal goed

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:30

Citaat:
De openbare weg maakt niets uit. De WvW geldt ook op een erf.

Dit is dikke onzin. Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat alle auto's, campers, en motoren die ongebruikt en uit de verzekering en belasting op een erf staan, in overtreding zijn. Of met een zelf in elkaar geprutst voertuig op je erf rond rijden riskeer je een boete? Nou dat is dus echt niet zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Hond aangereden, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:42

Klopt. Wel wordt er bij aanrijdingen op eigen erf gekeken of er een verkeersfout is begaan, dit ivm aansprakelijkheid. En die verkeersfouten staan dan weer wel in de WvW.

Dat is hier ook van toepassing.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:54

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:31

Hoe gaat het met je hondje TS? En nog iets gehoord mbt verzekering??

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:58

Vandaag zijn de hechtingen eruit gehaald, ze rent weer net zo hard als voor het ongeluk en springt overal weer op. Enigste waar ze nog aan moet wennen is hoe ze bij haar oor moet krabben. En af en toe is ze wel echt aan het kijken waar der poot is. Dat is wel sneu, maar voorderest nu wel een goed gevoel over de keuze.

Verzekering heeft gezegt dat de andere partij het moet regelen, maar dat gaat het niet worden. Dus helaas, hier houd het op in dat verhaal.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:01

Nou ja, het houd op als je dat zelf wil. Want theoretisch kun je haar ook dwingen de kosten op zich te nemen voor het (al dan niet intention eel) vernietigen van jouw bezit.

Maar goed. Of je dat wil is natuurlijk aan je zelf

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:20

Fijn dat het met je hond zo goed gaat

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:13

VillaNeusjes schreef:
Nou ja, het houd op als je dat zelf wil. Want theoretisch kun je haar ook dwingen de kosten op zich te nemen voor het (al dan niet intention eel) vernietigen van jouw bezit.

Ho ho ho. Het hondje is op TS haar eigen erf spelend onder de auto gerend. Dus die bestuurster heeft helemaal niks vernietigd. Jij doet alsof zij expres over de hond heen is gereden.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 23:18

pillow schreef:
VillaNeusjes schreef:

Ho ho ho. Het hondje is op TS haar eigen erf spelend onder de auto gerend. Dus die bestuurster heeft helemaal niks vernietigd. Jij doet alsof zij expres over de hond heen is gereden.

Tuurlijk zou ik kunnen dwingen, maar zoals al eerder gezegd wil ik dat niet. Het is en blijft inderdaad een ongeluk. Heel rot hoe alles loopt maar ik laat het los.

Sammy leeft nog, en is eindelijk een beetje gewend. Ga liever mijn tijd daarin stoppen dan het ergens anders insteken.

Bedankt voor alle reacties

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:28

Fijn dat het de goede kant op gaat met je hondje, dat is toch wel het belangrijkste!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:33

Fijn dat het goed gaat, al blijft het natuurlijk wel heel sneu.. En goed dat jij het kan afsluiten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:54

pillow schreef:
VillaNeusjes schreef:

Nee dat is een aanname die jij maakt. Er staat immers duidelijk in mijn post : al dan niet intentioneel. Kortom om 't even of het expres is of niet.
Jij en ik waren beide niet ter plaatse dus we kunnen sowieso niet oordelen wie er al dan niet schuldig is, we kennen immers het verhaal enkel van 1 kant. Daarvoor zul je uitspraak moeten vragen bij gerecht. Het enige wat ik bedoel met mijn reactie is dat het niet 'klaar' hoeft te zijn omdat de andere partij niet mee wil werken. Er is altijd de optie om aangifte te doen. Of 't nou op eigen erf is of niet, want die persoon is niet op eigen erf.

Ik geef daarbij niemand de schuld want dat kan en mag ik niet beoordelen vanaf mijn computer plus dat ik geen rechter ben