Hamster verdwenen...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:28

ardo_iggy schreef:
AmoorM schreef:

Ik zou dan echt niet meer kunnen slapen. Word je wakker zie je ineens een slang...
Mijn broer had vroeger wel een vogelspin. Deze was ook ontsnapt nadat het terrarium op de grond was gevallen.

En daarbij, wat als hij naar buiten was ontsnapt? Je hebt neem ik aan buren? Misschien wel met kleine kinderen? Ik het onverantwoord om z'n beest kwijt te raken.. Net zoals een vogelspin. Dat zijn geen gedomesticeerde dieren. Eigen keus om z'n dier in huis te halen, maar weet dan wel wat je in huis haalt..

Moet je in zo'n topic nou echt gaan lopen zeiken?[/quote]

Nee, je hebt helemaal gelijk.. Stom van mij! := :roll:

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:34

Oké, nog 1tje dan maar wel over mijn muizen. Toen ik op kamers ging had ik 2 muizen, die mochten niet mee. Een grote en een wat kleinere. Mijn moeder wilde ze wel verzorgen gedurende de week. Kreeg ik een telefoontje dat ze tijdens het voeren maar 1 muis kon vinden, de grote. Het was een best grote kooi, maar ze had al in de huisjes gekeken maar muis niet gevonden. We dachten dat deze ontsnapt was. Kom ik 't weekend thuis en kijk in de kooi, inderdaad geen muis maar wel een nare geur. Nu hadden de muizen veel speelgoed en 1 van de items was een wipwap. Bij het verschonen van de kooi vond ik de kleinere muis terug.. Geplet.. En vastgeplakt aan de onderkant van de houten wipwap.. Waarschijnlijk is de grotere muis er vanaf het plateau opgesprongen/gevallen terwijl de ander eronder zat.. Oeps

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:47

Oh heerlijk al die verhalen _O- Tranen in m’n ogen. Blijf vooral posten O:)

Ik heb al heel wat hamsters gehad, “helaas” (gelukkig!) nooit eentje ontsnapt.

Wel eens een groepje guppies gehad die allemaal spontaan waren verdwenen.

_Penotti

Re: Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:04

Ik heb nooit een hamster gehad en zo te lezen ben ik daar erg blij om. :D

Wat een verhalen, heerlijk om door te lezen op deze druilerige dag :))

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:07

wij hadden een gespikkelde koningsslang vroeger, die waren we ook eens 3 maand! kwijt. Kwam een van de buren bij ons aan de deur, ´ jullie waren een slang kwijt toch´ bleek een andere buurman hem gevonden te hebben toen hij de heg aan het snoeien was. ze hadden politie al gebeld. Niemand durfde in de buurt te komen, en ja ik was ook niet zo held (was eigenlijk de slang van mijn vriend). dus ik toch maar even geprobeerd en lukte gelukkig.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:12

Susanne schreef:
Oh heerlijk al die verhalen _O- Tranen in m’n ogen. Blijf vooral posten O:)

Ik heb al heel wat hamsters gehad, “helaas” (gelukkig!) nooit eentje ontsnapt.

Wel eens een groepje guppies gehad die allemaal spontaan waren verdwenen.

Hier een algeneter verdwenen uit het aquarium *D

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:15

Mijn twee kune kune varkens zijn een keer ontsnapt door het kippenhok. Ze hebben eigen wei en hok, maar hebben de kippenopening omhoog geduwd en zijn aan de wandel gegaan. Stonden op kruispunt verderop met zijn 2. Buren belden aan. Wij ernaar toe, maar de dames wilden niet terug en 50 kg oppakken was ook geen succes, begonnen samen te gillen op kruispunt. Omwonenden hingen uit het raam met een blik van daar heb je die stadse mensen met hun hobbydieren (wij komen uit randstad en wonen tussen boeren).
Uiteindelijk ze weten te lokken met gele voerschep met brokken. Hobbelden ze zo achter mij aan.
Hebben nu stevig hek om ons erf zodat ze niet meer wegkunnen :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:16

ik woonde ooit, lang geleden,op kamers, het was er stervenskoud, alleen verwarming met een straalkacheltje en de winter was nog streng (dat had je in die tijd).
Ik had een goudvis in een kom, het enige dier dat dat de huisbaas toestond......
Op een dag kwam ik m'n bed uit en tikte tegen de kom, maar de goudvis bewoog niet, niets bewoog, ook toen ik de kom optilde: stijf bevroren....... na ontdooien van de kom deed de vis het toch echt niet meer :')
Hij is eervol door de plee gespoeld.....

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:19

Misschien moeten wij Bokkers maar geen hamsters meer houden, we zijn niet erg goed daarin zo te lezen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:43

Selina schreef:
Misschien moeten wij Bokkers maar geen hamsters meer houden, we zijn niet erg goed daarin zo te lezen _O-

Ik ben mijn paard ook wel eens kwijt geweest.

