Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
KarmaChansy schreef:oh hier ook zo'n discussie mensen willen dat je met je loopse teef niet langs de hondenspeelweide mag lopen want dat leid de reuen af, donder toch lekker op! Als je een reu hebt leer hem lekker manieren zeg kijk ik laat mijn teef dus echt niet loslopen als ze loops is buiten want mensen met reuen zijn niet te vertrouwen, moet hier de eerste nog tegenkomen die controle heeft. Maar een reu die op mijn teef komt afgestormd kan gewoon een schop krijgen, als mijn andere geholpen teef niet sneller is. Die is heel duidelijk en geeft een flinke snauw
dees_daan schreef:KarmaChansy schreef:oh hier ook zo'n discussie mensen willen dat je met je loopse teef niet langs de hondenspeelweide mag lopen want dat leid de reuen af, donder toch lekker op! Als je een reu hebt leer hem lekker manieren zeg kijk ik laat mijn teef dus echt niet loslopen als ze loops is buiten want mensen met reuen zijn niet te vertrouwen, moet hier de eerste nog tegenkomen die controle heeft. Maar een reu die op mijn teef komt afgestormd kan gewoon een schop krijgen, als mijn andere geholpen teef niet sneller is. Die is heel duidelijk en geeft een flinke snauw
Je laat je teef niet los lopen omdat je vind dat mensen hun reu niet opvoeden? De reden zou moeten zijn dat je snapt dat een reu die op een loopse teef reageert gewoon de natuur is en dat je dat als eigenaar van een reu niet altijd voor kan zijn.. De eigenaar kan namelijk niet ruiken dat jouw teef loops is, zijn hond wel dus die zal altijd sneller zijn. Langs een gebied lopen is prima maar om eigenaren van reuen zo neer te zetten komt op mij nogal gefrustreerd over..
Mijn ene herder reageerde ook op loopse teven, logisch ook want voordat hij bij mij kwam werd hij ingezet als dekreu, één keer op cursus meegemaakt dat iemand een loopse teef mee nam en haar lekker elke keer bij mijn reu in de buurt om liet sjouwen.. Tijdens het trainen geen last gehad maar het koffierondje heb ik maar afgebroken want die teef kwam juist elke keer bij hem en ja hij werd vervelend daardoor, kon ik hem ook niet kwalijk nemen. Verder nog iemand kunnen helpen want haar teef werd 2 dagen voordat ze op vakantie gingen loops, het was dat ik zei dat ik dacht dat ze loops moest worden omdat hij op een bepaalde manier met haar speelde, vrouw heeft toen nog snel broekjes voor onderweg kunnen halen, anders hadden ze zonder gezeten. Teef werd voor de eerste keer loops en zelf had ze dus nog niks gemerkt.
Hij dook er niet op maar wilde wel spelen, als hij bij een dekrijpe teef de kans had gekregen dan had ie dat wel gedaan denk ik, maar hij liep alleen los in het losloopgebied hier dus dat was dan ook de fout van de eigenaar van de teef geweest.
dees_daan schreef:KarmaChansy schreef:oh hier ook zo'n discussie mensen willen dat je met je loopse teef niet langs de hondenspeelweide mag lopen want dat leid de reuen af, donder toch lekker op! Als je een reu hebt leer hem lekker manieren zeg kijk ik laat mijn teef dus echt niet loslopen als ze loops is buiten want mensen met reuen zijn niet te vertrouwen, moet hier de eerste nog tegenkomen die controle heeft. Maar een reu die op mijn teef komt afgestormd kan gewoon een schop krijgen, als mijn andere geholpen teef niet sneller is. Die is heel duidelijk en geeft een flinke snauw
Je laat je teef niet los lopen omdat je vind dat mensen hun reu niet opvoeden? De reden zou moeten zijn dat je snapt dat een reu die op een loopse teef reageert gewoon de natuur is en dat je dat als eigenaar van een reu niet altijd voor kan zijn.. De eigenaar kan namelijk niet ruiken dat jouw teef loops is, zijn hond wel dus die zal altijd sneller zijn. Langs een gebied lopen is prima maar om eigenaren van reuen zo neer te zetten komt op mij nogal gefrustreerd over..
