Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mloes schreef:Ja klopt, en je hebt ook Portugese en Italiaanse geloof ik. Wel allemaal heel andere karakters wat ik zo heb gehoord, hier dus ervaring met een Spaanse
photophoebe schreef:Bull terriër
Ceetje_bokt schreef:Kuggur schreef:Wat ik altijd vind van dit soort discussies is dat er volledig voorbijgegaan wordt aan de individuele karaktertrekken van honden.
Binnen het ras waar ik de meeste ervaring mee heb (werkende bordercollies) zijn de karakters enorm verschillend van hond tot hond.
Er wordt gepraat over karaktereigenschappen van rassen alsof alle individuen binnen een ras klonen van elkaar zijn (nou ja, sommige rassen hebben zo´n smalle genetische basis dat dáár misschien wel wat in zit...)
Ik zou altijd naar het temperament en karakter van de ouderdieren kijken, en dat belangrijker vinden dan wat de betreffende rasomschrijving me probeert te vertellen.
Mee eens en als je naar een goede fokker gaat, zal deze een keuze maken voor je die past bij jouw leven en omstandigheden.
Ik lees ook vaak dat je bij een herplaatser weet wat je krijgt: niet per se. Er bestaat een regel dat honden/herplaatsers veranderen na 3 dagen/3 weken en dat je na 3 maanden echt de ziet zoals deze is. Het is nogal niet wat wat zo’n hond meemaakt.
Niqui schreef:Mijn zus heeft een Tibetaanse terrier gehad, als pup aangeschaft bij een erkende fokker. Voor het gezin was hij lief, voor anderen echter niet. Die vloog hij aan. Uiteindelijk hebben ze hem moeten laten inslapen omdat hij gevaarlijk werd. Daarna hebben ze een Golden retriever gekocht en dat was een echte gezinshond voor ze.
mvermeulen1 schreef:photophoebe schreef:Bull terriër
Die staat op mijn lijstje.. Ze zijn mooi van lelijkheiden groot gevoel voor humor en heel lief. Maar wel beresterk en degene die ik ken zijn ook beetje onbehouwen en ietsjes lomp hihi
Hier verderop woont een klein teefje en echt als je haar ziet je kan alleen maar lachen.
candalisa schreef:Ik ben het met een aantal eens dat een toller juist een leuke gezins hond is je ziet ze nu wat meer en fokkers zijn er bewust mee bezig om goede matches te vinden. Ken er een aantal die echt super in het gezin passen lief voor kinderen zijn en niet barsten van de energie.
Labrador zou ik zeker afraden en een doodle helemaal Vooral met kinderen niet aan beginnen.
Friese Stabij ook een leuk ras!
De old english sheepdog staan niet echt bekend om hun hoge knuffel gehalte dus zou ik ook niet als een gezins hond aanraden.
Een Tibetaanse is dan beter geschikt idd!
Veel succes verder met je zoektocht!
Mallow schreef:8. Heidewachtel
Karakter:
+ intelligent, vriendelijk, lief, tolerant
-Blaft graag, jachtinstinct
Erfelijke aandoeningen bij dit ras bekend (4)
Heupdysplasie
Staar
Nikass schreef:candalisa schreef:Ik ben het met een aantal eens dat een toller juist een leuke gezins hond is je ziet ze nu wat meer en fokkers zijn er bewust mee bezig om goede matches te vinden. Ken er een aantal die echt super in het gezin passen lief voor kinderen zijn en niet barsten van de energie.
Labrador zou ik zeker afraden en een doodle helemaal Vooral met kinderen niet aan beginnen.
Friese Stabij ook een leuk ras!
De old english sheepdog staan niet echt bekend om hun hoge knuffel gehalte dus zou ik ook niet als een gezins hond aanraden.
Een Tibetaanse is dan beter geschikt idd!
Veel succes verder met je zoektocht!
Waarom dan? Als je ze maar opvoed! Hoeveel lieve labradors werken er niet als geleidehond, die hebben allemaal zelfbeheersing. Dat is iets wat je een hond kunt leren.
candalisa schreef:Een labradoodle pup van 13 weken moeten herplaatsen omdat mensen dachten het is toch een hulphond dan moet die wel geschikt zijn als gezins hond maar geen benul van het ras hadden.
Dus nee ik raad ze niet aan als gezins hond.
Sonja_vR schreef:Als ik ts’s posts lees gaat welke hond het dan ook word uiteindelijk een fantastisch thuis Krijgen waarbij Er wel aan opvoeden word gedacht
Skippy01 schreef:Sonja_vR schreef:Als ik ts’s posts lees gaat welke hond het dan ook word uiteindelijk een fantastisch thuis Krijgen waarbij Er wel aan opvoeden word gedacht
Ow, was ook niet zo bedoeld dat ik dacht dat TS niet gaat opvoeden, meer dat ze voor zichzelf de afweging moet maken of ze op zoveel activiteit in huis zit te wachten