Hij zat trouwens niet in de bank. En ook niet in een vaas. En ook niet achter de koelkast van Oscar

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:46

safina schreef:
Selina schreef:

Ik ben mijn paard ook wel eens kwijt geweest.

Hij zat trouwens niet in de bank. En ook niet in een vaas. En ook niet achter de koelkast van Oscar

Zo stond er een aantal jaar geleden op een ochtend eens een pony naast ons huis te grazen. Is later nog m'n verzorgpony geworden daardoor :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:54

Dit hele topic past wel mooi in 'leukste quotes van Juli' denk ik :') fantastische verhalen!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:01

Wij hadden Gijs de gans.En Gijs had ook een vijver.Gijs weg,nergens te vinden.Hij was getopt dus kon niet vliegen.We lieten altijd de vijver leeg lopen in een gat naast de vijver en daar lag een deksel op.Er kwam dus geluid uit het gat en Gijs zat erin.Toen hij viel is de deksel weer terug gevallen op de plaats.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:09

Selina schreef:

Aah, maar sommige bokkers doen het ook heel goed hoor! Kijk maar eens in het HamsterScaping topic <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:19

Als we toch wat off topic gaan: ooit de hond kwijt geweest. Was nogal een jager, en dacht dat hij kleiner was dan hij in werkelijkheid was. Kwam wel altijd als je hem riep. Maar hoe we ook riepen, geen hond. Dus mijn moeder op zoek. Was hij blijkbaar achter de konijnen aan gegaan, gedacht dat hij ook wel in dat gaatje paste ( kruising lab/bouvier) en zat klem. Heeft nog best de nodige moeite gekost om hem te bevrijden. Hij was wel heel blij want veel lucht kreeg hij niet meer inmiddels.

En we zijn hem ook wel eens kwijt geweest na een bezoek aan vrienden van ons die in het bos woonden. Wij waren daar heen gewandeld met de hond. Plan was ook terug te wandelen. Maar Kobus was nergens te bekennen. Wij dachten meteen terug aan het konijn verhaal. Wij zoeken in het bos, geen Kobus. Dus toch maar door naar huis. Helemaal ongerust natuurlijk. Wat had die slimmerd gedaan, die was terug gelopen naar die vrienden en heel zielig gaan kijken. Hebben ze hem achterin de auto gezet en naar ons huis gebracht :') kwamen ongeveer tegelijk aan.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 08-07-20 17:20, in het totaal 3 keer bewerkt

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:19

Fantastisch die verhalen :D

Wij ( mijn broer en ik ) hadden vroeger ook hamsters. Regelmatig gebeurde het dat de mijne in de hoek van mijn slaapkamer het gat in ging waar de verwarmingsbuizen doorheen kwamen :') hij liep dan tussen het plafond en de vloer van de eerste verdieping.
Moest mijn vader de vloer weer openbreken op de overloop om het beestje weer te voorschijn te laten komen , er werd dan een loopplank een lamp ( voor de richting ) en een bakje voer neergezet _O-

Mijn broer en ik hadden ook een keer het fantastische idee om babyhamsters te maken met onze hamsters , mijn broer had een wit mannetje ( dachten we ) en ik een goudhamster vrouwtje ..
jullie raden het al , het was net andersom _O-
Mijn broer wilde foto’s maken van zijn hamster in de tuin , had hem neergezet en dacht opeens “ wat is dat voor rood spul “ , was ze bezig met bevallen ( er lagen er al een paar in het hok :') ) snel terug gezet natuurlijk .

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:24

Mijn hamster is beschamend vaak "kwijt" geraakt. Beest sliep altijd maar zodra die kooi open stond dan kunnen ze dat gewoon ruiken ofzo! Binnen vijf minuten had hij dan de weg naar buiten al gevonden

Nu is dat hier geen probleem ik slaap op zolder en de deur zit altijd dicht. Dus ik hoefde nooit ver te zoeken.

Toen hij wat ouder werd liet ik gewoon het deurtje open en dan "ontsnapte" hij (meestal ging hij dan op het terrarium van mijn slang zitten, bovenop de plek waar de warmtelamp hing - zal wel lekker warm zijn geweest). Binnen een uur keerde hij dan weer terug naar zijn huis en dan deed ik zijn deurtje weer dicht.

