Gezondheid kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Gezondheid kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 12:10

Net dierenarts gebeld. Ze hebben bloed afgenomen ivm schildklier. Daar krijg ik morgen uitslag van. Maar ze had daar ook geplast. Dus dierenarts heeft ook direct urine getest, ze heeft ook een urineweginfectie. Daar krijgt ze antibiotica voor. En dus de nier pilletjes en schildklier morgen afwachten. Ze was wel weer een ons afgevallen....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:17

potverdikkie...meen je toch niet he. weet je nu al 1000 procent zeker dat de urine niet eerder getest is want ik vind dat echt al vanaf het begin van je topic echt een tekortkoming. mocht ze een nierbekkenonsteking hebben/hadden kun je met al die weken geen behandeling echt die nieren naar de t*ring helpen. Ik heb echt continue plaatsvervangend frustratie van je topic :')

de JUISTE weg zou nu zijn trouwens (en weken geleden al): steriel urine afnemen en op kweek zetten (!)
Je moet toch weten welke bacteriën er in zitten en op welke ab het reageert. Daarnaast wil je met verhoogde nierwaardes absoluut weten hoe het met het nierbekken zit, want dan heeft je kat 4-6 weken antibiotica nodig.

tenenkrommend.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 13:30

Ik vind het ook frustrerend.
Ze hadden de iets verhoogde nier waardes gezien in t bloed en dus zijn ze er vanuit gegaan dat dat het moet zijn.... Urine hebben ze niet eerder getest.....
Ben benieuwd wat er morgen uit komt wbt schildklier.

Ik vind wel dat ze erg veel mankeert....hoop niet dat dit een aflopende zaak is :n

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:39

Hebben ze de urine inderdaad steriel afgenomen? Als in; een naald in de blaas? Of opgepakt wat ze had laten lopen?

Je doet in ieder geval heel erg je best WinSel :(:). Het is gewoon lastig als ze niet breed genoeg onderzoek lijken te doen en bij een minimale verhoging van een waarde daar een conclusie uit trekken. Spannend morgen. Ik hoop ook heel erg voor je dat het geen aflopende zaak is...
Is de urine ook op suiker getest?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 13:43

Ik weet nog niet precies hoe het is getest. Ik kan haar vanmiddag weer ophalen en dan zal ik t horen...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:55

Wat een vervelende situatie!

Vanmiddag inderdaad eventjes goed vragen hoe ze de urine afgenomen hebben en als het steriel is, dit echt op kweek laten zetten. hebben ze dat niet gedaan, zou ik er denk ik toch op staan dat ze dit alsnog wel doen. Het is vaak helemaal geen moeilijke om te doen, Mijn vorige kat hebben ze het 2 of 3 keer gedaan en dat was nooit een probleem (helaas voor mij heb ik nooit door gedrukt het op kweek te zetten).

Het is soms zo verschikkelijk frustrerend. Dierenartsen hebben wel de kennis en de ervaring, maar soms word er in mijn ogen te weinig mee genomen dat de eigenaar het dier het beste kent en dat de ideeen van de eigenaar lang niet alijtd verkeerd zijn ook al denkt de dierenarts op dat moment een andere kant op. Een van onze katten is heel gevoelig kwa karakter en heeft snel stress. Hij heeft blaasgruis, had daar toen vaak last van en at soms heel erg slecht. De ene dag was hij oke, de andere dag hartstikke lamlendig. De dierenartsen van de kliniek gingen er van uit dat het mentaal was, ons of in ieder geval mijn gevoel was dat het niet mentaal was. Door corona konden we niet makkelijk veel onderzoeken laten doen, we hebben toen aangedrongen op een AB, de dierenarts heeft hem toen een breed spectrum lang werkende AB gespoten maar meer om ons te willen bewijzen dat het niet ging werken dan dat hij er echt in geloofde. Toch was dat wel wat werkte want we zagen hem met de dag op krabbelen en hebben nu weer onze kat terug zoals we hem konden en heeft nog maar heel zelde last van zijn gruis.

Wat ik dus wil zeggen, luister naar jou onderbuik gevoel en laat dat mee onderzoeken. Duur word het nu toch al, dan maakt dat ene vaak toch net weinig meer uit.

Beterschap en sterkte met de knappe poezel <3 Hopelijk voelt ze zich snel weer een heel stuk beter!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:16

WinSel schreef:
Ik vind het ook frustrerend.
Ze hadden de iets verhoogde nier waardes gezien in t bloed en dus zijn ze er vanuit gegaan dat dat het moet zijn.... Urine hebben ze niet eerder getest.....
Ben benieuwd wat er morgen uit komt wbt schildklier.

Ik vind wel dat ze erg veel mankeert....hoop niet dat dit een aflopende zaak is :n

Snap ik. Zonder beschuldigen ben ik wel benieuwd waarom je het niet zelf gevraagd hebt aan de dierenarts bepaalde tests uit te voeren?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:48

Hoe gaat het nu met de kat? Al meer duidelijkheid?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 12:38

Sorry voor mijn late reactie. Ik was het topic kwijt.

Chiara is helaas zeer snel hard achteruit gegaan. Op een gegeven moment wilde ze ook niet meer eten en zat ze alleen maar in elkaar gedoken in een hoekje. Ze is ingeslapen Y;( |(

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:39

Veel sterkte :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:41

Ah nee, heel veel sterkte :(:)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:44

Heel veel sterkte :(:)

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:19

Ach, wat een moeilijke keuze! Sterkte met het gemis.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:54

Zo rot..... Veel sterkte!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:24

Ah nee, heel veel sterkte :(:) Y;(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:27

Verdrietig :( heel veel sterkte

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:47

Wat naar, veel sterkte met het verlies van Chiara.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:11

heel veel sterkte Y;(

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:28

Heel veel sterkte met het verlies van Chiara. Hoe gaat het met haar broer? Hij zal haar ook wel erg missen denk ik?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:31

Ach wat verdrietig :(

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:33

Oh wat een naar bericht zeg! Heel veel sterkte!

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:49

Och nee, veel sterkte. Is er nog duidelijkheid wat er nu aan de hand was?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 11:58

Bedankt allemaal.

Met Vito gaat het goed. Hij was altijd al jaloers als hij niet alle aandacht kreeg en nu krijgt hij alle aandacht haha.

Haar nieren zijn waarschijnlijk heel snel hard achteruit gegaan. De medicijnen deden niks en op de dag dat ze werd ingeslapen wilde ze niet meer eten en was haar buik aan beide kanten helemaal hard en bol. Net of er 2 ballonnetjes in zaten. De beslissing was toen snel genomen.... Het is beter voor haar...