Mijn ene herder reageerde ook op loopse teven, logisch ook want voordat hij bij mij kwam werd hij ingezet als dekreu, één keer op cursus meegemaakt dat iemand een loopse teef mee nam en haar lekker elke keer bij mijn reu in de buurt om liet sjouwen.. Tijdens het trainen geen last gehad maar het koffierondje heb ik maar afgebroken want die teef kwam juist elke keer bij hem en ja hij werd vervelend daardoor, kon ik hem ook niet kwalijk nemen. Verder nog iemand kunnen helpen want haar teef werd 2 dagen voordat ze op vakantie gingen loops, het was dat ik zei dat ik dacht dat ze loops moest worden omdat hij op een bepaalde manier met haar speelde, vrouw heeft toen nog snel broekjes voor onderweg kunnen halen, anders hadden ze zonder gezeten. Teef werd voor de eerste keer loops en zelf had ze dus nog niks gemerkt.
Hij dook er niet op maar wilde wel spelen, als hij bij een dekrijpe teef de kans had gekregen dan had ie dat wel gedaan denk ik, maar hij liep alleen los in het losloopgebied hier dus dat was dan ook de fout van de eigenaar van de teef geweest.
Mindim schreef:En dan heb ik nog mijn hieperdepiep van 9 maanden. Een boxerreu van 9 maanden en een kleine 35 kilo, Het leven is zo leuk, schijnt hij constant te denken en alles is interessant, speels en lomp.
KarmaChansy schreef:tja is ook wel frustratie ja constant omdat mijn teef loops is, dan mag ik nergens meer lopen? zit beetje hoog ja. Ik zorg dat ik weg blijf bij reuen dan moeten mensen met hun honden daar ook voor zorgen en dat gebeurt dus niettegenwoordig is het echt een trend van constant losse honden die maar jagen en achter wild aan gaan zonder een eigenaar te zien dat is niet ok period. Mijn jager loopt dus altijd aan de lijn want die luisterd niet en is weg. Daarom ben ik blij met ons systeem hier ik bel de politie en die komen de losse hond halen.
toen ik nog in nederland woonde ervaarde ik het zelfde gezeik als hier mensen met honden die niet luisteren en maar overal bovenop laten springen maar ja het is een gebed zonder einde
kiwiwitje schreef:Ach t is al te moeilijk voor een hoop om je hond in aanlijnplicht gebieden aan de lijn te houden..![]()
En zelfs daar is het bij t passeren nog onmogelijk om je hond bij je te roepen of aan te lijnen..
MyWishMax schreef:kiwiwitje schreef:Ach t is al te moeilijk voor een hoop om je hond in aanlijnplicht gebieden aan de lijn te houden..![]()
En zelfs daar is het bij t passeren nog onmogelijk om je hond bij je te roepen of aan te lijnen..
Ik loop daar juist weer om de mensen uit losloopgebied te ontwijken.maar goed, ik lijn wel aan en hij gaat niet bij een hond kijken
En stiekem speel ik vals want mijn aanlijngebied kom ik in een maand tijd misschien 2 mensen tegen, zonder hond. Daarom loop ik daar
meggiemeg schreef:Mindim schreef:En dan heb ik nog mijn hieperdepiep van 9 maanden. Een boxerreu van 9 maanden en een kleine 35 kilo, Het leven is zo leuk, schijnt hij constant te denken en alles is interessant, speels en lomp.
Die van ons is 9 en denkt precies zo, hij is heel lang hyper geweest totdat hij een jaar of 7 werd, vanaf toen is het langzaam aan wat minder geworden. Maar het is nog altijd een blij ei zoals wij hem dan noemen. Veel mensen denken dat hij een jaar of 3 is.
Soms ook lomp maar dan meer als hij denkt dat hij een chihuahua is, dan wil hij even bij je knuffelen en helemaal op schoot bij je komen, helaas voor hem past dat meer met zijn schofthoogte van 68 cm. Dan heb je een hak in je lies of een elleboog in je lies want hij probeert het toch.