Enige keer dat zijn ontsnapping niet zo goed uitkwam was toen ik met mijn slang in bed aan het knuffelen was en meneer de hamster plots op mijn bed sprong! Dat was niet de crossover die ik wilde zeg maar, gelukkig was mijn slang bang voor mijn hamster dus niemand raakte gewond _O-

Mijn slangen ontsnappen heel soms en dan gaan ze met hun stomme hoofd onder de verwarming zitten en dan moet ik soms een paar dagen wachten voordat ze eindelijk bewegen en ik ze op kan pakken.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:30

Riviera87 schreef:
Oké, nog 1tje dan maar wel over mijn muizen. Toen ik op kamers ging had ik 2 muizen, die mochten niet mee. Een grote en een wat kleinere. Mijn moeder wilde ze wel verzorgen gedurende de week. Kreeg ik een telefoontje dat ze tijdens het voeren maar 1 muis kon vinden, de grote. Het was een best grote kooi, maar ze had al in de huisjes gekeken maar muis niet gevonden. We dachten dat deze ontsnapt was. Kom ik 't weekend thuis en kijk in de kooi, inderdaad geen muis maar wel een nare geur. Nu hadden de muizen veel speelgoed en 1 van de items was een wipwap. Bij het verschonen van de kooi vond ik de kleinere muis terug.. Geplet.. En vastgeplakt aan de onderkant van de houten wipwap.. Waarschijnlijk is de grotere muis er vanaf het plateau opgesprongen/gevallen terwijl de ander eronder zat.. Oeps

:oo :oo
Dit kan zo uit een cartoon komen _O-

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:39

Oh nee :=

Afbeelding
Mijn zusje wilt sinds vandaag weer een hamster xD

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:45

AmoorM schreef:
En daarbij, wat als hij naar buiten was ontsnapt? Je hebt neem ik aan buren? Misschien wel met kleine kinderen? Ik het onverantwoord om z'n beest kwijt te raken.. Net zoals een vogelspin. Dat zijn geen gedomesticeerde dieren. Eigen keus om z'n dier in huis te halen, maar weet dan wel wat je in huis haalt..

Want zo'n dier laat je expres ontsnappen :roll:

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:47

Slangen die ontsnappen vind ik dan weer knap :Y) die van mij zit beveiligd met een slot. No way dat die eruit kan.

Hilarisch die verhalen allemaal!!
Geen echte ontsnapping, maar ergens ook wel..

Vroeger, toen ik een jaar of 10 was wilde we muizen. Mocht niet. Wij naar de dierenwinkel, muizen gekocht en die leefden dan stiekem in onze schuur. In een kartonnen doos _O- _O-
Wel netjes met alles erop en eraan, maarjs dat duurde altijd maar één dag natuurlijk _O-

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:50

Over andere ontsnapte dieren;

Wij hadden een walibi. En ja, die sprong over het hek. Geen idee hoe hij het gedaan heeft, maar hij was er uit. Was 32 graden in de zomer, wij met zn allen in het zwembad, komt dat beest voorbij gesprongen :roll: Toen konden we er achter aan met een visnet. We wonen naast een camping, dus die hadden ook leuk vermaak. Beest liet zich ook echt niet vangen en liep zo over de auto weg. Uiteindelijk met de halve camping en een paar automobilisten te pakken gekregen, maar mijn vader was het zo zat dat Jumpy de week erna naar de kinderboerderij verhuisde _O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:01

Morrie schreef:
ik woonde ooit, lang geleden,op kamers, het was er stervenskoud, alleen verwarming met een straalkacheltje en de winter was nog streng (dat had je in die tijd).
Ik had een goudvis in een kom, het enige dier dat dat de huisbaas toestond......
Op een dag kwam ik m'n bed uit en tikte tegen de kom, maar de goudvis bewoog niet, niets bewoog, ook toen ik de kom optilde: stijf bevroren....... na ontdooien van de kom deed de vis het toch echt niet meer :')
Hij is eervol door de plee gespoeld.....

Herkenbaar. Ik heb als grote dierenvriend eens een goudvis gered die zielig in een vaas bij een paar studenten in huis stond.
Dat dier heb ik de vrijheid geschonken in de vijver van mijn ouders.
Daar is hij de volgende winter doodgevroren.
Nou ja, hij heeft wel een fijne zomer beleefd :roll:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:45

Oi, een geplette muis onder de wipwap en een doodgevroren goudvis in de kamer...

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:47

Fijn dat de hamster weer terecht is ts! Wat een hilarische verhalen hier :') ook wel verdrietige helaas..

Ik heb geen ervaring met ontsnapte hamsters, wel met een konijn. Ik had er twee, de ene was ziek en moest een tijd bij de dierenarts blijven, de ander (een halfwild konijntje) was mee als gezeldschap. Eerst zaten ze samen in een grote bench, dat ging prima. Toen het met het zieke konijn steeds beter ging, heeft de DA ze naar een grotere ren verplaatst. Helaas had hij er geen rekening mee gehouden dat halfwilde konijnen ook kunnen klimmen _O- gelukkig hebben ze hem snel kunnen vinden.